Spring naar bijdragen

dinsdag 20 mei

knuffie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@gem,
Ik voel me blij en wat trots dat je m'n bijdrage vanmorgen leuk vond!! Ik ben normaal niet zo mooi-schrijverig zoals jij en velen van dit forum.. maar soms schrijf ik wat er écht in me omgaat en reacties daarop doen me deugd!! Hoewel ik me meestal beperk tot koetjes en kalfjes zit er heel wat meer in m'n kopke!! Nu ik een praatmaatje kwijt ben zal ik het meer en meer hier proberen te tonen, ok?
Veel liefs en een dikke knuffel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu moét ik naar m'n bedje toe anders raak ik niet in m'n dagritme..
Veel succes aan allen die het nodig hebben, veel liefs e knuffels aan allen die er behoefte aan hebben maar vooral veel sterkte aan allen die nog steeds met vanalles en nog wat worstelen!!!

Slaapwel en rustige nacht gewenst voor allemaal!!!!

Heel lieve warme knuffel van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik ga ook naar bed. Mijn hoofdpijn is minder aan het worden gelukkig, en ik zit dan zó te genieten dat de koters slapen dat ik veels te laat naar bed ga. Ben natuurlijk ook nog niet moe, heb van 18-21 uur geslapen.
Hoop dat vannacht de pijn wat minder is, dan heb ik ook minder nachtmerries, zou fijn zijn.

Ik wens jullie allemaal een rustige nacht.

P.S. Ik heb nog een stapeltje Linda's gekregen die ga ik lekker doorbladeren en dan begraaf ik mijn nek, armen en lijf weer in een speciale opstelling van de kussens. Ben dan zó blij dat ik alleen lig, heerlijk.

Nogmaals, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safidepafi,

Ik vind het jammer dat je negatief over mij schrijft...
Net als alle andere mensen die op dit forum schrijven heb ik ook zo mijn ideeen , normen en waarden en overtuigingen en die uit ik , naar mijn mening , op een niet-kwetsende manier...

Ik ben zeker geen heilige en maak ook zeker fouten... het kan zijn dat mijn toonzetting of woordkeuze jou niet aanstaan... so be it...

Net als jij probeer ik ook mijn bijdrage te leveren op dit forum en dat we allemaal verschillende inzichten hebben is wel duidelijk... echter dat is voor mij geen probleem... kan ik van leren...

Als ik zou willen kan ik van jou ook een karakterschets schrijven op dit forum... en eigenlijk wilde ik dat ook wel doen...eerste impuls... echter wat schiet ik er mee op om Safidepafi af te bekritiseren en allerlei negatieve eigenschappen toe te dichten ? ... helemaal niks... ik zou het forum alleen maar schade toedoen en mijzelf... wie help ik daar mee ? ... helemaal niemand... de enige reden dat ik het zou doen is puur voor Ziza om zijn frustratie af te reageren of omdat hij zijn zin niet krijgt...of omdat ik vind dat jij je op een bepaalde manier dient te gedragen... lekker boeiend eigenlijk...

En natuurlijk schrijf ik wel eens scherp net als jij... getuige jouw reaktie... misschien goed , misschien fout...

Ik ken je alleen van je (soms interessante) stukjes die je schrijft op het forum en meer niet...bij lange na niet weet ik niet wie je bent , hoe je bent , hoe je eruitziet , wat je voelt, etcetc... dat maakt het ook onmogelijk om jouw persoonlijk te veroordelen of in een hokje te plaatsen... alleen al vanwege het gebrek aan informatie... en mocht ik alles van je weten dan zou ik nog de plank volledig mis kunnen slaan...
Want het blijft altijd mijn perceptie van zaken... en dat daar wat aan schort is mij de afgelopen 30 jaar wel duidelijk geworden... dus ik probeer het af te leren... stap voor stap..

Dat wilde ik even zeggen...

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuh Ziza, los van je reactie op Safi ben ik toch erg benieuwd waarom je niet terugkomt op het veroordelen wat je naar mij toe hebt gedaan. Je zegt dat je je mening ventileert maar zie je dan niet dat je in je antwoord volledig de plank misslaat? Daarbij heb je ook niet gereageerd op je misvatting dat je dacht dat ik de zorg bedoelde; ik bedoelde de zorgverzekeraars.
Ik blijf alleen maar over met de vraag wat je nou werkelijk vindt van het onderwerp want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Ben dan maar eerlijk en doe eens een stap in die richting, dan pas ben je volledig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

En ik snap Blacky wel, je eigen vertrouwde plekje bij je therapeut is niet zo makkelijk te delen met iemand anders. Je voelt je dan niet meer "vrij" om alles te zeggen dat je eerst (als je alleen bent) wel kunt spuien.

Mijn Ex en ik hebben DRIE relatietherapeuten bezocht, de eerste was een fiasco, de tweede was nogal van hem gecharmeerd en riep maar steeds dat het toch een leuke kerel was die vast (!!!!) thuis ook leuk genoeg was, daar heb je dus niets aan....

De derde was hard maar straight en heeft eigenlijk ons helpen de knoop doen doorhakken. Pijnlijk, hoor, een knoop van meer dan 20 jaar. En een hele dikke knoop.

Trouwens, je schrijft Blacky:
ik moet dan ook nog de suicide van mijn ma verwerken toch het grootste bewijs dat mijn ma ons niet graag zag ;-((

Kan het niet zo zijn dat het niet aan JULLIE lag dat je denkt dat je ma jullie niet graag zag, maar dat zij zoveel problemen had met het leven en die problemen helemaal niet aankon én nooit geleerd heeft het goede en lieve in haar eigen kinderen op te zoeken en te willen en leren zien? Ze heeft dan heel wat gemist en ze heeft een hele hoge prijs betaald, maar ongetwijfeld is er voor haar een persoonlijke lijdensweg aan vooraf gegaan. Misschien moet nou je "moet" misschien scheelt het als je haar zelfmoord niet op jou en je broer betrekt, maar als een probleem dat je moeder nou eenmaal met het leven had, en het leven, met alle bijkomende emoties, nou eenmaal heel slecht, zeg maar niet, aankon.

En iedere keer als ik lees hoe zwaar Blacky het heeft met het feit dat ze de daad van haar moeder niet kan verwerken, ben ik blij dat ik, hoe moeilijk het ook voelt toch heb gekozen om te leven. Ik kan en mag dat mijn kinderen niet aandoen. Al vraag ik me wel af wat ze nu aan een moeder hebben waarvan ze niet weten of ze ze wel terug zullen zien. Maar een waardig einde is er niet als je gezond van lijf en leden bent.
Ik had Blackys ma een waardiger einde toegewenst. Blacky, je moet de zelfmoord van je ma niet als ultieme afwijzing van jou en broers zien. Je moeder zag af van een leven dat ze niet aankon en niet meer aandurfde.
En dan kan ik nu weer niet anders dan Blacky een warme knuffel geven.

Har,
Dan heeft M. nu eindelijk een middel tegen haar migraine?
Wat zou haar behandelend arts daarvan vinden?

Tchoely,
Welkom.
Het omslagpunt kwam voor mij toen ik al drie dagen tegen een pillenzooi zat aan te kijken en uiteindelijk koos voor het leven t.b.v. mijn kinderen, man enz. Alleen, ja, dan moest de kwaliteit toch beter worden en dat kon maar op 1 manier: stoppen met drinken. Een half jaar later is dat gelukt. En drinken, dat wil ik echt niet meer.
In totaal ben ik wel 2 jaar met minderen en stoppen bezig geweest.

Knuffie,
Kom hier maar flink van je af kletsen.

Ziza,
Je komt regelmatig nogal laatdunkend over naar mensen die niets met de AA hebben of voor de AA voelen.
Je komt dan over als van die Jehova's getuigen die hun voet tussen de deur planten. Dan kun je felle reacties verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne, dat lijkt me dus niet. De nawerkingen van een narcose zijn niet mis. Het was voor haar alleen nu een bijzondere ervaring (helder hoofd), hoe het morgen of overmorgen gaat is nog maar de vraag.
Ze reageert nogal heftig op medicijnen, pijnstillers slikt ze om die reden niet. Haar ervaring is dat dan de migraine bij een volgende keer alleen maar heftiger wordt. Zo ook met een narcose, ze is er nog elke keer doodziek van geworden.
Jij iig sterkte met jouw migraine...rotziekte, vreselijk!

Toch een goede nacht voor je. Ik duik er nu echt in, truste :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har,

Het berichtje schreef ik niet enkel en alleen naar aanleiding van jouw berichtje maar was meer een reaktie op de wat klagende tendens over de zorg/overheid in het algemeen op dit forum de afgelopen tijd...

Je hebt gelijk... ik had wat specifieker en duidelijker kunnen zijn...

CPAS,

Ik ben het niet me je eens... en het is ook niet waar...
Het kan zijn dat jij het zo vind en ervaart en dat ga ik niet verdedigen...is ook onmogelijk trouwens...

Welterusten voor straks... ik ga slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza
Ik vind dat het iedereen zijn recht is over de zorg te klagen. Je hoeft er alleen maar in te werken, om te weten, dat het met de zorg niet goed gesteld is.
Je hoeft alleen maar afhankelijk te zijn van het UWV of de bijstand om te weten dat het een slecht lopend bedrijf is
Dus als jouw berichtje 'een reaktie op de wat klagende tendens over de zorg/overheid in het algemeen op dit forum de afgelopen tijd' was.
Vind ik dat je dat op een negatieve beschuldigende manier deed.
En totaal overbodig is want wie ben jij om te oordelen over wat wij mogen denken.

Het is altijd makkelijk om de zorgsector af te branden...of verzekeringsmaatschappijen...
Zelden of nooit heb lees ik van mensen die hun hand in eigen boezem steken...
Het is altijd onterecht , niet mijn schuld , blablabla.... lekker simpel geredeneerd...

unquote

Vooral dat 'blablabla' en 'lekker simpel geredeneerd'
Het irriteerde me dat je geen mening gaf over de zorg maar wel over schrijvers hun mening, hier op het forum.

Mijn reaktie op je gebed ervaar je als kwetsend en ik kan niet ontkennen dat ik probeerde een reaktie bij je uit te lokken
Ik probeerde je misschien een klein beetje aan het wankelen te brengen in je geloof dat jij alleen maar te bewonderen bent.
Dat je de wijsheid in pacht hebt want zo kom je inderdaad vaak bij me over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...