Spring naar bijdragen

vrijdag 2 mei


Aanbevolen berichten

Ik ben vanavond heel diep gegaan in ijn gevoel, en het deed heel veel pijn, heeft alles te maken met mijn broertje met down syndroom en met alles wat dat met mij en mijn ouders en ons gezin heeft gedaan, ik
weet nu waar veel van mijn pijn vandaan komt. Met mijn ouders kan ik mijn pijn niet delen, dat wil ik ook niet, ze hebben al genoeg gehad. Tot morgenxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En is het geen idee om je middagdutje weer in te voeren? Gewoon een uurtje liggen.

En heb je al een flink kado van jezelf gehad voor NDB en ADB tegelijk? Anders wil ik het desnoods wel voor je kopen, je verdient het zo.

Ik vind het prachtig mooi (ook al is het niet leuk) dat je zo eerlijk kan zijn, en niet veel woorden nodig hebt om te zeggen dat je vandaag weinig soep hebt om ballen in te schieten. Maar één glimlach op een dag die oprecht is, is soms beter dan een schaterbui (hoewel die ook lekker kunnen zijn).

Ik heb de laatste vier weken een soort super-slakken-schema, in bed tot de kids naar school gaan, dan nog rondsloffen in mijn pyjama, aankleden, krant lezen, koffie drinken, boodschapje doen, computeren, tv kijken, koken en naar bed. Je houdt dan wel 100.000 schuldgevoelens over over alles wat je NIET hebt gedaan, maar het besef dat jij de enige bent die jezelf dat aanpraat zou je ook net een duwtje kunnen geven.

Ik hoop het zo voor je want ik gun het je zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Vis, jij hebt het ook niet makkelijk maar ik was nog tegen Corinne aan het praten.

Je ouders zijn, als ik het zo lees en begrijp, misschien uit onwetendheid, niet erg ondersteunend geweest in de goede zin van het woord. Dat dat pijn doet, is logisch. Het gaat denk ik ook niet zo gauw over, die pijn. En omdat die pijn blijft, is er maar één ding dat kan veranderen en dat ben JIJ die leert er anders mee om te gaan. Moeilijk hoor. Zeker als je zo'n superverantwoordelijk tiepje bent met ook nog zoveel mensen om je heen die altijd maar aan je jasje trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bi-polair syndroom of stemmingsstoornis(de correcte naam voor een stemmingsstoornis met hoogtepunten en diepe dalen, vroeger werd dat allemaal over één kam gescheerd en heette manisch-depressief maar BPS bestaat in vele vormen en maten. Het blijft een rotziekte, sprak de ervaringsdeskundige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Manisch-depressief wordt door de artsen zelf liever niet meer gebruikt tenzij je een bipolair bent die écht aan bep. voorwaarden voldoet, meer dan 2 x een manie met zoveel kenmerken en meer dan 2 x een depressie met zoveel kenmerken en voorwaarden aan lengte van die periodes.

Ik ben niet eens echt bipolair een ook niet MD.
Lastig omdat ik 90% depressief ben, en omdat de andere 10% slingeren tussen normaal en psychotisch.
Maar een psychose is weer geen schizofrenie.

Pfffffff ik ben toch echt ervaringsdeskundige en werk ook als vrijwilliger als zodanig. Ik ben vroeger erg actief geweest in de VMDB (dat heette toen nog Vereniging Manisch Depressief en Betrokkenen) en heet nu anders. Affijn ik word af en toe nog gevraagd voor werk maar het is altijd in het weekend en ik kan alleen onder schooltijd. En ik ben de laatste tijd natuurlijk ook niet zo lekker stabiel ..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vriendin dat is een echte MD'er die heeft tenminste nog leuke periodes (hypomanie) soms maandenlang. Gelukkig kunnen we dan meestal een echte manie bij haar voorkomen.

Ik begeleid haar ook, afgezien van vriendin, maar ook en voornamelijk als vrijwilliger, bij alle bezoeken bij de artsen, psychiaters en bedrijfsartsen, een hele klus, ben meestal wel een halve dag met haar onderweg. Dan moet je nog gespreksverslagen maken omdat die artsen en vooral bedrijfsartsen weinig noteren, maar ja, het is dankbaar werk hè. Hoezo moe na zo'n halve dag op pad met iemand met gierende zenuwen?

Aha: ik ben bezig met een module Doelen en Waarden in het Annazorg programma en daar kan ik dit mooi als aanknopingspunt voor gebruiken.

Dank je wel, Pippi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, belive it or not, maar jij weet mij momenteel een verrekt lekker hart onder de riem te steken. Precies! Bedankt! :present:

Kom net, 5 min. geleden weer achter een heel belangrijke wetenswaardigheid betreffende mezelf in het proces leren leven zonder alcohol...

Ik maal mijn eigen hoofd ziek!
En dat doe ik al zo lang, dat ik denk dat dat normaal is.
Dat ik veel te lang op mijn tenen heb gelopen, en niet toe kon geven aan mezelf, en aan anderen.
Het is zo'n netwerk van radartjes geworden, dat ik zelf al niet eens meer door heb, hoe krampachtig ik wel niet leef. Let wel; mij door mijzelf -en vrijwillig- opgelegd... Geeft te denken. ja, dat denken...
Wat voor een onwaardevol mens ík wel niet ben....
Wat ik wel niet heel zeker weet over hoe anderen over mij denken, en dat dus óf moet doen, óf ten zeerste moet laten blijken dat niet te doen.... En me nooit of te nimmer af te vragen, wat, of hoe ík daar over denk. Voorbeelden ten over, alleen al van die uitputtende dag van vandaag. Uitputtend in mijn hoofd, want eigenlijk was het best relaxed. Alleen kan ik daar geen gevoel meer bij bedenken... Ontspannen? Ja, dat kon ook ik alleen met drank op. Nou moet het niet gekker worden. Die stomme spinsels hebben nu zelfs mijn lichaam in de tang..
Hart in de overdrive, strakke band om mijn hoofd, ledematen die zich vol vocht zuigen en mij letterlijk dwingen het rustiger aan te doen.... En ik jaag maar aan, ga maar door...
Waar ik jullie verder niet mee wil vervelen, maar nu graag even kwijt wil...

Vandaag was door alle aanloop, iedereen heeft vakantie, de computer de hele dag bezet. op een gegeven moment had ik zoiets van, best! Even niet, even rust in mijn hoofd. Dat lukte ten dele, maar ik kon niet naar bed, zonder hier eerst te lezen... Dat geeft niet, maar het geeft wel te denken. Of niet? Of wel? Nu kom ik hier even kletsen. Maar zo meteen ga ik even douchen en ga ik met mijn boek in zoon's bed. ik zou wat vaker tevreden willen zijn. Gewoon omdat me dat voor mezelf zo lekker lijkt... Oewaaah... Alléén voor mezelf? Alléén voor mijzelf!!!!!!!!

Bedankt voor de uitleg van BPS, het koppie kon er even niets van maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is "not done" om hier "sorry" te zeggen, maar ik wou toch even kwijt dat ik het heel vervelend vind dat ik wel het hele draadje net heb gelezen, gezien heb hoe zwaar jullie het vandaag hebben gehad, en toch niet in staat ben om er nog op te reageren, Een janboel in the head. Maar één geruststellig; jullie zitten er allemaal in, komen er pas vannacht één voor één weer uit.... Zoiets. Snappie?!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...