Houtje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Ik kan alleen maar zeggen dat er hier een bijzonder clubje mensen is met een groot aandeel van gevoelige mensen die blijkbaar gebaat zijn bij AD, maar dat besluit een arts/psychiater nog altijd en wij niet zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Nou Juul, shake hands, ik kan je een verhaal vertellen wat daar wel heel sterk op lijkt. Veertien jaar huwelijk naar de knoppen. Maar inmiddels heb ik mezelf daar overheen kunnen zetten. Het is geweest, het leven gaat verder, dan maar alleen. Doe het voor jezelf.De laatste tijd kom ik er steeds meer achter dat mijn huidige vriendin ook aan het "afbouwen" is. Het wordt steeds meer èènrichtingsverkeer van mij naar haar, en dat begint me aardig tegen te staan. Nou ja, so be it, bouw ik toch een grote motorschuur in de tuin in plaats van een rozenperkje aan te leggen.Ik heb inmiddels vrede met de gedachte dat ik later in de krant kom als die man die al weken dood in huis lag omdat er niemand naar 'm omkeek. Wel een lekker rustig idee eigenlijk..En Vie, ik zal niet spotten met je geloof, mijn ouders zijn erg "in de Here" dus ik weet hoe belangrijk het voor iemand kan zijn. Maar voor mij is het geen kwestie van "durf je dat", dan lijkt het net alsof je lef of moed moet hebben om te geloven. Dingen als god en astrale toestanden en meer van dat soort zaken zijn aan mij gewoon niet besteed. Het is geen wiskunde, zeg maar... Als je maar geen wijn drinkt bij dat ene ritueel in de kerk he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Carolien,In het vervolg er proberen voor te zorgen dat je aan de kop van de tafel zit. Toch blij dat er in het keukenkastje geen glazen potten stonden, al bleef mijn glas gewoon op het aanrecht staan. Ik dronk niet stiekum, maar probeerde de hoeveelheid te maskeren.En ik heb gelukkig een pracht huisarts. Zij is zich zelfs gaan verdiepen in alcoholverslaving n.a.v. mijn probleem ermee. Wel na mijn terugval, want in eerste instantie had ze mij naar de Bouman verwezen. Hun aanpak past niet bij iedereen. Dat is mooi, want ik zal toch heus niet de enige patiënt zijn met een alcoholprobleem.Safi,Ben je er nog in geslaagd een paar mooie bossen bloemen te veroveren?Tapas,Visje,Heerlijk, he, om erachter te komen dat er genoeg mensen zijn die niet drinken of weinig. Winst.Har,Die vermoeidheid hoort er natuurlijk wel bij. Maar ik ben o.a. daarmee ook naar mijn huisarts geweest, maar in de eerste plaats omdat ik nog steeds last van beven en trillen had na 4 maanden niet drinken. Zij heeft toen bloed laten prikken om uit te sluiten dat suikerziekte daarvan de oorzaak zou kunnen zijn. Dus een slecht idee is het niet om je even te laten checken. We hebben niet alleen ons lichaam beschadigd door te drinken, ondertussen zijn we ook gewoon ouder geworden.Bedankt voor de uiteenzetting over je ontwikkeling. Juul en Pippi,Ik vind het forum prima zoals het is. Actieve forummers zijn er zo gek veel niet. Het is hier geregeld verlaten. Ik denk dat zo ongeveer 30/40 mensen actief zijn op het forum en ca. 15 zeer actief. Is er een 'gesprek' gaande waar je niet in geïnteresseerd bent, scroll je gewoon door. Het grote voordeel van slechts 1 draad per dag is dat als iemand nood heeft, dit ook meteen opgemerkt kan worden, als die kreet duidelijk is.Eerlijk gezegd zou ik tureluurs worden als hier zoveel draadjes waren als op b.v. het rokersforum van ikstop.nl, waar een hulpkreet doorgaans pas veel later wordt gelezen. Ik bezoek daar trouwens maar 3 draadjes: het Welkom-, het Felicitatie- en het aprilstopperdraadje.Anna,Ik doe mee, ik drink niet vandaag.Gem,Jij houdt vol! Ik heb begrepen dat je onslag hebt genomen en 1 augustus in je nieuwe baan begint. Nog gefeliciteerd daarvoor.Ferry,An,Pas je wel op in porceleinwinkels als je gaat schoppen?Pippi,Het gaat jou ook lukken. En niets is mislukt zolang je probeert. En bedankt voor je AD-verhaal. Je vat het krachtig samen.Blij dat je wat rust krijg in de relationele sfeer. Dat is toch erg belangijk.Marjo,Zoonlief zorgt tegenwoordig voor de hele benedenverdieping. En zuigt de trap naar de eerste verdieping als hij de stofzuiger terugbrengt. Vandaag heeft hij alle boodschappen gedaan en zijn eigen was: twee machines. En als klap op de vuurpijl heeft hij ook nog heerlijk gekookt. Mijn dochter doet helaas alleen haar eigen kamer. Ik heb dus twee verdiepingen te doen, maar dat lukt best. Wel gelukkig dat we geen van allen astma of allergie hebben. En het is bij mij ook niet, omdat ik niet wil, ik kan gewoon niet. Iemand (een van de mannen, weet ik nog) heeft hier ooit geschreven: 20 minuten (en niet meer) huishoudelijk (schoonmaak)arbeid per dag is goed voor elk. Dat doe ik nu dus (afgezien van het wassen in het weekeinde) ook, i.p.v. de 3 uur die ik daar vroeger op maandagmiddag voor reserveerde (moest van me). Dat leverde niet het gewenste resultaat (bang: weer schuldgevoel) en kostte, toen ik nog dronk, ook nog eens meer dan een fles wijn. Het resultaat is dat het schoner is dan ooit en het drukt niet meer als een loden last op mijn schouders. Moet je ook eens proberen.Jij, ik en vele andere forummers gooien hier onze 'ellende' op tafel. Dit schrikt nieuwkomers echt niet af. Voor mij was het veel herkenning die ik in al die berichten vond. Juist dat heeft me over de drempel geholpen. Ik ben trouwens om 20.30 voor 45 minuten in bed gekropen, puur moe van emoties. Een half uur liggen uithuilen (als ik alleen ben, kan ik dat) en een kwartiertje rustig liggen. Echt bijtanken dus.Knuffie,Je bent een kanjer! {{{{{{knuffel}}}}}}Houtje,Zo een goeie vriendin was dat dus niet. En wat jij allemaal doet op een dag, zou ik nog niet kunnen als ik lichamelijk en geestelijk kerngezond was en nog 25 jaar jong. Tapas,Niet te hard blaffen morgen!Vie,Wou jij wegblijven van het forum? Kan niet.Ja, preken kun je wel. Je klinkt als een kwaaie dominee (mag ik niet zeggen, ik heb zelfs nog nooit een dominee gezien).An,Wat vervelend dat je nu met bezoek zit dat zelf drank meeneemt. Nou, zeg maar dat ze de overschot maar mee terug moeten nemen, als ze niet alles op hebben gedronken.Floortje,Wat goed dat je de spelling aan je kind kon uitleggen en wat goed dat zij dat toeliet. Maar weinig kinderen willen wat leren van hun ouder(s).Jozias,Lastig sommige mensen waar je toch mee om moet zien te gaan en die je probleem niet snappen. In jouw geval mannen die doordat je dit aankaart wellicht weer beseffen dat ze teveel drinken, maar nog niet (willen/kunnen) inzien dat ze een probleem ontwikkelen. In die fase heb ik ook lang verkeerd.En weet je, snaaien is altijd beter dan drinken.Marieke,Moeilijk gehad? Goed dat je dan hier eerst kwam kijken.Inderdaad is het voor mensen moeilijk te begrijpen dat je na meer dan een jaar en jij zelfs meer dan 1,5 jaar nog zo een zucht kunt hebben. Gelukkig krijg ik wel steun en begrip, maar ook verbaasde blikken.Sammy,Blacky,Tja, weet je dat mijn pianomaat, nadat ik alles 'opgebiecht' had, o.a. zei dat ik het best een hond zou kunnen nemen? Maar ja, dat kan niet. Mijn man wil niet aan een hond beginnen, dat zijn beesten die ook kunnen bijten. Slaat nergens op, maar ik kan moeilijk mijn man, waar ik van hou, buiten zetten, omdat ik een hond wil. Zover gaan mijn hondenliefde nu ook weer niet.Juul,Ik heb een AD gehad, maar reageerde daar helemaal verkeerd op. Nu heb ik een antipsychoticum, dat helpt ten dele: ik kan na een normale dag mijn gedachten a.h.w. uitschakelen en daardoor slapen en het behoed me voor paniek. Alleen ik blijf aardig diep in mijn zware depressie, dus dinsdag gaat het gesprek met mijn psychiater toch over antidepressiva. Ik hou het niet vol om niet in de afgrond te springen, mijn kracht en energie raken flink uitgeput. Gesprekken waar ik handvatten krijg om dit te handlen volstaan niet. Ik heb, overigens heb ik hierover wel gepraat met mijn man, besloten om AD uit te proberen.Water,Dominees drinken toch geen wijn tijdens de dienst? Of vergis ik mij. Ik ben volslagen leek.Nou heb ik vanmiddag bij mijn pianovriendin 3 kwartier in de zon gezeten met mijn driekwartsmouwen en ik heb me toch een jeuk en uitslag op mijn armen van de zon. GR GR Ik wou dat ik net als ieder mens een beetje in de zon kon zitten. Maar het wordt elk jaar erger. Gelukkig kan ik nog altijd verdragen op handen en gezicht. Zien jullie me al met een bivakmuts en handschoenen in de zomerse straten lopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Vie, ik vind het helemaal best dat jij in een God gelooft. Hoe je dat doet is helemaal jouw zaak, ik doe het ook op mijn manier.Ik maak het bovennatuurlijke niet belachelijk, ik zeg alleen maar dat je er voor moet waken als mens daarin te verdwalen. En dat is dan weer afhankelijk van hoe je in het leven staat; hoe sterk je op je eigen poten staat.Ik durf me daaraan over te geven, die hogere macht waar jij het ook over hebt....juist omdat ik heel klein en kwetsbaar kan zijn. Die hogere macht heeft mij geholpen, weet je nog? Niet op het moment dat ik me groots voelde maar juist op het moment dat ik ontvankelijk was voor hulp en mijn naam hoorde roepen.Nee, ik sta niet arrogant tegenover een macht die groter is dan mij, ik heb wel terecht mijn twijfels gehad over de mensen die ik op datzelfde pad ben tegengekomen; die ook zochten naar wat meer is en daarbij heb ik ook de twijfels over mezelf blootgelegd. Ik moest opnieuw beginnen, maar dat geeft niet want altijd weer kun je leren. Ik heb geen specifiek leidsfiguur meer nodig op dat pad want iedereen is op zijn of haar persoonlijke manier op zoek en dat is voor mij genoeg reden om het voor mijzelf in stilte te doen, zonder te hoeven prediken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Water, ik weet niet zo goed wat te antwoorden, maar ik wíl wel graag antwoorden! Je moet je ook niet te ver in je eigen bedoeninkje terugtrekken! Ik heb die neiging ook wel een beetje, maar misschien kun je eens met je vriendin praten? Misschien is er wel iets wat haar dwarszit? Zonde om alles zo te laten verlopen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Heavy draadje vandaag, vooral mijn inbreng heeft me nogal wat kruim gekost. Kan het niet echt meer opbrengen bij te lezen. Wil dus iedereen die ik niet heb gelezen het beste wensen; morgen is er weer een dag waarop ik jullie hier tegen kan komen, gelukkig maar Truste allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har,Welterusten. Ik vind het goed wat je geschreven hebt. Het zijn jouw ervaringen. Ik kan er niks kwetsend in lezen.Trees,Ik heb ergens gelezen dat je zoon weer thuis is gekomen. Zijn jullie al beetje terug gewend? En hoe gaat het met je kleinkind en je dochter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Corinne, ik heb al 2 maanden terug bloed laten prikken...laat het nu denk ik weer doen omdat toen mijn lever lichte ontstekingen vertoonde in mijn bloed....die zouden hoogstwaarschijnlijk weggaan door niet te drinken maar zeker was dat natuurlijk niet. Hoe dan ook vraag ik zowiezo iets voor de vermoeidheid want die wordt alsmaar erger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 En daarom ga ik nu echt naar bed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 ik wil graag reageren ivm de AD , ik kan mij voorstellen dat het bij simmige kwaad bloed zet , medicijnen en drank kunnen soms hetzelfde effect hebben als men er niet op een gewone manier mee omgaat , dus van beiden is TEVEEL niet goed .persoonlijk ben ik blij dat mij arts de beslissing in november genomen heeft om mij aan de efexor te zetten , ondanks het feit dat ik het nu al enekel maanden slik durf ik het soms wel te vergeten , maar voel dit dadelijk de volgende dag ben dan enorm gespannen en duizelig .onlangst zeiden zowel mijn arts als psygologe dat ik toen in november op levens na dood was , en ja ze hadden schrik voor mij , de pijn ivm de suicide van mijn ma was soms te heftig en dan gaf aanleiding naar mijn eigen pijn doen , als een pil per dag die pijn deels weg neemt is dat goed voor mij , al hoop ik uiteraard dat ik er niet de rest van mijn leven aan moet , ben niet zo een pillenslikster ik had in spanje een klant die verslaaft was aan medicijnen zelf aan de insuline spuitjes en noem maar op dus ik weet naar wat het kan lijden= leiden , maar juist gebruikt kan het rust geven aan een getormenteerde geest zo en nu ga ik een lange siesta houden ps vie mogen we nu iedere dag een preek van jou verwachten , ieder zijn/haar ding zou ik zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Postit, alles goed met je? Tijdje geleden dat we je zagen, hoop dat alles O.K. is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Mensen, mooie dromen! Ik ga slapen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har,En van iets aan de lever kun je ook aardig moe zijn.Blacky,En voor dat doel ben ik dus ook bereid aan de AD te gaan.Het is toch van de gekke dat ik wel bereid ben om desnoods mijn hele leven Refusal te slikken, maar mijn leven in gevaar blijf brengen, omdat ik de AD afhoud (uit angst voor de mogelijke bijwerkingen).Mijn kinderen hebben meer aan een moeder die zich met moeite staande houdt dan eentje die ze op eigen houtje voor de eeuwigheid achterlaat met een hoop vraagtekens en schuldgevoelens.Trees,Ik zie ineens hoe laat het alweer is geworden.Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Eindelijk onweert het hier en mijn hond is bang, was ie nooit, maar nu zit hij helemaal aan me vastgeplakt en heeft buiten zijn nageltjes afgesleten om weer naar huis te kunnen, maar ik ben hard, er moest eerst geplast worden.. nu gaat het weer wat beter en zit hij onder het buro. Arme ziel!De balletvoorstelling was erg... nouja, de muziek erg dance enzo, absoluut niet meer mijn soort muziek en verder heb ik alleen maar mooie jonge meisjes met lang haar ongeïnteresseerd zien hupsen op diezelfde muziek, vooral streetdance an breakdance en meer van die herrie.. voor de pauze was het vooral lachwekkend en na de pauze boeide het iets meer. Ik vind het vreselijk om in zo'n grote zaal ingebouwd te zitten met zowat iedereen bovenop je maar na de pauze hebben we stiekem bezit genomen van een lege loge en met de andere tante die zo gek als een deur is heb ik wel lol gehad, die probeerde in haar eentje de hele schouwburgzaal enthousiast te krijgen.. maarja, houten haarlemmers he.. die doen dat niet...blij toen ik weer thuis was!Juul, waarschijnlijk was de AD dan niet de goeie medicatie voor diegene? AD is niet meer dan een dosis serotonine die je schijnbaar zelf te kort komt, net zoals een ander insuline moet spuiten om dat stofje aan te vullen. Tenminste zo zie ik het gebruik van AD.. maar ik denk wel dat in het verleden iedereen die maar iets had wel te snel AD kreeg voorgeschreven.Nou, ik ga slapen tenminste als het onweer ook weer een beetje af gaat nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hier ook vreselijk onweer en Tramadol-trammelant met slapen maar ik ga toch maar.De trammelant verklaart ook mijn emotionele uitbarstingen waarschijnlijk dus sorry jongens,slaap lekker en tot morgen (straks)doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juul Geplaatst 1 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2008 @pippi:ik ken ook wel mensen die samen met hun partner de hele procedure hebben doorstaan, de andere kant van het verhaal ken ik ook wel, maar aangezien ikzelf bewezen heb verslavingsgevoelig te zijn ben ik bang dat het niets voor mij is.Mijn verhaal was dus iets anders, ik heb haar leren kennen met remeron (als haar med.) en dat was een super meid.Toen ze weer wou beginnen heb ik me niet zo bezig mee gehouden, want ik dacht dat ik haar kende zoals ze was met AD.Tsja, elke AD is weer anders.Remeron schijnt wel makkelijk af te bouwen zijn, misschien een tip voor wie dit leest?@water:fijjn om te horen dat ik niet gek ben Mensen vinden vaak dat ik het in mijn hoofd heb gezet en dat het gewoon was dat "de liefde" voorbij was.Dat was het niet:(En dat is wel moeilijk om een plekje te geven.En die motorschuur klinkt wel leuk , ware het niet dat ik geen rijbewijs heb...Zou toch proberen om met haar te praten, eventueel via haar psycho ofzo??@Cpas:In overleg met je man, betekend dat je er samen doorheen gaat en ervaar staat.Dat is mooi, een goed iets:)En dan nu nog @blacky Je doet de AD samen met je arts en psychologe, dat is in elk geval onder begeleiding.Ikzelf zit nog even met psychotherapeut in gedachten, die moet er denk ik wel komen.Teveel on-regelmaat, teveel dingetjes die blijven hangen (zie ik hier wel meer geloof ik) en nog wel zowat meer waar ik echt hulp bij nodig heb.Refusal gaat hem niet worden voor spanje, teveel risico, 16 tot 26 juni, daarna het voornemen..... Spannend.Sorry...Hoop dat jullie allemaal lekker slapen, en ook pippi met je mooie motorstalling:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pieker Geplaatst 1 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2008 hoi an,wil heel graag hulp,vertel mij a.u.b. hoe dit gaat werken!!groetjes,pieker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden