staartje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Hallo allemaal weer,Ik heb niet zoveel privacy dat ik veel op dit forum kan kijken. Ik heb veel gelezen vandaag, tjonge wat maken mensen veel mee, ben erg onder de indruk. En maar denken dat je de enige bent... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Tapas, je hebt er goed aangedaan, want je moet niet op je grens gaan balanceren. Ik heb dat ook een hele tijd gedaan en ik heb zonderenige aanleiding vorige week mijn buurvrouw een grote bek gegeven. OK ik ergerde me wel aan dingen, maar normaal zou ik dat nooit zeggen.Na de tijd zit je met het schuldgevoel en schuldgevoel zet weer aan tot .........juist ja...DRINKEN!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 O jongens ik moet dan ook zo vreselijk lachen hoor als ik het opschrijf, en dan ben ik spanning weer kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Oja, ik zat net via mijn harddisk waarop ik programma's kan opnemen de aflevering van prime suspect van vorige week woensdag terug te kijken en die was best heftig... De hoofpersoon, een vrouwelijke commissaris van politie heeft daarin een drankprobleem en de eerste beelden waren al schokkend, ze werd wakker op de bank, lag op haar telefoon, bult op haar hoofd en niks meer weten en voor ze de deur uitging nog even een glas wodka om het trillen tegen te gaan... Ik heb de hele aflevering met een blok in mijn maag zitten kijken en wilde steeds roepen, stop er nou mee, ga naar de AA en doe er iets aan.. Je zag ook dat haar collega's door hadden dat ze dronk en hoe moeilijk het is om er iets van te zeggen maar ook als kijker hoe moeilijk het is om haar serieus te nemen en doodsbang te zijn dat ze onderuit ging.... uiteindelijk ging ze ook naar de AA en toen kon ik weer rustig verder kijken.. poeh, wat is dat confronterend zeg het was zo scherp in beeld gebracht! Ik was er echt even stuk van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Goedenavond allen,Staartje, een flinke borrel op de dag dat je weer mag rijden! Waarom- waarvoor?Dan kan je het binnen de kortste tijd, weer inleveren.Vreemde gedachtensprong!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Houtje, da's bijna niet vol te houden!Maar, in al die misère zie ik je ineens met rietjes en kaneel in appelflappen blazen, en dan moet ik toch wel weer vreselijk lachen! Het wordt tijd dat die ROWA van jou je eens met een paar vakantiedagen verrast! Kan je je niet eens een paar dagen bij hem thuis laten verwennen? Jij doet het al genoeg; de zaken mogen wel eens omdraaien!Toch fijne verjaardag morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Charlie een oppeppertje speciaal voor jou:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Staartje, misschien een raar idee: waarom vertel je je kinderen niet gewoon eerlijk wat er aan de hand is? Waarschijnlijk weten ze allang dat je teveel drinkt, en door ervoor uit te komen kan je én hun respect (terug)winnen, én hulp vragen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Staartje,Je mag echt wel uitkijken met die borrel. Er schijnt een eiwit in je bloed te zitten (van-horen-zeggen sprak dr. Houtje) dat je kan onderzoeken met een bloedonderzoek en waarmee is na te gaan of je de laatste drie maanden nog gedronken hebt. Dat is gewoon glashard bewijs, dus ik zou het niet doen (die borrel) als je je rijbewijs terug wilt. En zeker niet gaan rijden ZONDER rijbewijs want dat is helemaal vreselijk strafbaar. Dat bedoel je wsch. met dat je droog moet blijven om je rijbewijs terug te krijgen. Hoezo vind je het dubbel gedoe eigenlijk? Wou je dan daarna weer af en toe een borrel nemen? Daar maak je het voor jezelf extra moeilijk mee. Ik wil je niet volstorten met literatuur, maar de Cirkels van Van Dijk (staan bij Thema's) kunnen je veel inzicht verschaffen over je drinkgedrag en waaróm je blijft