Spring naar bijdragen

zaterdag 3 mei

Vie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen burgers en buitenlui,

Kom mijn bedje uitgerold.
En wil jullie vandaag twee dingen wensen:
Ten eerste dat je vandaag niet drinkt en ik hoop dat het je gemakkelijk afgaat;
Ten tweede dat er een, of liefst meerdere dingen op je pad komen waar je vanzelf een brede glimlach van krijgt die je opwarmt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En ik heb mijn eerste glimlach binnen door jullie reakties.
Carolien, ook al zo'n ochtendmens? Ik zit hier met een langslaper met jetlag, en verwacht altijd dat iedereen net als ik 's morgens meteen helder en wakker is. Dat zal voor een partner niet gemakkelijk zijn.
Aura gefeliciteerd met je overwinning! Antabus zegt: lekker puh!, tegen de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een ruglijdstertje ook, we lijken wel nichtjes.
Een paar jaar geleden (sorry Drup, het gaat even over vroeger) liep ik over de markt en hoorde een zeer geblondeerde en over-opgemaakte markt-dame zeggen: "ik kennie uit me rug komme vandaag". Dat heb ik nou soms ook wel eens.
In ieder geval is de dag begonnen met een glimlach. En nu ga ik de hond uitlaten. Dankbaar en blij dat ik daar vandaag toe in staat ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels, hier een vroege vis, ik kon niet meer slapen door al de emoties die er gister bij mij los kwamen, het is goed dat ik ze weer doorleefd heb, maar ben er wel erg moe van nu. ik ga nog maar even mijn bedje opzoeken. Vandaag drink ik niet, gister heb ik mij er ook doorheen moeten bijten, maar het is gelukt. Op naar dag 3. Heb een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenas ADB'ers ,
vandaag inderdaad 3 mei , verjaardag van ying &yang die 1 jaar worden :heart:
momenteel nog aan zee , straks naar een rommelmarkt hier voor de camping nadien autoke laden en terug naar huis .
vanavond ga ik naar een benefiet concert voor iemand die een gevecht geleverd heeft tegen de ziekte met de K , haar man heeft haar ook nog eens laten zitten voor een jongere versie en haar kids ziet ze maar af en .
moi ca va nog altijd nuchter en beetje bij beetje gelukkig nuchter , ik laat de rest wel drinken want ik kan het niet , heb mijn portie al binnen ;)
maandag terug aan het werk , en ook naar psygologe .
maken we er allemaal samen een mooie nuchtere dag van ?? maar beide zaken moeten we wel zelf voor zorgen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Vie, mooie frisse opening hetgeen navolging verdiend!

Blacky, ying en yang al weer één jaar, wat gaat de tijd snel!
Genieten van je dag en avond!

Visje, fijn je derde dag, je kan het!

Carolien, ben het helemaal met je schrijve eens!
Succes vandaag!

Aura, mooie overwinning, vol houden nu, je bent het waard!

Water, geniet van deze zonnige dag!

Voor mij vandaag en morgen drukke dagen, manlief viert een mijlpaal in zijn
jaardagen! Hetgeen zoveel betekent, als twee dagen visite te pas en te onpas.
Veel verschillende soorten alco moet gehaald worden, ik móet dus naar
de schappen die ik al zo'n tijd ontweek. Ik zal schenken voor wie beliefd,
maar het moeilijkste moment is voor mij toch wel als het afgelopen is en
als al die aangebroken flessen me hier gaan aanstaren.

Voor iedereen die het moeilijk heeft: bedenk dat er altijd weer een licht puntje is,
hoe zwaar je weg ook moge wezen.
Er is geen excuus om van je pad af te wijken, neem je eigen verantwoording.
En vooral, je hoeft het niet alleen te doen!
Voel je niet alleen en verlaten, sta open voor voor hen die je liefde geven!
Dit kan al zijn door een kat die zijn kopje tegen je been aanvlijt, een hond die
je hand likt, het aanwezig zijn hier op het forum. Hier op het forum waar mensen
zijn die met je mee voelen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ook al weer een tijdje mijn bed uit! Ik merk dat ik niet meer weet hoeveel ik moet slapen!
Wanneer slaap ik nou tekort? Ik ben al jaren niet uitgerust als ik opsta, sinds ik ben gestopt voel ik me als ik opsta beter dan lange jaren daarvoor! Ik sta echter nu nog steeds op met het gevoel "daar hadden nog wel een paar uur bijgekund"?
Momenteel is een normale nacht een uur of 6. Vaak nog veel korter. Vervelend is dat ik door dat jarenlange drankgebruik nog steeds niet mijn eigen saappatroon heb, althans dat gevoel heb ik!
Ik durf 's-middags niet te slapen, omdat ik 's-avonds dan niet in slaap kan vallen. Wel heb ik regelmatig een gigadip in de middag?

Herkent iemand dit? Dat je slaap nog steeds helemaal in de war is en je je eigen "slaappatroon"(na zo'n lange tijd!!) nog niet terug hebt?

Verder iedereen een fijne dag vandaag!

Blacky,
gefeliciteerd met Ying en Yang! Krijgen ze wat extra lekkers vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ying en Yang en hubbie van Stien, allemaal gefeliciteerd op deze mooie dag!

En voor Orleando een mooie :present:

Vandaag is heel speciaal hoor: 3-5-8 is een Fibonacci-reeks.

Stien, na het feestje heb jij lekker je eigen feestje met het voeren van het gootsteenputje... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
gefeliciteerd met je man!
Tja een mijlpaal willen de mensen altijd vieren. Ben je het niet zelf dan willen familie en vrienden dat wel!
Als je een tuin hebt, kan je ze allemaal in de tuin zetten, scheelt weer voor de troep binnen!
Na afloop de drank weggooien, als je het daar moeilijk mee hebt??
Je zal het zelf ook zo druk hebben dt je amper tijd hebt om te zitten. Laat staan om aan de alco te denken. Hoewel dat vroeger voor mij geen probleem was! Ik dronk gewoon mijn tax als ik bijvoorbeeld de hapjes klaarmaakte! :devil:

Sterkte vandaag en morgen!

Aura,
Je hebt het gered gisteren! proficiat! :present:

Visje,
wellicht vandaag moeilijker dan gisteren, omdat het mooi weer is en weekend??
Hou vol he? Ik zou je graag morgen feliciteren met 3 dagen alcovrij!

Carolien,
ik ken het! te laat naar bed en een ochtendmens zijn! Sindfs ik niet meer drink ben ik ook weer een ochtendmens!

Vie,
ik hoop dat je van het weer kunt genieten! Natuurlijk lichtbakken vandaag! Dat ben ik wel van plan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat herken ik wel, Gem. Ik kwam erachter dat je wel een regelmatiger slaappatroon kunt aanleren door iedere avond op een vaste tijd naar bed te gaan. Na een week of twee merk je dan dat je lijf ongeveer een half uur voor die tijd al signalen gaat geven van "heee, lekker, ik mag zo naar bed...". Alleen, soms is het niet zo handig, als je ergens mee bezig bent ofzo, dan ga je weer over dat punt heen en dan zit je even later weer te koekeloeren. Beetje delicaat evenwicht dus. Maar 6 uur per nacht lijkt mij netjes hoor! En als ik een middagdip heb, dan geef ik daar gewoon aan toe. Een tukje op de bank duurt bij mij altijd exact èèn uur, hoe dat kan weet ik niet maar 't is wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ik dacht al, waar is Blacky. Geef je de poezenkinders iets extra?

Gem ik heb geen idee wat "normaal" is wat slaappatroon betreft. Einstein sliep drie uur per nacht, andere genieën hebben het in hun hoofd ook veel te druk om veel te slapen. Zelf heb ik mijn oude patroon van een uur of vijf slapen, weer opgevat. Wat maakt het voor jou zo belangrijk hoeveel je slaapt? Als je wakker bent, wat doe jij dan?

De wandeling met Max was leuk. Veel vogels en er waren zelfs kleine futen in een vaart. Grappig dat die kleintjes op de rug van hun moeder gaan zitten.

Tijd voor een ontbijt met een man die nog wat grompig is van de jetlag, en nog zaggerijniger wordt als ik daarom in de lach schiet.

Carolien je bent belangstellend voor iedereen, maar hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
ik merk ook wel dat ik in het weekend even wakker wordt op de tijd dat ik door de week normaal opsta!
Maar het gekke is dat ik voorheen altijd meer uren slaap nodig had! Dus niet alleen wanneer ik in coma van drank lag!
Omdat ik me nog af en toe erg moe voel, ga je je dan afvragen of je wel genoeg slaap krijgt. Ik weet ook dat hele volksstammen toekunnen met die 6 uur slaap! Maar moeilijk om te bepalen of dat ook voor mij zo is!
Nou ja, gewoon maar doorgaan. Voordat ik een jongetje word zal ik er wel achterkomen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik even terug ga in de tijd,:wacko: betekende dat ik alle drank voorraad voor zo'n dag
al dagen van te voren in huis had. Maar dan had ik vandaag al wel weer moeten aanvullen, want
het merendeel was toch zo maar al op!
FLessen op de boven verdieping, keukenkastjes, kon zo gek niet bedenken.
Als het eenmaal zover was, zag ik eruit als een dweil, maakte korte nachtjes. Viel overdag
soms spontaan even in slaap en mijn kop was opgeblazen. "s avonds van de trap af donderen,
mijn stuitje gekneusd, heeft zeker anderhalf jaar geduurd voor ik daar geen last meer van had.
Ook nodigde ik spontaan mensen uit die ik normaal gesproken niet zal vragen.
Oei, zo kan ik nog wel even doorgaan vrees ik.
Nee, ik sta op water, blijf op water, ik wil er bij zijn, wil het beleven, wil het na kunnen vertellen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, je ingebouwde klokje werkt dus nog prima, vertrouw daar dan maar op.
Naarmate je ouder wordt schijn je ook met minder slaap toe te kunnen (dacht ik ooit eens ergens gelezen te hebben).
En overdags moe zijn is niet alleen een kwestie van 's nachts meer slapen he, was het maar zo simpel...
Gewoon overdag lekker doorstampen, dan val je 's avonds lekker voldaan moe in je mandje.
En dan kan er best een keer zo'n luxe middagdut tussendoor. Lekker hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
de 2e verjaardag van je man die je droog meemaakt! Hoe was het vorig jaar? ;)

Ik herken het wel hoor! Op een gegeven moment heb je zoveel op tijdens zo'n gelegenheid dat je blij bent als je normaal kan zitten! Aan de gasten denken op het laatst kwam ik niet meer toe!

Maar dat is verleden tijd! Stien, het gaat je lukken dit weekend! allemaal mensen erbij die je bewust hebt uitgenodigd, of ze nou leuk zijn of niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge deze morge. Voel me niet bepaald happy, gisteren een rotdag gehad. Wil er niet veel over kwijt omdat vandaag weer een andere dag is; ik wil er een draai aan geven. Enige wat ik erover wil zeggen is: @#$%+!!!! Hopelijk helpt dat mij! Zover mijn bijdrage aan de glimlachslinger :D

Hum..beetje onzin en een slecht humeur ventileren. Maar effe serieus: gisteren zo'n beetje de hele dag geen moer uitgevoerd, gedeeld in de malaise van M. die ziek was op haar verjaardag terwijl ik zelf totaal zonder energie zat. Ben vroeg in de middag naar huis gefietst omdat ik nou niet bepaald het zonnetje in haar huis was. J. afgebeld i.v.m. de verhuizing vandaag; werd me gister overduidelijk dat ik het gewoon niet op kan brengen. Zit ik dan te zeuren, nu hier achter mijn toetsenbord...nog maar even @#$@%&@#$!!! Schaamte voel ik niet, ik ben kwaad.. beetje op het agressieve af. Vraag me af hoe ik dit kwijt kan raken. Lichamelijke inspanning wil ik niet aan, omdat ik dan geheid als een pudding in elkaar zak. Ga vandaag maar eens NIETS doen; vrij van afspraken...en hier wil ik alleen maar halen; wie geeft me een duw in de rug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffffffffff>>>>>duw>>>>>>>>duw!!!

Har,
nu moet het een beetje gaan! Lekker genieten van de zon vandaag! Daar zal je van op knappen!
Lekker lezen, ogen dicht, wat doezelen enz. Nog even wachten want het is nu nog wat fris!
Jammer dat het gisteren niet zo gezellig was! ik krijg wel de indruk dat je jezelf dat verwijt! er waren ook nog meer mensen bij! Helaas was M beroerd, en J had al genoeg hulp!
Vandaag ben jij aan de beurt! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ten eerste zou ik tegen je willen zeggen Har, ga vandaag WEL naar buiten. Je mag hier best klagen (wat heet klagen) maar doe iets. Gun jezelf iets. Ga op zoek naar een boksbal en leef je uit. Je zegt dat iets lichamelijks je toch maar zou uitputten, maar dat is niet zo.
Vergeet J. en M. en denk vandaag alleen aan Har. Geen verantwoordelijkheden voor anderen terwijl je zelf nog niet helemaal in orde bent. Is wel gemakkelijk, is het niet, om veel te doen voor een ander. Hoef je niet aan jezelf te denken.
En nu ga ik ontbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Gem, dat is het denk ik ook..ik ben aan de beurt. Geen afleiding dus om voor een ander iets te doen. Gisteren hebben jullie gesproken over stemmingswisselingen, daar loop ik nu gruwelijk tegenaan en ik wil het op eigen houtje handelen. Kon gisteren niet omschakelen; rustig van binnen worden...vandaar dat ik nu met een bult aan spanning zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1e wat ik zo ga doen is lang onder de douche en daarbij bedenken dat ik alle sores van me afspoel; daarna een eind fietsen is het enige wat in me opkomt..rustig fietsen dan wel. Misschien moet ik mijn bijl wel meenemen en op een stuk hout gaan inhakken bedenk ik nu. Lang geleden dat ik met hout ben bezig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har,

In het begin had ik enorm veel last van stemmingswisselingen...en eigenlijk is dat wel logisch want die chemische fabriek in mijn hoofd moest levelen na jaren en jaren van alcohol en drugsmisbruik...

Waar ik achter ben gekomen is dat ik , nu nog steeds af en toe , enorme hoeveelheden mentale energie gebruik voor klagen , zeuren en wrok... en dat zorgt er voor dat dan ik moe word...en prikkelbaar...
Het helpt ook om ziek te worden en allerlei vage klachten te ontwikkelen...dus als ik bij mijzelf opmerk dat ik negatief ben over anderen of loop te tobben over de toekomst of bang ben is het tijd om in aktie te komen...en met aktie bedoel ik om die gedachten niet te entertainen maar te laten voor wat ze zijn...en meditatie...mijn hoofd is vaak een on-line comedyshow en zolang ik dat weet is er niet veel aan de hand...ik probeer mijzelf dan ook niet zo serieus te nemen...

Ik was constant met mijzelf bezig ; Ziza dit , Ziza dat etcetc... en die houding verwijderde mij van anderen en voor het opbouwen van relaties...en ik had ook geen idee wat het was om een eerlijke , stabiele en liefdevolle relatie te hebben...ik was zo bang wat anderen van mij zouden vinden als ze werkelijk konden zien wie ik was dus speelde ik maar een beetje toneel...echte die angst hield mij van het onderhouden van relaties...en het verdiepen daarvan...

Jarenlang liegen (over gebruik , hoeveel , geld , afspraken etcetc) is niet in een dag omgedraaid... het was voor mij een tweede natuur geworden... manipulatie was mijn helper en ik was er goed in.. ik was een meester in het twisten van gesprekken , ander onderuithalen , op een zielige manier aandacht vragen maar vooral laten blijken dat IK HET SLACHTOFFER was... en dat was de grote illusie...

Drinken is maar een symptoom; geestelijk is er een hoop werk te verzetten...in ieder geval voor mij...

Probeer je zelf niet zo voor je hoofd te slaan en jezelf af te kraken... het slaat nergens op en dient helemaal niemand...en je wordt er moe van.. maak een plan voor elke dag wat je gaat doen en hoe laat .... eet regelmatig en plan dit ook in .. neem voldoende slaap... kijk op een dag of je wat kunt doen voor een ander en wees daar scherp op... kan heel simpel bijv. een deur openhouden of een jas aanreiken...zijn er twee dingen die je vandaag anders kan doen dan gisteren die goed voor Har en anderen zijn...

En ga in godsnaam niet in je kamertje zitten nadenken over Har want daar knap je (als je een beetje op mij lijkt) helemaal niet van op !! hahahaha....

Sucees en een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Lekker scrollen als je niet van zwaar gezeur houdt.

Ik ga zo eerst alles lezen. (Bij nader inzien ga ik dat niet doen ws.)
Er is al vanalles gezegd over het verwarde slaappatroon.
Heel bekend fenomeen.
Ik ben altijd (als baby al) een avondmens geweest.
Nu lijk ik meer een ochtendmens.
Toen onze kinderen klein waren en ze dus gebracht naar en gehaald moesten worden van kinderdagverblijf, was het voor man makkelijker om later te beginnen (veel vergaderingen), voor mijn functie was het makkelijker om vroeger te beginnen. Zo ben ik als regelrecht avondmens regelrecht tegen mijn gevoel begonnen met om 8 uur te werken, met een reistijd van een uur vooraf en natuurlijk het voeren en kleden van kindertjes vooraf. Dus 5.30 of 6.00 uur opstaan. 's Middags 16.00 klaar na een dag zonder middagpauze (kost tijd, he) sjeezen naar de trein, hopen dat die geen vertraging heeft. Kinderen ophalen, eten koken. Eten doe je op regelmatige tijden. Basta. Alle mopperpotten voeren. Middagdutten was er niet bij (geen tijd). 's Avonds kon ik wel vroeger naar bed, dat was dan wel 20.00 uur, direct na eten en kinderen bed in doen. Meestal werd het 01.00 uur, want bij het naar bed brengen van de kinderen viel ik zelf altijd in slaap. Ik was dan echt over de slaap heen en juist heel erg wakker. Ook iets waaraan je verslaafd kunt raken: wakker blijven en vooral natuurlijk: de kick daarvan, dan kun je weer door. Met kinderen heb je helaas geen weekeinde om bij te komen. Integendeel, je moet dan met de kinderen de hort op. Je kinderen worden gelukkig wel ouder en zelfstandiger. Dus dat kinderdagverblijf verdwijnt wel, maar je wil je kinderen toch niet lang alleen in huis laten. Dus het sjeezen gaat door. En dan moet je ze geen nieuwe luier meer omdoen of zo, ze willen wel graag dat je luistert, dat je meegaat om iets voor hun zakgeld te kopen.
En dan komt er een moment dat je in dat glas wijn dat je 's avonds bij het eten drinkt, samen met man, ontspanning vindt.
En je draaft maar door en je draaft maar door en al gauw begin je aan dat glas wijn voor man thuis komt en niet zoveel tijd later neem je een glas wijn voor dat gezamenlijke glas wijn en niet veel later neem je ook een glas na dat gezamenlijke glas. Je bent ook in de overgang gekomen, al weet je dat nog niet.
En ook dit gaat dan maar door en door, dag in dag uit.
Er komt bedekte, goedbedoelde kritiek op je alcoholgebruik. Nee, ik doe niets met die kritiek, behalve nog meer doordraven, nog meer naar me toetrekken.
In die laatste 10 jaar van zorgend doordraven val je 4 keer uit het arbeidsproces, 1 keer wegens een klaplong, 3 keer omdat je overwerkt bent.
En steeds ga je maar door, dat draaft maar door. Er komt wel meer kritiek op je drankgebruik, waarvan je ondertussen ook wel weet dat dat niet goed zit. Niemand komt op het idee (ikzelf al helemaal niet) om eens te zeggen: HOU OP MET DOORDRAVEN EN NEEM TIJD VOOR JEZELF.
En nu kan ik niet meer draven, wordt nog wel verwacht, verwacht het ook van mezelf en ben zeer teleurgesteld in mezelf. Ik kan niet meer. De motor is versleten, de carrosserie rammelt aan alle kanten. Iedereen wil maar dat ik een old timer wordt. Ik mag nog niet naar de sloop.

Houtje,
Ik zal je raad ter harte nemen. Ik zal proberen wat buiten te zitten, uit de zon, wel te verstaan.
Ik zal de kapotte wasdroger niet als excuus kunnen gebruiken om in wasstaking te gaan. Daarvoor zit het weer tegen. Het is bestendig mooi, droog, zonnig weer, ideaal om de was te drogen te hangen.
Ik heb mijn halve refusal ook weer binnen en dus geen reden om te gaan roken. Ik ervaar alweer de vervelende bijwerking van een vieze, zeer slechte smaak in de mond en stinkende adem. Dus de Ranitidine zal ik maandag ook vragen aan de huisarts. Nou, ja, mijn droogte gaat voor en niet roken is ook belangrijk, dus. Afkicken en je leven redden geeft ook kicks. Mag wel oppassen dat ik daar niet aan verslaafd raak.

Ik denk dat ik toch maar niet alles ga lezen. Wel hier boven zetten dat men mag scrollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...