BamBam Geplaatst 26 april 2008 Rapport Share Geplaatst 26 april 2008 Als ik blijf kijkenzoals ik altijd heb gekeken blijf ik denkenzoals ik altijd heb gedachtAls ik blijf denkenzoals ik altijd heb gedachtblijf ik gelovenzoals ik altijd heb geloofdAls ik blijf gelovenzoals ik altijd heb geloofdblijf ik doenzoals ik altijd heb gedaanAls ik blijf doenzoals ik altijd heb gedaanblijft mij overkomenwat mij altijd overkomt.Heb een goeie zondag vandaag.Alleen vandaag drink ik niet. Ik laat de eerste staan, 24 uur dat is te overzien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 april 2008 "t bljft lastig die 0.00. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 De nachten zijn lang als ik de slaap niet kan vatten.Ik was vandaag(gister dus eigenlijk) sinds lange tijd boos, heel erg boos, er werd me onrecht aangedaan. Aanleiding is niet zo belangrijk. Ik herinnerde me echter dat ik, zeker toen ik nog dronk, heel vaak zo boos was. En ik voelde weer hoe rot ik dat altijd vond. En ik kon niet loslaten.Ik had echt zin om keihard terug te slaan. Gelukkig werd dat me belet maar oei wat vliegen er dan een emoties in de rondte. Na een tijdje moest ik ff onbedaarlijk huilen en dat was wel ff goed. Er komen dan zoveel dingen om de hoek kijken. Het maakte me weer duidelijk dat ik op de goeie weg ben maar mezelf wel in acht dien te nemen. Niet te veel hooi op mn vork nemen, grote spanningen proberen te vermijden en rust en stilte in dien te bouwen om mn dag te overschouwen. DE laatste weken voelde ik me redelijk rustig. Er gebeurd nog steeds een hoop in mn leven maar dat is ok. Meestal kan ik zaken goed het hoofd bieden, mits ik niet alles tegelijk wil doen. Toch ben ik altijd nog blij dat ik gestopt ben met drinken. Had ik mezelf die kans niet gegeven had ik nu niet de ontwikkeling doorgemaakt die ik doormaak. Ik leer veel. Ik leer beter mn grenzen te ervaren, te voelen en soms ook te eerbiedigen. Dat vind ik al heel wat. Ik ben zo gewend maar door te jakkeren, dat is voor mij normaal. Soms vind ik het moeilijk te accepteren dat ik me vaak nog zo moe voel maar ook dat gaat me beter af. Ik heb vaak vertrouwen dat het goed gaat komen, welke richting het ook op gaat. Dat loslaten vind ik nog steeds erg moeilijk maar he: alle goeie dingen komen langzaam, ja toch. Zegt mn Mem dan toch altijd en wat mn Mem zegt is waar, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Visje, toeval, Hogere Macht, ik weet het niet, maakt ook niet uit. Geloof het of niet, ik sloeg strakjes m'n BB open en wat lees ik:Hoofdstuk 3, blz 65De meesten van ons hebben niet willen toegeven dat ze echte alcoholisten zijn. Niemand vindt het prettig te weten dat hij lichamelijk en geestelijk anders is dan zijn medemens. Daarom is het niet te vewonderen dat ons drinken werd gekenmerkt door talloze vergeefse pogingen om te bewijzen dat we net als andere mensen normaal zouden kunnen drinken. De grote dwanggedachte van elke abnormale drinker is dat hij op de een of andere manier op een goede dag zijn drinken zal kunnen beheersen en er echt van zal kunnen genieten. De hardnekkigheid waarmee in deze waan wordt volhardt, is verbijsterend; velen jagen hem na tot aan de poorten van krankzinnigheid of dood. Wij hebben ervaren dat wij volledig tegenover onszelf moesten erkennen dat we alcoholist zijn. Dat is de eerste stap naar herstel. Het zelfbedrog dat we als normale mensen kunnen drinken danwel het ooit eens zullen kunnen doen, moeten we aan de kaak stellen. Einde citaat.Er staat nog veel meer maar ik typ met 2 vingers en de rest mogen jullie zelf gaan lezen als je wilt.Wilde ik ff voor je, en jullie, schrijven.Goed, poging tig om nog ff te slapen. Yoghurt met muesli is op, laatste kopje thee.Heb een fijne zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Scheeltje zoals Haddock zou zeggen. Goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Goedemorgen,BamBam helemaal waar.Gelukkg ben ik niet de enige slapeloze hier, de één kan niet inslapen(ik ook niet) en de ander is weer heel vroeg op(ik).Zo ook vannacht, 4 uur wakker en niet meer slapen.Dus al ontbeten koffie gedronken sigaretje gerookt, een beetje in huis gerommeld en nu wordt het dan eindelijk licht.Het ziet er nog een beetje grijs uit buiten, en het is stil, ik hoor zelfs geen vogeltjes.Wat zal ik doen, nog even proberen te slapen of gewoon opblijven, ik denk het eerste.Toch nog even mijn warme bed opzoeken, beetje tv kijken of een filmpje, wie weet val ik dan toch nog even in slaap.Lijkt me zoooo lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Hier ook iemand die uit bed gevallen is, maar het zo nog even gaat proberen!Het wordt een mooie dag vandaag, daar probeer ik nog wel even van te genieten!Iedereen veel kracht die het nodig heeft...veel doorzettingsvermogen...het vermogen om te genieten...enz! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 goeden morgen adb'ers , gisteren een beetje een ...dag gehad .er was een afspraak met mijn vriendin dat ik om 15 uur in gent zou zijn , om 13:15 telefoon dat zij naar gent vertrek , voor haar 1/2 uurtje rijden voor mij 45 minuten rijden , en ik was juist de caravan aan het kuisen , allez ik dus naar gent waar ik misschien 10 minuten geweest ben en dan heel boos en drank jankerig terug in mijn wagen gestapt ben , waarom most ik fdaar bij zijn als ze toch niets vragen ??nu ja de trip terug naar zee was goed om mijn woede te doen zakken , uit frustratie pakje frieten gaan eten .mijn vriendin is ook naar zee gekomen , ik heb er niets meer van gezegt en de lucht was weer blauw , en ja zeheeft de wagen gekocht , nu ja goed voor haar , zij doet met haar centjes wat zij wilt .maar het blijste ben ik vandaag dat ik niet gedronken heb ondanks woede .pipke ik hoop dat je u beter voelt vandaag ??bambam mooi geschreven , ik ga terug aan het werk binnen een week , ja een beetje schrik van maar zal wel blij zijn dat er weer een beetje meer centjes binnen komen .zo ik beloof jullie plechtig dat ik vandaag de eerste laat staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Goedemorgen allemaal, ben gister niet meer naar die toneel uitvoering gegaan, was eigenlijk zooo moe, ben om 9.00 uur mijn bed ingegaan.Hee Bammie, ik hoop dat je toch nog ff wat geslapen hebt. Bedankt voor je woorden, sterkt mij weer en heb ik hard nodig. Er is niets meer in huis du svandaag drink ik niet. Ik ben ook blij voor jou dat je lamgzaam op krabbelt. even flink gehuild en weer doorgaan. We houden contact!Gem en Albertina en Blacky, ook goedmorgen en heb een goede dag.We gaan straks even naar de kerk en voor de rest zien we wel. Tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
casiris Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Hallo allemaal,Ik ben zoveel aan het lezen,op deze site en bij tips,e.d. dat ik me nu al sterker voel,en besef dat helemaal stoppen beter is dan minderen. Nu nog die stap zetten....Over een uurtje lekker zwemmen.Iedereen een leuke dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Goedemorgen, vandaag hoor ik bij de vroege vogels, werd wakker met een enorme dorst... een kater-look-a-like dorst, komt waarschijnlijk door al het vreetwerk wat ik gisteren verstouwd heb om de storm die in mij woedt te stillen. Onee, het gat in mijn hart, hoewel, het voelt wel als storm. Toch gaat het ook goed maar ik denk dat er nog wat tranen en spanning uit moeten komen. (of word ik gewoon weer ongesteld?)Vandaag nog 1 verplichting, de verjaardag van mijn broertje, het kind wordt alweer 40 hihi.. met de auto naar Leidschenveen bij Den Haag, met mijn ouders en zus, mijn moeder die weer 'haar feestje' gaat vieren en erg aanwezig zal zijn. Mijn vader die niet veel zegt en maar een beetje toekijkt. En ik me weer inhouden en hard werken om me niet aan mijn moeder te ergeren. Daar moet ik nog maar even een plan voor bedenken... en als ik dan vanmiddag terugkom ben ik eindelijk echt vrij en hoef ik de komende dagen geen 'vermoeiende dingen' meer te doen hoop ik. Kan ik eindelijk uitrusten en bijtanken.nog even doorbijten dus vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Tapas,God grant me the serenity to accept the things I cannot change,Courage to change the things I can,Wishdom to know the differance.Ik ga vandaag ook ff langs mn ouders en zal mezelf dit voor ogen houden bij mn vader:DSucces, sterkte en veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 He Blacky, zit je alweer in je potovan? Het beloofd een mooie dag te worden:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Tapas, veel succes ermee. Ik denk zo dat jij met dit weer ook liever lekker met hondje aan het strand zou banjeren, of iets dergelijks.Ik rolde vanmorgen uit bed met een ontdekking. (Nou, poe, 't is me wat...)Als je opgegroeid bent met iemand die zich constant aan je zit te ergeren en daar in een stroom van woorden lucht aan geeft, hou je daar een tic aan over. Het gaat nu om mijn oudere nichtje, die het helemaal niet leuk vond dat ik bij hen kwam wonen. Ze ergerde zich dus niet zozeer aan mij, als wel aan het feit dat ik aandacht wegnam, en daar was al niet zoveel van. Maar dat wist ik niet, ik dacht dat het werkelijk aan mij lag, temeer daar mijn oom en tante er nooit iets van zeiden. Op een dag (ik was in die tijd vaak neusverkouden) snauwde ze tegen me: Vie zit niet te ademen! Ja nu kan ik er wel om lachen maar blijkbaar heeft het er ingehakt, want vanmorgen realiseerde ik me ineens, dat ik in gezelschap vaak mijn adem inhou en dus voel ik me benauwd en dus vind ik gezelschappen niet leuk.Hmmm, volgende keer toch eens op letten, dat ik gewoon door-adem.En verder wens ik iedereen een stralende dag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Vie, altijd blijven ademen:moon: dat lijkt me van levensbelang.Maar ik hoor wat je zegt. Dingen, gebeurtenissen kunnen zolang invloed op je hebbeb. Soms zelf zonder dat je het je bewust bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Inderdaad Bambam, bedankt dat je me er weer even attent op maakt: Het word weer tijd dat ik accepteer dat zij is zoals ze is. Eigenlijk wel raar, iemand is al 45 jaar hetzelfde en nog wil ik er iets aan veranderen, dat heeft inderdaad niet veel zin!! Meestal kan ik het redelijk accepteren maar als ik moe ben niet dus! Vie, zulke dingen kunnen lang blijven hangen he, dat van dat ademen is trouwens wel erg herkenbaar, ik vind het ook niet fijn als mensen me horen ademen en heb daar vooral moeite mee als het stil is, daarom kan ik ook niet goed met meerdere mensen op een kamer slapen, of samen ontspanningsoefeningen doen, dan stik ik zo ongeveer, wil ik zachtjes ademen en krijg ik het benauwd dus moet ik diepe teugen nemen maar dat hoor je weer ... Hoe ingewikkeld kan je het soms voor jezelf maken! vandaag gaan we ademen en er gewoon zijn! toch?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Goedemorgen allen.Het beloofd een mooie dag te worden. Eens kijken wat ik ga doen, heb de tijd helemaal aan mezelf, heerlijk. Har, laatst stopte ik ook en heb 26 uur niet gerookt. Mijn hemel wat een afzien is dat. Daarom enorm respect voor Corinne. Ik moet ook echt stoppen met roken, maar hoe pak je dat aan. Voorlopig is het inderdaad niet verstandig lijkt me om alles tegelijk te willen. Alhoewel er ook beweerd wordt dat dit eigenlijk het beste is. Elke poging is geen mislukte poging, maar een weg zodat we ons nog beter kunnen voorbereiden om deze klus ook te klaren. Op een dag gaat het gewoon lukken. Sterkte Har. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Goh, bijzonder is dat, zo'n herkenning. Opluchtend! (Hihi, letterlijk opluchtend.)Dank!iemand heeft ooit eens een verhaal geschreven over een man die het zichzelf erg moeilijk maakte. Overal zag hij leeuwen en beren op zijn pad, en kermde dan: oooh, wat moet ik nu?Zijn vriend antwoordde: gewoon blijven ademen, dat je niet stikt.Lijkt me een wijs besluit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Lastig en moeilijk Pip. Misschien kun je er weer iets helderder naar kijken als je geslapen hebt. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Morge Dank je An en anderen voor de bemoedigende woorden. Ademen met rook dan maar weer vandaag Duf hoofd, heb gisteren flink op de tocht gestaan..snotter, snotter.Weet nog effe niet wat ik ga doen vandaag...senseootje 2 dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Sterkte Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Pip, misschien even bedenken wat je nu echt wilt met vriend????Heb nog niet zo veel goeds gelezen, eigenlijk..Moge luitjes, mn nachtdienst (eerste nacht) zit er weer op!!)Iedereen een hele fijne zondag!!Een chagrijnige Charlie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Nou Charlie, ij ook sterkte dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Om even de eindjes aan elkaar te knopen : M. is bezig met de tekst waar ik het over had die ze hier wil plaatsen en J. gaat volgend weekend in haar flat, na al het gedoe met het ziekenhuis is het nu zover.Het trappenhuis is bijna klaar en die doos bonbons was idd van de eigenaresse van Jira. Nog iets vergeten? Oh ja, Water wil nog wat zeggen over vermoeidheid en Jww..volgende post dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 april 2008 Rapport Share Geplaatst 27 april 2008 Bezorgt het je een drankmoment Pip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden