Spring naar bijdragen

dinsdag 15 april


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sammy ik begrijp je niet goed of WIJ begrijpen elkaar niet goed Tirza is een boek dat gaat over een 18 jarige en haar vader en Mijn man Leest dat oa......

De vraag was meer of iemand van jullie...., laat ik het anders zeggen wellicht een soort van jalouzie hebben ervaren om hte feit dat je man bepaalde films cq boeken las...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, Har,
Eet smakelijk.

Jozias,
Ik ken de inhoud van dat boek niet. Mijn man en ik delen ook niet helemaal dezelfde smaak van boeken. Ieder gaat zijn gang en dat kan ook makkelijk. Een boek lees je toch alleen en niet samen.
Wat betreft DVD's en films op TV. Ik kijk niet of nauwelijks. Man mag rustig kijken. Daar heb ik geen last van. Hij zet het geluid heel zachtjes.
Gisteren ben ik met mijn dvd naar mijn vriendin gegaan. Soort film waar man niets mee heeft. En vriendin en ik vinden onderwerp en soort film wel leuk en zij woont alleen met zoon.
'k Heb nog 2 van dat soort film, die gaan we ook samen savoureren.

Ferry,
Fantastisch en een opsteker voor mensen met tandartsangst.
Dit doet me er aan denken dat ik nog een afspraak moet maken voor jaarlijks nazicht.
Ik schrijf het meteen op.
Zo mijn scherm komt straks om in de briefjes.

Stien,
Alvast gefeliciteerd met je wasmachine.

Sammy,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh bedoel je zo, Jozi. Ja, dat weet ik ook niet. Een steekje jaloezie dat hij jou niet betrekt bij de dingen die hij doet?
Dat ken ik zelf wel. Ik heb dat ondervangen met dingen voor mezelf gaan doen. Trouwens deze dingen ondervind ik niet meer met mijn huidige vent, maar wel met de vorige. Daar had ik meestal een slecht contact mee. Ik zat soms zelfs wel eens zijn mails na te kijken (echt waar!) totdat ik eindelijk bedacht, dat dit idioot was en ik nou eindelijk eens voor mezelf moest gaan leven.
Laat het gaan Jozi. Doe dingen voor jezelf. Je hebt vast wel een interesse, of ga anders een paar avonden in de week sporten/naar fitness. Laat hem zichzelf zijn en ga je eigen gang. Leer om jouw eigen dingen te doen en laat een ander wat los. En draai het anders om: hoe zou jij het vinden als iemand steeds op je lip zat om te vragen wat je leest, wat voor films je kijkt, wat je doet, wat je denkt.
Tenzij je het idee hebt dat je man nare dingen met je kinderen doet, zou ik me meer op mezelf concentreren.
't Is maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ja het is stil vanavond.....
Ik ben mega moe dus ga mijn pijnlijke lijf heerlijk op mijn elektrische dekentje vleien hmmm kan ik iedereen aanraden!!

ik wens jullie allen een prettige avond en wellicht interessante discussies hier op het forum!

Als ik ff tijd heb morgen lees ik het graag allemaal!

Veel liefs en alvast Welterusten voor allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftige ontboezeming gisteravond op het draadje.
Weet je ik herken er wel het één en ander in van mijn
doorgemaakte strijd alhoewel die nog lang niet gestreden is.

Pip, het moet jou enorm hebben opgelucht. Out in the open ermee.
Een eerlijk voorbeeld voor ieder ander. :present:

Doordat ik een bijdrage heb geschreven voor het boek in wording en
mij dat erg gevoelig bleek, het verschrikkelijk moeilijk vond, heb
ik terug gegrepen naar mijn berichtjes die ik op het forum geplaatst
heb. Maar ook naar pb's die ik vertrouwenspersonen heb geschreven.

Geregeld schreef men hier, wat ben je veranderd, wat ga je vooruit.
Zelf bemerkte ik dat helemaal niet. Eenmaal gestopt met de alcohol,
leefde ik mijn eerste tijd in een roes. Een "droge" roes weliswaar.
Ik werd ook zwaarmoedig gevonden, werd hier boos om. Wilde stoppen
met schrijven maar toch ook weer niet. Kortom, mijn emoties was ik
niet de baas. Het besef wat ikzelf doormaakte kwam pas veel later.

Alles gaat in fases, maar hee dat weet ik nu pas, besef ik nu pas.
Tussen weten en beseffen zit voor mij een groot verschil.
Door "oude" berichtjes terug te lezen zag ik een heel ander mens en
verbazend was ik, heb ik dat geschreven?

Mogelijk dat dit ook helpend kan zijn voor een ieder van jullie, probeer
eens terug te lezen. Zie hoe je schrijft op dagen dat je het "slecht" hebt
en dagen dat het je "goed" gaat. Herken je er mogelijk gewoonten in of
andere zaken waar je wat mee kunt.

Ik vind mezelf nu vaak wel saai, maar dat doe ik grotendeels wel zelf.
Zelf weet ik door jullie te lezen hier, dat ik knap weinig onderneem naast
mijn werk.
Ziza zegt altijd AKTIE, en ja ook hiermee moet ik zelf aktie ondernemen.
Maar ja, ik ben moe maar kan ook moe blijven. Af en toe mezelf in de
kladden grijpen. Ook ik ben niet alle dagen gelukkig, droog of nat het
leven bestaat uit ups en douwns. Ik ga wel voor de ups! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jozias , mijn vriendin leest flut romans , ik lees niet vaak maar als ik lees zijn het trillers en momenteel ben ik bezig in een boek over een meisje welke prostitue geweest is om te overleven .
ik heb geen last meer van wat mijn vriendin leest of kijkt , ooit is dit anders geweest , ook ik zoals vie wou alles van mijn vriendin weten maar vandaag weet ik dat men dan niet goed bezig is ivm zijn relatie .
vandaag geniet ik van de vrijheid blijheid die we elkaar geven en ja mijn vriendin is hier beren trots op voor mij .
ik was afhankelijk van alcohol en van vriendin en als ik er goed over na denk ook afhankelijk van mijn ouders , dat het vandaag beter gaat is mogelijk door het feit dat ik beetje bij beetje mijn eigen graag begin te zien .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Weet je wat het met actie en ondergetekende is?
Ondergetekende gaat er dan als een ongeleid projectiel van door.
Ik heb nu eindelijk een rem weten te zetten op al die acties die ik steeds maar begin en niet afmaak.
Nu zou ik 1 ding per keer behoren te doen, maar dat lukt niet, kan niet, helaas.
Ik beperk het wel en laat Ziza en actielievende aanhang lekker "actie" roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook op bed want heb een slechte dag vandaag, heb erg last van spanning en en trek, vanmorgen heb ik me verslapen en geen gesprek gehad met mn therapeut, waar ik wel aan toe was, toen dacht ik wat te gaan doen de rest van de dag, en had mega veel trek in een borrel, niet gedaan natuurlijk, maar voel me niet lekker, en heb mn vriendin maar afgebeld, omdat ik weet dat ik dan niet te genieten ben als ik me zo voel. ik hoop dat ik straks kan slapen en morgen een betere dag krijg dan vandaag, want ik heb het gehad......

Ook kan niks me boeien op tv......ik voel me een ouwe zeur, heb net 4 snickers opgegeten maar dat helpt ook niks....voel me nog ellendiger, nah ja ik moet gewoon even zeuren, niks persoonlijks naar jullie toe, maar heb mn dag gewoon niet, ben aan het sporten geweest maar kwam ontzettend hyper thuis, en niet voldaan ook is de zonnebank stuk en daar baal ik van, en notabene ook een rekening gekregen van het ziekenfonds van 150 ueri eigen risico, terwijl ik chronisch depressief en alcoholist ben, waarom dan zoveel extra betalen, nah ja we zien morgen wel weer neem mn medicatie en eet nog wat chips, en ga proberen te slapen.......

iedereen nog een fijne avond gewenst en hou het droog........

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username,
Iedereen kan zich wel eens verslapen en dat is iets wat je altijd op een verkeerd moment doet.
Heb je wel een nieuwe afspraak kunnen maken met je peut?
Wat betreft het eigen risico van de zorgverzekeraar, daar het ik ook de eerste rekening van binnen. Schrale troost is dat ik zeker weten boven het eigen risico uitkom. Met zoveel verplicht eigen risico hadden ze de premies wel omlaag mogen brengen.
En wees maar rustig een ouwe zeur. Als ik zoveel honger en trek heb, neem ik wel een paar boterhammen, want van die snacks krijg ik alleen maar meer trek in knabbelen.
Alvast : slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag

Vandaag voelde ik voor het eerst weer de behoefte te reageren en dat kwam door de openheid t.a.v. alcohol. Ik had/heb niet het gevoel dat ik eerlijk mag zijn want als ik de reacties op mijn (minder) drinken terug lees dan waren ze niet voor de poes en er werd me vaak genoeg duidelijk gemaakt dat dit een forum was voor de mensen die echt gestopt waren. Uitglijders kunnen nog maar die nog drinken niet meer. Dit voelde voor mij als eenzaam en onbegrepen en de soms heftige reactie gaven me het gevoel beter in de schauw te blijven. De mensen die nog wel drinken of uitglijders maken worden vaak als niet te volgen bestempelt (of is het met een d?), typisch vind ik dat en dan nog hebben we allemaal die tijd ook gehad, de vreselijke beginfase......... Maar vond het fijn te lezen dat er meer tolorantie komt, een positieve verschuiving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen, weer een illusie minder, ik dacht vandaag ga ik voor 0! Helaas!Wederom weer veel te veel :angry: Ik wil wel maar ik wil ook niet! Ik ben een hopeloos figuur, maar vlgs. anderen erg leuk! Ik kom graag op de volgende meeting!
Karinna, lieverd, wat eerg! :heart: doei!!! allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...