tapas Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Als je niet gewend bent je grenzen aan te geven dan is het de eerste keren dat je besluit voor jezelf te zorgen echt niet leuk, schuldgevoel komt dan binnenwandelen en probeert je te tackelen. Volgens mij Har, is dat waar je nu tegen aan loopt en daar moet je even doorheen. Fietsen is een goed plan, nee, geen bijl mee, neem liever je camera mee en kijk om je heen. Haal je rust uit de rust die de natuur uitstraalt.Je mag echt voor jezelf kiezen en niemand heeft er dan wat aan als je je daar schuldig over gaat voelen.Sterkte vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Ik weet het Ziza, ik vertoon de bekende symptomen. Alleen verdrink ik niet in zelfmedelijden of egoïsme en wat jij leugens en bedrog noemt zijn voor mij diepe gevoelens.Ik ga er wel mee om, weet trouwens inmiddels wat ik mis: Dit lekker voor mijn tentje de vrijheid opsnuiven. Al jaren niet op vakantie geweest en zo'n beetje continu in dezelfde omgeving vertoeft. Pure nostalgie?...het zal allemaal wel. Laat ik het gewoon maar even voelen....heb mezelf door dat gezuip veel te kort gedaan. Ik hou het droog vandaag, dat is zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Har wat let je om een weekendje Vlieland te doen??Even energie opladen voor jezelf!Lekker alleen, geen anderen , gewoon met jezelf op stap!Alle anderen, bedankt voor de lieve glimlach verhaaltjes en fijne woorden.Ik wens jullie ook een hele fijne dag.Wij zijn op pad met de bus...zulk mooi weer...WOW.En ja ZONDER alcohol!!Stien gefeliciflapsteert met je man:heart:Je tweede!Blacky...Ying en Yang een kusje geven van me voor hunn eerste jaar, graag!...dank je!Geniet van je benefiet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 quote: Originally posted by: tapasAls je niet gewend bent je grenzen aan te geven dan is het de eerste keren dat je besluit voor jezelf te zorgen echt niet leuk, schuldgevoel komt dan binnenwandelen en probeert je te tackelen. Lieve Tapas, ik heb niets anders gedaan dan mijn grenzen aangeven naar de ander de afgelopen jaren. De afzondering heb ik nodig, alleen nu nog daar van kunnen genieten....dat ga ik vandaag maar eens proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 quote: Originally posted by: safidepafiHar wat let je om een weekendje Vlieland te doen?? Centen. Ik zal iets anders moeten bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Goed. Dank voor de aandacht die ik zowaar heb opgeeist en geen excuses dat ik er voor de ander even niet ben. Zien jullie het maar als een kostbaar signaal wat ik MAG voelen, daar help je mij het beste mee en laat het maar los. Blijkbaar had ik het nodig om hier lomp maar even rond te stampen. Ik ga aan de slag.Latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 je stampt maar lekker rond hoor, alles mag! Als het leven alleen maar positief zou zijn waren we nooit gaan drinken. Ik zit klaar om naar het strand te gaan, met vriendin die gisteren nogal aangeschoten opbelde. Hond mee, stukje sjouwen, ze is nu tenminste weer ontnuchterd!tot later dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 hallo allemaal,ik log ook maar weer eens in, ben hier niet meer zo vaak. gaat mede dankzij de internettherapie heel lekker met mij, ben al 3 weken ADB. Heb het gevoel mijn leven weer de goede richting gestuurd te hebben dankzij het afzweren van de drang van die afschuwelijke drank; gun een ieder deze kracht ook!Moest even wennen aan een andere naam bij het gezicht van Orleando, gaat het daar goed mee, en lees door alle regels heen dat jullie allemaal, ieder op zijn eigen manier, heel serieus bezig zijn met die ellendige verslaving. Cliche maar waar; drank maakt ECHT meer kapot dan je lief is!Succes allemaal!Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Goedemorgen!Een lekker nacht gedraaid hier, al schrok ik één keer met woest bonkend hart wakker...Had toen echt zoiets van; doe ff normaal joh! Dat krampachtige slapen moet maar eens afgelopen zijn, het is geen wonder dat ik 's ochtends zo moe wakker word, lig als een plank in bed....Was even blij met de woorden van Ziza, don't take yourself.....Dus werk aan de winkel, de tuin in... AKTIE!!!!Gnignigni... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Rosan,fijn dat het zo lekker gaat!Overigens zijn Orleando en carolien twee verschillende personen hoor!We hebben hier niet zoveel icoontjes!Marjo,acceptatie. als je kunt accepteren dat je bijvoorbeeld niet zo veel/goed slaapt dan is er ook minder spanning! Moeilijk, maar het proberen waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Carolien, succes met je rook-stoppen morgen. En het is echt waar: zonder die paffies voel je je stukken beter. Na enige tijd. (Ben zelf gestopt met roken op 11-11-2007.)Je adem wordt frisser, je tanden worden witter, je oogwit wordt witter, je longen krijgen meer lucht, je huid gaat er (nog) frisser uitzien en.... je zit niet de hele tijd meer achter die peuk aan! Leve de onafhankelijkheid.Corinne ik heb jouw verhaal niet gescrold. Fijn dat je van je af hebt geschreven. Niet zo prettig dat je weer dat probleem hebt met de vieze adem van de refusal. Heb me laten vertellen dat kauwen op stukjes verse gember hiertegen goed helpt. Maar daar moet je tegen kunnen, want is vrij scherp.Over slapen mag ik eigenlijk niet meepraten omdat het me niet zoveel doet of ik nou wel of niet slaap. Als ik moe ben zegt mijn lijf echt zelf wel dat er geslapen moet worden.Aura dank voor het edelstenenverhaal. Ik heb er niet zoveel mee. Maar sinds ik een ring met diamantjes van mijn zus kreeg, die ze ooit voor zichzelf heeft gekocht omdat ze eindelijk de stap durfde te zetten om te gaan scheiden van een man die veel dronk en haar mishandelde, neem ik op de een of andere manier betere beslissingen voor mezelf. Zoals stoppen met drinken, en daarna met roken.Die ring kreeg ik overigens van haar omdat ze ging trouwen en een andere ring kreeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Aura, wat goed dat je het gisteren gered hebt! De knop in je hoofd is een stukje verder!Blacky, gefeliciteerd met je kattenkinderen! Ik hoop dat het werken je maandag een beetje goed afgaat, en ik ben erg blij voor je dat je zo een prettige therapeute hebt gevonden!Stien, gefeliciteerd met je man! Als ik drank voor gasten schenk, geef ik ze altijd de aangebroken flessen mee naar huis! Zijn ze bij mij weg, en iemand annders is er nog blij mee!Water, wat is een Fibonacci-reeks? We mogen sowieso wel een soort Wikipedia voor ons gebruik aanleggen, eentje waar alle afkortingen (MD...ik heb me suf geprakkizeerd!) ook in uitgelegd worden!Zit je wat prettiger in je vel? Kan bijna niet anders met dit stralende weer!Har, de zon schijnt volop vandaag, maar speciaal voor jou nog een beetje extra #$%^&-tezon!Corinne, een voor het niet-roken! (meer dan één roos of één zonnetje wil de computer me niet geven, maar je verdient er véél meer!)Vie, als ik een ring met diamanten kreeg zou ik misschien ook andere beslissinge maken....in ieder geval om een bijpassende uitfit te kopen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Schiet alweer in de lach Trees. Het is maar een heel smal ringetje hoor. Maar een onderkoeld gevoel voor humor heb je wel!Ja dat doe ik ook, de flessen mee laten nemen. Niets schenken vind ik niet leuk, al is het wel zo dat steeds meer mensen ook niet meer hoeven te drinken nu ze weten dat ik er aan verslaafd ben.Dat voelt ook weer zo knullig, dat ze het voor mij laten. Maar blijkbaar vinden ze het niet erg en het wordt er niets minder gezellig om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Mijn beste vriendin, die me ook erg gesteund heeft, laat in haar sms-jes altijd weten wat ze drinkt. Zit net aan een biertje/wijntje lekker bij te komen in de tuin....Ben er nog niet over uit, wat ik daarvan wil denken. Het moet niet uitmaken, ik bedoel, ík ben gestopt en kan niet tegen drank... Zo denkt zij er ook over. En soms heb ik zoiets, fijn voor je, maar ik hoef het niet altijd te weten.... Het zet me soms zomaar in de zin-in-stand!Maar goed, heb ik iets om over na te denken Hoe de zomer in te gaan.. Stien, ik heb nog geen feest gegeven met drank, zit erg in dubio wat betreft mijn eigen verjaardag over een maand. Aan de enen kant wil ik het wel vieren, want ik word 40. Aan de andere kant weet ik het nog niet.... iig niet zonder drank voor de visite... Het moet niet zo zijn dat ik de hele dag op mijn tenen loop en 'snacht idd voor gaas ga.... Ik zou iig geen fles willen overhouden, dus weggeven,- of spoelen..Knap dat je het kan! En gefeliciteerd!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Al hoewel... Ik zit er ook wel eens aan te denken om een groot waterfeest te geven.... Maar dat is weer zo egoïstisch!!! Men zou misschien wel zonder kunnen, maar ik weet niet of iedereen er raad mee weet, een feest zonder... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Marjo,Wellicht toch tegen je vriendin zeggen dat ze daarmee rekening houdt?? Vergeet niet dat als je zelf niet verslaafd bent je geen idee hebt hoe het werkt! Althans dat merk ik nog iedere keer bij mijn man! ook al steunt hij mij op zijn manier, toch doet/zegt hij soms dingen waardoor ik iedere keer weer merk dat hij geen flauw benul heeft!Een waterfeest lijkt me erg leuk, al denk ik wel dat sommige mensen daar moeite mee hebben! Tenslotte zijn er zat mensen die op de rand van alcoholisme zweven en die zoiets niet kunnen waarderen!Egoistisch vind ik het echter niet als je zoiets organiseert! Wel moet je er rekening mee houden dat er een aantal mensen zijn die niet kunnen omdat ze "andere"afspraken hebben!Maar dan geef je het waterfeest toch met ons???? WIJ vinden dat wel leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Goed idee Gem!!Ik zal het er mss nog eens over hebben met mijn vriendin, vind het wel moeilijk...Dat waterfeest ga ik doen!! Jullie zijn allemaal uitgenodigd....Ik ga er van tussen, dochter en vriendin moeten hóógnodig...!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Marjo, een feest voor je verjaardag....een laat ontbijt....of een alcoholvrije brunch, wél met Jip en Janneke-bubbels! Dan is de alcohol nog niet zo vanzelfsprekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Ik weet niet met wat voor materiaal jij werkt Carolien, maar je kwasten schoonmaken is een heel goed idee, voordat je van je werk wegloopt. Al dat aangekoekte... Wat voor dingen schilder je?Heb je een werkruimte aan huis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Werk je in opdracht Carolien?Doe ik zelf wel, maar dan met schrijven. Vraagt, en ik schrijf wat.Geeft me niet dezelfde flow als vroeger schilderen en tekenen, dat moet ik nog terugvinden.Ik kan soms zo ambivalent zijn tegenover mijn katten. Komt er eentje zojuist met een halfdooie merel aanlopen, heel trots. Ja, knap, maar wat moet ik met een halfdode merel? Was dan ook niet hier in de tuin neergezakt, stommerd! Ik heb hem maar in het vogelhuisje gezet, als hij opknapt vliegt hij vanzelf wel weer weg. En anders heb ik morgen een lijkje te bergen.Het is wel erg lekker weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Houtje,En dit heeft niet met depressiviteit te maken. Ik vind oktober nog niet zo gek. Dan is er tenminste niemand die de hele tijd zegt dat ik naar buiten in de zon moet. Dan zijn er geen mensen waar ik de hele tijd aan moet uitleggen dat ik absoluut niet tegen de zon kan, dat ik daarom liever binnen zit. Dan hoef ik niet de hele tijd uit te leggen waarom ik een lange broek en bloezen met lange mouwen draag. Ik krijg het al voor mekaar om in de schaduw te verbranden of door de kleren heen.Maar geen misverstand hoor: ik hou van mooi en vooral warm weer, als ik maar veilig in de schaduw kan zitten.En die moet ik zien te onthouden: quote Ik heb de laatste vier weken een soort super-slakken-schema, in bed tot de kids naar school gaan, dan nog rondsloffen in mijn pyjama, aankleden, krant lezen, koffie drinken, boodschapje doen, computeren, tv kijken, koken en naar bed. Je houdt dan wel 100.000 schuldgevoelens over over alles wat je NIET hebt gedaan, maar het besef dat jij de enige bent die jezelf dat aanpraat zou je ook net een duwtje kunnen geven. unquoteVisje,Ik kan me zo voorstellen dat jij heel wat tekort bent gekomen, omdat je een broertje met down hebt. Ik begrijp ook dat je het jezelf niet gunt om boos te zijn op je ouders. Die hebben het zwaar gehad met zo een kind. Toch lijkt het me geen slecht idee om dit toch eens met je ouders te bespreken. Nee, niet met verwijten of zo, daar is het te laat voor. Maar ze hebben jou wel in de kou laten staan en jij was een heel lief en begrijpend kind en hebt nooit om je heen geslagen om aandacht te krijgen. Ik denk eerder dat je jezelf hebt weggecijferd. Het heeft er vast toe bijgedragen dat dit lieve Visje een alcoholsponsje is geworden. Ook nu cijfer je jezelf nog weg voor je man en kinderen. Visje, sla eens lekker om je heen en vraag de aandacht die jij nodig hebt.Marjo,Ik lees jouw berichtje van net na middernacht. Ik voel met je mee, ik had het zelf kunnen schrijven. Hoop dat je toch nog een beetje slaap hebt kunnen genieten.Je verjaardag met een frisfeestje vieren. Wie niet komt is een alco schrijf je maar in de uitnodiging.Pippi,Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht?Vie,Kei! Gember vind ik een gruwel.Aura,Dat is nou het goeie van Refusal of Antabus of beter gezegd de werkzame stof disulfiram. Je kunt je kont niet tegen de krib gooien.Carolien,Ik wens je heel erg veel succes bij het stoppen met roken.Blacky,Gefeliciteerd met de katertjes!Stien,Gefeliciteerd met je man.Veel sterkte met het feesten dit weekeinde.Kom hier als het boven je hoofd groeit!Kon jij vroeger ook geen voorraad in stand houden. Ik ook niet, die was op voordat ik hem nodig had. Kon ik idd alsnog gaan kopen.Gem,Water,Har,quote Schaamte voel ik niet, ik ben kwaad .. unquoteGoed, want met de emotie kwaadheid kun je wat. Met schaamte kun je niks. Wees maar lekker kwaad. Stampvoet, sla een gat in de muur (was dat niet Marion, die dat een keer gedaan heeft? Of was dat Marieke?).Tapas,Ik wou dat ik al zover was als jij en mijn grenzen kende. Ze aangeven is natuurlijk een volgende fase.Safi,Geniet van de busreis.Rosan,ADB volhouden.Trees, :rose: En ik heb buiten op het balkon de tafel staan schoonschrobben.Komt een tijd later manlief vragen waarom? Want vorig jaar toch een nieuwe gekocht. Deze zou weggegooid worden. Of ik dat vergeten ben. Ja, vierkant vergeten, maar dit is een prettige tafel (laag, dus ik kan erbij). Vorig jaar had ik het echt te druk met van de alcohol afkomen om me met zulke onbenulligheden als een buitentafel bezig te houden. Bovendien. De hele winter heeft die tafel dus staan wachten om weggegooid te worden. Doeg, ik ga lekker aan die tafel zitten deze zomer.Heb nog steeds geen wasdroger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Pippi,Ik heb veel was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Ziza: geweldig wat je schreef! bericht 9.53 Toppie.Marjo: om jezelf makkelijk te maken met een feestje te geven, kan je het overdag doen. Vanaf 12 uur in de middag of zo. Tea time. Lekkere caketjes, taartjes, verschillende tee, een idee? een vrouwenmiddag b.v.Ik zweet als een otter, buitenboel onderhanden genomen. Ik denk maar aan Ziza en ga niet teveel over mezelf nadenken. Hier is weer rust in huis, gelukkig. Tijden kan het goed gaan en dan ontploft de bom.Ik gun mezelf pauze en geniet van wat komen gaat. Misschien tot later. Verwacht een hoop bezoek en ga een beetje koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Hee Corinne, ik heb het aleens tegen mijn moeder gezegd, dat ik mij vroeger vaak groot heb gehouden omdat ik zag dat zij het zo mieilijk hadden. Ik weet niet meer precies hoe het gesprek liep, maar ze begreep het wel. Mijn broer is al jong in een tehuis gegaan, omdat mijn moeder zag dat ik erg veel aandacht tekort kwam. Maar toen nog, bleef ik een braaf kindje, omdat ik vaak genoeg haar tranen heb gezien. Gister voelde ik ook weer het verdriet toen wij mijn broertje voor de eerste keer wegbrachten, hij huilend op de arm van een vrouw, mijn ouders huilend in de auto en ik slikte alles weg en dacht alleen maar: ik mag niet huilen! Ik vond hetook zo erg dat mijn zus en ik wel mee terug mochten en hij moest daar achterblijven. Ja, het is in veel opzichten een hele impact geweest en waarschijlijk ook een rede dat ik ben gaan drinken. Nou, ik wil er niet meer teveel bij stil staan, wordt ik weer zo droevig.Ik zit eigenlijk met een vraag, stel dat ik maandag van de h.a. refusal ofzoiets krijg hoe doe ik dat dan als ik ergens eten krijg, bijv. als ik bij iemand ga eten en die heeft alco in het eten verwwerkt ? Kan je daar ook ziek van worden of is die hoeveelheid te klein of is het dan al verdampt?En Corinne, ik begrijp dat jij een vieze smaak krijgt van refusal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2008 Goedemiddag met een glimlach,Zo ik heb een klein beetje bijgelezen, niet helemaal, ik ben moe in mijn koppie.Tja wat zal ik eens zeggen over het ochtend of avond mens?Vroeger toen ik nog niet in de 24/7 werkte was ik geen van beide, laat naar bed en vroeg op, het maakte mij niet zoveel uit.Nu ben ik vaak te vroeg wakker als ik uit kan slapen en als ik laat naar bed kan heb ik geen slaap. .Al met al is het denk ik ook niet zo gek, de éne week laat de andere week vroeg beginnen.Zo raakt mijn patroontje aardig verstoord.Ach er is altijd wel wat denk ik maar.Stien van harte met de verjaardag van je man.Carolien succus met het stoppen met roken.Har ik had vanmorgen ook ineens een vresleijk humeur, wist waar het van kwam en ik dacht, nou ik laat mijn dag hierdoor niet verpesten.Vie, fijn dat het wat beter met je gaat.Pip, bezige bij, lekker zo'n tuin met allemaal nieuwe plantjes.Corinne,Tapas,;)zoals je wel zal weten is de gekte op mijn werk losgebarsten.Ik dacht nog aan je toen ik zo'n karretje zag rijden vanmorgen.Zo nu ga ik even lekker bankhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden