Spring naar bijdragen

zondag, 27 april 2008

BamBam

Aanbevolen berichten

Goed hier ben ik weer (1e fase achter de rug) en zijn ZES MENSEN maar liefst niet op komen dagen zonder enig bericht. Voordeel: het was lekker rustig, nadeel: ik vind het lullig. Maar dochter is nog lekker aan het spelen met de dochter van rowaa en ze heeft een leuke middag gehad en daar moet ik het maar bij laten !!!!

Heb nog steeds vreselijk trek dus kan een drie-dubbel-pact goed gebruiken!!!!

Ik ga nu soep eten met H, G, en D(ochter) van R(owa) dus daarna meld ik me weer. De eerste fase goed doorstaan en de ergste spanning is eraf.

Dank jullie allemaal vreselijk veel.

Hihi Corinne: doorgelopen in Technicolor, daar moet ik nu weer heel erg om lachen :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje,
Die technicolor is een verhaal uit mijn verleden.
Misschien vertel ik dat wel eens. Best saai, maar de meeste mensen vinden de spannendste geschiedenissen nog saai.
Goed dat deel 1 goed verlopen is, al is het met minder volk dan gepland. Idd wel zo rustig.
Het gaat er toch om dat Grietje zich amuseert. Zij is de jarige job.
Geef ze maar een knuffel als ze er aan toe is.
Smakelijk eten voor dadelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ben ik ook weer even...

Het wordt een patroon de laatste tijd, na een werkweek heb ik op zaterdag nog wel wat puf om dingetjes te doen, maar de zondag is een bankhangdag aan het worden. Nou ja, geeft niet, ik heb nog m'n hele leven de tijd voordat ik tussen zes plankjes lig. Eerst nog morgen en overmorgen sjouwen en misschien komen er dan een paar vrije dagen. Kan ik proberen om mijn voortuintje er ongeveer net zo netjes als die van de buren er uit te laten zien want het verschil begint wel heel erg op te vallen nu...
:wacko: rotwerkje vind ik dat maar ja ik hou zelf ook niet van troep, en een beetje dom tuin omspitten heeft wel een hoog Zen-gehalte dus het zal achteraf wel goed voor me zijn.

En die malt van gisteren, ik weet al wat de trigger was. Dat rare smaakje leek wel wat op Jägermeister, en dat dronk ik altijd als het met bier of wijn niet snel genoeg ging. Bah.

De twijfels van Pippi herken ik ook wel. Heb zelf lang vlakbij de grote stad gewoond, totdat ik de drukte zat werd en in een klein dorp ben gaan wonen. Heerlijk rustig, ik wil echt niet meer terug. Hier een meisje (nou ja, vrouw dan he) leren kennen, en soms is elkaar lief vinden gewoon niet genoeg om de verschillen in achtergrond te compenseren. Onze kijk op de wereld is gewoon te anders, onze reakties op gebeurtenissen soms onbegrijpelijk voor de ander. Beetje "hoe moet de toiletrol nou hangen"-verhaal, maar dan in het groot. Nou ja, dan blijf ik toch alleen, bevalt me eigenlijk ook wel best zo.

Oh Corinne, niet generaliseren he, mijn motortje maakt alleen maar wat donkerblauwe pruttel-geluidjes, dus dat valt best wel mee hoor. Maar die stressfietsen met lawaaipijpen mogen ze van mij ook... nou ja, vul zelf maar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trok net ff de tweede koelkast in de berging open om te zien of er nog iets te eten was. Ik heb nl geen boodschappen gedaan omdat ik naar mn ouders zou gaan. Ben niet geweest wegens teveel hoofdpijn en moe.

Staat daar toch een partij bier naar me te lachen, die etterbakken. ! tel maar, 1 tel.... dacht ik: zal ik.

Triggers: vermoeidheid; maar drie uurtjes geslapen.
Honger; vandaag overdag te weinig gegeten.
Veel dingen in m'n hoofd, wat melancholie, beetje matjes. Niet somber maar mat.

Heb nu wat gegeten en ga aan m'n omelet beginnen, meer kan ik er niet van maken. Maar raar toch he, die mooie dag, ff de associatie van zitten in de zon met een biertje. Gelukkig trekken dit soort momenten snel weg en heb ik ze niet meer zo vaak.

Vanmiddag nav dat akkefietje van gister, op aanraden van mn sponsor, een vierde stap geschreven. Is nog niet helemaal af maar ben al ff op weg. Ja, al die emoties, herinneringen van vroeger die dan ook weer altijd om de hoek komen kijken, gevoelens noem maar op. Maar ik dorsta ze nuchter en begin de momenten steeds meer te herkennen.

Zo nu eerst eten voor ik omval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi,

Bammetje, mooie opening van de dag.

Pip, moeilijk, moeilijk, moeilijk. :present:

Houtje, Je kán het, je dóet het, je réd het, rug recht - borst vooruit- kop op - maak er een gezellige avond van.

Anna, ga je je kindertjes écht een week alleen laten? Heb ik even gemist.

Er is het één en ander wat mij bezig houdt, en wil het hier graag van mij afschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hierbij een warme knuffel voor alle pact-sluiters: Corinne, An, Albertina en Anna en alle anderen die vandaag besloten de eerste te laten staan.

Nog 4 uurtjes te gaan mensen dan is het bedde-tijd, tijd voor de slaappil en heerlijk plat.

Ik heb een sms van mijn sponsor Corinne ontvangen, het is net als toen zij op vakantie was met de wintersport toen sms-ten wij ook elke dag dat het goed was gegaan.

We zijn een soort alternatieve AA aan het worden (is maar een grapje hoor, en niet bedoeld om enig iemand voor het hoofd/tenen/voeten te stoten) maar deze ondersteunings-acties zijn toch wel heel bijzonder vind ik.

Bedankt voor alle steun tot zover,
We zijn er nog niet vandaag, maar het grootste deel is achter de rug,

XXX

W-B- Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eerst vandaag eens bijlezen. Vie, met je kaarsenaktie vanavond voor Thil doe ik mee. Kunnen we geen kaarsen-marathon organiseren voor haar? Het is allemaal zo verschrikkelijk moeilijk, als je zoon zo ligt ziek te zijn van de chemo voor een moeder (ik zeg niet dat anderen het niet moeilijk hebben).

Als we nou eens net zoals toen die vrijdag allemaal om 8 uur een kaarsje voor haar branden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien: ga ff lekker schrijven dan.

Houtje: zie je, je dochter heeft een heerlijke dag, mooi toch. Jammer dat de anderen zomaar niet zijn gekomen, jammer voor hen dan hebben ze een leuke dag gemist. Ik hoop dat het spoedig beter met je gaat.

Vie: vanavond brand ik een kaarsje voor jou, voor de komende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, Dochter heeft het leuk gehad. Ik ben zooooooooo blij dat het allemaal achter de rug is. Dank voor je steun in het pact.

Vanavond een kaarsje voor Thil met haar zieke zoon (chemo waar hij zo beroerd van is) wie doet er mee?

En voor Vie-ke die volgende week weer de chemo aan moet gaan. Wie doet er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe zeker mee en ga alles al klaar zetten. Houtje ik ben zo blij voor je dat je dochter een fijne middag had. Hoera voor jou, knap gedaan hoor, harstikke goed van je. Dat heb je maar mooi voor elkaar gekregen en nu even lekker nagenieten. En straks lekker onder de wol. :present: voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps Bam bam opeens die gremlin om de hoek?.
Ga jij maar lekker eitjes eten! Ik herken het zeker. mooi weer en dan ... erbij!
Houtje ff doorbijten he1 Het is bijna achter de rug.
Ik ga hier tig wassen opvouwen, was zo lui de laatste dagen maar dan hoopt het wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wierook branden voor de kleine van Thil :present:

Mooi Houtje dat je om steun vraagt; op eigen houtje is ook niet alles ;)

Bambam heb net een Marokkaanse burger op brood met kaas, streepje pindakaas en er bovenop een ei gegeten :P Kan ik de rest van de dag wel mee vooruit..

Water, bankdagen heb ik hier wel steeds minder (zat er eerst op met een kratje voor mijn neus) maar ze zijn ondanks dat ik geen vast werk heb, ooit wel nodig. Tis nie anders, doe meer dan genoeg als ik wel kan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een deel van een berichtje die Charlie vanochtend schreef.

/Ach Corinne, er was iemand die mn woorden in twijfel trok, maar waarom zou ik daar om liegen.....ik ken ook de koortswerende middelen..............vandaar dat ik toch regelmatig op zat./

Ja, ik voel me aangesproken zoals ook Charlie zich aangesproken voelt.

Vie, doe ik ook een stukje met je mee met zelfonderzoek.

Ik heb het geschreven uit mijn eigen gevoel, een bezorgd gevoel. Maar het zet mij tevens aan
het denken. Ik moet heel goed naar binnen kijken, naar mijzelf. Dit in plaats van naar de "ander".
Ik keek naar de ander en dacht wat doet zij? wat zegt zij? wat geeft zij? wat vraagt zij? Is zij wel
eerlijk? Dat was op dat moment makkelijk, ik hoefde even niet over mijzelf na te denken. Maar doe dit nu wel. Het heeft niet zoveel zin om heel de tijd van alles te vinden over alles en iedereen. Het lost niets op. Integendeel, het brengt alleen maar meer onbegrip en afstand tussen ons.

Vaak zoek ik antwoorden op mijn vragen bij een ander. Maar tegelijkertijd vraag ik mij af, is het belangrijker wat de ander vindt? Weet de ander het beter? Kijk ik tegen die ander op? Kan een ander überhaupt vertellen hoe ik mij moet voelen of hoe ik leven moet?
Hoe ik het ook wend of keer, mijn antwoord op die vragen is steeds een "nee".

Dus vraag ik mij af, waarom doe ik dit? waarom zeg ik dat? waarom vraag ik dit?
Hoeveel is van mij en is dat wel echt van mij. Ben ik daar eerlijk aan gekomen? Heb ik er niemand mee geschaad? Veel vragen die ik mij stel. En eerlijk antwoord geven is het moeilijkste wat er is, want eerlijk zijn begint bij jezelf. Eerlijk zijn tegen jezelf is echt niet gemakkelijk, maar wel heel bevredigend.
Want als ik nu 's ochtends in de spiegel kijk, zie ik meestal niet iemand aan wie ik een hekel heb en kan ik iedereen recht in de ogen kijken.

Jullie zien, mijn twijfel is er af en toe nog. Het is moeilijk en ik moet vaak en veel nadenken om te proberen alles te begrijpen. Ik blijf proberen, want ik begrijp nog lang niet alles, al zou ik wel weten hoe het zou moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh...je hebt je bericht aangepast...nu snap ik beter wat je bedoelt. Iemands woorden worden hier wel eens in twijfel getrokken, niets vreemds aan. De afstand op een forum is wel eens te groot; de communicatie lijdt daaronder.
Vraag me ook wel eens af of iemand in twijfel trekt wat ik hier zeg maar aangezien ik eerlijk ben, kan ik dat gauw vergeten. Maak ook wel eens inschattingsfouten naar de ander toe. So what?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien: mooi wat je schreef. Toch door naar die ander te kijken leer je jezelf kennen. We hebben elkaar nodig. Een spiegel alleen is niet afdoende. Je ziet jezelf maar je spiegelt niet echt, dat kan pas wanneer je die ander voor je hebt. Dat wil niet zeggen dat hetgeen die ander te zeggen heeft een regel voor jou moet zijn. Mooie overweging Stien, dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Beukes, a ba vies, jägermeister, hoe krijg je het door je strot? Logisch dat je dat met de keuken van de hel associeert.
Oh Corinne, niet generaliseren he, mijn motortje maakt alleen maar wat donkerblauwe pruttel-geluidjes, dus dat valt best wel mee hoor. Maar die stressfietsen met lawaaipijpen mogen ze van mij ook... nou ja, vul zelf maar in.
unquote
Ja en ze komen elk weekeinde twee keer bij elkaar in onze straat (het zijn buren) en staan dan met draaiende prut prut knal knal motoren elkaars kinderfietsje te bekijken. Wat dat betreft, kijk ik al weer smachtend uit naar oktober. Dan gaan hun propellers in het vet in de garage.

BamBam,
Hoe een leuke dag eventjes vergald kan worden.

Juist, Anna, vergeet ik je alvast een fijne vakantie week toe te wensen met geliefde S, die ook de groeten krijgt.

Stien,
:) Gewoon schrijven, ik lees wel.

Houtje,
Be my guest! Always.
Belangrijkste van vandaag is gelukt: Grietje heeft een leuke verjaardag gehad.
Hoe is het met je schouder?

An,
:)

OK kaarsjes voor ieder die het nodig heeft, maar wel voorzichtig zijn.
Ik zal mijn verjaardagkaarsen aansteken.

Visje,
Terwijl je je wasjes vouwt, denk dan eens aan een lekker gezond leven.

Har,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Stien, ga dan van je beoordelingsvermogen uit. Dat leg je hier op een weegschaaltje... lijkt me goed om te doen. Je mening kan van dag tot dag verschillen, de ander aangaande. Wanneer ken je iemand echt? Blijf ervan uitgaan dat jouw blik op de wereld de juiste is en laat de ander daar in toe of niet. Natuurlijk kun je van een ander leren maar die ander ook van jou.
Er zijn mensen die een ander het liever laten zeggen, of een ander als voorbeeld kiezen. Blijkbaar wil je die keuze zelf maken omdat je anders de vraag niet had gesteld.
Beetje 1+1=2 verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...