Spring naar bijdragen

zaterdag 12 april

albertina

Aanbevolen berichten

Godemiddag allemaal!
Ik ben van mijn bed naar de bank verhuisd en voel me weer wat fitter. Bedankt voor jullie reacties en bloemen gisteren; ze staan mooi in een vaasje hier!
Wat er nou precies gebeurd is? Wel, vorige week was het prachtig weer en zoals jullie weten spelen mijn kinderen zowat elke dag buiten. We hadden warm eten al op en ze wilden nog even naar buiten. Gen probleem, maar toen manlief thuis was en z'n bordje eten opwarmde toch de kinderen maar naar binnen geroepen, want ze moesten immers de volgende dag weer naar school. Hun jassen waren echter zo vies, dat ik snel naar boven wilde rennnen om schone uit de kasten de halen en die vieze jassen bij de was gelegd...en je raad het al...Ik zeg altijd tegen ze, niet te rennen op de trap en nu deed ik dat dus zelf...Ik verloor mijn evenwicht toen ik bijna boven was, wilde de trapleuning grijpen en greep mis...Ben steil achterover gevallen en mijn hoofd heeft zowat alle treden geraakt. Alleen bij de 1e klap raakte ik al buiten bewustzijn en ben zo vreemd onderaan de trap terechtgekomen. Mijn nek zat verdraaid en ik ademde niet. Mijn man heeft me verplaatst en toen ademde ik pas heel diep in. Veel bloed, m'n benen en rug lagen in een onnatuurlijke bocht en manlief dacht, dat ik m'n nek gebroken had. Hij heeft de kinderen in de kamer voor de tv gezet en die hebben me alleen onderaan de trap gezien en later de ambulancebroeders. Geen bloed en ook niet, dat ik niet meer ademde.
In het ziekenhuis foto's van longen gemaakt en ik bleek een klaplong en een gaatje in diezelfde long te hebben. MRI scan, maar nek en hoofd en rug waren goed. Hartslag en zuurstof niet, dus aan het infuus...
Maar goed, het was creepy...maar ik ben er nog...Gelukkig wel..
Ik kan me bijna niks herinneren, alleen vlagen van het hele gebeuren. Met de medicatie de laaste ontwennigsverschijnselen van de alcohol ook in een klap weg, dus dat is wel weer mooi meegenomen.
Ik voel dit echt als een 2e kans voor mij. Puur voor mij. Ik heb zoveel gemist met dat gezuip van me en dat gaat niet meer gebeuren. Ik kreeg met die val een gigantische waarschuwing ( en ik had niet eens gedronken) en ik krijg een 2e kans. En die grijp ik met 200%. Geen bier meer voor ondergetekende.
Manlief geloofd me nog niet, maar geef hem ongelijk. Maar voor het eerst sta ik (eindelijk!!!) achter mijn eigen beslissing en ga ervoor. Ik ga vanaf de dag dat ik wakker werd in het ziekenhuis en die dagen daar veel heb kunnen nadenken over mezelf en waar ik nou mee bezig was, of het het allemaal waard was enz. Vanaf die dag ga ik zonder alcohol verder...En mocht er nog eens een gremlin komen, dan denk ik aan die smak die ik gemaakt heb en dat valt die gremlin zo mogelijk nog harder!
Sorry als ik doorsla, maar dit heeft zo'n indruk op mij gemaakt (laat staan op die 3 kleintjes....). Tja, misschien had ik dit ook wel nodig ook, zoveel schoppen onder m'n kont gehad en nog hielp het niet...
Dus met deze val leer ik echt op te staan, letterlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeeeeeeedemiddag,

Vie, Van Harte met je negen maanden, ik wens je er nog héééél veel maanden bij mét sleuteltje!!!!
;)

Houtje, sorry?? Waarvoor? Een beetje mekkeren kan soms wonderen verrichten, en je bent ook razend druk.
Kan je niet even een tandje terug?
Met die arm moet je toch echt even naar de dokter, al herken ik het wel afwachten, misschien gaat het vanzelf over, niet dus.
Even naar laten kijken hoor!
Ik stuur je van de week een pakketje met je favoriete merk.
:DWordt je vast wat vrolijker van.

Corinne, het stoppen met roken gaat je lukken.
Ik mag op mijn werk ook helemaal nergens meer roken.
Sommige collegae gaan naar buiten, dat doe ik dus niet, nu rook ik op het werk( is 7. uur per dag)
ook niet meer.

Addi, van harte welkom.

Zo nu ga ik even relaxen, was een heftig dagje, ik kreeg 20!!! nieuwe krachten voor het hoogseizoen, een waar gekkenhuis :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeeeeeeeeiiiiiiiiiemiddddddddag terug Tina, zo, zit het er weer op? Lekker ontspannen nu, hier alvast een lekker bakkie koffie, of wil je warme chocomelk?

Houtje: niks sorry, mopper en mekker maar, soms kan het zo vreselijk tegen zitten en dan is het goed als je ff kan zuchten. Wil je ook een koppie koffie? Corinne ook maar dan?

Orleando: je kan het nog na vertellen. Nu bijkomen van de schok. geef jezelf de tijd, want dit is een hele heftige gebeurtenis. Wat een geluk voor jou, je man en je kinderen dat je hiervan weer opknapt. Nog een bloemetje van mij :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi, dus eerst maar je zelf herprogrameren Houtje , ik zit ook met een computerprobleem, een volle harde schijf en zit al dagen te piekeren wat ik daaraan ga doen, maar jouw probleem is erger. als ze het niet doen zijn computers akelige dingen!

mopper maar gewoon hoor, soms kan het ook even opluchten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helaas niks bijgelezen (laptop mocht niet mee naar het ziekenhuis, moest verplicht rusten..hahaha!), maar ik zie, dat Karinneke zwanger is, klopt dat? Zo ja, van harte meid!
En Houtje, ik ben net zo eigenwijs als ik iets heb. Ïk ga morgen wel naar de dokter..."en dat dan dagen lang..Sterker nog, ik heb na de val tot in het ziekenhuis geroepen, dat ik niet mee wilde. Hoe stijfkoppig kun je zijn???
Ik zie ook, dat Safi terug is, gelukkig! Waar was je, want ik begon me wel zorgen te maken.
En wat alle mijlpalers betreft, ook van harte!
Vraagje, Ik stond al langer droog, maar toch wil ik de dag dat ik viel als m'n eerste droge dag gaan tellen. Het was een teken, een ommekeer in mijn leven (en dat van mijn gezin denk ik ook wel). Mag die datum ook als eerste droge dag gaan gelden? En hoe doen jullie die zinnetjes onder de stippellijn? Op quote drukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Orleando da's heel wat.
Laat lekker voor je zorgen door manlief.
Tja een tweede kans, het is goed dat je het zo bekijkt.
Toen ik mijn voet brak, bekeek ik het ook zo, zoiets van, het heeft moeten gebeuren,
en nu op twee glaasjes na, ben ik toch al bijna drie maanden de alcohol de baas.
Het gaat jou ook lukken.
Beterschap voor jou.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, mijn man heeft deze week zorgverlof en die zorg is er wel! Volgende week moet hij helaas weer werken, maar ik heb een soort superbuurttam (hebben ze zelf gedaan), die de kinderen de komende week naar en van school verzorgen en ze komen zelfs avondeten brengen...Ik sta sprakeloos, want sommigen ken ik niet eens. Ja, van gezicht, maar verder...Ik voel me ook wel een beetje (boel) schuldig, want ben helemaal niet zo hulpeloos...doe altijd alles zelf. En dat dat nu niet kan vind ik moeilijk voor mezelf te accepteren...Iedereen rent en vliegt voor me en m'n gezin en ik moet toekijken...Normaal ren en vlieg ik...
Is dat raar??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, je hebt de Hogepriester, maar daarbij ook een ascendant, omdat dat de zevende kaart was van onderaf die als enige in het pak niet ondersteboven lag. Als je een tarot legt moet je toevalligheden nooit over het hoofd zien, dus die tel ik ook mee.
Je gekozen kaart is de Hogepriester. Dat is op zich al een toeval omdat ik vandaag voor Floor de Hogepriesteres trok, en meestal trek je op een dag niet van die dicht- bij elkaar liggende kaarten.
Deze kaart duidt een innerlijke strijd tussen "samen met anderen" of "alleen". Het Alleen staat op de voorgrond en stelt je de vraag: Wat heb ik altijd al over mezelf willen weten en kan niemand anders mij vertellen? Deze kaart duidt dan ook op een overgang tussen alles alleen en anderen toelaten om als een spiegel voor jou te fungeren. Er spreekt een behoefte uit om werkelijk te laten zien wat je bent, maar zoals de meeste mensen met een kunstzinnig talent doe je dat liever door middel van beelden. Ja ik kan het niet helpen Tapas, het staat er echt.
De toevalskaart is Kracht, en dat is een kaart die ik nog nooit eerder heb getrokken. Oeps, dit is nogal heftig. De aardse uiting van deze kaart is een verlangen om je seksueel te vebinden met een ander mens. De andere betekenis is, de wens om je aardse leven meer te kunnen verbinden met de hogere verlangens in je leven. Kortom, je werkelijke "lusten" en talenten aan het aardse te kunnen laten zien.

Orleando, ik ben heel blij dat jij die val hebt overleefd. Nog even uitzieken, en wat goed dat je er van hebt geleerd. Misschien waren het jouw sterretjes wel die jou op een hardhandige manier hebben duidelijk gemaakt dat je het nu echt anders moet gaan doen. Veel beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas..je wete dat mijn man ook veel met digitale foto's en video's doet en veel filmen en muziek download.
Hij heeft dat allemaal op een externe harde schijf staan een klein kasje naast zijn computer waar hij met een klik van de muis naar toe kan
kijk hier maar eens
www.maxtor.com
is wel in het engels maar je kan ze hier in nederland ook kopen

SPAN team was toch Spud en Animal...alles goed met jullie tweeen en gefeliciteerd voor het behalen van de drie maandenB):D

Vie jij ook bevallen??? Het zal een gezonde baby worden als jij er zo goed op past als je hebt gedaan toen je er nog zwanger van was.:present::moon:

Houtje-touwtje...ga nou eens rustig zitten vrouw!
Bed kan wel wachten, was ook ze hebben vast wel meer kleren in de kast, dan doen ze die oude achterin de kast, maar weer eens aan.
Ophouden met pleasen en aan jezelf denken.
En bel de ROA datie als de sodemoeter langs moet komen om voor jouw vcor een week boodschappen te doen en TE KOKEN!! En Oh ja als je er dan toch op staat op dat schone bedje dan zijn die tieners van jouw of je ROA toch wel zo vriendelijk om voor arme jij met je zere pootje dat klusje te klaren.
OOK JIJ mag verwend worden...EISEN!!!

Sterkte meid, ikw eet dat je het toch lekker op je eigen manier gaat doen

Addi ik kan me voorstellen dat je niets van dit draadje begrijpt..iedereen kletst door elkaar heen en mensen praten soms pas uren later terug...maar je went er wel aan...het leuke is dat het het een heel fijn forum is met veel lieve warme mensen....maar we hebben ook wel eens ruzie hoor!
Welkom in ons midden en ja ik kan me alleen maar aansluiten bij alle goede adviezen die je al gekregen hebt...naar de huisarts gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vandaag ergens een harde schijf scoren Safi maar eerst moest ik een programma zien op te duikelen, waarmee je via de pc ook een schijf die via de mac geformatteerd is kunt lezen.. Dat programma ben ik nu aan het installeren dus nu kan ik de stad in, ik heb 200 euro gereserveerd dus dat moet gaan lukken!

Vie jeetje wat een kaarten zeg! ik moet het allemaal nog even op me in laten werken hoor, maar het zit wel aardig in de goede richting dacht ik zo!.. en zou ik dan toch nog verliefd gaan worden wie weet? nog geen signalen gehad hoor!

en nu ga ik echt op stap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is overigens wel komisch, met al dat trekken van tarotkaarten voor anderen dacht ik: zal ik er nu eentje voor mezelf trekken? Auw! Auw en nog een keer auw!
Sooo, kwam die kaart even hard aan! Nou ja, ik mag volgens deze kaart dan wel mijn humor, frisheid en luchthartigheid bewaren, dat gelukkig nog wel. Maar volgens deze kaart moet ik minder vechten tegen windmolens en me minder vrijblijvend opstellen in relaties. Ik moet volgens deze kaart wat minder sprongsgewijs denken en anderen de kans geven om ze tot me toe te laten. "Begin niet nutteloos om u heen te slaan..." Slik....

Nou, daar heb ik wat om over na te denken.
Tijd om keihard aan het werk te gaan!

Houtje-lief, veel succes met je arm, en ik hoop dat je kunt toestaan dat een ander ook eens voor jou zorgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend zat ik om 9 uur al op de spinningfiets in de buitenlucht. De sportschool bestond 10 jaar.
Er was vandaag een spinning marathon van 10 uur.Opbrengst voor een school in Kenia. Gaan een aantal mensen in het najaar daar zelf bouwen. Sommigen hadden zich alle 10 uren ingeschreven.
Verder kwamen er spontaan van leden met een eigen bedrijf giften. Zoals alle rioleringsbuizen ,lesmateriaal enz.
De sfeer zat er goed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy: voor een goed doel gefietst, dat moet je toch een driedubbel goed gevoel geven.

Vie: als je toch bezig bent met die kaarten, trek er voor mij ook een, want ik weet ff geen raad met de plannen van mijn man. Misschien helpen de kaarten me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen!
Ik kom er even tussendoor fietsen: ik heb heel hard brandende kaarsjes nodig....niet voor mezelf, en waarvoor dan wel durf ik ook niet te zeggen (bijgeloof), maar ik beloof dat ik het naderhand wel zal vertellen.
Zouden jullie zo lief willen zijn en er alstjeblieft ééntje op te steken?

Overigens moet ik ook nog even melden dat ik sinds drie dagen gestopt ben met de refusal. Het zat niet in de planning, maar ik slik al zóveel, dat de refusal altijd als laatste in het rijtje kwam, en toen een dag bleef liggen, en toen nog een dag...
Dus nu nog een week of twee de refusal uit mijn bloed, en dan komt het op mezelf neer....zou ik het kunnen?
Mijn nieuwe lijfspreuk is bij alles te denken: wat zou een glaasje toevoegen?

Hé, en ik zie dat Anjo ingelogd is! Meid, hoe staat het met jou en je gezin? Lang niet meer gezien?
Ik hoop dat alles goed is!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Sammy. Wat die ene slok betreft, tja, ik heb nogal een streng geweten waar het mezelf betreft.
Geweldig, wat een goed idee, spinning voor kinderen in Kenya!

Corinne, op de bonnefooi, je vroeg vier van boven of 16 van onderen. Eens kijken wat daar uit komt.
Okee, dit is heel raar. Zestien van onderen is een blanco kaart. Ik gebruik dit pak kaarten nog niet zo lang en wist niet dat er een blanco kaart in zat. Vier van boven is De Duivel. Niet schrikken.
Ieder mens laat iets nieuws op de wereld komen, dat er voorheen niet was en zonder haar of hem ook niet zou bestaan. Dat symbolisren wij tegenwoordig met het geven van kadootjes aan elkaar, bijvoorbeeld op een verjaardag.
Maar ieder mens brengt ook iets met zich mee dat niet eenvoudig is te plaatsen in het raamwerk van het bestaande. Zodra je buiten dat raamwerk treedt, betreed je een taboe. Voor jou is het nu nog erg belangrijk om dat taboe, "die duivel" te vermijden en binnen de grenzen te blijven van wat volgens jou aanvaardbaar is.
Je wil je onbewuste verlangens nog niet toelaten omdat je bang bent voor "De Duivel". Deze kaart zegt dat je niet zo bang en verkrampt hoeft te zijn. Jouw innerlijke duivel is misschien helemaal niet zo eng of bedreigend als je denkt.
Ten tweede belichaamt De Duivel een achtergesteld kind. Oftewel, een deel van jezelf dat je tot nu toe stiefmoederlijk hebt behandeld, hoewel je er eigenlijk altijd heimelijk naar hebt verlangd. Nu is de tijd om naar die verlaten en duistere kant te kijken en er je licht op te laten schijnen. Wees niet bang voor het onbekende. Bekijk op je gemak wat je kan gebruiken van die duivel en wat je er definitief van weg wil doen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...