Spring naar bijdragen

Maandag 21 april 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Even een vraag. In het algemeen. Waarom duiden zoveel van jullie, je verwanten aan met de achtervoeging -lief?
Zoals in: "toen stiefdochterlief voor een week voor haar werk naar B. ging, heeft manlief, kleindochterlief naar schoonmamalief gebracht, terwijl zusterlief voor haar manlief en zoonlief en dochterlief een fijne maaltijd kookte..." Enzovoort.

Het is schouderpijntijd tegenwoordig. Ik weet waardoor het bij mij komt, want ik hang altijd scheef aan de pc te leunen op 1 arm. Kan deze nu niet meer omhoog brengen en ook niet meer op de linkerkant slapen. Eigen schuld, dikke bult! Dan maar weer yoga en andere zachte oefeningen. Maar ik lees dat anderen het veel erger hebben dan ik, dus veel sterkte.

En verder wens ik iedereen een goede nachtrust. Want dat is ook nogal eens hangen en wurgen. Zelf dommel ik de laatste maanden alleen nog maar zo af en toe per nacht, gelukkig heb ik een enorme stapel leuk leesvoer gekregen. Niet te zware kost. Dan kom ik de nachten toch heel prettig door. Gelukkig slaapt J. erg vast, dus als de nood aan de man komt, kan ik ook nog in bad (slaapverwekkend) of voor mijn part een aanval van adninistratiewoede uitleven.
Ik besef wel dat ik het gemakkelijk heb met freelancewerk, ten opzichte van degenen die de hele dag voor een bedrijf alert moeten zijn. Als ik even geen concentratie heb, kan ik wat anders gaan doen. Een ander moet zich dwingen om die concentratie op te brengen.

Als we maar niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Corinne. ja je had het al eens gezegd dat je niet meer loopt, ik vergat steeds daarop te reageren. Het is ook wel iets wat bij je moet passen! Als je gaat jagen, is het misschien beter om te wandelen. Dat doe ik trouwens ook heel graag en probeer daar tussen de trainingsdagen door nu echt tijd voor te nemen. Sowieso 2X een half uur met de hond, maar dat is voor mij eigenlijk niet lang genoeg. Als je maar even buiten bent toch? frisse neus en lekker in de natuur!! Als ik me down voel, sleep ik mezelf soms naar buiten, en eenmaal terug voel ik me altijd een ander mens! De ene keer wat meer als de ander, maar verschil is er wel!

Voor de rest, ja, eigen tempo en luisteren! Ik vind je een moedig en dappere krijger!
Lukt het niet-roken nog goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ManLIEF heeft ook iets raars....Volgens de huisarts heeft hij een ontstoken oog, moest eigenlijk naar het ZH, maar daar had meneer tuurlijk geen boodschap aan. Punt is dat zn hele rechterkant van zn gezicht "hangt", hij een pijnlijke harde plek heeft naast zn neus en nu ook koorts.
Heeft wel ABkuur en een zalfje gehad, en moet woensdag terug................iemand die hiermee bekend is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....poeslief :D
Vreemd, zit ook altijd schuin achter mijn PC; kan er mijn benen toch echt onder kwijt..

Pippi :present:

Hahaa.. Trees: "Vrouwen moeten voor hun borsten opkomen" :D Snap wat je bedoelt hoor, moet alleen denken aan vrouwen die met siliconen hun borsten OP willen laten komen :P

Niet veel te melden vandaag behalve dan dat er aan het snoer van mijn scheerapparaat een stickertje zit met afbeelding dat je het snoer niet mag doorknippen...had het nog niet eerder gezien, was stomverbaasd, dat verzin je toch niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen vast nog ooit stickers op de magnetron dat je daar je huisdier niet in mag drogen (een amerikaanse heeft dat ooit uitgeprobeerd en de fabriek aangeklaagt dat ze het niet in de gebruiksaanwijzing hadden gezet) ; sokken drogen gaat overigens uitstekend, dat ze daar maar een sticker van maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Welterusten.
Bekend? Ja, je hebt een koppige wederhelft.

Pippi,
:)

Vie,
Nou ja, ik heb ze lief, die man en die kinderen van me.
En om schouderklachten te voorkomen (= beter dan genezen) kun je beter maar in een goede houding voor de PC gaan zitten. Zeg ik met het vingertje! :D

Dani,
Terusten.

Marjo,
Ik rook nog steeds niet, maar ben nog geen niet roker, want tussen mijn oren zit het nog niet goed. Ik heb al een paar keer tegen mijn omgeving gezegd dat ze niet zoveel vertrouwen moeten hebben. En eerlijk gezegd heb ik ze hier thuis als een keer gezegd dat ik graag gehad had dat ze iets van dat te veel aan vertrouwen van nu destijds wel hadden mogen bieden toen ik me aan de drank zat te ontworstelen.

Har,
Ik heb al wel een dergelijke waarschuwing geschreven zien staan, maar een tekeningetje nog niet.
Tja, dat is voor de analfabeten bedoeld.

Mensen, ik ga naar bed en wens ieder een goede nacht toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie en Pipi en weet ik ,hoeveel anderen hier,
Thil d'r teentjes neigen ook naar kromgroei vanwege 'manlief, dochterlief etc', vooral wanneer uit het bericht blijkt dat man of dochter alles, behalve lief zijn.
Ik verwijt het mij zelf hoor lieve forumleden.
Ik blijk gewoon allergisch voor de toevoeging 'lief'als je ook gewoon mijn man of mijn dochter kan zeggen.

Tante Thil:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Thil

Vie en Pipi en weet ik ,hoeveel anderen hier,


Thil d'r teentjes neigen ook naar kromgroei vanwege 'manlief, dochterlief etc', vooral wanneer uit het bericht blijkt dat man of dochter alles, behalve lief zijn.


Ik verwijt het mij zelf hoor lieve forumleden.


Ik blijk gewoon allergisch voor de toevoeging 'lief'als je ook gewoon mijn man of mijn dochter kan zeggen.




Tante Thil:$



en ik noem niet iedereen tante!!:D:D

ook al ben je nog zo lief!!!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi hi...,
Har, gefeliciteerd met je duizend bijdragen.
Charlie..., tuurlijk noem jij mij geen Tante.
Het was meer omdat ik zo'n nuffige 'tante-achtige mededeling' had, dat ik dacht van 'kom, ik doe es gek en ik noem mezelf 'Tante Thil'
En wat mij betreft mogen jullie gewoon 'zoonlief , manlief, dochterlief, blijven zeggen hoor.
Weet alleen dat Thil d'r teentjes dan weer wat krommen en dat is, op zich ook niet het einde van de wereld. Toch ?
Welterusten.
Thil:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...