Spring naar bijdragen

vrijdag 25 april

visje

Aanbevolen berichten

Orleando, Ik ben 1x in de Efteling geweest met de kinderen. En ik ben van mijn leven nog nooit zo moe geweest.Na afloop gezegd, als jullie weer willen, wacht je maar tot je oud genoeg bent zodat je zelf ernaar toe kunt. Hebben ze ook nog wel eens gedaan. Voor alle atracties minimaal 3 kwartier in de rij staan. Ga maar lekker met ze naar de speeltuin zolang ze dat nog fijn vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanavond moet ik ook naar een verjaardag van een studievriend van mijn man. Woont 3 kwartier rijden bij ons vandaan. Heb eerst gezegd dat ik niet mee ging. Vind er nooit wat aan.Maar zelf is hij heel trouw in zijn bezoeken. Er komen nog wel een paar oude vrienden, inmiddels met nieuwe vriendinnen.
Die ken ik ook niet zo goed.Wij zijn het enige nog getrouwde stel.:D Die exen kon ik goed mee opschieten. dat maakte voor mij deze verjaardag altijd nog leuk. In de tijd dat we met zijn allen in Delft woonden konden we al goed met de drankfles overweg. Is bij de meesten nu toch wel een stuk bescheidener geworden. Verstand komt met de jaren. Het heeft bij mij wel wat langer geduurd.
Maar wie weet, gingen zij thuis ook nog even door hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, het voordeel toen was dat er echt zowat naast woonde en dus niet gebonden was aan hoogseizoentijden. Dus wachttijden waren hooguit een kwartier. En ik pleit ook wel voor een Amerikaans systeem; per attractie waar je in wil haal je een soort stempelkaart waarop een tijdstip staat en even daarvoor ga je nar die desbetreffende attractie en je kunt zo doorlopen. En nee, geen voortrekkerij, want iedereen doet het en echt, je staat hooguit 10 minuten in de rij voor een attractie in Disney.
Pippi, ik zou niet met je willen ruilen als ik lees, hoe jouw weekend eruit zal zien...Ik ben(volgens schoonfamilie dan) ook een westerlinge (nauwelijks 4 jaar gewoond), hoewel ik geboren en getogen ben uit Noord Nederland...Ik doe het nooit goed, versta hun dialect niet (en zij mij weer niet, want heel m'n familie komt uit Zuidlimburg en Duitsland)...Ik doe m'n best voor onze kinderen en ons gezin en als het in hun ogen niet genoeg is...blehhhh!!!
Denk je eerst eens aan jezelf???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was net begonnen met de soep. om 17.30 moet dochter alweer op het sportveld staan....

Is ondertussen het voetbalfeest ook al opgelost! Dat is mooi! okidoki Pippi!

Sammy, bij Bourtange in de buurt 2 jaar geleden nog met de tent gestaan, leuk om daar eens rond te kijken. kinderen hebbem toen nog zelf kaarsen gemaakt...
Gelukkig, ze hangen!!

Sorry, ben weer even weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha Sammy, dat herken ik. Ik haat pretparken, je wordt er zo moe van, uren wachten, vreselijk. Iemand zei me ooit dat je een goede ouder ben als je minimaal eens per jaar naar een pretpark met je kids gaat, dat vinden ze zo leuk! Nou, in dat opzicht ben ik dan mislukt als ouder.
Wel eens in Disneyland in Parijs geweest, buiten het hoogseizoen om, dat was te doen, daar heb je een fast pas, waarmee je versneld de attracties in kan.

