Spring naar bijdragen

Een nieuw dag, een nieuw leven!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

En wat zijn 'we' weer heerlijk tolerant tov mensen die iets over God op het forum zetten.

Praten over eten, computers, wandelen, depressies, werken of niet werken, sporten, honden alles kan en alles mag, toch?

Ikke, ikkke, ikke. Allemaaal alkies zeker?

Ik heb gisteravond mijn Hogere Macht bedankt voor weer een nuchtere dag erbij en vandaag gevraagd om steun. Ik was vroeg wakker, tegen 5.00 en hoorde de vogels fluiten. Heb afgelopen week een prachtige zonsondergang gezien en geloof dat dit niet door mensenhanden is gemaakt. Een Macht groter dan mezelf is voor mij aanwezig.

Het forum is van alles iedereen. Als iemand iets over God schrijft kun je toch ook scrollen zonder meteen te vragen dat dit toch geen gewoonte gaat worden of smileys te zetten die afkeuring aangeven?
De wereld draait niet alleen om mij. Wel lange tijd gedacht hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, één ding tegelijk.

Ik ben langzaam, één voor één alle programma's weer aan het installeren. Heb hulp van Zoon gevraagd, en nu achteraf (hij is niet komen helpen) heb ik rustig gezegd dat ik het niet waardeer dat ZIJN dingen altijd meteen moeten en dat ik kan wachten tot ik een ons weeg. Het argument ja maar ik ZOU zijn gekomen als je nog even had gewacht.........doet geen opgeld. Flauw. En dat heb ik ook gezegd.

Mijn Rowa ligt zelf in de psychische kreukels weer, hij is hard aan therapie toe en hij zou al vaak had hij gezegd, dat had hij al vaak gezegd, contact opnemen met een psychologe hier in het Dorp, waar ik goeie verhalen van heb gehoord, maar hij komt er niet toe te bellen. Is overdag ook moeilijk op zijn werk. Hij werkt op detacheringsbasis voor een softwarebedrijf, en is nu weer ergens anders neergekwakt, zo voelt hij het. Dat is ook één van zijn problemen, dat dat werk helemaal niet bij hem past. Goed, daar moet je dan wat aan doen hè. En dat doet hij niet, dus binnenkort mag hij óf niet meer mekkeren óf moet hij een andere job gaan zoeken (ze betalen ook nog een louzy) dus.... ik zou het wel weten.

Zoon zit nog in pyjama, had gisteren wel de toastjes met filet américain gevonden en genuttigd toen ik al naar bed was. Maar moet nu wassen van mij, hij wil niet douchen, maar dan ga ik hem "ruiken" sorry jongens, dus hij moet zich even wassen. Het is al 13 uur, maar hij wil niet. Gewoon laten gaan en laten stinken?

Dochter speelt bij Dochter van Rowa. Beter daar dan hier, ze heeft gelijk.

Ik word zo moe van die discussies met die kinderen die NIETS doen wat jij wilt en ook NIET LUISTEREN als je zegt waarom EN GEWOON MIJ LATEN STIKKEN MET DIE ARM.

Ook al zou ik beter niet kunnen typen geloof ik, ik stort toch liever even mijn hart uit hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, dat veel mensen een zooitje hebben gemaakt van het geloof en God te pas en te onpas gebruiken wil niet zeggen dat er geen kracht ontleend kan worden uit geloof in een Macht groter dan jezelf.

Iemand heeft hier al eens geschreven; Mensen keren de kerk de rug toe en keren terug naar God.
Al die oorlogen, al die verboden en geboden waar mensen mee doodgegooid worden, soms letterlijk, zegt niets over god of een Hogere Macht. Maar kan je afkeer voor een gedeelte goed volgen en herken hier dingen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik zit hier met een meter, papier, boeken... ik ga mijn kamer eens opruimen. Eerst meten en passen en kijken of ik eens lekker kan schuiven met die troep. Jemig wat heb ik een troep in huis.

Houtje: kinderen zijn af en toe grrrrrrrr.................. hier kunnen ze er ook wat van. Toch maar rustig blijven, diep adem halen en doorgaan.

Corinne: je gaat wel heeeeeeeeel goed, top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam,

Ik zeg het eerlijk (tenminste dat hoop ik en dat probeer ik). Van sommige mensen, die ik hier al veel langer zie en lees, kan ik veel meer hebben. Ik lees sommige mensen liever dan anderen (ik ben een mens hè).

En ik heb méér aan een concreet verhaal over een hardloopwedstrijd (van Tapas) dat ze zichzelf overwonnen heeft om er heen te gaan, geweldig vind ik dat. En dat Corinne gaat knokken tegen de depressie, geweldig vind ik dat.

Maar een christelijk lied, zonder uitleg waarom je dat op dat moment zo voelt (ik ben zelf ook christelijk zelfs) daar heb ik weinig boodschap aan. En als mensen dat als antwoord op het ene lied (van een pagina lang) een antwoord geven met een ander lied (van een pagina lang), dan

lees ik liever over honden, depressies, hardlopen, boodschappen, opvoedingsproblemen, en ander "geneuzel" (in jouw ogen? dat weet ik niet, ik kan dat niet weten). Dus ieder zijn meug, en voor de rest scrollen maar.

Je kunt het een beetje vergelijken met mensen die algemene wetenschap posten zonder te vermelden hoe het met hun gaat, dat vind ik ook minder. Doe mij maar de praktische dag-info. En ja, iedereen is daarin verschillend.

Ik heb niet eerder op deze discus gereageerd, omdat ik het me niet aantrok, en nu ook niet, ik trek het me niet aan, iedereen mag op dit forum posten wat hem of haar boeit, maar mij boeit een bepaald stuk van de mens, en een ander weer een ander stuk. Daar is toch niets mis mee.

Ik kan niets met jouw HM; maar dat geeft niet, ik ben blij voor je dat je hem hebt en dat je er steun aan hebt en dat je hem/haar bedankt vind ik heel lief van je en ontroert me weer. So..........leven en laten leven. En Scrollen mag toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Ikke, ikkke, ikke. Allemaaal alkies zeker?



Nee, de Here, de Here, de Here komt zeker niet uit blindstaren voort! Zieltjeswinners zijn gevaarlijke mensen...over ego gesproken. Ik heb te doen met goede, kwetsbare mensen die onder de plak komen en dat heeft niets met egoisme te maken. Ik ken ook prachtmensen die dmv geloof een ander bijstaan, onvoorwaardelijk zonder te prediken. Daar heb ik respect voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, post tussentijds opslaan in m'n kladblok??? He, ik ben blond, dus wat bedoel je daarmee?
Oh, erg, want ondergetekende heeft een dure pc opleiding ( en ja, met diploma!!) en ikkkenietbegrijpe...
Soothe, m'n hoofd doet wel zeer, maar dat zet me ook aan het denken. ook m'n long doet pijn, vooral met ademhalen ( en dat moet toch maar wel doorgaan). Heb in het ziekenhuis veel tijd gehad om te denken. Niet piekeren, maar echt alles de revu te laten passeren. Waar was ik mee bezig, waarom en vooral, wat dacht ik met dat gezuip te bereiken en voor hoe lang nog? Wilde ik dit, kon dit nog lang zo doorgaan, wat deed ik m'n gezin aan enz, enz.
Vaak dronk ik m'n ontwenningsverschijnselen weg en als ik die niet meer voelde, ging de rem er ook maar gelijk af. Nu zijn die met de medicatie ook verdwenen. Ik bibber en tril niet meer, katerhoofdpijn is weg en ik stotter niet zo veel meer. Vergeet wel namen en soms weet ik niet meer wat ik wilde zeggen, maar dat komt weer van de hersenschudding hebben ze in het ziekenhuis gezegd. Heb daar trouwens voor het eerst hardop gezegd, dat ik alcoholiste ben. Tegen een verpleegster. Doodeng en durfde haar niet eens aan te kijken, maar ze gaf me een kneepje in m'n hand en zei dat het allemaal goed zou komen nu. Ik hoor het haar nog zeggen en voel nog dat kneepje. Zal allemaal wel met mijn gemoedstoestand direct na de val te maken hebben...
Maar ook veel nachtmerries gehad daar, voornamelijk over mijn kinderen. Nee, geen licht aan het eind van de tunnel voor mij en ik zag m'n ouders ook nergens. Alleen m'n kinderen als pasgeboren babies, hun gezichtjes langzaam overgaand in hoe ze er nu uitzien en daarna...werden ze helemaal zwart (als verbrand) en soort van die duivelengeltjes die je wel op kerken ziet. Doodeng en ik werd dan ook met een schok wakker.
Komende week gaan de kinderen naar school met de moeder van een vriendje of vriendinnetje en manlief werkt en ik ben alleen thuis. Kan ik eens rustig die val verwerken. Want ik kan het nog niet bevatten, dat ik op een haar na hier niet meer had gezeten...best eng...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties. En ik zeg niet dat mensen ook niet mogen/moeten reageren. Het valt me op dat sommige reacties uitgesproken negatief zijn, althans dat komt op mij zo over, en daar reageer ik op. Iedereen mag posten wat tie wil. Als iemand daar iets over wil zeggen/uitleggen prima, als iemand dat niet wil, is ook ok. Ik lees de éen ook liever dan de ander maar (probeer) niet negatief te reageren(en nee, dat lukt, nog, niet altijd). Dat bedoel ik. Als het over de was gaat, de honden of whatever, daar schrijf ik zelf ook vaak over. Of heb ik zeker gedaan.

Het gaat mij om de negatieve reactie op iets. Waarom niet iets meer proberen leven en te laten leven.
Het is ook wel weer leuk dat dit zoveel reactie oproept, vind ik dan toch.
En Har, ik snap je opmerking over ego niet helemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Dory, ik probeer wederzijds te accepteren en ik schrijf daarover en nu raak je beledigd en vertrek je. Dat is jammer want een discussie over dit onderwerp heeft veel meer nut dan weglopen. Vertel me waarom je dit postte, hoe het met jouzelf gaat, en we hebben een gesprek. Simpel toch. Nu loop je boos weg en dat geeft mij een niet-leuk gevoel alsof ik je heb weggejaagd, terwijl ik juist op zoek ben naar de nuance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nu Dory, moet ik geloven? Anders deug ik niet. Ik heb niets ten nadele gezegd, maar ik zie het niet zitten. Hoef je niet in de wiek te zijn geschoten!
God is onkenbaar en ik geloof niet in onkenbare zaken! Humanistisch! Ik geloof in het positieve van de mens. Verder vind ik het best!!
Schrijf rustig, een ander kan er misschien wat mee!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Pip, leg es uit als je wilt. Waarom bevestigd dit je gedachten die je blijkbaar toch al had?

Dory, wat houtje schrijft snijdt hout. Communiceer en loop niet beledigd weg, als het lukt. Soms is dat te moeilijk en is het goed ff afstand te nemen, althans voor mij, en er dan later op terug te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Hogere Macht BamBam werkt ook voor mij, heb het zelf mogen ervaren. Neemt niet weg dat mijn haren overeind gaan staan bij religieuse zaken; kom nou niet aanzetten dat dit met mijn verslaving/karakter (ikke, ikke, ikke) heeft te maken. Dan ben je net zo aan het prediken als de 1e de beste dominee.

Aura en Dory, ik wil jullie niet kwetsen maar voor mij is humor het beste wapen tegen de zweverigheid van het geloof. Neem het niet persoonlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory, niet weggaan nu...
Als jij, BamBam en wellicht meerdere ADB-ers hier steun vinden bij God, is dat toch geen probleem? De een zoekt steun bij God, de ander gaat een blok lopen met de hond en een derde zet muziek op waar hij/ zij zich goed bij voelt. Het is ieder voor zich een eigen keuze toch? Anders zou het ook maar eentonig worden..
Houtje, als het gezemel van m'n val te veel wordt van het goede...zeggen he!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...