Spring naar bijdragen

Donderdag 10 April

jozias

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, ik heb wel de neiging om het STEEDS UIT TE LEGGEN tja, ik kom elke maand amper rond maar heb toch afgelopen jaar twee dingen gespaard: de belastingen 2008 die heb ik al vooruitbetaald (voor het eerst is dat gelukt dat is heel veel meer dan die TV) en ik kan moeilijk tegen iedereen zeggen tja, ik drink een fles van 3 euro per dag NIET (de rest niet te vergeten en alle extra uitgaven die ik deed om het drankgebruik te compenseren, vreselijk) en 2,5 jaar IS nog eenmaal (vandaag precies ) 888 dagen x 3 = hééél wat meer dan die ene TV. Maar ja, ik blijijijijijijijijjijijif het maar uitleggen, ernstig toch.

Corinne, heb je nog een vaasje staan?

:present::present::present::present::present::present::present::present:

En je stopt maar een roos tussen je tanden ipv een peuk. Bah, die vieze peuken ook. Oeps, nu schop ik natuurlijk tegen het hele forum aan :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Corinne nog een paar motiverende opmerkingen:

Waardering van uw omgeving
Minder hoesten 's morgens
Meer adem bij fysieke inspanningen
Een frissere kleur voor vingers en tanden
Verbetering van de smaak
Frissere adem
Frissere geur in huis, bureau of werkplaats
Geen verkleuring meer van de gordijnen
Financieel voordeel
Op langere termijn

25% minder kans op hartinfarct en bepaalde soorten kankers
Minder kans op bronchitis en ontsteking van de luchtwegen
Verbetering van lichaamsconditie
Minder kans dat uw kinderen beginnen roken
Geen gezondheidsschade meer voor uw gezin, vrienden, collega's

Top !!!!!!! Dat je gaat stoppen met roken !!!!!!!!! Over 4 minuten !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jij hier bent zie ik Pippi. :D

Ja, ik keek nog even of ik pb's had, maar ben meteen weer weg. Morgen werken, dus weer vroeg eruit. Vanavond heb ik eindelijk de belastingellende de deur uit gewerkt, dus de hele papierhandel kan opgeruimd worden. Pfoeh, dat lucht op zeg!

Dus ga gerust je gang met roddelen :P Ik zal het pas morgen lezen.

O ja, Corinne, goed van je dat je je ziek gemeld hebt voor de WW. En mocht de keuringsarts het er niet mee eens zijn, dan zou ik daar mooi maling aan hebben. Jij gaat nu even voor!
Sterkte met stoppen met roken. Ik ben 27 jaar geleden gestopt, om een vergelijkbare reden: mijn gezondheid. Ik had dermate zware astma aanvallen dat het echt niet meer kon. Ik heb de eerste tijd wel veel trek gehad in een sigaret, maar het heeft me toen niet zoveel moeite gekost om door te zetten. Ik prentte mezelf steeds in dat het om mijn gezondheid ging, en dat was een heel goede reden! Ik vond stoppen met drinken moeilijker.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOI

Ik rook al sinds mei 1998 al niet meer en mis sigaretten helemaal niet.

Vandaag bij de keuringsarts geweest en het geluk was met me want ik had een hele leuke dame van 64 jaar oud. Ze begon met ...nou jij hebt ook hèèl wat meegemaakt zeg...en daar begonnen bij mij de tranen natuurlijk meteen te stromen.
Toch heb ik haar alles uit kunnen leggen en ze was heel meelevend.
Volgens haar kan de Sociale Dienst door mijn verleden en mijn drugs en alcoholmisbruik 30%-40% van mij verwachten als wat een normaal persoon kan doen.
Dit omdat ik altijd te dicht bij de afgrond heb geleeft en daardoor te lang mijn grenzen ben overgegaan. Ik ben te onmatig en moet gaan leren mijn grenzen te vinden.
Maar omdat ik nu al 48 jaar ben en al zo lang mijn grenzen ben overgegaan zal het onverstandig zijn als mij een werkdruk van 40 uur zal worden opgelegd en men zal tevreden moeten zijn met 10 uur per week en heel misschien over een aantal jaren 20 uur.
Maar eerst wil ze dat men mij toestaat een korte laagdrempelige cursus te volgen in iets wat ik graag zou willen doen om mijn angst voor burnout te verkleinen.
Bovendien zal men mij moeten toestaan op kosten van de Sociale Dienst een langdurige begeleiding van een spycholoog te ondergaan om er achter te komen hoe ik mijn grenzen aan kan geven en niet langer overal zo onmatig in blijf zijn.
Halleluja..eindelijk heeft iemand mijn situatie echt bekeken en geluisterd....pffff...wat een opluchting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Hier Corinne nog een paar motiverende opmerkingen:

Waardering van uw omgeving .......................... ja, zeker

Minder hoesten 's morgens ............................ Nooit last van gehad

Meer adem bij fysieke inspanningen .................. zeker weten (bij eerdere stopperiodes ondervonden)

Een frissere kleur voor vingers en tanden ..................... ja, ook zeker

Verbetering van de smaak ........................ ja

Frissere adem ...................................... vast

Frissere geur in huis, bureau of werkplaats ................... nee

Geen verkleuring meer van de gordijnen ................... dat is al 10 jaar niet meer het geval

Financieel voordeel ....................................... € 2,60 per dag gemiddeld

Op langere termijn ................................. ik kijk liever niet zo ver
;)

25% minder kans op hartinfarct en bepaalde soorten kankers .......... ja

Minder kans op bronchitis en ontsteking van de luchtwegen ............ ja

Verbetering van lichaamsconditie ...................... ja

Minder kans dat uw kinderen beginnen roken ............... die zijn er niet toe geneigd (gelukkig), hebben hun moeder altijd in een verdomhoekje zien zitten met haar sigaretjes

Geen gezondheidsschade meer voor uw gezin, vrienden, collega's ............... n.v.t.

Top !!!!!!! Dat je gaat stoppen met roken !!!!!!!!! Over 4 minuten !!!!!!

Helaas, krijg ik dan wel weer mijn volledige reukvermogen en daar ben ik niet zo blij mee.

De tijd ging veel te snel. Ik was pas halverwege mijn laatste. Heb ze uitgemaakt. Alles is opgeruimd en uit het zicht. Kale keuken nu. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...