Spring naar bijdragen

woensdag 23 april

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, Aura, Is dat even schrikken! heb je ook pijn aan die zenuwbeschadiging?
En mag je ook geen refusal?? Of is dat ongeveer hetzelfde. Ik kan me indenken dat je je nu verloren en eenzaam voelt. Thiamine neem ik ook elke ochtend 50 mg. Dat heb ik hier van de mensen op het forum gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke ochtend vraag ik om kracht voor de dag die voor me ligt. Alleen voor de komende dag.
Elke dag krijg ik kracht genoeg. Kracht om deze ene dag door te komen.
Morgen is weer een nieuwe dag. Dan mag ik weer om nieuwe kracht vragen.

Dit geeft mij heel veel troost.

liefs, Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har jongen proficiat :musicnote::present::musicnote:
Lekker he, 3 maanden!

Houtje, dank voor je verhaal, nu hoef ik me niet meer schuldig te voelen over mijn dagelijkse portie chocola ;) Vitaminepillen, fruit, zuivel, komt er allemaal dagelijks in hier.

Ik ga morgen op vakantie, ben dus even weg.
Gisteravond toen ik vakantie kreeg geen borrel maar mijn wekelijkse AA-avond. Leuke discussie of je jezelf voor de rest van je leven als alcoholist moet beschouwen. Er werd nogal verschillend over gedacht, net als hier. Ik begin een beetje te leren om me niet van alles persoonlijk aan te trekken en om niet altijd mijn mening te hoeven geven. Is wel rustiger eigenlijk.

Lieverds, tot over een tijdje, en nee, ik verklap niet waar ik naar toe ga, angsthaas die ik ben bang voor herkenning.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura en Sammy,

Ik ben géén arts of apotheker :o maar ik weet dat Antabus/Refusal een stofje bevatten waardoor je heel erg beroerd wordt als je toch alcohol drinkt (het zijn zgn. aversie-middelen) en Campral werkt door je craving, het verlangen/ de zucht naar de kick van de alcohol, te verminderen.

Antabus en Refusal zijn ongeveer hetzelfde.
Campral doet heel iets anders.

Ik heb een tijdje Campral geslikt maar helaas, het hielp bij mij niet, behalve dat ik, tja, uhm, wat zal ik zeggen, ontzettend vloeibare ontlasting kreeg niet normaal meer. En tja, bij 20% of zo werkt het niet en daar zat ik bij :D.

Refusal en Antabus zijn geen kinderachtige medicijnen, als je er door heen drinkt word je echt dood- en doodziek en wordt het een levensbedreigende situatie. Ik weet niet precies waarom de verslavingsarts het afraadde aan Aura, daar weet ik niets van.

Maar Aura, het kan ook ZONDER die middelen hoor, er zijn hier genoeg mensen die het bewijs zijn.

Kijk, en als het je toch over oudgedienden hebt, je spreekt er met een :o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ben ik weer, ik ben me een beetje aan het orienteren op dit forum. Zo te lezen kent iedereen elkaar goed. Om even terug te komen op dat ik een maand droog sta, dat wil voor mij zeggen dat ik sinds een maand (vandaag precies 5 weken) nauwlijks meer drink, hooguit 1 glas wijn in het weekend. Voor mij een hele prestatie omdat ik daarvoor gemiddeld 4 dagen per week 's middags al begon (derest van de week 's avonds) te drinken, een fles port per dag was niets, of een halve liter sterke drank. Herrinnerde me vaak 's ochtends niet meer wat ik de avond ervoor had gedaan of gezegd, vooral in het weekend. Ben wel altijd blijven werken, eten, kinderen opgevoed etc. Bijna niemand weet het. Ik schaam me erg, voel me schuldig.
Ik ben nu ineens gestopt omdat ik een half jaar geleden tegen een boom ben gereden onder invloed en half maart bericht kreeg van het cbr dat ik daar een onderzoek moet ondergaan of ik geschikt ben om auto te rijden, tot die tijd mag ik niet meer rijden. Met een test schijnen ze alcoholgebruik van maanden geleden nog op te kunnen sporen, daarom drink ik nu vrijwel niets meer, wat best goed gaat, tot mijn verbazing. Ik ben wel bang voor de toekomst. Ook zal ik wrs. nog voor moeten komen en kan dan wederom een rijontzegging krijgen. Kortom, mijn stommiteit zal wrs nog een heel lang staartje krijgen.

Lucht overigens wel op om mijn verhaal eens kwijt te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Nog gefeliciteerd.

Cacao,
Hoe gaat het met je? Kan ik je feliciteren? Ik hoop van wel.

Houtje,
Ben geheel onwetend wat Candida betreft. Zo te lezen: gelukkig maar.
Blij dat het met je schouder wat beter gaat. Ga nou niet gelijk volledig belasten!
Tja, volgens mij ben jij zo een type dat door de pijngrens heen vliegt.

Jozias,
Gefeliciteerd met stiefdochters verjaardag.

Marjo,
Stoppen!

Sammy,
Lastig als je niet op je favo fiets kunt fietsen.

Pippi,
:)

Anna,
Ik zal de moed niet opgeven. :)

Staartje,
Welkom! En knap dat je al een maand niet meer drinkt.
Ik hoop dat je hier net zoveel steun vind als ik.

Aura,
Goed dat je een goede verslavingsarts hebt gevonden.
He, en zonder de Antabus kun je ook stoppen, want per slot van rekening: je doet het zelf! Want jij wilt gewoon dat gif niet meer in je lijf toestaan.
Van trillen en beven heb ik ook lang last gehouden. Het is overgegaan.
Nu heb ik alleen nog maar mijn eigen trillers en bevers (erfelijk en zoon heeft het ook, heeft met de aders te maken en de betrokken zenuwen).

Kate,
Je hebt de weg nu wel weer gevonden, geloof ik. Ik ben blij voor je.
Vorig jaar is je onderstaande bericht voor mij van veel belang geweest:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe jas. Hij is splinternieuw, de kleur is frisgroen, de maat is precies goed, de dikte ook: niet te warm, niet te koud. Echt zo'n lentejas.
Ik moest er in het begin behoorlijk aan wennen, voelt toch heel anders dan die vertrouwde versleten ouwe. Maar ik vergat het ook vaak, af en toe kwam ik langs een spiegel en dacht: oh ja, een nieuwe jas! Als ik thuis kwam wou ik hem wel eens achteloos op de grond gooien maar bedacht me: oh nee, een nieuwe jas, die behandel ik met zorg!
Nu begint het al wat te wennen en zit hij al wat soepeler. Ik begin me een beetje thuis te voelen in deze heerlijke, schone, frisse, nieuwe jas. Weet je, hij staat me goed. Hij begint al een beetje bij me te horen.
Die oude versleten jas? Die hoorde ooit bij mij. Het is een stuk verleden. Maar de gaten zitten er nu in. De wind waait er doorheen, hij houdt me niet meer warm en ik zie er verlept in uit. Eigenlijk had ik al veel langer een nieuwe jas moeten hebben. Hij ligt nog wel in een hoekje, die ouwe. Maar ik denk niet dat het lang duurt of ik ben 'm al haast vergeten. Kom hem vast nog wel een keer tegen, bij het opruimen. En dan denk ik: ach ja, die ouwe jas, nee die kan echt niet meer. En dan gaat-ie in de ton.

(Kate 3.4.2007)
unquote
Ik wou ook zo graag een nieuwe jas. Een week later heb ik er eentje gekocht en ik moet zeggen dat ie nog steeds heel erg lekker zit, steeds lekkerder zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Staartje!

Je hebt een bekend verhaal! De achtergrond per drinkend mens verschilt, maar we hebben hier allemaal

één gemeenschappelijke factor: onze strijd tegen de alcohol.

Knap van je dat je al 5 weken niet drinkt! De meesten van ons zijn begonnen met als einddoel: sociaal

kunnen drinken. Gaandeweg heb ik, en vóór mij velen, ingezien dat dat vooor de meeste alcoholisten

niet opgaat. Wij kunnen niet ''een beetje drinken'', net zo goed als je ook niet ''een beetje zwanger''

kunnen zijn.

Ik, en ik kan alleen voor mezelf spreken, vind het ook makkelijker om niet te drinken dan met jezelf een

aantal glazen per week toe te staan. Dan ben je weer ieder moment met drank bezig: mag ik al,

wanneer zal ik...In mijn geval lukte het me een tijdje op vier glazen te leven (overleven...) maar de

glazen werden steeds groter, tot ze formaat bloemenvaas hadden en ik dus uiteindelijk nog net zoveel

dronk. Ik heb hier een speciale internetbehandeling gevolgd, anoniem en gratis, die velen van ons heeft

geholpen bij het stoppen én het minderen. Maar vooral geeft de cursuc inzicht in je drankpatroon, en

geeft je een aantal handvatten waarmee je je verslaving de baas kan worden.

En het forum is vreselijk belangrijk in mijn strijd. Er is bijna altijd iemand die met je praat, waarmee je

je zorgen kunt delen, of waarmee je eens lekker kunt lachen. Ik hoop dat je je thuisvoelt op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie vergelijking blijft dat met die oude en nieuwe jassen. Ik heb momenteel mijn nieuwe jas ietsje teveel verwaarloost en dan gaan er wat naadjes los waardoor het gaat lekken... dus tijd voor reparatie. Tijd om even wat rust te nemen......dus...... Vanaf vandaag ben ik 2 weken vrij. Het vele werken en het faillisement en de spanningen die daarbij horen gaan me niet in de kouwe kleren zitten. Ik kom zelf nergens meer aan toe dus nu de beslissing genomen om even afstand te gaan nemen. Er gaat op het werk nog zoveel veranderen dat ik daar ook de energie weer voor wil hebben!

Goed nieuws is dat de rechter commissaris die ons faillisement uitgesproken heeft uit het sociale hout gesneden is. Hij wil er alles aan doen om op een overname aan te sturen zodat de projecten met hun zorgfuncties kunnen blijven bestaan. De curator gaat daarin mee en ze hebben de boel een maand bevroren, in die maand moet er duidelijk overzicht komen en kunnen de schuldeisers niks doen. We hebben daar alvast enorm mee geboft.. de rest is afwachten!

maar ben blij dat ik bijtijds vrij neem, ik merkte alweer dat ik ontiegelijk geprikkeld ging raken door alles. Mijn gevoelsantenne's maakten de afgelopen tijd overuren!

Joepie, ik hoef effe niks meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Wat een prachtige dag, ik kon zowaar zonder jas buiten lopen, heerlijk.
Ik ben net even bij mijn vader geweest, hij is niet in orde, hartklachten.
Zo zielig, het is geen klager, houdt alles voor zichzelf.
3 jaar geleden heeft hij een ernstig hartinfarct gehad, ik maak me dan ook zorgen.
Oef, ik moet er niet aan denken dat hij dit of nog erger weer moet meemaken.
Morgen ga ik na mijn werk met hem naar de cardioloog.
De tabletjes onder de tong helpen niet echt meer.
Bah, het voelt naar, hij is altijd mijn rots in de branding, nu is het andersom.
Gelukkig kan ik hem nuchter bijstaan, daar ben ik wel blij om.
Tja, ik voel me er best wel verdrietig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk voor je, Tapas, daar ben je echt aan toe!
Lekker even niet nadenken, veel wandelen met Tapas, en je hoofd vrijmaken!

Coprinne, en Kate natuurlijk, wat een prachtig vers (het rijmt niet, maar het is wél poëzie!) van die oude jas!
Kate bedankt voor het plaatsen, en Corinne bedankt voor het bewaren! Ik ga hem uitprinten en bij mijn bureau hangen! Zo zie je: wie wat bewaart....:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverds..

hier gaat het wel weer, ben nu net even uit mn bed, heb dus echt migraine, maar wilde even laten weten hoe het is!
Werd gisteren dus voor het eerst in zo'n anderhalf jaar weer ongesteld, dacht je er vanaf te wezen.....dat, én die migraine, de perikelen rond mn moeder en man, lieten me er weer 2 drinken.
Maar ik heb al zo veel geleerd de laatste maanden, alleen dus niet met ziekte omgaan, dat staat nu op mn lijstje.
Wat manlief betreft, die zat vanmorgen om 8 uur al op de ehbo-post in het ziekenhuis, bleek later dus dat ie een giga gezwel in zn bovenkaak had, wat toevallig precies opensprong, zodat ie van de druk af is. Ze hebben het op kweek gezet en hij moet vrijdag weer terug. Dus hoezo ogen zalven, had ik toch gelijk wat dat betreft....Stomme drukke huisartsen tegenwoordig.
OK, jullie weten weer wat, sorry dat ik niet op jullie ieder persoonlijk reageer, maar ik zie dus echt sterretjes, wilde nogmaals laten weten hoe het gaat.
Bedankt voor gisteren en tot binnenkort, als de migraine over is. Ik duik er weer in!!!!
Nieuwe mensen: welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo aan allen vandaag.
Staartje toen ik hier binnen kwam vallen leek het ook net of iedereen elkaar al heel goed kende. Net of ik een outsider was. Maar dat is niet zo. Mensen komen en gaan en soms blijf je even hangen. Wat je vertelt is belangrijk, voor jou zelf, en iedereen kan daar iets van leren en met je meeleven. Voel je dus niet beschroomd en schrijf wat je bezighoudt. Ik zit ook niet meer elke dag met drank in mijn gedachtegang, maar vind het fijn om even te zien hoe het iedereen gaat, en ook om mezelf scherp te houden.
Hier gaat het wel goed. Ik ben kleding aan het uitzoeken, wat er in de berging moet voor de winter en wat ik voor de zomer wil houden. Ik drink niet, en dat gaat met veel innerlijke obstakels, tot dusver goed.
Mede dankzij het forum.
Ik heb een druk weekend voor de boeg met veel drank in de buurt (gek om het daar nu al over te hebben) maar dat zal ook wel gaan. En als het niet gaat kom ik even loeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
En zo doe je mij lachen:
Ik, en ik kan alleen voor mezelf spreken, vind het ook makkelijker om niet te drinken dan met jezelf een aantal glazen per week toe te staan. Dan ben je weer ieder moment met drank bezig: mag ik al, wanneer zal ik...In mijn geval lukte het me een tijdje op vier glazen te leven (overleven...) maar de glazen werden steeds groter, tot ze formaat bloemenvaas hadden en ik dus uiteindelijk nog net zoveel dronk. Ik .... unquote
Die bloemenvaas: oh oh oh, wat herkenbaar!
Toch bleef ik dat een glaasje noemen. :)

Tapas,
Dat is even goed nieuws. Hopelijk komt er idd een goede oplossing uit voort. Ze hebben tenminste een maand om heel hard en goed na te denken.

Albertina,
Sterkte hoor. Goed dat je morgen met hem meegaat.

Charlie,
Leg je migraine te rusten en blij dat je man nu echt behandeling krijgt. Ik ga er maar vanuit dat ze bij die kweek niets tegenkomen.
Sterkte en straks weer gewoon met ons meedoen.

Vie,
Hou je regenkleding nog wel bij de hand, volgens mij gaat het hier binnen een uur flink regenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, sorry, ik val zo bij jullie binnen, maar ik moest me haasten om eindelijk hier op het forum te komen..... de diesel is oververhit ... ff stoom afblazen, was een zeeeer gevaarlijke situatie, maar nu zit ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

ondanks het feit dat het geen drankonderwerp is, zou ik af en toe eens graag horen hoe het met jou is

op medisch gebied. Ik had dit in een PBtje kunnen zetten, maar ik denk dat er met mij velen zijn die

daar toch ook benieuwd naar zijn.

Jouw medische toestand zo'n wezenlijk deel van jou, dat ik het wel relevant vind. Maar

mocht je er liever niets over willen zeggen, dan zullen we dat uiteraard respecteren!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...