Rosan Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 jeetje Joanna, nou wat je zegt, mag blij zijn dat ik ze nog naar school kan brengen. Moet me schamen voor mijn onverantwoordelijke gedrag.Afschuwelijk wat jou is overkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Joanna: mag ik jou dan bedanken voor je openhartigheid: het zet me zo terug, met beide benen op de grond. Beseffen dat we verantwoordelijk zijn, maar tegelijkertijd de dankbaarheid, dat we het Mogen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Carolien: dat werkt echt hoor, dat 'ding' in de frituurpan, haha. Echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 fantastisch, hoe krijg je het getekend, ik print um uit en hang hem op mijn koelkast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 En was het deze ochtend... dat ik flesjes bier aan het leeggieten was, ja. Deze ochtend, wat ben ik blij dat er niks in huis is vandaag, heerlijk gevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 of mag dat niet...ik word er helemaal strijdlustig van als ik er naar kijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 nou dan hebben ze in het riool feest vandaag, want ik kieperde ook het een en ander door de gootsteen...nu staat er "alleen" nog een flesje van mijn man en ik eis van mezelf dat ik daar tegen moet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Alles mag Rosan, als je maar niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ik bedoelde je niet te chockeren, maar ik heb nu na ongeveer twee maanden deelname aan het forum voor mezelf gemerkt dat het écht werkt, als je het nog niet af kan om altijd aan de gesprekken deel te nemen, gewoon wat te lezen en af en toe te laten weten hoe het met je gaat, het ook OK is. Ik ben nu 76 dagen alcohol vrij. Maar het is inderdaad een kwestie van steeds elke dag opnieuw die eerste te laten staan. Ik ken het ook wel hoor , zo van die gremlins. Inderdaad, je had de klik al gemaakt, ik wens je een gezellig einde van de 4-daagse met een bloemige fantasie. Heb pas geleden ook weer eens - voor het eerst in jaren - hanggeraniums aan mijn ramen gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 76 dagen, dat is een waard. In juni jarig? Een kreeft net als ik, of een tweeling! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Joanna, zo kwam dat ook echt niet over hoor. Het is heerlijk dat we hier ons ei kwijt kunnen, op welk vlak dan ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Er moet me even iets van het hart.Har, je bericht van 11.08 heeft me toch lichtelijk doen steigeren. Ik ben natuurlijk blij dat ik niet jouw toestemming nodig heb om aan "de pammetjes", al ware het snoepjes te gaan. Ik slik sinds vorige week Efexor, dat is een anti-depressiva. Ik vecht al bijna mijn hele leven daartegen, en heb me zelf uiteindelijk de rust gegund van alcohol. Nu sta ik bijna 7 maanden droog, en vreemd mijn afkick leek met de week erger te worden. Het was helaas de depressie die na de alcohol weer om de hoek kwam kijken. De depressie die ik al jarenlang voor mezelf ontken. Gelukkig ben ik op dit mans (VROUWS!!) genoeg om dit wel te accepteren. ik hoef me niet meer te schamen voor mijn depressie, dus voor mezelf. Het kan zijn dat jij door je enorme ervaring en respectabele leeftijd dingen helemaal zélf kunt oplossen. Dit is ook altijd mijn vurigste wens geweest. Helaas, op dit moment lukt dat niet. En daardoor hoop ik enige rust in mijn hoofd te krijgen, wat me niet alleen lukt door op de fiets te stappen, werk te zoeken, of te gaan hardlopen. Ben ik ook allemaal mee bezig bij the way, het blijkt niet genoeg! Ik snap dat dit berichtje enigzins sarcastisch van ondertoon is. Dat komt omdat ik eigenlijk wel een beetje boos ben. Vandaar dat ik het nu toch maar schrijf. Wat mij betreft even goede vrienden. Maar kijk even uit voordat je dingen roept! Wat voor de één werkt, hoeft voor een ander niet de oplossing te zijn! Ik ben nl. blij dat ik hier uit mijn schulp ben durven kruipen, ben het forum heel dankbaar. Je zou -overdreven gezegd, nu we toch bezig zijn- dat het mijn leven heeft gered! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juul Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 @ floortjeADHD kun je een test voor doen bij verslavingszorg, tevens zorgen zij voor een intake en behandeling.(tenminste hier in Grunn: VNN)Medicijnen zijn meen ik ritalin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Marjo: er is vaker over geschreven, maar depressief zijn of in een dip zitten of een 'beetje depressief' zijn, zijn termen die mensen al snel gebruiken. Ik kan me voorstellen dat je gaat stuiteren als men beweert zus en zo aan te pakken en de depressie is weg. Ik leef met iemand die bij tijden zwaar depressief is en dat is een ziekte die zonder medicijnen niet te bevechten is. Die persoon heeft dan zelfs pijn aan zijn botten en spieren, kan zich haast niet bewegen. Dankzij de medicijnen zijn de dalen er een beetje af, maar verder is het gewoon heel zwaar.Dus Marjo: ik wil alleen maar zeggen, je hoeft je niet te verdedigen, mensen die weten wat ECHT depressief zijn is hebben alle begrip voor je. Ik heb in ieder geval bewondering voor je dat je zo je best doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Beste Carolien,Ik heb geen last van gremlins. Het was denk ik de toonzetting waardoor er boosheid naar boven kwam. Dat laat ik maar eens toe, dacht ik toen.Maar goed, Har is er niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Marjo, uit de stijgbeugels en met twee voetjes op de grond. Als jij de Ad gebruikt lijkt me dat nodig.Alles beter dan drank!! Ik ben de pillen aan het afbouwen, maar ook nog een enkel pammetje. Alles is beter dan alcohol. En als er pilletjes bestaan om het lijden te verzachten is daar niets mis mee!Of het nu een pammetje is, of een AD, doet niet terzake. Je staat droog en dat is het belangerijkste!!!Een met rede ingenomen pilletje, brengt niet de teloorgang van alcohol met zich mee.Har heeft zich misschien iets te overhaast uitgedrukt, en intelligent als hij is, zal hij dat zeker beseffen.Jij neemt gewoon je pilletje en we hopen dat het aanslaat. Ook wil het niet zeggen, dat je er voor altijd aan vast zit. Misschien moet je de dingen weer wat in evenwicht zien. Even door een fase heen!Neem rustig je pilletje en houd het droog!Een groet van Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ja An. Dank je wel. op dagen dat ik mij goed voel, heb ik vaak al zoiets van, zie je wel, je mankeert helemaal niets. Stel je niet zo aan en pak jezelf bij kop en staart..... de schaamte en schuldgevoelens slaan weer toe op zo'n moment. Ik ben het zat dat niemand, inclusief ikzelf, mij niet kan accepteren zoals ik ben. ik vecht en vecht, en het is een verademing hier vaak wel even mezelf te kunnen zijn. Het zit te diep. Dus heb ik -nu alweer- de neiging mijn keuze voor medicijngebruik goed te moeten praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ja Soothe. Bedankt.Uit de stijgbeugels (...)Heb nu alweer spijt dat ik het zo plompverloren heb gezegd. Moest het ergens kwijt.Is niet iets persoonlijks tegen Har, net zo min dat het geval zal zijn van zijn kant. Dat begrijp ik.Hou maar op. Laat maar gaan, het is wel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ook wil ik nog even kwijt, dat Marjo niet dagelijks mer Gremlins stoeit. Ze zoekt voldoende afleiding, om er goed mee om te gaan. Maar emoties, die jaren gefilterd zijn, kunnen zeer verhevigd binnen komen.Het is niet de bedoeling, dat een depressie, de kop op gaat steken. En de drank weer nodig is om er uit te komem. Dit staat los van Gremlin karikakturen!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Nu ga ik een WK Bavaria open trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ja! Als je het maar laat!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Wk, moet blijkbaar EK zijn. Ik heb er de ballen verstand van!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Ik begrijp het, Carolien. Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Het is goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Idioot dat ik ben, heb ik diep weggestopt de conclusie/diagnose van mijn psycholoog van vier jaar geleden erbij gezocht. Misschien wel grappig om te weten: "Alcoholverslaving, depressiviteit, angstklachten in samenhang met forse identiteitsproblematiek en een belaste voorgeschiedenis".Ik kan niet zeggen, dat toen ik gestopt ben met de therapie en weer in de alcohol ben gevlucht, het er beter op is geworden. Wel zo nu en dan. Sinds ik hier ben, vanaf november 2007.Ik log zo even uit. Niet om weg te lopen. Maar om even den kop wat rust te geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Carolina, ¡ escuche! IK heb nog geen Gremlin ontmoet. Ik drink niet en heb het er bijna nooit over!Toch ben ik ook niet echt mezelf. Jaren en jaren drinken heeft compleet versluierd wie ik werkelijk ben.Er blijkt dus een heel andere Soothe te zijn dan ik dacht. Een veel aardiger vent, dat wel. Maar daar moet je wel mee kunnen dealen. Af en toe krijg ik een zware paniek storing. Nu wil het dat seroxat, wat een AD is, ook op deze "angstaanvallen" ingrijpt. Ik heb het er al met de arts over gehad. Dus ik denk dat ik dat ga doen. Mijn begeleidster zegt, dat die storing uit de weg moet, om een terugval te voorkomen. Dan laat ik dat enkele pammetje staan. Wat moet, dat moet!Adiós. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden