Username Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corrine van harte met je jaar clean...en succes met het stoppen met roken........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Karinneke, zwanger wat een mooi nieuws!!!.Laat je niet door je vriend van de wijs brengen, ga ervoor.Het lijkt mij het mooiste wat je kan overkomen en ik lees dat je er zelf erg blij mee bent.Alle zorgen even opzij en geniet ervan.Orleando, tjonge dat is niet niks zeg.Van harte beterschap en laat je lekker vertroetelen.Houtje, nee hoor ik zit goed in mijn vel, dat is geen schijn;).Har, bedankt voor de support. Ik ben nu al zo'n eind op weg dat ik er niet meer aan moet denken weer een heel traject in te gaan.Het is alleen belachelijk dat de keuringsarts tegenwoordig het laatste woord heeft en niet je behandelaar.Nu is het even doorbijten en ik heb het geluk dat ik mijn werk er leuk vind, dus dat maakt het wat makkelijker.Ik neem het maar even op de koop toe dat ik mijn vrije dagen moet gebruiken om uit te rusten,Pippi, ook ik ben de malle molen meer dan zat, ik begrijp je hoor!En ik ben ook niet van plan om zelf minder te gaan werken(mag trouwens niet in mijn functie).Safi, nu ook je man overspannen tjonge het houd niet over.Sterkte met je therapie en bedankt voor je steun. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Lieve mensen ...ik ga met de hond fietsen.Bedankt voor alle lieve reakties.Ik voel me vandaag eindelijk opgelucht en kan voor het eerst genieten van mijn situaties...de druk is er af, die al weer erg opliep doordat mijn man ook al overspannen is.Ik had het niet kunnen bereiken door mijn lieve vriendin die maar bleef zeggen dat ik bij mezelf moest blijven en niet naar wat de maatschappij of mijn omgeving van me verwachte.Ook mijn begeleidster in tactus wil ik bedanken omdat ik er nu nuchterder veel beter mee om kon gaan, de instanties, huisarts en de keuringarts doordat ook zij mij het gevoel gaf dat er niets was om me schuldig over te voelen. Dat niemand kiest voor een verslaving en dat drank meer stuk maakt dan je lief is.Maar vooral dat ik nu maar eens moet doen wat ik kan en wil en als dat weinig is dan moet ik me daar niet schuldig over voelen.Zo en nu AKTIE!Later, fijne dag allemaal, niey zo zonnig als gisteren maar toch....de lente is begonnen!Gem..ik hoop dat je een leuke baan vind vandaag! Dat is je echt gegunt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Blacky,Hieperdepiephoeraaaaaaaaa!!!!!!!!!:rose:.Van Harte met je vijf maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Hoi corinne, Een héél dikke proficiat!!! Way to go, girl!!!Nu de volgende moeilijke stap naar een rook-loos leven maar je hebt je sterkte al bewezen dus dit gaat je ook wel lukken!!!Hoi blacky, ook voor jou een héél dikke proficiat!! en ik kom zeker eens af naar je stekje aan zee, vond je bezoekje hier heel verhelderend en het was fijn praten met jou!!Nu eerst even verder lezen!!Liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Knuffie,Wat moet dat moet. Tot nu gaat het best goed.Ik ga zo maar eens douchen en dan allemaal schone kleren aan.Alleen ik was altijd gewend om ... voor het douchen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Zo Corinne, dus fris en schoon het nieuwe leven in! Goedzo!!!En zoals je weet, zijn dat oude akelige ingesleten gewoonten, andersom denken!Zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 @karinneke,Het lijkt me een moeilijke verwarrende periode voor jou maar als je diep in je hart kijkt vind je wel je innerlijke stem die je zegt wat je kunt doen.. Ook mijn laatste zwangerschap was niet gepland, compleet een verrassing en ik had het heel moeilijk om te beslissen wat ik zou doen! Was bang om m'n werk kwijt te raken, bang dat ik het niet zou aankunnen met nummerke 4 erbij enz.. Nu is m'n kleine meisje 2,5j en m'n oogappel, zou ze voor geen geld ter wereld meer willen missen! enja, het is zwaar geweest en nu soms nog maar ik heb nog nooit spijt gehad van m'n beslissing om haar te houden!!! Ik hoop dat je alles op een rijtje kunt zetten en jouw eigen hart volgt, jouw eigen beslissing neemt.. Dan komt alles wel op z'n pootjes!!!@albertina,Ik ben een belgje dus ik begrijp niks van al jullie problemen met allerlei instanties maar ik krijg de indruk dat het zwaar is voor je dus bij deze stuur ik je wat sterkte om het allemaal aan te kunnen!!@safi,Sterkte voor je ventje en natuurlijk ook voor jou!! Samen sta je sterk zeggen ze steeds, hé!