Spring naar bijdragen

zondag, 27 april 2008

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog ff iets voordat ik straks ga slapen. Ik bedacht me dat anderen misschien zouden kunnen schrikken van het feit dat iemand die al 19 maanden droog staat toch zo nu en dan nog een trekmoment heeft. Ik probeer niet meer zo vaak te bedenken wat anderen bedenken. Heel vaak zit ik ernaast en ik ken niet iedereen.
Toch wil ik er nog iets over kwijt. Ik bedacht me vanavond bij het zien van al dat bier: ooh, zal ik...
Maar het is een gedachte waar ik niet meer naar handel. Ik heb veel geleerd de afgelopen maanden en gelukkig kan ik dat soms ook in praktijk brengen. Ik raak niet in paniek van een gedachte aan een biertje. Ja, ik had er best eentje gelust, zo'n heerlijke kouwe klets. Maar bij mij blijft het niet bij eentje, van zoveel ben ik inmiddels overtuigd. Ik heb maar zelden gedronken voor het lekkere, ik dronk voor het effect. Ik dronk altijd sneller dan de rest, wilde altijd meer dan de rest en dan graag nog een paar. Ik snap nu nog niet dat mensen aan 2 of 3 biertjes op een avond genoeg hebben, dus...

Ik registreer het moment en besef me dat ik alert dien te blijven. Je zult mij niet horen zeggen dat ik nooit meer drink, zeker niet. Ik bedenk me nu en probeer te voelen wat ik zou voelen als ik dat biertje wel zou nemen. En ik wil NIET meer drinken, ik wil niet terug naar die tijd. Ik ben blij en dankbaar voor wat ik allemaal geleerd, ervaren en doorleefd heb de afgelopen maanden. Ik leer, ik leef, ik voel en ben hard aan het werk met mezelf. En daarvoor is het nodig dat ik mn Stappenwerk blijf doen. Is het nodig om stress, woede, frustratie en veel drukte te vermijden. Dat lukt vaak niet maar dat is ok. Ik kijk erop terug en probeer ervan te leren en het de volgende x anders te doen. Ik denk dat ieder mens, alkie of niet in ontwikkeling zou kunnen en moeten blijven. Leven in het NU want er is alleen maar NU.
Al die zorgen die ik me gemaakt heb en vaak nog maak om wat meestal toch niet gebeurd, pfffff.

Dus ook vandaag was weer een leermoment. Vanacht kon ik van woede niet slapen. Gelukkig heb ik een goede sponsor die me vaak weer even de goede kant op kan sturen. Gelukkig heb ik een vriendin die ook vaak zinnige dingen weet te zeggen waar ik me weer door gesterkt voel.

Ik heb net nog ff gewandeld. De vogels floten dat het een lieve lust was, zag een dikke haas rondhuppelen en heb zeker vier reëen gezien. De lucht was mooi en ik ben me ervan bewust en geniet. En natuurlijk vliegen mn gedachten alle kanten op. Het is heus niet zo dat ik als een Buddha door het veld schrijdt. Maar ik geniet nu zoveel meer dan ik ooit heb kunnen doen. Als ik ergens was, toen ik nog dronk, was ik bijna altijd bezig met wat ik straks ging doen. En dat doe ik nu iets minder.

Dus lieve mensen, schrik niet van een trekmoment, of raak niet ontmoedigd, als dat al het geval zou zijn, ik heb een keus vandaag. En die keus is dat ik vandaag de eerste heb laten staan. Hoogstwaarschijnlijk ga ik me dat morgen weer voornemen maar dat is pas morgen.
En ik vind het zo de moeite waard niet meer te drinken.

Zo, dat wilde ik nog ff kwijt. Ik wens ons allemaal Kalmte, Moed en Wijsheid. Haha, wie weet wordt het nog wel es wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi:.. de kinderen gaat het goed..de rest is bijzaak. Nu deel ik je mening. Als het de kinderen maar goed gaat. Maar jij bent natuurlijk ook heel belangrijk. Ik begrijp dat je dus een zware dag had vandaag en ook helemaal niet aangenaam. Hierbij een knuffel, een arm om je heen, ach, hoe kan ik je zeggen dat ik met je meeleef. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, BamBam, Bofke van Bofkont.
Ik denk dat Boedha ook veel tijd heeft nodig gehad om tot die serene rust te komen.
Trekmomenten zullen we idd blijven krijgen, maar we weten dat die overgaan en we weten ook dat het goed is om die momenten goed te bekijken en naar ons eigen te kijken.
Zoals jij je meteen realiseert van wat moet ik met 1 of 2 biertjes? Zo denk ik nog steeds in wijn- of jeneverflessen i.p.v. glazen.
Ik weet niet of dat ooit zal over gaan bij me. Ik weet ook niet of dat wel hoeft, want het feit dat ik dan gelijk aan een hele fles denk, houdt me wel wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...