Spring naar bijdragen

Woensdag 7 mei 2008


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga zo naar mijn bedje toe.

Morgen heb ik de afspraak bij de arts van het uwv.
Daarvoor kom ik zeker wel bij jullie langs.

Ik mag mij niet schuldig voelen omdat ik mij ziekgemeld heb.
Ik heb mij ziekgemeld op advies van mijn therapeute.
Ik ben ziek.

Is er nog iets waarom ik mij niet schuldig mag voelen.
Wat is dat toch moeilijk.

Ik ga naar mijn bed.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, hier ben ik nog even. Drukke dag gehad, gesjouwd van hot naar her.
De hele dag een krop in de keel, waarom zou ik niet weten, ik denk dat ik teveel maal in mijn hoofd over het niet meer drinken. Nieuwe situaties die eraan komen zonder jww.
Vanavond bij mij de toneelgroep gehad, wegens oefenruimte gebrek. Door de afleiding en de lol nergens last meer van. Ik heb gezegd, jongens ik heb alleen fris in huis, sory. Was geen enkel punt. Ik had het wel kunnen halen hoor, want ik kan het zelf toch niet innemen, maar het idee vond ik toch niet fijn.
Ik ga niet alles meer terug lezen, wordt mij nu een beetje teveel. Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal, ging ff met woefje uitwaaien. Even de frisse lucht in om na te denken wat m'n prognose is en vooral hoe ik dat combineer met niet/minder drinken. Heb denk ik ook een beetje zelf medelijden: de hele familie op broer na dood en dit is mijn vooruitzicht. Jech weer een reden om de de drankneus op te zetten. Dat is niet goed en wil ik ook niet maar een rolstoel in het vooruitzicht terwijl ik pas 49 ben? God wat kan het leven hard zijn. Nu denk ik ik drink me liever dood als dat ik in die stoel beland, begrijpen jullie dat? De gremlin zit boven op mijn kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drupje,

Vertel nou eens wat er aan de hand is svp je postings vertellen niet wát en waaróm je je zo'n zorgen maakt.

Schrijf het lekker van je af.

Ik lees je graag morgen weer want voor vandaag ga ik de tent sluiten. Het is wel weer mooi geweest.

Allemaal alvast welterusten en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo eindelijk helemaal bijgelezen en tijd om wat te posten. Ik zag dat Gem vandeweek naar me vroeg maar had geen tijd om er even voor te gaan zitten om te antwoorden. Moest soms dagen achtereen bijlezen en hobbelde dan alweer achter de feiten aan als ik zou antwoorden.

Ik las dat het voor sommigen een heftige tijd is geweest. Een :present: voor iedereen voor jullie doorzettingskracht en moed. Of het nu tegen JWW, het nicotinemonster of een depressie is.

Hier gaat het goed. Niet helemaal alcoholvrij maar ik heb wel het idee dat ik het aardig onder controle heb. Ik verbaas me er zelf over dat tegenwoordig een fles niet meer leeg hoeft en dat ik na 2 glazen kan zeggen de vaccuvin gaat erop. Tis genoeg. Als ik dit kan volhouden ben ik dik tevreden.

Zoals gezegd drukke weken gehad, drukte en stress op mijn werk, slecht slapen, doodop, zoonlief een week over de vloer gehad in de vakantie, dus heb het even helemaal gehad. Ik ga dan ook vrijdag lekker voor een lang weekend naar mijn stacaravan. Voor het eerst dit jaar. Ik had er tijden geen puf voor omdat ik a) een uur moet rijden voor ik er ben en B) de hele caravan moet schoonmaken en het grasveld moet kortwieken na de "winterstop". Pff... het kost me al moeite genoeg om mijn huis toonbaar te houden naast mijn baan. Laat staan dat ik me al dat extra werk nog eens op mijn hals haal.

Maar dit weekend ben ik "kindloos", het wordt prachtig weer, van de gezonde boslucht slaap ik beter dan van alle stadsgeluiden hier en op een kniehoog grasveld zitten is toch altijd beter dan op een balkonnetje waar de trams voor je neus voorbij razen en elke ongeduldige automobilist meent te moeten toeteren voor een stoplicht als zijn voorganger niet snel genoeg op trekt. Rust dus. Gefarceerd schoonmaken en een stapel met boeken mee. Ik zie er naar uit.

Vie.... net als Tapas had ik ook een kat die ik moest laten inslapen (mijn 1e generatie kat) die meende op te moeten gaan staan toen hij het spuitje gekregen had. Ongelooflijk. Het beestje kwakkelde al maanden, had katten-aids. Ik stond wekelijks bij de dierenarts omdat zijn immuunsysteem zo slecht was dat alles ontstak wat er maar te ontsteken viel. Op het laatst kon hij alleen nog liggen en zich door het huis naar de kattenbak slepen. Wou hij ergens op springen dan sprong hij geheid mis. Door allerlei oorontstekingen was zijn evenwicht zo aangetast dat hij het altijd verkeerd inschatte. Zo zielig om te zien.

Dikbuikige en in een riant huis wonende dierenarts wou nog wel verder kuren en voor de zoveelste keer medicijnen voorschrijven. Uiteindelijk heb ik gezegd het is genoeg. Ik doe het diertje hier geen plezier mee. Dit is geen "menswaardig" bestaan meer. Maar o wat voelde ik me kl*te toen na de fatale spuit het beestje opeens rechtop ging staan, zijn kop voor het eerst in tijden rechtop hield en me recht in de ogen keek. Ik wou wel uitschreeuwen "Geef hem een tegenspuit, hem mankeert niets, dit is niet goed". Maar het was onherroepelijk en na een 2e spuit is hij ingeslapen.

Ik heb me hier tijden rot over gevoeld. Maar heb me uiteindelijk getroost met de gedachte dat ik er goed aan heb gedaan. En zie zijn plotselinge opleving als een soort van "dank-je-wel". Klinkt krom maar ik wil denken dat dit zijn manier was om afscheid te nemen. Door nog 1x contact te maken.

Ik begrijp dat je je verdrietig voelt. Ik ken het gevoel maar al te goed. Want nadien heb ik nog meer huisdieren/maatjes moeten laten inslapen. Zoals een 20-jarige kater die uiteindelijk alles liet lopen en voor wie ik liefdevol elke dag de vloer dweilde. En op de koop toe nam dat ik 's morgens bij het op staan met mijn blote voeten in weer een verse kwak trapte. Of een hond die verlamd was aan zijn achterhand en die het in huis ook niet meer droog hield.

Waarmee ik wil zeggen dat het altijd moeilijk is om zo'n besluit te nemen, dat je het zo lang mogelijk uit stelt maar uiteindelijk ontkom je er niet aan. In de natuur zou een dier in een dusdanige toestand niet overleven. Dat wij als baasjes gelukkig in staat zijn om ze zolang mogelijk te verzorgen, eten te geven, van medicijnen te voorzien (indien nodig) is een dankbaar goed. Maar op een gegeven moment houdt het op. In mijn ogen mag je nooit een dier laten lijden omdat je hem/haar als baas eigenlijk niet kunt missen. Hoe pijnlijk ook... je moet dan rationeel een beslissing nemen die tegen je gevoel in gaat.

Ik hoop dan ook dat je over een paar weken de rust kunt vinden om dit een plekje te geven. Sterkte.

Corinne....
Hardlopen als therapie. Lol, heel herkenbaar. Ik moest er 2 jaar geleden ook aan geloven (als passieve sportster) toen ik in een burnout zat. Uit onderzoek is gebleken dat dit werkt om je "happy" te voelen en de GGD in mijn woonplaats ziet het dan ook als onderdeel van hun therapie voor iedereen die bij hun terecht komt. Ik moet zeggen dat het me, na mijn aanvankelijke aversie, goed beviel.

Je moet dit niet zien als een overmatige vorm van sportiviteit. Dit soort hardloopgroepen is er juist op gericht je eigen grenzen op te zoeken. En te leren daar niet over heen te gaan. Dus lukt het je niet dan ga je wandelen. Bij ons begon het met rondjes trekken langs een voetbalveld. Mijn eerste opdracht was om alleen de korte zijden "hard te lopen". Maar dan in een dribbel-tempo. Vervolgens de lange zijden. En zo bouwden we het heel langzaam op. Met constant een coach naast me die me terug floot als ik te hard ging. En "soortgenoten" naast me die net zo hard liepen te puffen als ik deed.

Geloof het of niet.... ik begon het leuk te vinden. Helaas brak ik toen tijdens een vakantie mijn enkel, ben hieraan geopereerd, zit nu met het nodige plaatwerk in mijn enkel en hardlopen is er niet meer bij.

Maar ik wil je bovengeschrevene toch even ter overweging meegeven.

Luitjes ik moet zo gaan afsluiten. Morgen een half dagje werken. Morgenmiddag het huis aan de kant maken, boodschappen doen en dan vrijdag.... vakantie en zonnebakken.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Het is al laat, maar ik zag daarnet dat Kohtje en Spud vandaag jarig zijn, en wil een felicitatie niet achterwege laten. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad!

Soothe en ik zijn vandaag terug gekomen van vakantie. We hebben werkelijk een heerlijke week gehad, zonder ook maar een moment gedachten over jww te hebben! De vakantieweek vanavond in stijl afgesloten met een theatervoorstelling, waarvoor ik de kaartjes eerder voor mijn verjaardag had gekregen.
Na zo'n fijne week, en mooie avond zit ik een beetje te overpeinzen hoeveel beter mijn leven er in de afgelopen 21 maanden op is geworden. Want toevallig zag ik net op de eerste pagina van het draadje de felicitaties (waarvoor mijn dank), in de drukte was ik die zelf vergeten. Het heeft er zeker de eerste maanden niet op geleken, maar terugkijkend kan ik zeggen dat de kwaliteit van mijn leven enorm verbeterd is door te stoppen met drinken. Ondanks dat het nog steeds niet altijd gemakkelijk is.

Mensen, behalve de eerste bladzijde heb ik nog niets bijgelezen, en ik ben er eerlijk gezegd ook te moe voor nu. Maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat, en ik wil iedereen die het moeilijk heeft, en keihard moet vechten, op het hart drukken toch vooral door te zetten. Het is het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verjaardag was super!!! Heb hem precies zo geviert zoals ik wil, geen feestje dus. ;)

Lekker in de cabrio weg geweest samen met een vriendin en eindelijk ff alle drukte kunnen vergeten!
En.... de 1e droge verjaardag sinds jaren! :D Heb bij het eten wel ff getwijfelt om een pilsje te pakken dat gaf wel een grappige situatie.. :D
We zaten namelijk bij de chinees, en toen bestelde ik een "spa lood" :D Had namelijk besloten dat ik geen zin had in bier en was nog aan het twijfelen over rood of blauw. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha!! Gelukkig zag de Chinees de humor er ook wel van in. :D

Feestjes geven is echt niet mijn ding! Maar dit jaar had ik een goeie voor degene die er moeite mee hadden. Als ze zo graag een feestje voor me wilde geven ze dat best mochten doen maar dat het niet zeker zou zijn dat ik zou komen.. :D Na die opmerking werd het best stil. ;)

Ik heb mezelf vandaag een leuk cadeautje gegeven.. Eindelijk een digitale camera, zat er al jaren op te kijken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog van harte Spud...... weer een jaar ouder en wijzer :).

Pip.... berichten kruisten elkaar. Zie je PB box. Nee.. ik verhuurde mijn caravan tot op heden niet. Stom eigenlijk. Want ik betaal me rot.... maak er amper gebruik van en dat ding staat er maar. Ben eigenlijk van plan om de hele handel te verkopen.

Maar je brengt me op een idee. Liefhebbers voor een week vakantie in een stacaravan op de Veluwe? :)

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woningruil! Dat deden we vroeger altijd, was best leuk! Enige nadeel was altijd dat we een deel van ons speelgoed kwijt waren... Ach ja, dat ruimt ook op. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwembad: Overdekt, verwarmd en met een dak die open kan met mooi weer. Ligterras. Op 4 km. afstand een groot openluchtbad annex subtropisch bad. Camping staat midden in het bos met de hei op loop/fiets afstand.

Grasveld? Hangt er van af hoe lui ik dit weekend ben. Maar tuin is niets sinds ik vorig jaar noodgedwongen weer naar een andere plek moest. Moet de tuin helemaal weer opnieuw aan leggen. Puf daartoe ontbreekt me.

Geld? Heb ik het daar over gehad? Als ik iemand een plezier kan doen?

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff... Ik geloof dat het mannetje met de hamer is geweest hier.. Probeer vanalles te zeggen maar 't komt er niet uit...

Kl*te ervaring Pippi! Ik snap sommige mensen dus echt niet! Wij waren doorgaans altijd heel blij als we weer eens een stukje van Nederland konden ontdekken..

Dani, klinkt wel super goed! Kan je dat allemaal wel een aantal dagen missen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...