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 @pippi,Ik ben stukje bij beetje aan het bijlezen en zag dat je wat boos op me was door m'n berichtje dat ik wegging en geen uitleg over m'n problemen gaf, kan dat? Het feit is dat die problemen echter van zo'n privé-aard zijn dat ik het niet kan en durf zeggen op het forum! Ook de gezondheidsproblemen blijven aanslepen en ik wil jullie niet steeds bezorgd maken enzo! Ik hoop dat je me begrijpt, ik weet dat ik hier soms in raadseltjes spreek maar ik zoek hier steun als ik het moelijk heb en door de aard van problemen is het moeilijk heel open te zijn!!Liefs van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 allez mijn bericht is toch binnen gekomen , mijn mobiel internet doet ambetant ;-((gisteren zei ik tegen mijn vriendin dat het vandaag 5 maanden is dat ik wer niet meer drink , haar antwoord was "blacky vergeet je aub je periode tervoren niet " dat meer als jaar dat je nuchter geweest zijt die neemt niemand jou meer af , en eigenlijk is dat ook wel waar , ik heb daarvan geleerdt .karinneke in mijn verdwenen mail stond ook een woordje voor jou , ik hoop dat jij je EIGEN juiste beslissing neemt ,en ik denk dat jij de juiste keuze maakt knuffie ook ik heb die dag enorm genoten van jou te leren kennen ,je bent een lieve warme vrouw dus go for it girl safierke take your thime op jou manier , ieder zijn manier van verslaving was anders , dus mag iedere manier om van een verslaving af te komen anders zijn , grootste bewijs is adb waar ieder het op zijn manier doet orleando sterkte ppff is niet niets ;-((ik ben buiten bezig plankjes aan het beitsen , heb maar mijn muts op gezet want this koud aan mijn bolleke , mogelijk is de warmte van de muts goed voor dat achter mijn oor , en jullie hebben mij gisteren wel de stuipen op mijn oor gejaagt , soms zou het beter zijndat oogle niet bestaat kon ik niet gaan kijken naar steenpuisten en negen ogen brbrbr:-))maar ik beloof jullie met mijn peperkoeken hartje dat ik een afspraak maak voor dinsdad als het niet beter is , deze morgen was het eerste dat ik deed kijken in de spiegel of mijn oor er nog aanzat ;-((zo tot later ga verder werken xxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Ik rook ook nog even door... Al gaat het me steeds meer tegen staan!Orleando, wat een vreselijke val moet dat zijn geweest. Rustig aan en sterkte! Wedden dat je nu niet eens wÃlt drinken! Herstel gaat voor! Albertina, gelukkig dat je goed in je vel zit en je werk leuk vind. Dan kun je deze frustrerende toestanden vast beter het hoofd bieden! Karinneke, ik sluit me bij knuffie en de rest aan, volg je hart! Safi, soms is het moeilijk accepteren! Bedacht me vanochtend net, toen ik met de hond aan het wandelen was, dat ik die belangrijke eerste stap altijd oversloeg. ik wou gelijk loslaten. Maar dat komt daarná pas. En dan weer dóór! Sterkte!ACCEPTATIE-LOSLATEN-DÓÓR!Pip, how are you today?Soothe, heel even om het hoekje zien gluren. Hou vol hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Ja pippi, dat snap ik en daarom heb ik ook beloofd nu dat ik hier weer meer ga schrijven en aanwezig zijn! Ik heb dit forum gebruikt als dropplaats , dat besef ik heel goed maar na het droppen was ik wat bang om erover verder te gaan! Ik vind het heel mooi en lief van je dat je begaan bent met me! Vroeger kwam ik hier veel en schreef ook veel waardoor er een band groeide met het forum! Daarna ben ik een hele tijd maar sporadisch aanwezig geweest en daardoor voelde ik die band niet meer zo sterk waardoor het natuurlijk makkelijker was om na een dropping weer te verdwijnen! Nu besef ik ook dat dat geen goede manier is om met jullie op dit forum om te gaan! Dus ik beloof met m'n hand op m'n hart dat ik niet meer zo zal doen! Het spijt me heel erg dat ik jou, en anderen daar pijn mee heb gedaan en hoop dat ik daar verandering in kan brengen!! Dank voor het begrip!!Liefs!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Blacky,En je lieve vriendin heeft helemaal gelijk : je bent al langer ADB. Mensen die niet verslaafd zijn zakken ook wel eens door. Geen haan die daarnaar kraait.Maar als een alcoholist dat doet, is kennelijk het huis te klein. Als je je daarna gelijk in het gareel krijgt, vind ik dat dat geen afbreuk doen aan datgene waar je al zo lang met succes aan werkt.Ik ga wat eten klaarmaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Nou, kreeg net 2 telefoontjes. Ben weer alleen tussen de middag! met als tegenactie, een logé vanavond. Gezellig!Dus, ik wentel mezelf zo even onder de infra-roodlamp, even pitten... En dan kan ik het weekend absoluut weer aan.Hè, wat fijn dat het er even wat makkelijker aan toe gaat in mijn hoofd. Dat ik dat dúrf te accepteren!Fijn! zulke open en eerlijke gesprekken hier op het forum! Dat doen jullie allebei goed, Knuffie en Pippi! Wij kunnen er van leren..Blacky, inderdaad; gefeliciteerd met je totale leven zonder drank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Nu eerst m'n kleine meisje eten geven en daarna wat poetsen! Ik kom nu en dan even langs piepen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Chips! Vergeet ik Water helemaal. Mijn brood is op ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Voor zover ik me herinner, had Water gezegd dat het een heel drukke week zou zijn voor hem.Dus wacht maar af. Het gaat vast goed met die knul.Ik zit nu aan de compu met een bak koffie (mag niet). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corinne, van harte gefeliciteerd met je 1 jaar En je rookt lekker niet meer, dit is dag 1!En ook alle andere mijlpalers heel erg van harte. Blacky, Ziza, en wie ik onverhoopt vergeet Karinneke, wat er ook verder gebeurt, ik hoop dat het precies is wat jij wil. Het pakt vast wel goed uit. Je hoort soms dat vrouwen juist omdat ze zwanger zijn, plotseling een enorme innerlijke kracht krijgen en bergen kunnen verzetten. Ik kan er helaas zelf niet over mee praten, maar ik wens je veel sterkte en geluk.Charlie ik kreeg tranen in mijn ogen bij jouw opmerking: een klein wondertje in je buik. Hoe lief uitgedrukt. Het is een ervaring die ik niet zal meemaken, maar in ieder geval ben ik erg blij met die drie opdonders die ik nu van rechtswege mijn kleinkinderen mag noemen. Dus ik tel mijn zegeningen.Orleando, beterschap. Hier gaat alles best goed. Dat het nu lente wordt is al zoiets bijzonders. Ik bedoel, voor het eerst in ongeveer 20 jaar een nuchtere lente. Het is nog niet allemaal rozengeur en maneschijn, helemaal niet en dat zal het gelukkig ook nooit worden, zou me dat even saai zijn. Maar nu na bijna negen maanden zie ik veel meer om me heen. Het woord "genieten" was heel lang uit mijn woordenboek geschrapt. Nu kan ik af en toe weer heel echt voelen, ook fijne dingen.Dat wil ook zeggen dat ik met een nare verbazing kijk naar al die jaren dat ik mezelf heb verdoofd. Het zal vast wel ergens goed voor zijn geweest. Niets gebeurt voor niets. Maar dat ik het zo ver heb kunnen laten komen. En dat ik het zo lang voor anderen en voor mezelf heb kunnen verbergen.Aura, ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar voordat ik vorig jaar juli een punt achter mijn drankgebruik zette, ben ik ook een flink aantal keren gestruikeld. Kun je van leren, en dat zal het ook wel zijn: een leerproces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corinne en Blacky: proficiat, geweldigSafi: wat rot voor jou en je man dat hij nu overspannen is. Maar een plus punt dat hij hulp vraagt.Tina: moeilijk allemaal, gun je echt wat zekerheid en rust.Pippi: ben wel benieuwd wat voor werk je deed. Ja als je alles vantevoren weet.... maar je slaat je er moedig door.Orleando: tjonge daar schrik ik van. Gelukkig gaat het beter met je.Karinneke: proficiat!Knuffie: ook sterkte.Zo, ik ga eens wat bloemetjes in de tuin zetten, heb ik jaren niet meer gedaan.Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Blacky en Ziza,Gefeliciteerd met jullie mijlpalen. Blacky, je gooit de twee jaren dat je (ook) niet gedronken hebt toch niet ineens wég? Je leven daarvóór wordt toch niet waardeloos door die éne misstap?Ik ga even voor jullie breien: :camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;)Voor Ziza en dat je maar vóór mag blijven lopen op me.:camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;):camera::light:;)Voor Blacky die ik al zo lang ken.Ik ga even eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Een smile voor jullie doorzettingsvermogen, een camera om de goede momenten te fotograferen, een moeilijke blik omdat de horizon soms ver weg lijkt, een hartje omdat jullie zulke goeie virtuele vrienden zijn geworden, een lampje voor het briljante idee om te stoppen, een dikke zoen, een liedje en een bloemetje voor jullie. Dat snap je het goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Goed. De kogel is door de kerk!Klaas gaat het bedrijf verlaten! Hij klonk eigenlijk wel opgelucht door de telefoon...Ook dit had met acceptatie te maken. hij is een winner, maar sommige dingen kun je niet winnen, en daar kun je doodongelukkig van worden. In dit geval is het accepteren van verlies uiteindelijk het winnen!Hij zit al een tijdje vol nieuwe plannen. We kunnen weer aan het werk!ACCEPTEREN-LOSLATEN-DOOR!Yehaaaa!!!! Ooit iemand gezien die zo gelukkig was met het ontslag van haar man die in z'n eentje de kost verdiend? Moet je toch wel een beetje gek zijn Maar ik krijg mijn eigen gekke Klaas ermee terug! En da's pas wat waard!My new life has begun!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Hee Hout, zo zat ik vanochtend ok die slinger te breien!Heb alles hardop benoemd! Grappig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Marjo,Idd een beetje dubbel, maar ik begrijp het wel een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Ik zit me nu al dik een kwartier te verbijten. Grrrr.Maar ok dit gaat ook voorbij.Mijn vriendin is er. Ik sluit nu af. Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden