Spring naar bijdragen

Maandag 21 april 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik open maar weer eens een draadje! Ik wil me nog niet gaan aankleden anders worden manlief en dochter misschien wakker! ik zat nog eens op het mijlpalen-lijstje te kijken, maar ik heb toch al lang van een aantal mensen niet gehoord! Persoonlijk zou ik het erg prettig vinden als diegenen even zouden willen laten weten hoe het gaat! Hoeft geen lang bericht te zijn, maar zeker van degenen die vaker hebben meegeschreven (Cacao, Kaia, Meedoen etc) zou het fijn zijn wat te horen!

Trees, jij vierde gisteren een mijlpaal! Wat mij betreft tel je gewoon door, maar ik weet niet of jij dat wilt? Daarom een "voorzichtige"felicitatie met 7 maanden ADB??? :heart::musicnote::sun:
Meedoen en Peppa, ik weet niet hoe het met jullie gaat?

Verder leent het tijdstip waarop ik schrijf natuurlijk tot overpeinzingen. Het is nog donker buiten, al hoor ik de merels al fluiten...
Ik heb spijt en geen spijt van mijn drankperiode. Ik heb hele leuke dingen meegemaakt. Spijt heb ik wel doordat ik heb stil gestaan. Mijn lichaam en geest die natuurlijk niet beter zijn gaan functioneren door al dat alcoholische vocht.
Ik ben vreselijk blij die afhankelijk van de drank niet lichamelijk meer te voelen. Geestelijk is die afhankelijkheid ook veel minder, al is die niet helemaal weg! ik zou liegen als ik niet af en toe trek had in een drankje! En dan vooral om te verdoven! maar alles tegen elkaar afwegend is niet-drinken stukken beter!
Ik ben ook langzaam aan het herstellen van mijn burn out. ik heb in de loop der tijd een aantal overlevingsmechanismen ontwikkeld, die ik er met moeite uit aan het werken ben. Ik werk wel, maar vooral in het begin was er ook niets anders dan dat. Gelukkig is er nu meer plaats voor ander dingen.
Meer tijd voor mijn sociale contacten o.a.
Slecht slapen doe ik ook. Dankzij de medicatie die ik heb, slaap ik in de weekenden wel bij. Door de week gebruik ik niets om afhankelijkheid te voorkomen!

Tina,
ik denk ook dat het een goed idee is om slaapmedicatie te vfragen! al is het alleen maar om even uit die vicieuze cirkel te geraken!

Blacky,
jij sterkte met alle gedachten die regelmatig een loopje met je nemen! Denk niet tever vooruit (je relatie) je hebt zoveel aan je hoofd!

Charlie,
ik hoop dat je niet meer misselijk bent!

Houtje,
sterkte met je schouder!

An,
gewoon doorgaan! Een diesel komt langzaam op stoom, maar dendert dan een lange tijd gewoon door!

Verder wens ik iedereen een goede (werk) dag.
Sterkte voor degenen die het verder nodig hebben. Mijn gedachten zijn bij jullie!
voor degenen waarvan de minder-/stopknop nog niet helemaal om is, geef er een flinke draai aan!
Accepteren dat we alcoholisten zijn of moeite hebben met de drank is het toverwoord/zin!

fijne dag!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen!
Het begin van weer een werkweek, gewoon doordenderen maar weer.
Hopelijk breekt de lente nu eens echt door, het heeft wel wat, dat zonnetje en die vogels.

Soms heb ik het gevoel dat ik hier te weinig schrijf. Met de alcohol (of juist zonder dan he) gaat het best wel goed, en heel veel van de andere onderwerpen, tsja, daar heb ik zo mijn eigen mening over en mijn eigen manier van "omgaan met" gevonden. Soms zou ik wel willen roepen "Ja, maar!" maar ja, ieder heeft zo zijn/haar eigen beleving, en wie ben ik om daar wat van te vinden.
Alcoholisme, depressies, burnouts, vermoeidheid, relaties, soulsearching, het zijn allemaal persoonlijke zaken waar geen generiek antwoord op is. Dus doe ik waar ik goed in ben: ik hou me stil. Want uit ervaring weet ik dat mijn mening van nu, morgen wel weer anders kan zijn.

Nah, zware kost voor de vroege morgen.
Hop, te paard te paard, voor volk en vaderland! Ze smelten de kazen!
Hoogste tijd voor aktie dus.

Fijne dag gewenst voor iedereen en: hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Gem en Adam: de echte vroege vogels. Gem, ik zat ook tegen een soort overspannenheid aan. Heb geluk gehad dat ik er heel uit ben gekomen. Haast wonderlijk. Het goede is dat ik vorig jaar augustus hier naartoe ben gekomen. Toch wel op tijd aan de bel getrokken voor mezelf.
Ja, misschien ben ik wel een diesel, als die gaat dan gaat die ook. Ik heb te lang negatieve onzin over mezelf uitgekraamt en die gedachten moet ik bewust aanpakken. Drinken begint in je hoofd.

Pippi: hier is het ten strengste verboden dat ze mijn email of wat dan ook lezen. Privacy is een groot goed. Inderdaad kan je heel makkelijk verschillende accouts aanmaken en jezelf hoofd account maken met wachtwoord. Ieder heeft dan a.h.w. een eigen computer. Mijn computer liep ook nog eens telkens in de soep omdat ze honderd en een programmas gingen downloaden of spelletjes op dat ding gingen doen. Allemaal verboden hier. De computer is geen speelgoed, duur grapje. Vinden ze me maar niet leuk, pech. Ze kunnen zelf gaan sparen b.v.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Tjee wat een lange verhalen al, zo op de vroege morgen.
Gem, ik denk zelf dat mijn slaapproblemen het restant zijn van mijn depressie.
Alhoewel ik vannacht 12 uur achter elkaar heb geslapen :D.
An, goedzo, idd met krampachtig blijven zoeken kom je er niet, accepatie is een groot goed!
Water, ik begrijp je heel goed, ik probeer ook bij mezelf te blijven, al vind ik het soms lastig om niet overal op te reageren. Als ik dat zou doen zou ik alleen werken en forummen, en dat wil ik nou ook weer niet.
Wat niet wegneemt dat ik erg begaan ben met de mensen hier.
Je bent letterlijk en figuurlijk een nuchter persoon! ;).
Zo en nu even een koffie en zo de arts bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tina, ik voel ook mee met de mensen hier, anders zou ik niet eens over zulke dingen nadenken...
en dan komt het dus niet in me op dat een ander wel eens begaan met mij zou kunnen zijn...
***KLOENK*** (er valt hier nu geen kwartje maar er dondert een heel maandsalaris)
Food for thought, thanks. :present:

En nu ben ik weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dag is nauwelijks begonnen en moet ff uitrusten. Zit op zoonlief te wachten of hij het bed uitkomt. Normaal ben ik al weg en doet zijn vader dat, maar die is ook al de deur uit. Dus ik zeg tegen zoontje dat ik dus geen gekke henkie ben en hem tien keer ga roepen en dat ik zo gewoon weg ga. En nu hoor ik hem in de badkamer. Nu nog de deur uit krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water je gaat goed!!! kwam het hard aan dat maandsalaris?? ;)
Tina, 12 uur slaap, dat was hard nodig dan, ik ben het met Gem eens, Slaapmedicatie halen om te voorkomen dat je elke keer voor je moet werken wakker ligt. De nachten zijn er om uit te rusten en alles te verwerken en weer krachten op te doen, niet om wakker te liggen.

Ik ben vroeg vandaag, ga zo naar het werk want officieel zijn we nog 2 dagen open en er moet vandaag een belangrijk boekje uit (dat jaarverslag waar ik foto's voor gemaakt heb). Voor de rest denk ik nog niet vooruit en parkeer ik mijn gevoel nog maar even ergens in een hoekje.

fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, het was maar als grapje bedoeld, jammer dat je je niet zo prettig voelt, ik ben ook helemaal niet bijgelezen, sorry!
Nee ik ga niet meer in therapie en AD slik ik al.
Ik ben mijn hele leven al een slechte slaapster, ben ook niet van plan om teveel te zeggen, van mijn alco verleden is zij op de hoogte.
Ja, soms heb ik het gevoel wel alleen werken, maar er zitten ook hele goede dagen tussen hoor!
Het enige is dat ik gewoon moe ben als ik een paar nachten te weinig geslapen heb.
En ik ben er best een tijd uitgeweest, voet, ziekenhuisopname in november, dus het zal ook wel zo zijn dat ik weer moet wennen aan het fulltime werken.
Dus het valt wel mee allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ook van mij een bosje:present: voor je 7 maanden.
Die twee biertjes stellen niets voor bij deze mijlpaal.

Ik wens iedereen een fijne dag! Het is hier veels te mooi weer om achter de computete zitten, dus jullie zullen me niet veel zien vandaag.
Wij gaan de bus uit de stalling halen en opkuisen. Heerlijk!
En dan deze week een kort ritje
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, lekker op het fietsie kids weggebracht, voorheen nam ik de auto, had ik lood in mijn benen.
Ga zo even de draad van gister nalezen en dan het HH doen. Na een weekend veel de hort op ligt hier wel het een en ander..
Trees een bosje:present: voor jou. Gefeliciteerd.
Tina, succes bij de arts.
Corinne, een drukke dag, lijdt hopelijk je gedachten wat af.
An, denderen maar!!!
Mijn stoelgang komt weer op gang, 5 dagen eten erin en niets eruit voelt niet prettig!
Okee, laterss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi en goedemorgen!

Ik ben hier wel, maar heb weinig te melden....
Accepteren dat je een alcoholist bent. Soms wel, dan weer klinkt het opeens zo zwaar...
Accepteren dat je kinderen groot worden en gaan puberen? Ga d'r maar aanstaan. Zeker in combinatie met bovenstaande en onverwerkte zaken uit het verleden aangaande je eigen hachie.... pffff! Vét moeilijk. Ik denk aan je, en leef met je mee Pip!
Accepteren dat je een slechte slaper bent en soms een pilletje nodig hebt.... Ook weer oppassen voor de verslaving? Maar ja een goede nachtrust is ook geen overbodige luxe...
Accepteren dat je de laatste tijd de mijlpalenkalender vergeet te raadplegen? Op straffe dat je lieve mensen gaat vergeten...:wacko: Van harte Trees met je heel grote mijlpaal van 7 maanden!!!!
:heart::musicnote:B):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge :)
Trees ook nog van harte :present: was me gisteren niet opgevallen..

Pippi, jij blij met je wachtwoord...nu snap ik helemaal waarom je kwaad wordt als dochterlief haar neusje in jouw zaken steekt :angry:

Water, wijze woorden. Je hebt gelijk we doen het allemaal op onze eigenwijze ;)

Allemaal een fijne werkdag en vanavond nog effe in de zon hè? Degene zonder verplichtingen, maak tijd voor de zon :rose: je lijf heeft die hard nodig!
Ik voel me lekker, goed geslapen en helder hoofd.
Latersssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen ,
weer een ... nacht gehad wakker geworden zeikenat van het angst zweet mijn ma kwam weer eens spoken .
reeds deel in de wagen gezet straks douchen en terug naar huis.
wens jullie allemal een fijne nuchtere dag toe
trees van harte met je 7 maanden :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een waargebeurde mop:

Gisteravond laat, Klaas nog niet thuis, computer al afgesloten, nog een laatste roken in de keuken...
Kwam mijn oude ik plotseling mijn hoofd binnenwandelen, doodgemoedereerd, al was het de gewoonste zaak van de wereld dat zij nog even aan kwam wippen. Goedenavond. Ja hói! Je zit hier toch maar wat dom te wachten op de man die nooit thuis komt, plezier heeft in de kroeg... en zit jij hier een beetje op een houtje te bijten. Ik wou zo naar bed gaan. heb je slaap dan, je slaapt al zoveel. Nee, ik zat eigenlijk net te denken dat ik weer een kleine opleving kreeg. Nou je kan altijd even in de koelkast kijken. Dat hoeft niet, ze staan er nog. Já, maar weet je ook precies hoveel? Ik denk vier. hoe zou het smaken? Vies. Hoe zou je slapen? beroerd? Mwaah, hoeft niet. Nee hè, ik zit hier eigenlijk ook wel een beetje zielig in mijn uppie hè? JAAA!!!
Toen ging mijn nieuwe ik in de koelkast kijken. Het zijn er vijf! Dacht ik al, dacht ik al, zie je wel, er kan best eentje uit, want je dacht eerst van vier.
Toen kwam butje binnenhuppelen, ze lijkt altijd heel aardig, en moest inderdaad ook keihard lachen. Alleen deed ze dat nu recht in mijn gezicht. Dat ben ik niet van haar gewnd. Een veeg uit de pan kon ik krijgen! Ze haalde een doekje over de tafel, ruimde de asbak en de waterglazen op, deed de lichten uit en schopte mij met haar allercharmantste scopje hup, naar boven. Daar stond ik dan. pruttelend uitkleden, nog één poging wagen, als ik het dan toch niet lekker vind, is er ook niets aan de hand toch, wat maakt die ene noiu uit, gewoon pure nieuwsgierigheid hoor, heeft niks met verslaving te maken ofzo... Vort, hup geen woord meer, want als je het wel lekker vind dan is het hek van de dam, en je denkt toch niet dat ik je dán weer op zal vangen hè, ik blijf niet bezig! oké, oké en al morrend kroop ik onder de dekens. En ik dacht stiekum bij mezelf, nou ja, heb ik morgen ook geen kater....
ik heb je wel gehoord hoor, riep ze nog even vanuit de kamer...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de vroege nacht trouwens last gehad van lallende supporters..
Het was feest hier! PSV kampioen..boere, boere!!!!!! en "we are the champions" hoorde ik vlakbij mijn slaapkamerraam.
't Kan me weinig boeien, dat feestgewoel. Ik vind het zo plat....maar ja, ik heb ook nog nooit de behoefte gehad om met het volk (niet minderwaardig bedoeld) een feesie te vieren, ook niet met drank op.
Hou trouwens helemaaaal niet van mensenmassa's, als ik er niet omheen kan, dan vind ik het niet bedreigend of ga me er ongemakkelijk door voelen, ik sjok er rustig doorheen zelfs zonder opzij te gaan als men dreigt mij omver te lopen :D (groepen jongeren kunnen wel eens dat gedrag vertonen).
Heb er gewoon niets mee, ik vierde mijn feestjes anders en elders. Erger me trouwens wel aan de rotzooi die gewoon wordt gedumpt en jawel, het gelal van zatte mensen :o.
Lekker dubbel dat laatste. Ben niet zo'n extraverte laller, meer een uitgelaten hond die kwispelt als ik gedronken heb, wel eens lastig voor andere mensen maar dat is dan "lollig" bedoeld.
Wel eens een kwade dronk gehad, maar nog nooit een klap uitgedeeld of ontvangen..eerder depri in een hoekje gaan zitten, wel eens gesmeten met het een of ander maar dat waren mijn eigen spullen :angry:

Pip, vervelend dat men zo over je heen loopt. Als kwaad worden niet helpt misschien er eens rustig over praten...ik zeg maar wat, je staat in je recht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo, wat een leuk verhaal, hoe je gedachten met je aan de haal kunnen gaan, goed dat de helpende gedachten het gewonnen hebben.!
Blacky, wat een nare dromen toch! Ik denk aan je!
Okee, bijgelezen.
Pippi, dat je vriend je afvalt waar je dochter bij is kan echt niet vind ik! En jij bepaalt toch als moeder zijnde hoe je de dingen wilt aanpakken? Laat het maar even rusten en blijf je eigen gevoel volgen! Sterkte.
En nu ga ik echt iets doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...