verlangen naar die stomme rot-drank (sorry Tactus). En een borrel pakken om het te vergeten, naaaahhhhhhh, zou ik maar niet doen, dalijk krijg je dat papiertje nooit meer terug. Vreselijk lijkt me dat. Wat is erger vraag je: liegen omdat je drinkt (je bedoelt NU drinkt) of in het verleden hebt gedronken? Begrijp ik je goed? En als je dat lukt, ga je dat vieren met een flinke borrel. Misschien, heel misschien, helpt het meelezen hier tot het nieuwe inzicht te komen dat die borrel géén passende beloning is voor het feit dat je zo knap bent geweest die borrel te laten staan. En ik heb een brutale vraag: wat voor therapie heb je gedaan? En misschien kan de therapie van ADB (internet, anoniem, gratis) je toch nog wat nieuwe inzichten verschaffen zodat je ook als je je rijbewijs weer terughebt, je bewust bent van het slechte effect van die ene borrel (want ik geloof niet in die ENE borrel, sorry, ik geloof wel in jou, maar niet dat je dat redt, en dan is een rechter echt NIET mild meer).Denk er eens rustig over na, er zijn hier zeer veel mensen met postitieve ervarigen over de internet-therapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 quote: Originally posted by: SootheGoedenavond allen, Staartje, een flinke borrel op de dag dat je weer mag rijden! Waarom- waarvoor? Dan kan je het binnen de kortste tijd, weer inleveren. Vreemde gedachtensprong!! MEE EENS!!!!sorry, kon het niet laten te reageren. Groetjes, een zieke Charlie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Ik ga uitloggen en mijn dogs uitlaten. Allemaal een hele fijne nachtrust en tot morgen of overmorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
staartje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Ja da's een vreemde gedachtensprong. Mijn verlangen naar nog een keer die vertrouwde roes beleven. Is niet verstandig, weet ik, ik hoop op die dag deze fase ook weer voorbij te zijn maar het kan raar lopen.Tapas, die aflevering heb ik ook gezien, eng herkenbaar. Ik zat met plaatsvervangende schaamte te kijken. Ik zag een paar weken geleden ook een aflevering van voetbalvrouwen, waarin een vrouw (heet Melanie geloof ik) ook enorm drinkt en dronken in het voetbalstadion stond terwijl haar kind ernaast zat. Walgelijk vond ik het, was een van de eerste keren dat ik het op die manier voelde. Maakt je wel sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Sterkte Charlie en laat niet je koppie hangen. Probeer de draad weer op te pakken. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Lieve Trees, Een onwijs lief idee van je.Maar het huis van de Rowaa is een dermate puinhoop (o.a. een onopgemaakt bed met losse slaapzakken, een keuken vol afwas en meer dan een meter afwas in de gootsteen) dat ik daar alleen naar toe ga als ik zin heb om eens flink de handen uit de mouwen te steken en 4 maanden administratie weg te werken. Hij maakt nl. uit angst voor deurwaarders geen enkele envelop meer open . Dat helpt lekker.Vorig jaar in 2007 heb ik de hele administratie gereorganiseerd en alles automatisch laten verlopen via de goeie rekeningnummers zodat al die invorderings-administratie- en deurwaarderskosten nu niet meer voorkomen. Sinds mijn moeder overleden is, moet hij ook maar zelf wat doen, alles ligt er nog zoals ik het in december heb achtergelaten (hij is wel drie dagen heel lief met me meegeweest naar het ziekenhuis, daar niet van). Maar het zelf oppakken van bepaalde klussen...........gggggggggrrrrrrrrrrr. Ik word dus zéér onrustig in dat huis en ga gelijk van alles doen. Daarom houden we onze Relatie Op Afstand zorgvuldig in stand. Méér kan ik niet aan. Klinkt lullig van mij, ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 ---edit --- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Trees,Gelijk heb je. Het forum is er voor ons allen. En het is hier allen voor één en één voor allen.Gem,Dit is nu de 2de woensdag op rij dat ik ook zonder vent zit. Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn zo een avond en nacht zonder man in huis. Alleen ben ik niet, want ik heb natuurlijk nog zoon, dochter en 2 knettergekke katten. Ook geen drankgedachten, gelukkig.Marion,Ik duim morgen.Anna,Het is lang geleden dat ik een zo goede dag gehad heb. In de plus begonnen, vastgehouden en daar ga ik zo meteen mee naar bed. Houtje,Als ik lees wat jij vandaag allemaal gedaan hebt, word ik hartstikke moe. Als ik daar dan nog bij bedenk dat jouw schouder op zijn minst even veel pijn doet als die van mij destijds, dan ga ik het uitschreeuwen. Wil je het a.j.b. eens wat rustiger aan doen!Charlie,Slaap ze! En vooral: beterschap!Houtje,10 jaar geleden heb ik het 6 maanden volgehouden terwijl ik niet eens voor mezelf was gestopt. Alleen denk ik daar niet graag aan, omdat ik bij het terug beginnen roken de aanzet heb gegeven tot mijn alcoholisme.quote Staartje, Je mag echt wel uitkijken met die borrel. Er schijnt een eiwit in je bloed te zitten (van-horen-zeggen sprak dr. Houtje) dat je kan onderzoeken met een bloedonderzoek en waarmee is na te gaan of je de laatste drie maanden nog gedronken hebt. Dat is gewoon glashard bewijs, dus ik zou het niet doen (die borrel) als je je rijbewijs terug wilt. En zeker niet gaan rijden ZONDER want dat is helemaal vreselijk strafbaar. unquoteToevallig ben ik dat vandaag al surfend op internet tegengekomen. Op mijn werk nog wel terwijl ik iets zocht.Tapas,Keigoed van je.Staartje,Het lijkt me toch niet zo een slecht idee om te vertellen dat je rijbewijs is ingevorderd voor een bepaalde tijd. En gezien de reden waarom je rijbewijs werd ingenomen, zou ik maar geen borrel nemen als je het terugkrijgt. En doe me een plezier: rij nooit met drank op. En ik blies 10 uur na mijn laatste glas nog 1,5.Ik heb nooit een rijbewijs of auto geambieerd en heb gelukkig geen van beide. Mijn man ook niet. Soothe,Vond je toch nog een minuutje voor ons? Je gaat prachtig, man. Blijven doen!Pippi,Ik geloof dat wij met zijn allen op een cursus NEE-zeggen moeten gaan.Ik ga naar bed. Slaap lekker allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Op een brullen heb ik het nog niet gezet, het is eerder een zachtjes kreunend snikken dat ik voortbreng...Hihi.. tja, geveld door het schoudervirus! Zat er al enkele weken op te wachten natuurlijk, maar het schoot er vanochtend stiekum wel heel erg snel in tijdens de dagelijkse wasbeurt! Blèèh!Elastiekjes zitten om de kiezen (bij dochter). We hebben vanavond gewoon heel ongezonde aardappels met broccoli (wel okay) en een hamburger (van de slager) gegeten. Mét (dankzij Tapas) zelfgemaakte tzatziki (knoflook doodt de schimmeltjes). Jeukt nog volop hier! Het feestelijke gebeuren op het schoolplein was leuk, al miste ik net het optreden van dochter...Morgen wordt een dag met veel fietsen, want we hadden bedacht dat de auto maar eens naar de garage moest, na de hele winter zonder kachel te hebben gereden Een warm welkom voor de nieuwe mensen op het forum, Staartje en Casiris! Kom d'r bij, laat 'm staan en succes!!!Dan wil ik Houtje bedanken voor de uitgebreide antwoorden van vanochtend, haar veel liefs wensen met de verjaardag van Grietje morgen, en hopelijk daarna eens wat welverdiende rust! Die spurtscheul-meneer ,- of mevrouw ziet je aankomen zeg!!! Houtje succes en gooze frabba!!! Verder wil ik nog even kwijt het leuk te vinden marion hier weer te zien, en je natuurlijk heel veel sterkte te wensen voor morgen!!Charlie, in bed jij!Pippi, hoe ist gegaan?Oeps, en nou vergeet ik een heleboel (da's het gevaar), nou, stuur maar op hoge poten een pb, je krijgt altijd antwoord terug! (grapje...)liefde van mij...! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Hoi, ben ik weer even, met een voor mij aardig dilemma..Ik had vanavond dus "act de precence " moeten geven, op een bingo, georganiseerd door mn man tbh een goed doel....Nou, ik kón dus niet door oa de migraine.......... Weet nu al dat manlief hartstikke boos zal zijn omdat ik gewoon op mn bed ben blijven leggen.... Fout van mij?? Ik weet het eerlijk niet..Straks zal ik wel weer de wind van voren krijgen..Ik weet het allemaal niet meer, behalve dat ik niet moet drinken, maar waarvoor eigenlijk??Sorry, log gelijk weer uit, ben moe en heb pijn.. en wil eigenlijk niet meer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Charlie toch, dat kán toch niet dat je zo wordt afgerekend op je migraine. Ik weet zelf hoe zwaar het is, je kan er niks aan doen, ik vind het aardig onmenselijk klinken.......bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Zo, hondje is uitgeweest, heeft zich grondig droog geschuurd tegen mijn spijkerbroek en ligt nu in zijn mandje, en ik sta op het punt mezelf ook in te pakken. Kon het niet laten toch nog even te reageren.Ja Marion, ik ben nog steeds zéér gelukkig met ... Het samenzijn van twee enigszins niet geheel complicatieloze mensen levert zo af en toe hilarische toestanden op, om niet te spreken van dubbele onzekerheid, maar tot nu toe komen we daar geheel tot tevredenheid uit. Houtje, inderdaad, ik had twee jaar geleden nooit kunnen denken waar ik nu zou zijn. Al heb ik (net als jij, als ik me niet vergis) wel gehoopt dat niet drinken op de iets langere duur zou leiden tot een depressieloos en probleemloos leven. Onzin natuurlijk, om zoiets te verwachten. Als het leven één groot feest zou zijn waren we er allemaal waarschijnlijk nooit aan begonnen.Toch merk ik nog steeds dat het enorm helpt af en toe hier te lezen, en dan te zien dat ik niet de enige ben die er zo tegenaan kijkt. Dat het hier barst van de mensen die allemaal hun eigen problemen, moeilijkheden en eigenaardigheden hebben, en die allemaal keihard vechten om te leren daar zonder drank mee om te gaan. Klasse vind ik dat!Ik begrijp dat jouw dag ook helemaal fantáááááááááástischschschhhh was, en dat je er weer zonder kleerscheuren doorheen gerold bent. Geweldig toch! Alvast gefeliciteerd met je dochter morgen. Maak er een knaldag van, en geniet met volle teugen van het moment dat het allemaal achter de rug is!Charlie, ik ben blij dat je vandaag de draad weer gewoon hebt opgepakt. Je bent dan even gestruikeld gisteren, maar meteen weer op beide voeten verder gegaan. Je bent enorm gegroeid in de afgelopen maanden, chapeau!Vie, niet helemaal een schim worden hoor! Ik merk dat ik je kritische noot zo af en toe toch ben gaan waarderen. En nu is het mijn hoogste tijd! Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Lees net pas je berichtje Charlie. Hou alsjeblieft vol! Ik weet hoe het is om onverdiende en onterechte kritiek te krijgen, heb ik ook nogal mijn deel van gehad. Maar mijn verdriet en pijn wegdrinken heeft nooit iets opgelost. Je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 ok, log even in dan....maar eb het wel gehad, eerlijk gezegd en wil ook liggen voor C thuiskomt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 quote: Originally posted by: AnnaLees net pas je berichtje Charlie. Hou alsjeblieft vol! Ik weet hoe het is om onverdiende en onterechte kritiek te krijgen, heb ik ook nogal mijn deel van gehad. Maar mijn verdriet en pijn wegdrinken heeft nooit iets opgelost. Je kunt het! dank je, Anna!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi, het feit dat ik weer in anderhalf jaar "ongesteld ben geworden" En zoveel meer............ik blijf op ( moeten) passen, morgen weer, omdat H moet solliciteren....Geeft ook niet, maar er is niemand die eens vraagt hoe het met mij is...Hier dan he.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Charlie, sterkte, en ik hoop dat het morgen beter gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden