Spring naar bijdragen

donderdag 25 april


Trees

Aanbevolen berichten

Hoi Charlie,

Wat is (ab)normaal? Dat je je een periode k*t voelt omdat je lijf niet doet wat jij wil, omdat je spanningen hebt en/of gewoon omdat het er is zo zomaar zonder reden? Dat je een paar glaasjes neemt, geen spijt hebt maar je wel realiseert dat het je ook helemaal niets extra's gebracht heeft? Dat je bijna alles hebt om gelukkig te zijn maar het toch niet echt bent?
Volgens mij ben jij niet minder normaal dan ik (of dat een geruststelling moet zijn? :D), als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen daarover maken, er spelen nu blijkbaar dingen die als wolken boven je hangen en dan is het toch volkomen normaal dat je de zon (zo nu en dan) even niet meer ziet, maar geef die wolken niet teveel aandacht zodat ze ook weer weg kunnen trekken, want dat doen wolken uiteindelijk toch altijd.

Liefs,
Kaia.

PS Lezen dat iemand wat drinkt en daar achteraf over denkt dat het niet had gehoeven, helpt mij weer op zo'n twijfelpunt, want ik heb hier nog nooit iemand gelezen die schreef: "wat waren die 2 glaasjes heerlijk, ik voelde me zo ontspannen en kwam lekker los etc", dus dank dat je dat gedeeld hebt en ik hoop dat de ervaring op jou hetzelfde effekt heeft. En beterschap!!!

Joan: hiephiephoeraaaaa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie,
Ik voel me betrapt! :$:angry::angry::moon::present::o

Kaia,
quote PS Lezen dat iemand wat drinkt en daar achteraf over denkt dat het niet had gehoeven, helpt mij weer op zo'n twijfelpunt, want ik heb hier nog nooit iemand gelezen die schreef: "wat waren die 2 glaasjes heerlijk, ik voelde me zo ontspannen en kwam lekker los etc", dus dank dat je dat gedeeld hebt en ik hoop dat de ervaring op jou hetzelfde effekt heeft. En beterschap!!! unquote
Goed neergezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Corinne, woman with a mission, van harte gefeliciteerd ook met je NDB!!! Ik weet helemaal hoe het voelt en het is verschrikkelijk die eerste tijd, maar ik vind je een KANJER dat je het gewoon DOET en de beloning is het o zo waard!!! Het is hier fantastisch dus hou vol en nooit meer die ene hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Charlie, die Corinne durft!! :D
Komt omdat we virtueel zijn en ze daarom niet bang hoeft te zijn!

Kaia,
hoe is het leven na zo'n fantastische vakantie en wel zonder alco?? Je bent zeker wel trots op jezelf? Je hebt daar alle reden toe! :present:

Corinne,
nee slechter dan nu kan bijna niet denk ik qua werk! Ik heb veel ingeleverd op allerlei gebied, zoals bakken energie en mijn zelfvertrouwen is totaal ondermijnd! Zelfs zo erg dat ik bijna niet kan geloven dat ik die baan aan zou kunnen! En waarom niet? Puh!
Ondertussen rook jij al bijna 2 weken niet! Is het een leuk forum die waar de niet-rokers opzitten?
Kan me bijna niet voorstellen! Wij zijn met afstand het fijnste en leukste forum hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Zo een drukke dag, gewerkt, daarna met mijn vader naar de cardioloog.
Nou het is niet zo verontrustend gelukkig, stress voor niets dus.
Nog één dagje en dan lekker weekend, ik ga naar mijn zus en daar heb ik erg veel zin in.
Nu ga ik een poging wagen om bij te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie! Gisteren ging niet goed, maar vandaag weer wel min of meer! Mooi!
Misschien toch enig gesprek aan gaan met C. vanavond over je wel en wee, misschien dat hij het een béétje begrijpt ipv nu helemaal niet... Kun jij je hart ook even luchten. Niet vergeten dat je van heel veel dingen nog wel kunt genieten hè! Zoals je kleinkinderen, leuk!

Nou tegen alle verwachting in ging de heenweg op de fiets behoorlijk gesmeerd. jullie voelen hem al aankomen, terugreis tegenwind....pfff. Het kind van de fiets, op de fiets, en ik kan melden dat het mij héél veel moeite heeft gekost dit in het licht van de beginnende opspelende hormonen te bezien. Uiteindelijk ben ik maar door gefietst en heb haar achtergelaten (oooh..). Waarna ze me na 5 min. met zó'n sik inhaalde en weigerde nog samen met mij te fietsen... Mantra; trek het je niet aan Marjo, probeer gewoon te genieten van de natuur om je heen, laat dit je dag niet bederven, het is een puber.... Ben zelf maar afgestapt en heb wat pinksterbloemen voor mezelf geplukt, hoefde ik van haar natuurlijk niet meer te verwachten! Toen ik aankwam zat ze al thuis koppig te wezen. Genegeerd met (ik kon het niet laten) een klein grappend steekje ;) Oef!

Gelukkig geloofde onze schat van een ortho-dinges-mens niet in het candida-dieet. Wel even de zuurtegraad meten en doorgeven van mijn ochtend,-en avond water. Oppassen met suikers, en ze had nog wel één of ander toverdrankje wat ik evt. zou kunnen nemen....

Gem, klinkt goed. jij bent aan de bal... en geniet van je vrije middag!!!! lekker van het zonnetje genieten!! Hier schijnt ie ook volop, heerlijk!!!

Ps. dochter is nu goed gehumeurd op de fiets gesprongen (!) om bij een vriendin te gaan spelen zo'n 3 km verderop.... grrrrr!! Heb nog wel even gezegd dat ze vriendin moest inlichten over het feit dat ze soms plotseling van de fiets stapt.... Oeh, kon ze gelukkig met gemengde gevoelens bijna vrolijk over zijn!!!

Have a nice day :rose:

( pippi; :P )


(kan het niet laten, ben al een stomme moeder, dan ook maar een stomme forumgenoot...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, super dat je kan komen werken, en nog mooier dat jij de beslissing mag nemen!!:D.


Charlie, beterschap.
:present:

Safi, schrale troost ik ben ook niet zo goed met mobieltjes, wel leuk dat je dit samen met je moeder kon doen.

Pippi,
Zorg goed voor jezelf.

Houtje,
Gefeliciteerd met je dochter.

Voor een ieder die ik vergeet
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik denk dat ik ongeveer net zo trots ben als jij na de overleving van het kruisverhoor vandaag, het voelt gewoon goed om iets goed te doen, die bevestiging bouwt ons zelfvertrouwen stukje bij beetje ook weer op en dat ga je dag voor dag vast ook merken in die baan, gewoon niet te veel eisen/verwachten van jezelf, meer dan je best kan je niet doen en dat is echt ruim voldoende!

Zo bescheiden je mening over dit forum ;) , ik was ooit ook fan van die andere en als je bezig bent met exroker zijn is het da place 2 b, maar exdrinkers gaan in mijn beleving een stuk dieper, echter op de dingen in, ik denk omdat er zoveel meer sociale-en psychologische aspecten bij komen kijken...of vind je eigenlijk stiekem een heel klein beetje dat Corinne forumvreemd gaat? Zal ze daar al op de 8077 zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, especially 4 u: :) omdat je het waard bent :D

Charlie: In oktober ben ik heel Brazilie doorgetrokken met een reisgroep (met name de Amazone, de Pantanal en Rio vond ik geweldig)! Het was altijd al een kinderdroom van mij om een keer dat ongerepte regenwoud in te gaan, het groepsgebeuren kon ik echter niet nuchter aan (excuses excuses)...eerst vond ik het zo-zo, nu ronduit onaantrekkelijk om te midden van drinkenden te zijn (ik hoop dat dat nog een anders wordt, want straks kan ik alleen nog maar op ADBmeetings komen;-)).
Afgelopen 2 weken heb ik vrijwilligerswerk in een Braziliaans buurland gedaan (hou het een beetje vaag ivm privacy), weer met een groep, en weer werd er geborreld en gegeten met wijntjes, maar dit keer heb ik me zoveel het kon met een boek terug getrokken en/of ben ik alleen op pad gegaan etc.
ZuidAmerika vind ik trouwens helemaal geweldig, het klimaat is zalig, de natuur prachtig, het eten een feestje, het tempo zo relaxed en de mensen zo swingend, hartelijk en warm, een aanrader dus.
Ik heb destijds heel veel reisgidsen van reisorganisaties aangevraagd, daar doe je veel ideeen op, maar of een groepsreis wel iets voor jou is? Om te beginnen is het wel een veilige manier van reizen (mits je exalco bent natuurlijk ;D ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia. ik heb heel veel boeken gelezen, misschien iets te geromantiseerd, over het regenwoud, maar zou het dolgraag eens in levende lijve willen meemaken. Wel alleen, want manlief durft niet te vliegen. Ik heb het mede daardoor nog nooit gedaan, maar voorzie geen problemen.
Ik zou graag die ene rivier afvaren, de rio negre?? , te beginnen in mannaus en dan zien waar ik uitkom....ik zal eens gaan googlen op vakanties aldaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Maar over 8075 berichten heb ik 13,5 maand ongeveer gedaan.

Kaia,
Welke missie? Overleven tegen wil en dank, zo voelt het soms.

Gem,
En dat is wel waar: quote Komt omdat we virtueel zijn en ze daarom niet bang hoeft te zijn! unquote

Albertina,
Ben blij dat het met je vader allemaal is meegevallen.

Marjo,
Pubers kunnen niet toegeven dat ze het naar zin hebben met hun ouders of een daarvan. Dat staat niet stoer! En je moet maar zo denken: ze doen het niet met opzet, het zijn hun hersentjes die hun weg zoeken om hun plekje te vinden.


En voor de "jaloersen" onder jullie:
12 april om tien over een 's middags het eerste bericht op het rokersforum en zit nu pas op 191 berichten. Er wordt daar niet zoveel gepraat. En ik blijf maar op een draadje. Ze hebben me te veel draadjes. En dat is onoverzichtelijk.
Er zitten ook de nodige mensen met behoorlijke problematiek, al is die overwegend van fysieke aard.
Zeg, maar ik ga mij hier niet verdedigen, omdat ik nu ook een rokersforum heb. Of stellen jullie er prijs op dat ik elke dag kom zeuren over mijn grote en kleine overwinningen, mijn trek enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie: dat bedoel ik nou: lekker diepgaand hè, dat rokersforum ;-) Vanaf Manaus de jungle in (over de Rio Negro) is goed te doen, ik was in de juma lodge (www) daar was het net zo romantisch als in de boeken! En de voorbereidingen zijn al zo leuk...

Tina: wat gaaaaf en spannend, zoiets met jezelf ondernemen, ik weet hoe het voelt, je gaat het vast geweldig vinden, maar laat je niet verrassen door de jwwgroepsverleidingen (gelukkig ben je dan al bijna een jaar verder, ik ging nat na 5 weken droog). Ik wil ook nog graag naar Zuid Afrika, zo mooi de natuur en onze roots liggen daar, maar eerst ga ik nog eind dit jaar/begin volgend jaar een yoga-meditatiereis zoeken ergens in Azie...

Corinne: ik vind 191 berichten nogal veel in zo'n korte tijd, en dat zo allemaal achter onze ruggen om :D Nee hoor meid, je moet echt alles aanpakken (en van mij mag je met alle liefde komen zeuren ook hier, maar ja ik heb makkelijk l*llll want ben er niet altijd) en de missie die nu nog overleven heet, gaat straks Leven heten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks bijgelezen, maar toch even een kattebelletje van mij hier aan jullie:
ik geniet van het mooie weer, dus de pc staat werkloos in de kast..
De gezondheid gaat weer een beetje vooruit, breng kinderen weer zelf naar school en wordt weer mobieler.
Ben niet naar de sollicitatie geweest, maar heb hun van de val verteld en mag op een volgend gesprek komen, joepie!!
Liefs van mij aan jullie allemal en als ik weer tijd heb en het buiten dus slecht weer wordt, dan lees ik alles weer bij.:D:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,
Dan moet het wel heel slecht weer worden en je kinderen voor lange tijd op school zitten.
Bijlezen is hier niet te doen als je een paar dagen niet bent langsgeweest.
He, maar blij te horen dat het beter gaat met je. Blijf vooral nog rustig aan doen.
Onderschat een klaplong niet, ook al voel je je pico bello.
En wat goed dat je op een volgend gesprek mag komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...