Pippi, mooi dat je een soort van compromis heb bedacht, hou je daaraan zou ik zeggen, hoef je daar niet meer over te piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hé, bijgelezen, de afgelopen twee dagen! Is bijna niet te doen!
Mensen, ik heb trek in hééél lekker eten, niets in huis, geen zin in boodschappen, koken,...
misschien indisch halen? Ik woon ten slotte in de hoofdstad van hollands indië...
iemand nog suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag af en toe ff zitten luisteren wat jullie allemaal te vertellen hadden, maar had geen tijd om te schrijven. Flink gepoetst vandaag en een reorganisatie hier in huis. Wat een troep kan een mens bewaren zeg. Nu ben ik dus weer bek en bek af. Gister had ik nog een pittige opdracht voor m'n werk en besef nu dat ik voor het eerst sinds jaren weer mezelf kan zijn. Gewoon mezelf. Gewoon een dagje vrij, doen wat ik wil. Sinds jaren weer eens iets in de tuin doen bijvoorbeeld. Door dit forum, door jullie dus, heb ik even pas op de plaats kunnen nemen. Even tijd voor mezelf. Nadenken. Wil ik jullie Allemaal alsnog voor bedanken. Hieronder maar een paar reacties, dus niet voor iedereen een woordje, maar wel medeleven.

Har ik probeer ook de slinger te 'jatten' maar het lukt niet.

Soothe en Kaya: proficiat en Soothe ;)

Staartje: knap hoe je het doet allemaal.

Orleando: fijn je weer te zien.

Vie: goed besluit van je, gewoon heel verstandig. En heel veel kracht voor maandag en dinsdag.

Knuffie: het is enorm wennen voor die kinderen op school, ook een moeilijke leeftijd. Ze moeten van alles, ze groeien, ze worden groot. Ik heb een tienerjochie en ik vind het heerlijk deze leeftijd. Ze doen zo stoer, maar een klein hartje lief hartje.

Pepita: fijne vakantie.

Pippi: het gaat je goed lukken zondag, knap hoe je het doet allemaal, petje af.

Charlie en Safi mis ik, klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter is opgelucht, Pippi, en ik daarom ook. Ze vervangt nu één voeding door fles, en stapt zo geleidelijk aan over. Maar er is op 't hele internet nauwelijks iets te vinden van afbouwschema's; iedereen blijft maar pushen om toch vooral door te blijven gaan! Net 10 dagen moeder, en nú al een schuldcomplex van de buitenwereld aangepraat...dwaas hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, zo bedoelde ik het niet, dus voor jou:
:musicnote::heart::sun:
:moon::present:
Als jij geen schouderkloppen krijgt, krijg je van mij een dikke knuffel!! Volgens mij gaan wij wel vaker erg langs elkaar, terwijl we (als ik jouw berichtjes lees) heel erg op elkaar lijken.

Staartje, dat heette toen idd een fastpass en je bent niet alleen een leuke ouder als je ze naar pretparken sleurt, maar gewoon dingen met ze doet, die ze leuk vinden. Heb van de week knutselspul gehaald voor als het in de vakantie slecht weer wordt en ze vinden het geweldig. Raambeestjes maken; schilderen op nummer e.d.
Ik schreef al, ik ben een huismus; kinderen blij, ik ook blij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, borstvoeding ging bij mij ook van de een na de andere dag ineens niet meer. Kreeg de wind van voren (consultatiebureau!!), maar er kwam gewoon niks meer uit!!! Gelukkig wel afgekolfd en als ze honger hebben, drinken ze een geprepareerd flesje ook wel. Ik heb er 3 zo grootgebracht en met heel veel tranen (want volgens de "boekjes"doe je het toch nooit goed) kwam ik er achter dat m'n borstvoeding helaas niet genoeg was en ze dus aan de fles moesten...Een moederinstinct werkt beter dan een "witte jas"( zo noemde ik het altijd...en eerlijk gezegd nu nog..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val er middenin:

ik heb twee stralend gezonde kinderen en allebei hebben NOOIT borstvoeding gehad. Ze zijn gezond, levendig, groot, niet dom, geen rare allergieën natuurlijk zijn ze wel eens ziek, maar de hele borstvoedings-tendens is op zich goed, maar het gaat hier ten koste van het moedergevoel. Dat vind ik een slechte zaak. Je kunt ook met liefde een flesje geven (en met aandacht). En het grote voordeel is, dat de VADER dat ook kan doen. Het voeden, liefde geven tijdens het voeden enz. wordt dan een zaak van beide ouders en dat is goed voor kinderen. O zo.

P.s. ik mocht geen borstvoeding geven vanwege de medicijnen en dat vond ik eerst heel erg, later niet meer. Ik vind de discussie af en toe wel érg overtrokken worden. La Leche Leache enz. je wordt een schuldgevoel aangepraat als je geen borstvoeding geeft. Onzin !!!!!!!!

Trees, geef die dochter een knuffer van een collega-moeder !!!!!!

XXX

En nu ga ik lezen. Ik heb gewerkt, alle boodschappen gedaan, en zit vandaag voor het eerst.

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Als je wilt stoppen met roken, kun je dat doen. Zorg wel dat je stevig in je schoenen staat wat het drinken betreft. Een week geleden trokken alle verslavingsduveltjes aan me.

Knuffie,
Delen, ja, zouden mensen wat meer mogen doen. Maar helaas is gedag zeggen al zo moeilijk (zie een eerder bericht van Blacky). Kreeg bij het gedag zeggen van mijn pianojuf nog een dikke knuf.

Sammy,
Dus nu wordt er volop gewerkt bij je.

Orleando,
{{{{{{{{{{}}}}}}}}}

Vie,
Het gaat gelukkig meestal goed na een onstuimige puberteit. Maak je dus maar geen zorgen om die meid.

Pepita,
Drinken is dan ook een aanslag op je lijf en geest.
Wens je alvast een hele fijne vakantie toe.

Pippi,
Ik kan ook geen onrust hebben. Gewone sleur is al meer dan genoeg opwindend.

Marjo,
:)

Staartje,

Blacky,
Ik geniet van jouw humor.

Pippi, Orleando,
Afgezien van het feit dat ik altijd nogal problemen had (en soms nog heb) met hoe Nederlanders de Nederlandse taal plegen uit te spreken, heb ik maar zelden meegemaakt dat men dacht dat ik uit Vlaanderen kom. Als ik verkouden ben, dan denkt men soms dat ik uit Noord-Brabant kom.
Ik heb me vooral aan de mentaliteit moeten aanpassen.

Trees,
't Is bij ons Chinese snackbar dag, heeft ook Indisch. Je doet maar iets heel heel erg lekkers.
Hoe is het nu met dochter en kleinzoon? En nog iets van Zoon gehoord? Nog een dikke maand en dan komt die ook weer thuis, niet waar?
Ik heb niets afgebouwd. Hops van de ene voeding op de andere van borst naar fles. Dat afbouwen gaat om de borsten en niet om de baby. En om de borsten af te bouwen heb je geen baby nodig, dat kun je met de handen.
(Rare tekst zo.) Laat ze niet opjutten.

An,
Goed dat je leert om bij te komen.
Jatten doe je middels de quoteknop.

Adam,
Ik heb het al druk genoeg met dit forum en nu ook nog dat niet-rokenforum erbij.

Spud,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi die Houtje,
Aan mij hapert vanalles. Zeker omdat ik geen borstvoeding heb gehad.
In die tijd had je de flessenmaffia. Mijn broer heeft ook geen borst gehad.
Ik ben ook bij de voeding van mijn kinderen eigenzinnig te werk gegaan.
Beter gezegd: ik ben op mijn moedergevoel afgegaan en heb zo nu en dan aan mijn moeder en grootmoeder wat gevraagd. Aan ervaringsdeskundigen dus, want wat weet zo een consultatiearts (man) van moeder/kindgevoelens en wat weet zo een piepjong verpleegkundige ervan.

Pippi en iedereen,
Wat Pippi hier schrijft, is een waarheid als een koe:
Tja borstvoeding het schijnt beter te zijn... Volgens mij is het beter als het op rolletjes loopt. Alle stress en pijn gaan ook in de voeding zitten en dus ook in het kindje. En dus ook in de oma. Het hoort een fijne tijd te zijn voor moeder en kind.
unquote

Spud,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oom is heel erg ziek geworden, want een van mijn grootmoeders borsten was zwerende. Oompje kreeg dus pus te eten. Mjam?!
Was wel in de oorlog en daarom koos mijn grootmoeder voor de borst. Kwestie van centen en verkrijgbaarheid van melk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...