Spring naar bijdragen

donderdag 29 mei 2008

An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen,

Soms zit het tegen en soms zit het mee, als we maar gewoon doorgaan.
Soms donderen en de andere keer lopen we fier rechtop door het leven, als we maar gewoon doorgaan.
Doorgaan met hoop houden, doorgaan met het zoeken naar de juiste weg.
Blijven leren, elke dag weer, we gaan gewoon door waarmee we bezig waren namelijk stoppen met drinken, stoppen met zuipen, beter gezegd.

Vanmorgen was ik al vroeg op en heb hier de laatste flesjes bier open gemaakt en leeggekieperd, dat lucht op. Altijd die zooi in huis, ik ga ervan bibberen. Tot volgende week is hier zeker geen drank in huis, want... ik ben harstikke boos (PMS) dus zeer strijdlustig.
Goedemorgen dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BLACKY ik heb je tekst ff hier gezet...

quote:

Originally posted by:
blacky

goeden morgen iedereen ,

mijn eerste gedacht gaat naar houtje uit , mag men iets vinden al denk ik dat jij hebt wat mijn vriendin en ik hebben aan de schouder , dokter zegt cortisone spuit erin om de x time , laat je iets weten ??

marjo de efexor maakt blijkbaar dat ik niet tegen alles zo meer op kijk , het kan uiteraard ook zijn dat het progamma volgen van AA , zonder naar AA te gaan eindelijk zijn vruchten afwerpt
;)

ik heb geen zin meer om mijn tijd in negative zaken te steken en probeer ze zo vlug om te zetten naar positieve .

ok mijn ma heeft suicide gepleegt en dat is heel triestig en iets met veel schuldgevoel , maar het is wel haar keuze geweest en dat moet ik leren aanvaarden en mijn eigen er niet door kapot laten krijgen , soms terug denken aan wat die jaren sinds mijn 18 ste geweest zijn met een manisch depresieve ma die in totaal 4 keren pogingen gedaan heeft , en dan vandaag beseffen dat ik mijn ma wel mis , maar niet haar claimen .

iedereen kan negatieve gedachten omzetten naar positieve , maar men moet het zelf willen is mijn mening .

gedachten aan drank ik heb ze nog maar raar of zelden en dat is omdat ik mijn leven anders invul

gisteren gaan slapen voor 23 uur , resultaat was dat ik deze morgen al om 5 uur klaar wakker was , vroeger zou dit aanleiding zijn tot drinken , nu denk ik ochtendstond heeft goud in de mond , dus ga dadelijk de kattenbakken verversen
;)

todo lo negatievo siempre tiene algo positivo

luitjes ik maak er een nuchtere dag van eender wat er gebeurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky, we dachten dat je weg was, voelde me al een beetje schuldig.
Je hebt goed geschreven, wat een ontwikkeling maak je door, super hoor.
De lucht is hier heel grijs, maar het is wel warm, geeft me toch een apart zomer gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

amma carolien dat was op plas afstand van mijn huis , ik woonde in de brranco hondo , ik vermoed dat je dan wel de soos kent :-))
heb jij goed spaans geleerd op twee jaar waauuww , en zal je wel veel mensen kennen die ik ook gekend heb .
en neen we worden er niet af gekiepert omdat we spaans ..... , de moderartors denken waauuuuww gratis spaanse lessen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: Okay, dan snap ik het tenminste. Carolien, dat is mooi, kan wel een muurschilderingetje gebruiken hier.

Ben zeer strijdlustig en als hij die zooi haalt dan kan hij zijn koffer en zooi meenemen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was wel raar vanmorgen, ik met die flessen bier. Er zijn tijden geweest, ik moet er nu niet aan denken, dat ik s'morgens wel ff een biertje nodig had. Maar het zit nog tussen de oren dus en het maakt me nog steeds heel onrustig. Een onbestendig gevoel. Het moment dat het weg was voelde ik me opgelucht. Heb nog eens extra overal gekeken of echt alles weg was, toch wel gestoord hoor. Verder ben ik toch wel een normaal mens, behalve dan als ik PMS heb. Ergens kloppen m'n hersens dan niet. Ik denk dat het extra vocht in mijn lijf ook in mijn kop zit en delen van mijn hersens afsluit of zo. Let it be.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik vind jouw vertaling een stuk leuker, heb de schone was klaar staan voor Blacky en een schilderij van mijn hond is nooit weg, heb dat zelf nog niet geprobeerd. Mooie markt Carolien, het beschilderen van urnen voor dieren.

Nou, ik ga eerst maar eens proberen wat wakkerder te worden, was wel erg vroeg vanmorgen en vreemd gedroomd dus nogal abrupt wakker geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hahaha, ik wik ook wel eventjes in de draaimolen.
Ook wonderlijk, heb ik na anderhalfjaar weer op eens mijn maandelijkse ellende,
dach er vanaf te zijn, niet dus.
Dus ik voel me niet al te vrolijk.
Maar het zij zo!
Kijken wat de dag ons vandaag weer brengt.
Ga eerst maar eens de stofzuiger pakken, al mijn pioenrozen zijn uitgevallen,
vergeten water te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pip, lief van je.
Eerlijk gezegd boeit het me niet zo, raar he?
Vroeger zou ik me er al dagen van te voren druk over maken, nu dus niet.
Trouwens ik zie er ook beeldig uit allemaal pukkels in mijn gezicht, lijk wel een puber:D.
Zelf denk ik dat het nogal meevalt, ik ga echt niet meteen naar de dokter.
Ws komt het ook doordat ik maanden depressief ben geweest dan kan je menstruatie ook uitblijven.
Sorry heren:P.
Zo de stofzuiger al door het huis gehaald, wel een beetje met de franse slag trouwens.
Knap van je trouwens Pip dat je naar de buurvrouw bent gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
Hier ook een vroege vogel.

Ik ben een beetje afwezig van het forum omdat mijn man de nodige aandacht nodig heeft.
Erachter komen dat je nog steeds net zo veel last hebt van sociale angsten als toen je begon met drinken hakte er diep in.
Hij had toch gehoopt dat door het minderen en het vele dagen/weken droog staan, al die jaren, hij stress beter aan zou kunnen.
Nu wordt er veel gepraat over hoe het op te lossen en wat hij nog wel zou kunnen.
En er is al weer het dubbeltje gevallen, dat alcohol je misschien doet denken dat je daardoor beter funktioneert, maar dat de kater achteraf toch wel enorm groot is.
Je vergroot je angsten er alleen maar mee.
Je bent bang en depressief omdat je in gezelschap je niet op je gemak voelt.
Je gaat drinken en merkt dat dit helpt.
Totdat je op het punt beland waar de drank een grotere depressie achterlaat, dan de depressie die je weg probeerde te drinken.
Hier is dus weer een alcohol stop in huis en een fikse deze keer.
Het betekend wel dat er nog meer links naar het verleden worden afgesneden, maar als die connecties betekenen dat je wilt drinken om ze aan te kunnen dan ben je alleen maar verder van huis.
De toekomst en aktie is het antwoord.

Tapas ik heb je foto's gezien voor de expositie en vind ze echt fantastisch mooi, superscherp en heel artistisch. Spannend allemaal, tot wanneer is de expo??

Houtje ik hoop dat je vandaag een uitslag krijgt, waar wat aan te doen valt en dat die pijn eindelijk eens op houd.

Tina ik ben na 8 maanden gisteren ook opeens weer begonnen, balen!
Ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een onderzoek aan mijn onderlijf en dat geklieder hoefde er voor mij echt niet bij. Het is een nogal benard plekje waar je liever niet hebt dat een vreemde naar kijkt.
Ik zal me groot moeten houden.

Ik wens jullie allen een fijne dag.
Laat je inspireren door Blacky's berichtje en leveninstelling.
Laat je door het verleden niet claimen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je Saf,

het is een totaal andere fuctie, ik moet dan ook maar afwachten hoe het gesprek gaat.
En het gesprek vandaag ik op mijn huidige werk, gaat over mijn functioneren van hetafgelopen jaar.
Sterkte bij het onderzoek, is ook niet mijn favoriete bezigheid.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina bedankt voor je bemoedigende woorden.
Als het gesprek gaat over je funktioneren dan hoop ik voor jouw dat je goed bij jezelf kunt blijven en je weer goed weet te herinneren, hoe hard jij gevochten hebt om weer aan het werk te kunnen, zodra het maar mogelijk was met je voet.

Carolien jij ook bedankt voor je ondersteunende woorden, ik kan zien dat jij ook een groot talent hebt met je tekeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: ik dacht al waar blijft ze. Moeilijk om uit te vinden waar het begon en hoe het weer goed te krijgen. Punt is dat niet drinken de beste optie is tegen angsten. Sterkte met je man trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...