Spring naar bijdragen

Maandag 14 april

albertina

Aanbevolen berichten

Corinne ..misschien ga je nu begrijpen waarom mensen snoepen:D
Hou vast meissie!
Ga maar even vallen in dat gat en doe een slaapje.
Eet iets wat je erg lekker vind, hartig of zoet het maakt niet uit.
Vul dat gat met een goed gesprek of een knuffel.
Sterkte!
Je kan het!

Houtje...oef dat is pijnlijk...loslaten nu en je laten verzorgen...YOU HEAR!!!:angry:
Desnoods thuishulp regelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertina,
Ben je dadelijk de rest van de week vrij, of is dat te simpel gedacht van mij. Morgen nog. Nou, slaap nu maar eerst bij.

Gem,
Sterkte. Ja, 't is wat met mensen die niet weten wat een verslaving inhoudt.

Water,
Wederom aan de werkweek begonnen. Zal het wel wat rustiger zijn deze week?

Aura,
Het zou allebei kunnen, je kunt nl. griepachtige symptomen hebben bij de ontwenning.
Sterkte en geef toe aan je lichaam.

Blacky,
Sterkte vanmiddag.

Pippi,
:)

Houtje,
Ik bijt even mee op de tanden.
Ik kwam hier vorig jaar met een zere schouder en sindsdien is er steeds wel iemand met knallende pijn op die plek. 'k Wist niet dat dat besmettelijk was.
Ik voel met je mee.

Bliksem,
Donders, dat is balen. Zo zie je dat het toch belangrijk is om niets in huis te hebben. Kun je daar voor zorgen?
En verder: knietjes afkuisen en verder gaan.

Knuffie,
Sterkte, als je nachtdiensten moet gaan draaien, terwijl je je niet toppie voelt.

Sammy,
:)

Safi,
Lief van je, maar ik zal dat gat moeten accepteren voor wat het is. Al dat opvullen heeft nog tot niets goeds geleid. Nu ik beter slaap 's nachts heb ik geen behoefte meer aan middagdutten (of beter -piekers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed nieuws Corinne dat je door het goede slapen nu overdag geen behoefte meer hebt. Een goeie nachtrust is zalig.
Ik slaap meestal goed maar kan me wel op drukke dagen midden in de nacht wakker worden. Dan moet ik even een kop kamille thee drinken en dan kan ik weer slapen.

Gem, volgens mij is het gevoel dat men geen verbinding met het forum meer heeft, inderdaad meer als je niet meer geregeld schrijft.
Maar ik heb ook nu weer gemerkt en voel het ook als ik jouw dat zie schrijven ,dat je voor degenen die nog wel dagelijks schrijven echt wel aanwezig bent.
Misschien niet in het geschrevene, omdat je dus geen berichtje plaatst, maar wel in hun gedachten/hart.
En als je dan na 3-5-8 dagen weer wat van je laat horen, dan is het voor diegenen, die je weer lezen, alsof je nooit bent weggeweest.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel voor jouw.
Misschien omdat je altijd zo ondersteunend bent als je wel schrijft en voor iedereen een berichtje hebt en ondanks dat je nu niet meer dagelijks schrijft, toch heel goed weet wat op het forum speelt en daar ook altijd op inspeeld.
Dat waardeer ik erg aan je of je nu veel of weinig schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Daar ben ik weer even na een druk weekend (wat overigens wel heel goed is gegaan!)
Overdag de verjaardag van die kleine gevierd en niemand bleef gelukkig hangen tot de borrel zou komen....
Verder was mijn stiefdochter er, ook bijna 12 maar geestelijk 8 met ADHD en ADD wat erg lastig is en vaak spanningen geeft wat ook nu het geval was maar ik heb me er doorheen geslagen zonder drank!!

Ik heb geen tijd om te lezen ik zag alleen dat Corinne het heel moeilijk heeft, Sterkte Meid, iedereen is trots op je en je weet het gaat over of wordt veel minder, uithongeren die Gremlin!!
Misschien kan je wat extra gaan sporten dat geeft je een gevoel van goed bezig zijn en de meeste mensen denken tijdens het sporten niet aan roken, denken misschien wel maar hebben geen behoefte!

Moet weer gaan de meiden naar dansen brengen, hopelijk heb ik morgen wat meer tijd!

Alle goeds voor jullie allemaal en tot schrijfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn voor je Corinne.

Ik zit hier nog in tranen. Zoon is in de scheld- en schreeuw -modus (puberen) dochter in de huilfase wil niet sporten (valt ook niet mee, twee sporten). En ik stik van de pijn aan mijn arm en zit er gewoon doorheen. Het zou zo veel makkelijker zijn als die gasten even één poot uitsteken, maar met Zoon is het wel heel erg op dit moment.

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad met Annazorg, over de vooruitgang van het afgelopen jaar, maar op dit moment is die bij mij vér te zoeken.

Alles en iedereen irriteert me ook, erg hè, en dan zo'n grote bek van een puber terug krijgen, weer een rugzak waar je over struikelt, stampt met schoenen aan door het huis, ik word er niet vrolijk van. Terugschelden heeft geen zin. Maar is wel aantrekkelijk.

Ik heb vanmiddag met mijn goeie arm alle was opgevouwen en in de kasten gelegd maar gééén enkele reaktie. Terwijl het toch zo'n vrolijk kind kan zijn. Ik heb gevraagd of hij voor me naar de apotheek wilde gaan, en dat is te veel geweest toen hij net uit school kwam.

Hij wil computeren en thats it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Moet je hem vooral zeggen dat hij een puber is.
Echt huis te klein dan. Tenminste, hier wel als dat gezegd wordt.
Film: As it is in heaven.
Zal maar zakdoeken meenemen, want ik heb van Har begrepen dat hij behoorlijk ontroerend is.
Als tenminste durf te huilen.
Ik vind het knap dat je met 1 arm de was gevouwen hebt. Ik deed het toen ook, en blups toen dronk ik nog.
Het is heel opvallend dat je nooit complimentjes of bedankjes hoort als het om dat soort dingen gaat, maar o, wee, als het een keertje niet is gedaan of dat ze het zelf hebben moeten doen. Dan is het alsof ze de hele aarde draaiend hebben moeten houden en schreeuwen ze om lof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi allemaal. :)

Allereerst: heb een Pb'tje van Tactus op mijn vraag over de Menu sidebar ontvangen; ik krijg als het goed is z.s.m. antwoord van de technische mensen.

Bliksem, kop op hè! Misschien helpt het als je toch 's nachts op het forum schrijft, ook als er niemand is. Wellicht omdat je van je af schrijft en de trek zo uitzit. Tis maar een idee.

Houtje, vervelend zeg die arm! Ik hoop dat het je lukt om de werkzaamheden een beetje te delegeren..

Corinne, sterkte met je dip! Lijkt me niet makkelijk om een vervanging voor het roken te vinden alhoewel daar vast wel wat over geschreven wordt op het web.

Ik ben me er vandaag (weer) bewust van geworden, dankzij M. dat alles wat ik doe minstens 2 tandjes lager qua tempo gedaan kan worden. Ik heb nogal een snelle motoriek en doe alles in overdrive; moet ik juist niet doen omdat ik zo weinig energie heb. Doorademen helpt als ik ergens mee bezig ben, is mijn aandacht er ook meer bij. Wandelen hoeft geen rennen te zijn..doe ik ook veels te snel en dat terwijl ik juist zo tot ontspanning wil komen. Dit soort eenvoudige ingrepen kunnen echt helpen, heb ik in de 1e maand na de stop eigenlijk al ondervonden. Toen ging het vanzelf, nu zal ik op de rem moeten trappen.

Gewoontes..ooh wat zijn ze moeilijk af te leren. Maar goed, dat wist ik al :$ nu nog doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik loop zonder dat menu niet verloren, dus dat scheelt.
Er zit een forum op ikstop.nl. Ben daar wezen lezen en schrijven dit weekend. Roken is toch een heel andere verslaving, qua impact op je leven en je wezen. Ik zoek geen vervanger voor het roken.
En steun had ik vanmiddag nodig ivm gevaarlijke gedachten.

Aura,
Ik hoop dat je je goed gaat voelen met die b12.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag,

Ik heb ook soms minder zin/tijd om hier te schrijven maar ben nog niet afgekickt.
Wat me de laatste tijd vooral stoort is de intolerantie naar elkaar toe, het hakken naar elkaar, wat regelmatig voorkomt.
Wil ik daar mijn tijd nog aan besteden vraag ik me soms af.

Ik heb van het weekend alcoholvrije wijn gedronken. Het smaakte inderdaad naar wijn maar dan zonder beneveling. Ik vond het wel lekker. Ik weet dat het voor sommigen een trigger kan zijn en gevaarlijk. Dan moet je het dus niet doen.

Corinne, eigenwieze, vooral niet lezen dat boek van Allen Carr, je trek zou eens over gaan ;)

Hunkering, gaat het ooit helemaal over? Ik ben zelf aardig chocolaverslaafd op het moment.
Ik kan natuurlijk wel zonder (tuuuuurlijk) maar wil het niet!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,
Ik weet de trek tot nu toe goed te handelen.
Kijk voor Alan carr zou ik eerst terug moeten beginnen en daar heb ik nu echt geen zin in.
De vierde dag zit er bijna op en het gaat. Ik hou vol, bijt me vast.
Ik ben wiebelig en als die trek er dan overheen komt, weet ik het even niet meer.
Dan ga ik puffen, net als bij de weeën en dat helpt.
Laat mij maar lekker eigenwijs doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

even met de deur in huis vallen, dat boek van Allen Carr, heeft mij iig niet geholpen met stoppen met roken, dus je ziet dat dat voor iedereen weer anders is.

Corinne, ik vind jou knap hoor...! Laat wel weten hoe de film was he, misschien koop ik hem dan ook wel..

Als ik Houtje zo lees, ben ik o zó blij dat ik uit de pubers ben, pppfff, ik heb ook wat ruzies gehad, vooral met mn zoon, ppff, als ik er nog aan denk!!
En vooral lekker doorgaan he, je arm te belasten, stuk eigenwijs dat je bent!!:angry:

Hoe is het verder met iedereen?? Rustig draadje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne als er geen Gremlin op je schouder zit, zit er wel een ander monster wat jou er van probeert te overtuigen dat je wel moet roken.....
Mep wat het ook is ervan af, je bent al over het moeilijkste punt heen!!!

Geniet van je film, tis echt een kijkhuisfilm en als je daar van houd is hij echt wel mooi!!!!
Ik vind het eigenlijk vaak een verademing naast al het gemenegoed wat je gevoerd wordt tegenwoordig op het culturele vlak!
Sterkte verder!

Houtje ik voel met je mee wat je puber(s) betreft! Die van mij is er al vroeg mee begonnen (11jr) maar inderdaad vaak net als jij Hun ff nodig hebt is het niet te doen voor ze met wat voor K...smoes ook!
Sterkte met je arm!!!

Veel liefs en alle goeds voor alle anderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Zo knap ben ik niet, hoor. De gedachte om te stoppen bestond al langer, maar nu het moet, voelt het toch anders. Ik moet kappen.
Har heeft die film al eens gezien, nog niet zo lang geleden. Hij heeft er hier over verteld, dat was begin april. Ik ben toen even op internet wezen kijken en heb hem bij bol gekocht, samen met nog 2 andere films over koren, als cadeautje voor mijn jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,hoi,

Gem, het forum gevoel is bij mij ook wisselend. Ik heb mij erover heen gezet en schrijf als ik daar zin, behoefte en tijd voor heb. De verandering is wel zo dat het niet meer mijn hele dag beheerst, en dat gebeurde nogal eens.
Wat voor burn-out behandeling volg je?

Aura, ik voelde mij 's ochtends ook vaak zo, maar meestal gedurende de dag als ik aktief werd en mijn zinnen verzette ging het veel beter. Aktie, is het woord, maar ik moest mij er wel toe zetten.
Een beste hot-shot dus.

Blacky, voor 100 man? Zovelen zullen er niet komen op de meeting, ik daag je uit! ;)

Houtje, herkenbaar. Hier ook zo'n schouder klant. Tóch kun je maar beter zoveel mogelijk die
arm ontzien, hoewel geheel onbeweeglijk heeft ook zijn nadeel! In elk geval geen zwaar werk.
Maar balen is het wel, zeker gezien de omstandigheden. Puber enz.

Bliksem, jammer maar joh, en nieuwe dag toch? Zet 'm op!

Pip, Knuf, Tina, zorg goed voor jezelf anders kan je niet goed voor een ander zorgen!

Corinne, zonder middagdutjes? Wauw, ik heb er vaak de kans niet toe, maar als.......Ik hou het er nog in
Fijne filmavond.

Kate, alcoholvrije wijn waag ik mij niet aan. Het idee triggert mij alleen en witte druivensap is sterk gelijkend van smaak, en goedkoper. :wacko:

Har, ben benieuwd wat het antwoord wordt van de techniekers.

Zelf heb ik vandaag een geweldige start gehad, zat om 6.45uur al vast in de lift. Dacht altijd dat
ik zo'n paniekzaaier was, maar ik was de rust zellefes. Collega was wel adequaat om direkt op die noodknop te duwen en te bellen. Maar toen het lang duurde begon ze tegen de deuren te schoppen.
Ik was stom verbaast over mijn eigen kalmte, mistte alleen een klapstoeltje in de lift. Nou ja had
het langer geduurd was ik op de grond gaan zitten. Weer een angst minder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Op een andere manier werkt hierbij puffen, zuchten en blazen. Dat doe ik dan ook redelijk wat keer per dag.
Als je bedoelt wat er tegenwoordig allemaal op de buis is, dan moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet eens weet wat er allemaal op de buis komt. Mijn man kijkt CSI's en van die Britse detectiefjes en het journaal, maar net zo dikwijls zet hij een dvd op met e.o.a. docu. Ik ben geen kijkkastkijker.
Ik ga zo wel een bak koffie zetten, want mijn vriendin heeft geen koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Zo zie je. Ik heb nog nooit vastgezeten in een lift. Wel meegemaakt dat liften voor of achter me bleven steken. De eerste 7 jaar van mijn carriere werkte ik op de 12de verdieping. 1 keer meegemaakt dat de lift kapot was en ik moest lopen. Dan is 12 verdiepingen veel, ook voor een jong mens in uitstekende conditie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...