Spring naar bijdragen

vrijdag 2 mei


Aanbevolen berichten

Een vroege goedemorgen allemaal,

Zo weer eens vroeg wakker, te vroeg.
Alles aan mij is nog moe, mijn hoofd en lijf:wacko:
Eigenlijk zou ik nog dagen kunnen slapen, helaas heb ik gister besloten weer te gaan werken.
Tja als ik naar mijn lijf luister zou ik thuis moeten blijven.
Helaas, jullie weten het al, de poortwachter.
Ach ik realiseer mij, er zijn ergere dingen, maar het is voor mij toch een groot probleem aan het worden.
Ik heb wel zo'n gevoel van, de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Nog even doorzetten en dan ben ik ervan af.
Maar het kost mij grote moeite.
Nou lieve mensen, weer genoeg geklaagd,
ik wens jullie allemaal een mooie dag, en houd het droog!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ook een vroege morgen allemaal
en jij Tina in het bijzonder,

lang geleden maar daarom niet afgehaakt,
vandaag 49 dagen oftewel 7 weken geen alcohol gedronken

ondertussen héél gezond bezig
3 gezonde maaltijden per dag en relaxatietherapie

financieel meer evenwicht
en met dit lange WE ben ik ook kleine opruimacties begonnen bij me thuis. Sinds verhuis eigenlijk nog niet zo gezellig gemaakt. Te hard werken, teveel onregelmaat, teveel uithuizig wegens teveel onrust.

lees het dagdraadje elke dag, maar kom er soms niet op omdat ik meestal niet lang kan blijven
actiepunt : toch eens dag zeggen zoals de anderen
relaties blijven houden en onderhouden, me hechten is tot mijn spijt niet mijn sterkste punt (ook wel wegens omstandigheden) Maar ga mijn best doen.

Voor iedereen een fijne dag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,
Tina, poeh, wat ben je weer vroeg wakker, ik kan mij voorstellen dat je nu wel erg moe wordt en toch weer aan het werk. Je bent een kanjer! Nog even de tandjes op elkaar. Sterkte!
Joanna, gefeliciteerd 7 weken! Leuk dat je even dag komt zeggen!
Vandaag nog een dagje werken endan een weekje niets, nou ja, niets, geen werkverplichting dan.
Het voelt goed mijn frisse koppie. Tot laters en heb een mooie dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ja dat is wel zo, ik denk dat we met een aantal mensen tegelijkertijd wat hebben. Nou, dan proberen er vandaag een wat gezelliger dag van te maken op het forum. Gelukkig weer een gewone dag, kan ik tenminste de deur uit.

Carolien: ja herkenbaar. Soms kan ik er echt zwaarmoedig van worden. Vooral rond de hormoonwisselingen zie ik het niet meer zitten. Dan weer die rare zondagen waarmee iedereen van slag is etc. Maar ik doe wel wat met je verhaal en moet nadenken.

Tina: ik hoop dat er voor jou ook snel een oplossing komt.

Visje en Joanna ook een hele goede morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ik vind dat je dat prachtig hebt beschreven (prachtig is misschien het woord niet, aangrijpend is beter). Je hebt voor mij hiermee een deurtje opengezet naar de gevoelens die ik ten opzichte van mijn ex-man had en heb, en hoe lang ik er over heb gedaan om te erkennen dat dit geen liefde was, maar alleen maar het idee... enfin, ik ga je woorden niet herhalen.
Van harte met je zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: fijn dat je naar ons forum bent gekomen :heart:

Ik pak mezelf op.

Even wat leuks: mijn kamertje is bijna klaar. Ik ga vandaag eens op pad voor een leuk gordijn of zo. En dan al mijn frutsels neer gaan zetten. Daarna ga ik op zoek naar een soort slaapbank. Ik denk dat dit goed voor me is, een plaats waar ik me terug kan trekken. Har schreef daar ook al over, die behoefte heb ik ook sterk en ik denk dat dit mijn niet drinken makkelijker maakt. Op een andere manier terug trekken als het ware.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Slecht geslapen! Maar nu ik op ben valt het allemaal wel mee! ik merk nu het beter gaat met mijn schouder ik weer teveel wil doen, dus heb ik weer pijn! Kortom nog steeds maar heel kalm aan, al begin ik het wel zat te worden!

Gisteren waren er mensen die ik nog even wil feliciteren met hun mijlpaal!

Water ,
13 maanden alcoholvrij!!
:moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose::moon::heart::rose:

Rudy,
als nestor (qua droogstaan dan), 5 jaar en 8 maanden!
:musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present::musicnote:B):present:

Joanna,
jij 7 weken vandaag! Gefeliciteerd!
:sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote::sun::light::musicnote:

An,
jij een dikke knuffel! Ik hoop dat je de voor jou beste beslissing gaat nemen over een tijd! Neem er de tijd voor, hier zijn ervaringsdeskundigen heb ik al gelezen! Die ervaring heb ik zelf niet, maar het is allemaal zo goed omschreven, dat ik het me wel kan voorstellen!

Aura,
:rose::rose::rose: voor jou! Je hebt niet gedronken, omdat je zo wijs die Antabus slikt! Hartstikke goed! Ik kan me voorstellen dat je baalt! Ik wil niet stoken, maar probeer je niet teveel aan te trekken van die leiding! Die hebben echt niet de wijsheid in pacht! Helaas ben je er wel van afhankelijk :devil:
Sterkte en ga door!

Visje,
werk ze vandaag! Gelukkig hoef je je niet te schamen voor je patienten! Je bent nuchter!

Tina,
jouw gevoel over je werk is zo herkenbaar! Ik wil je bedanken dat je het hier allemaal opschrijft! Dit kan ik gebruiken om niet dezelfde fout te maken als ik in het verleden heb gemaakt! Werk is belangrijk, maar niet ten koste van je gezondheid. Jij wilt die Poortwachter uit (wat ik goed begrijp), dus wil je alle zeilen bijzetten! Van een afstand beredeneert moet je je voet voorrang geven, maar ik weet hij het in de praktijk (en bij mij!) werkt! Wees je bewust van dit alles en doe wat je goed dunkt!
:present:

Carolien,
gefeliciteerd met je zoon! :musicnote:

Vie,
gaat het beter met je vandaag? Is J al thuis??

Knuf,
ik hoop dat het inmiddels weer gaat!

En nu ga ik lekker een bak thee zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh!
en wat betreft trek krijgen van het forum betreft....

Ik drink niet vandaag! Wie doet mee! Ik heb Charlie en Visje al achterop de tandem! Nu is er het heugelijke feit dat ik op een megafiets rij. Wie achterop wil, kan er dus bij!! Het weer is mooi hier, dus een ritje is lekker nu!

Pip,
fijn dat het redelijk gaat!! Het komt allemaal wat dichtbij qua onderwerpen? Goed dat je jezelf in bescherming neemt! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftige gebeurtenissen beschrijven jullie, respect voor de moed! Het verbaast me dat hulpverlenende instanties hierin zo tekort schieten, het komt dus op jullie schouders neer.
Ik hoop An, dat je wat hebt aan de verhalen van Carolien, Vie en Houtje. Volgens mij heb je hier medestanders gevonden, lijkt me kostbaar.
Sterkte nogmaals, duidelijk dat er aktie ondernomen moet worden want zo kan het niet verder.

Ga vandaag toch samen met M. haar verjaardag vieren, hoe dat zien we wel. Ze zal eerst wat uit moeten zieken. Ik hou het droog, jullie ook?
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Joanna, hoi, en gefeliciteerd! Jij bent lekker op dreef!

Rudy? Alles wel goed met je, mis je al een tijdje!

Gem, was een misvatting hé, kan gebeuren. Zelf had ik het ook niet
echt goed beschreven las ik later. :present:

Pippi, herkenbaar hoor. Ik heb soms ook dagen dat ik het er allemaal
nét effe niet bij kan hebben, is heel menselijk hoor. Dat komt denk ik
door het grote betrokkenheids gevoel bij de mensen van het forum.
We hebben vaak ook enge raakvlakken met elkaar.
Ik kan dan ook de hele dag rondlopen en aan mensen van hier denken,
en dat ondanks dat velen voor mij virtueel zijn. :present:

Vie, ik hoop dat je vandaag een wat betere dag krijgt. Zeker als je
mannetje weer bij je is. Kan mij voorstellen dat hij bezorgd is over je.
En dat moet je ook wel toelaten hoor! Dat mag en hoort er bij, je houdt
je ofwel zó ijzersterk of je schrijft het maar lichamelijk is het precies
andersom. Ik hoop dat die watte of soppige (ik weet niet meer hoe je het
uitdrukte) knietjes weer wat hanteerbaarder worden voor je.
In elk geval lekker een beetje in het zonnetje, desnoods achter glas als
het te koud is en lekker laten verwennen!

An, Aura, Visje, jullie hebben het niet makkelijk hier, voor jullie :present::present:
het zonnetje schijnt hier immers al , dus ik hoop bij jullie ook.
Probeer niet te verdrinken in de problemen, probeer af en toe ook de
zinnen te verzetten en houd het droog. Dat helpt alleen al om helder
te kunnen nadenken en voor een goede beoordelingsvermogen.
Sterkte ermee.

Carolien, dank je om je verhaal te delen.:present:

Tina, die poortwachter, ik kan het woord niet meer horen! Wie dat toch
uit gevonden heeft. Grrrr :devil: Sterkte en hou vol!

Morgen Har!

Ik ga aan de senseo, douche en over een paar uurtjes weer aan het werk.
Maak er allemaal een fijne dag / mooie dag van.
Nu is er eindelijk het zonnetje, toch?

Laat die eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik moet me toch lachen zeg!!!!

Ik had het eerder deze maand zo vreselijk moeilijk toch, al die gremlins en uiteindelijk mijn uitglijder. Ik dacht toen in die moeilijke dagen VOLHOUDEN Houtje, op naar de 2,5 jaar. En nu ben ik de 28e april he-le-maal vergeten. hahahahahahahahaahahahaha.


Water, U bent een Kei.

:musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present:

Rudy al zó lang droog, ongelofelijk. Ik wil je achterna komen, maar ben er nog lang niet.

:musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present:

En lekker ordinair voor mezelf 2,5 jaar en een aantal dagen op weg:

:musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present::musicnote::heart::present:

Ik ben er toch weer trots op dat de uitglijder geen terugval is geworden. O Zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, de meeste levens hier zouden wel een boek kunnen vormen. Jammer dat jij nog niet op het forum was toen er schrijvers gevraagd werden om een boek voor Tactus te maken.

Pippi, dat lijkt me erg moeilijk, zo'n vergaande betrokkenheid. Dat heb ik al eerder aan je gemerkt.
Ik voel me zeker ook betrokken bij anderen op het forum. Natuurlijk, dat gaat vanzelf. Maar niet in zoverre dat ik me er rot over blijf voelen. Hoe werkt dat dan bij jou? Je kan toch niet de hele wereld op je schoudertjes nemen?
Als ik denk dat ik kan helpen of iets bijdragen, doe ik dat. Verder kan je niks doen. Je hebt al genoeg aan de sores in je eigen leven, toch?
En wat mij betreft, ik voel me lichamelijk niet best, de kuur hakt er zwaarder in dan was verwacht. Maar op het emotionele vlak sta ik weer op gezonde vechtstand.

J. kwam vannacht om halftwee uur thuis toen ik vredig lag te tukken. Hij is vanmorgen al vroeg weer op pad. Een bezig baasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
kan je nagaan hoe erg je met jezelf bezig was, want ik heb je op die dag gefeliciteerd!
Gelukkig is die uitglijder van 2,5 glas geen terugval geworden, precies wat je zegt!

Stien,
werk ze vandaag! Ik hoop dat jij inmiddels al een piepklein beetje ontspanning mag voelen!

Har,
Maak er een leuke dag van met M. Goede afspraken heb je gemaakt! Nu nog proberen het in praktijk te brengen, maar het begin heb je gemaakt!Het probleem her-/erkennen is al het begin van het halve werk!

Pip,
ik reageer ook niet altijd! daarom durf ik niet altijd in te loggen, omdat mensen dan denken dat ik niet reageer omdat ik niet betrokken ben, terwijl dat wel zo is. aandachtspuntje voor ons beiden en ik denk voor meerderen hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg ik wil even wat kracht sturen naar Knuffie die het vannacht erg moeilijk had, las ik.
Zullen we haar met vereende krachten op de tandem tillen? Dat is inmiddels wel een heel lange fiets geworden.
Als ganzen naar het zuiden trekken, vliegen ze in een V-vorm, om de anderen uit de wind te houden zodat ze gemakkelijker kunnen vliegen. Als de top van de V moe wordt, neemt de gans die achterop vliegt, de top over en de eerdere leider zakt weer af naar achteren.
Zo is het soms ook op het forum, want immers, we vliegen allemaal naar ons eigen doel, soms met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: vond het juist heel bemoedigend dat je sterkte wenste. Meer kan op dat moment toch ook niet. Ik moet me ook niet zo mee laten sleuren. Ik kan beter sorry zeggen, want ik besefte ook ineens dat ik zomaar inbrak als het ware. Je bent heel betrokken Pippi en je voelt dingen heel goed aan. Toch zie ik dit forum nog steeds als een soort leerschool, want wat we hier meemaken, maken we dus in het dagelijkse leven ook mee. Hoe gaan we met dingen om als het ware. Pippi, jij sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,
Mooie metafoor Vie, van dit forum en een vlucht ganzen. Jammer dat je chemo er zo inhakt.
(Ja mensen, even een kleine afsplitsing, even een klein chemo-forumpje hier, heel boeiend dus niks scrollen :D)
Mijn zoon zit op dag 10 nu van de tweede chemo in een reeks van 5.
Hij is 8 dagen ziek geweest maar knapt nu aardig op.
Eet weer wat, zijn smaak komt weer een beetje terug.
Kortom, we gaan de komende dagen van het mooie weer genieten.
Dus ik wil wel mee met die tandem van jullie maar ik vind meefietsen op mijn eigen karretje ook wel goed hoor.
Ik zie jullie nog wel vandaag.
En Carolien, welkom!

Groetje,
Thil.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met zijn allen kunnen we de af en toe forse tegenwind aan!

Trees,
dat je zoon alweer bijna thuiskomt! De tijd gaat hard! Ben benieuwd hoe hij het in Sydney heeft!
Gaat het met dochter en kleinzoon ook goed?
En met oma Trees, behalve de tegenzin? Nog steeds blij dat je niet drinkt?
Het is ook alweer een hele tijd dat je niets genuttigd hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het nodig heeft, ik wil graag helpen duwen op die tandem.
Ik voel me goed en heb geen gremlins of behoefte aan alcohol.
Mijn man is het minderen ook weer helemaal zat dus we focussen ons weer op de toekomst.
We gaan voor gezond eten, natuur, veel fietsen en lopen.
En weer zorgen dat we ons doel gaan bereiken.
Het doel van meedraaien in de samenleving.
Mensen leren kennen die wat anders van plan zijn dan die stomme alcohol drinken.
Het drinken van alcohol is een nutteloos gedoe en brengt me nergens.


Pip, je kan alleen maar geven wat je kan en als je soms niet kan steunen dan is niemand teleurgesteld.
Er zijn toch plenty anderen die wel advies geven en dan mag je gerust een stapje terug doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
fijn dat de moed er weer bij jullie inzit!
Gelukkig werkt het weer nu ook mee!
Het mooie is dat er meer mensen zijn die geen problemen met de alcohol hebben dan met!
We moeten die mensen ook willen zien.
Vorig jaar zag ik alleen maar mensen alcohol drinken op een terras! Nu zie ik er ook velen die fris of thee drinken! Het is maar waar je op gefocust bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...