Gem Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Visje,Heftig! Ik weet niet hoe de band verder met je moeder is?Bij weten ook maar heel weinig mensen dat ik gestopt ben! Niet erg, zolang je het maar kwijt kunt bij een paar mensen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 quote: Originally posted by: SpudTja en wat werkt dan het beste? Accepteren dat ook deze dip bij je hoort, life is a bitch sometimes and nobody's perfekt, en juist de kick van "ik voel me k*t maar ik heb NIET gezopen" gaat je in juni in het diepste van je hele Zijn zo'n geweldig welverdiend overwinningsgevoel geven.....maw: omhels de dip, het gaat je weer een top bezorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 quote: Originally posted by: Spud.... Had gedacht dat ik die dip zonder drinken wel over kon slaan maar helaas niet... Spud,het klinkt alsof je je besluit al hebt genomen. Toch ben je niet voor niets NU hier!Het vervelende is dat we de dip zonder drank uit moeten zitten en doorvoelen! Aan de andere kant als de dip voorbij is, heb je geen kans dat die met dezelfde reden terugkomt. Misschien wel weer een andere dip, maar deze niet meer! Giet je er daarentegen drank in, dan komt die dip weer terug vroeg of laat!Zonde van de dagen dat je er nu al tegen vecht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Kaia,nou ben je alweer verdwenen! Ik weet niet hoe het met je gaat????Spud,hartstikke goed dat je hier kwam! :present:Blij dat het wat beter gaat! Heb je enig idee war die "mei "dip vandaan komt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Hee Gem, als je je bedenkt dat ik toen ik mijn verkering uitmaakte, toen ik 17 was, mijn moeder mij een zak drop gaf en een pakkie peuken,, dan snap je het al. Ik ging met haar vervolgens naar de pc hoofdstraat in Adam, om mijn verdriet te verdoezelen in het kopen van dure kleren. Ik hou van mijn moeder, zij wist ook niet beter. Tot zover. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Visje,ik snap het! Ze doet haar best, maar ze kan zich niet echt inleven!Spud,het lijkt op een dip omdat je ieder jaar weer een jaar erbij krijgt? En een dip, terwijl je eigelijk geen reden hebt? Dips trekken zich nergens van aan hoor! Je kan het tot bepaalde hoogte sturen!Door niet te drinken o.a, maar dat zei je zelf ook al! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Goed zo spud, hou je voetjes op de grond! herkenbaar hoor, ik zit momenteel ook behoorlijk in een dip, ben wel net ongesteld geworden, en die dip? het is niet anders, wat er ook gebeurt, ik zit hem gewoon uit. Ik voel me ontzettend saggerijnig, echt... weet niet waar ik met mezelf naar toe moet, dus ga ik nergens naar toe, blijf gewoon schuilen in mijn huisje en wacht geduldig tot het zwarte gevoel weer overgewaaid is. Drank is geen optie merk ik, Bij het idee aan een fles port word ik nog saggerijniger omdat ik weet wat daarop volgt... zullen we onze dippen dan maar samen uit gaan zitten? Er komt weer een dag dat de geestelijke zon weer schijnt en dat we weer een stapje verder zijn gekomen. Tot die tijd: rust, reinheid en regelmaat! en uitzitten die hap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Ik sluit af ben boos, en verdrietig.xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Hallo Spud,Hier een kort berichtje.Naast het lezen van het draadje heb ik de afgelopen weken als een gekke gegoogled op de invloed van alcohol en de werking van onze hersenen. En hoe het afkicken verloopt, hoe snel de positieve veranderingen hun effecten beginnen te krijgen in een beter werkend brein. Bij mij helpt het om daar veel over te lezen om vol te houden.Ik lees dat je jezelf teveel op je eigen kop geeft. Er zijn namelijk processen waar we met onze wil niet bijkunnen. Dat te aanvaarden helpt je misschien om rustiger te worden. Het zijn biochemische processen die in werking komen. Ze gaan voorbij. En als je niet drinkt hebben je hersencellen de kans om een nieuw pad te creeëren zonder alcoholinput.Allez, bij mij helpt dat; maar ik kan even goed aanvaarden dat sommigen dit onzin vinden.Ga nu een potje koken met veel vitamientjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Nog een laatste eigen ervaring die ik wil delen ; drukte trekt ons soms weer in de ban van die eerste. Door ontspanningsoefeningen die soms maar 20 minuten hoeven te duren raak je terug uit de ban. Moet zelf nog veel leren hoor, maar ben optimistisch vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Poeh, dat is een moeilijke vraag Spud.. als ik me niet terug kan trekken, of te kort dan zorg ik in ieder geval dat ik zo fit mogelijk ben, gezond eten, op tijd naar bed en als ik eenmaal thuis ben niks doen, proberen te ontspannen, desnoods de hele avond voor de tv hangen.. oja en hardlopen.rust, reinheid en regelmaat dus hihien nu moet ik even de katten van 2 buren eten geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Spud: je moet het zien als een hele grote golf die over je heen komt, waarschijnlijk is die golf nu aan het terug trekken, ff volhouden vandaag en de zucht is voorbij. Volhouden, je kan het.Tapas: ja goed wat je schreef, een actie plan bij problemen. Dat heb ik ook wel en dat werkt uiteindelijk ook. Meestal laat ik te ver over mijn grenzen heen gaan en ik moet eerder actie nemen. Dank je evengoed, want soms vergeet ik dat toch weer. 'wat was mijn actieplan'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Lieve mensen,Mijn haar is gekapt en ik ben wat dat betreft weer toonbaar.We hebben nog geen nieuwe droger, dus alleen dochters kleren worden gewassen en gedroogd (en die van mij, ik heb niet zoveel garderobe) dit weekeinde.Ik ben vandaag erg in de min.Ik ga zo eens lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 zo, alle buurtkatten hebben eten gehad, eerst buurtkater voorheen woonachtig in Bloemendaal, Jan Willem en daarna de buurtpoezen Oshi en Misha, die beiden loops zijn, mijn god, wat een getut.. onee, dat heet krols natuurlijk!Tja simpele rek en strekoefeningen voor het lopen, zowiezo voor je gaat rennen eerst even een minuut of 2 stevig wandelen! ik rek daarna mijn kuitspieren op want die zijn nogal blessure gevoelig momenteel. Je kent het wel, een boom of muur omver duwen, voet naar achteren en zelf naar voren leunen, bovenbenen rekken door je voet tegen je bil aan te duwen, bekken vooruit, en wat altijd wel een goeie is is met je neus tegen je knieen terwijl je je rechtervoet links hebt en je linkervoet rechts, gekruiste benen dus, dan rekken al je spieren even lekker op. daarna je voeten andersom kruizen en weer rekken... Dezelfde oefeningen kan je ook achteraf doen, het scheelt in de spierpijn!! Vraag mij niet als borderlinetrekkenhebbende of je met spierpijn mag lopen hihi, ik loop door al mijn blessures heen tot het echt niet meer gaat... en ik voor straf 3 weken niks meer mag. Maar volgens mij kan het geen kwaad om met spierpijn te lopen.een goeie warming up (zie internet inderdaad) en cooling down voorkomen wel dat je spierpijn krijgt.tja en wat die drukte betreft die je nu hebt... die voorkom ik zowiezo. Het is wel veel waar je mee bezig bent op dit moment, ik denk wel dat het verstandig is om toch echt vrije tijd in te plannen. Tijd waarin je even niks mag doen van jezelf. Dat heb je echt nodig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 An, ik bedoelde een crisisplan voor je man, wat hij zelf maakt, voor in die periodes dat zijn stemming zo omslaat. Zodat je hem op zijn verantwoording aan kan spreken als zijn stemming de verkeerde kant opgaat. Hij weet zelf wat hij dan nodig heeft maar verdomd het waarschijnlijk als hij erin zit. Dan helpt dat plan om hem te kunnen wijzen op wat hij moet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Corinne,Hoe komt het dat je in de min zit?? heeft het te maken met Nico en Tine? Wat de wasdroger betreft: lastig , maar vandaag was het echt buiten wel droog geworden.tenminste, het was hier prachtig weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Spud, Ik gun me ook nooit geen tijd ,om wat dan ook oefeningen te doen.Maar drinken kost ook heel veel tijd. En daarna al het geslaap ook. Hoe komt het dat je 2x per jaar zo,n dip hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Heb er vandaag mijn boom-duw oefeningen weer op zitten plus wat voorzichtige yoga. Man kloekt, maar doet gelukkig ook zijn eigen dingen. Kippen zijn om de 1 of andere reden sinds gisteren van de leg. Zou het in de lucht zitten?Spud wat vind ik het knap van je dat je eerst schrijft voordat je iets doet waar je spijt van zou krijgen.Ik zou niet weten waar ik blijven zou zonder tijd en plaats voor mezelf.Toch vandaag iets minder leuks gehoord: J. zou nog steeds "vreemdgaan" met een vroegere vriendin uit Amsterdam. Ik weet niet wat ik daar van moet geloven en of ik het me moet aantrekken. Sommige feiten die me werden voorgelegd klonken wel erg plausibel. Ben niet zo jaloers aangelegd, maar dit zou ik toch niet prettig vinden. Ik ga er voorlopig niets mee doen of hem ermee confronteren. Gewoon even laten bezinken.En vooral niet drinken!!!!!!De tandem houdt wel stand vandaag, is het niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Nou Vie, Spring er maar bij achterop. Ik trap wel! Eerst maar eens goed over nadenken. Kloppen de feiten?En waarom confronteerd iemand jou hiermee? Wat is daar de bedoeling van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Gem,We dachten dat die van ons alleen herrie maakte, maar dat ding snijdt zich echt door. Gewoon door het ijzer heen. En dan te weten dat daar allerlei bedrading loopt. An,quote Ik moet ook stoppen met roken, maar het lukt nog niet. Nu heb ik de aller aller lichtste pafkes gekocht, om af te kikken, en mag niks anders roken. Het is smerig, en het is zoooo ontzettend duur en zoooo ontzettend ongezond. Ik trek me aan je op als je dat maar weet. unquoteLichte pafkes zijn even ongezond en bevatten evenveel nicotine en andere giftige stoffen als zware pafkes. Dus afkicken kun je er niet mee. Je kunt er wel een hekel aan roken mee krijgen.Misschien lukt het jou wel goed. Voor mij is de bom net niet gebarsten, omdat iemand zo aardig was mij mijn kleine voorraadje Refusal in herinnering te brengen. Ik denk dat ik komende week mijn huisarts en mijn therapeute even aan het nadenken zal zetten.Als je echt gaat stoppen met roken, zorg dan dat je een goed netwerk hebt om op terug te vallen. Mijn gezin was niet genoeg, hulpverlening met vakantie.Wat je relatie betreft, kan ik alleen maar sterkte toe wensen.Tapas,Ik heb moeite met aannemen, nemen, krijgen enzo. Ik geef veel liever, op een of andere manier is dat makkelijker dan krijgen.Aura,Dat is nu net de sterkte van Antabus en Refusal. Eens gekozen, zit je vast. Het spul blijft minstens 2 weken in je lichaam.Daarom wil ik er nu ook weer aan.Visje,Weet je dat je met gewoon vertellen hoe het met je gaat, hoe je je voelt ook helpt. Het opent ogen.En ja, dat groot houden naar je ouders toe. Ik maak me daar ook schuldig aan. Ze weten het, maar ze hoeven niet iedere keer bij contact te horen wat een zwak poppetje ik wel ben. Van die taaie van vroeger is niks meer over.Houtje,De 9999 zal dit forum wel aankunnen, maar het volgende nummertje? Mss eens iets om tegen die tijd aan de dames en heren moderatoren door te geven als waarschuwing. Misschien moet ik dan wel een ander account aanvragen.Ik heb trouwens frietjes met sja siew gegeten.Enne jij gaat goed, al sinds 28 oktober 2005. En laat je niets anders wijsmaken door sommige gespannen veertjes.Albertine,Koester je voetje. Dat gaat voor alles.Spud,Ook een giga dip is geen reden om te gaan drinken. Met drinken wordt die dip alleen maar dieper.Trouwens heel erg goed van je om hier van je af te komen schrijven.Kaia,Joanna,Mijn hersentjes hebben kennelijk heel veel tijd nodig voor herstel.Alles verder goed met je? Je bent ook al 6 weken droog. Chapeau.Tijd, alles draait om tijd. Ik ben bezig een plekje voor mezelf te maken hier in huis.Sammy,Nicotinegebrek, daar zou ik doorheen moeten zijn. Ach ,ik weet gewoon niet hoe ik het heb. Door het stoppen met roken is die hele drankjank bij mij naar boven gekomen. Ik ben strontdepressief en dat wil ik ook al niet en alles trekt me gewoon maar neer. Ik kan geen hoogte van mezelf krijgen. Ik vecht voor mijn leven, maar ik wil niet leven. En daar word ik hoteldebotel van. Ik zou willen ... en ik zou willen ... en ik wil niet ... Vie,Niet op geruchten afgaan. En ook niet op mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Ja Sammy, dat heb ik me ook afgevraagd, waarom vertelt iemand zoiets aan mij. Het was een anoniem mailtje, niet te achterhalen waar het vandaan kwam of van wie.Ik zal het maar niet al te serieus nemen. Het vervelende is dat het zaad van de twijfel is gezaaid. Wie doet nou zoiets! Zeg het dan recht in mijn gezicht, denk ik dan, dan kan ik er iets mee. Wat moet ik nou met zo'n laf berichtje.Maar: nog steeds een bagatel vergeleken bij dat we NIET drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Schiet alweer in de lach, Spud en Corinne. "Op niemand afgaan, en zeker niet op mij"En Spud, hij zou met me getrouwd kunnen zijn om het huis dat ik bezit en dat hij na mijn dood erft. Hihi, alsof hij daar op zit te wachten.Maar nee, ik ben niet zo direkt meer. Dat zit wel in mijn aard, maar wat bereik ik er mee? Als ik J. dat mailtje laat lezen, wat denk je dan dat hij zegt? "Ja ik beken, ik heb een geheime relatie". Ik dacht het niet.Dus maar even laten gaan. Als het zo is komt het vanzelf wel naar voren. Okee, genoeg hier over.Ik ga de haard aansteken en chocolademelk maken, voel me van binnen winterig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Vie,Zegt het mailadres van de afzender je dan helemaal niets?Spud,Ik durf niet op een tandem. Wel geprobeerd, zowel van voor als achter val ik eraf.Is wel jammer, wat ik vind het fantastisch om te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Spud,achteruitfietsen? zonder om te kijken? bedoel je zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Vie, Walgelijk. Ook nog anoniem.En dan op zo,n moment ,jou daar mee confronteren. Nu je aan jezelf genoeg hebt.Maar inderdaad, de onrust is gezaaid. Denk rustig na. kan het kloppen? En misschien het mailtje aan J. laten lezen. Als het niet zo is, kun je hem ook een kans geven om te achterhalen wie hem dit flikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden