Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 mei


An

Aanbevolen berichten

Adam: nog even over je ' parallelprogramma '.

Voor de meelezers, degene die zich enkel hebben aangemeld bij wie is wie heb ik WEL een plan.

Ik ga proberen de nieuwkomers via pb toch nog eens te motiveren om toch een stap verder te zetten en bij ons te komen schrijven.
Misschien kunnen meer forum leden hieraan meedoen.
Ik kan me herinneren van mijn begin tijd hier, dat ik dacht 'wat moeten ze met mij, ik ben nieuw hier en val in al die verhalen waar ik niks van snap.
De stap is toch wel groot en je moet toch wel wat moed verzamelen om zomaar mee te schrijven.

Misschien zit daar de hapering.
Sinds ik hier op het forum ben hebben zich al zoveel mensen bij 'wie is wie ' aangemeld met een noodkreet en we horen niks meer van ze.

Een ander idee is misschien in de handtekening een hele korte introductie van jezelf te schrijven.
Dus bepaalde kenmerken.

Ik zou bij mijn handtekening kunnen zetten:
Huisvrouw met job en man die het wel prettig vindt dat zijn vrouw af en toe eens in het glaasje kijkt ....
Ooit vijf jaar niet gedronken en sinds augustus 07 bezig ADB te worden.'

Nieuwkomers staan dan niet telkens voor raadsels, gewoon een paar kernwoorden.

Het is naar mijn idee niet goed om in een klein clubje te blijven hangen.
Ik zie het forum ook als een missie, voor de ander en daardoor ook voor jezelf, want wanneer je kan geven komt het uiteindelijk ook naar jezelf toe.

Is dit een idee?? graag reacties.!!!!

Een soort verwelkomingsteam via pb met een persoonlijke noot, op de achtergrond en dan afwachten of ze dan durven te reageren.

Om van de drank af te blijven, en dat was een goede opmerking van Carolien, is stap 12 volgens AA haast een noodzaak om zelf droog te blijven en daardoor anderen te helpen.

Het werkt dubbel, je blijft er zelf van af en je helpt hopelijk anderen een stapje verder.
Ik merk dat ik er energie van krijg en minder bezig ben met mezelf.

-------------------------
Ik hoef niet meer, ik denk aan morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik snap je goede bedoeling An, maar is dan je plan dat IEDEREEN dat moet gaan doen, of een soort "welkomst-teampje" want om nou ieder keer in mijn eigen handtekening te lezen uit wat voor malaise ik kom, ik weet niet of ik daar vrolijk van word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: dat is misschien niet zo'n goed idee. Het moet ook niet een heel verhaal worden, een paar kernwoorden of zo. En nee, natuurlijk moet iedereen dit niet doen, alleen degene die zich daartoe geroepen voelen. Het zou gewoon een korte herinnering zijn voor de nieuwkomers, zo van, we denken aan je en zouden het toch echt heel fijn vinden als je toch eens bij 'ditjes en datjes' komt, zodat je misschien een stapje verder komt. Het punt is dat mij na al die maanden opvalt dat er zoveel aanmeldingen zijn, maar ze niet meer bij ons komen en niks meer van zich laten horen.
Ik heb vaak het idee dat ik bij 'wie is wie' van alles schrijf en in het niets verdwijnt, vaak krijg je er ook geen reactie meer op. Ik vraag me dan af, wat hen tegen houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an ik vind dit een ontzettend lief idee.Ik lees ook al enige tijd mee ,Af en toe raak me iets en dan reageer ik op een berichtje.Maar ik vind het ook nog doodeng om iets meer over mezelf te vertellen.
een aantal keren hen ik wel een bericht getypt maar dan ook weer geannuleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, stiekumpjes een nieuw draadje.
Toch te vroeg om goeie morgen te wensen.

Ik ga naar bed. Morgen vroeg op. Ik wil met de trein van 10.07 naar Schiedam.
Ik ga mijn pianomaatje morgen e.e.a. vertellen. Maar eerst mag ze verslag doen van haar bromfietsongeluk en haar vakantie.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Aura, het is gewoon een idee en alleen voor forumleden die dit zelf willen uiteraard.
Ah, ik zie net dat je dat al hebt gedaan, heee super joh. Ben benieuwd naar verdere reacties. Ik ga ook eens proberen iets heel kort te schrijven.
Hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
ik denk dat vele de weg naar ADB vinden, juist met een slok op , zo ben ik tenslotte ook op een soort AA site terecht gekomen in 2005 , op die site ziet men het ook dat mensen zich inschrijven en nooit meer iets van hun laten weten .
ik vergelijk het forum soms met het echte leven , men komt ergens binnen en er zijn veel mensen en dan gooije ook niet zo maar je zaken op tafel , het is een beetje wikken en wegen , maar als de tijd rijp is dan schrijven de mensen wel .
wat steunen per pb betreft ik heb al meerdere keren geschreven dat ik niet zo een pb,er meer ben men krijgt er soms meer leed door als vreugde
vannacht niet zo goed geslapen , had een gat in mijn hart en heb een bak snoep naar binnen gewerkt , gelukig heb ik goed werkende darmen en heb dus al vier keer op het kleine huisje gezeten ;)
zo ik maak er vandaag een nuchtere dag van en jullie ??
corinne wens je een super fijne dag toe , allee aan iedereen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

Ha, eindelijk weekend... het is razend druk op 't werk en dat blijft het voorlopig ook, maar nu even twee dagen niet. Natuurlijk moet er wel het èèn en ander in huis gebeuren, ik loop achter, maar alles kalm aan want het wordt hier vandaag alweer 28 graden. We zien wel... niks moet.
Hoewel... ik heb de prijsopgave voor het opknappen van m'n voor- en achtertuintje binnen. Nou, lààààààààààt maar, ik doe het zelf wel, al doe ik er drie jaar over maar zoveel geld ga ik er echt niet aan uitgeven, dat vind ik het gewoon niet eens waard. Dus weer een "hobby" er bij...

An, succes met je actie, maar ik heb er niet zoveel mee. Zelf ben ik ietwat sociaal beperkt, en tegenwoordig is dit forum me soms al te druk en gaat het zo snel dat ik denk "laat maar, ik zeg wel niets". Ook doe ik vrijwel nooit aan aan pb's, dat komt me al te dichtbij en dan voel ik alweer een sociale druk om te mòeten antwoorden, dat is niet goed voor mij. Mijn zielerust en mijn anonimiteit zijn mij meer waard dan stap 12, wat dat dan ook moge zijn.
Misschien is het wel een supergoed idee hoor, ik weet het niet. Ik denk echter wel dat je zelf al zeer sterk in je schoenen moet staan als je dingen voor anderen wilt gaan doen. Maar met mijn nihilistische kijk op het leven voel ik me niet capabel om anderen te motiveren.

Ook vandaag laat ik die eerste weer staan, want dat bevalt toch wel erg goed. Kwestie van volhouden... :rose:

Tip voor de motorrijders onder ons: dit weekend de MotoGP van Italië! Thuiswedstrijdje voor Rossi... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, wat bijzonder dat de fixatie ervan af is, ook een goed woord trouwens. Er zo op gefocused zijn. Ik merk dat bij mezelf nu ook, het veranderd. Dat je ook geen antabus meer hoeft te gebruiken zal je wel fijn vinden. Ja, ik merk dat het forum voor mij heel belangrijk aan het worden is. Toen ik er een maand of twee drie bij was en helemaal niet meer dronk wilde ik er eigenlijk weer zo snel mogelijk van af.
Ik realiseerde me dat dit niet goed was. Toen ik vijf jaar niet had gedronken had ik op het laatst ook totaal geen binding meer met hulpgroepen en dat is funest geweest. Ook leer ik hier veel meer dan dat ik destijds geleerd heb over me zelf. In ieder geval zijn wij ongeveer leeftijd genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Vanochend werd ik voor het eerst sinds heel lang wakker met een goed gevoel. Ik maakte zelfs een grapje in bed... en vond hetvermakelijk toen klaas daar in zijn halfslaap wat brommend op reageerde!

Nou ga ik snel naar buiten voor koffie. Zoonlief heeft staks judo-examen.

An, ik weet het nog niet. Ik neig naar "wat eng"!
Laat het even weken, goed?

Dat betekent niet dat alle mensen die nu mee lezen en niet durven reageren, van harte welkom zijn! Aan de andere kant, als ze er klaar voor zijn weten ze ons heus wel te vinden. (ik stond in 2005 ook voor de deur, maar wilde eigenlijk niet naar binnen... of durfde ik niet?) Je weet het niet hè, bij sommige mensen moet je ook niet gaan forceren, anderen hebben even een aardig woordje juist nodig om de eerste stap te zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee An. Dit was absoluut niet naar bedoeld ofzo hoor. Ik vind het juist hartstikke knap van je en lief dat je andere mensen wilt motiveren. Het ligt meer bij mezelf, dat gevoel. Meer van, kan ik dat wel en zou ik dat durven. Misschien bij jij al een grote stap verder en zit ik nog teveel met mezelf. Voel me er onzeker door worden. Meestal denk ik niet eens na bij het feit dat er zoveel mensen meelezen. Word er wat huiverig van....

Uiteindelijk is het de moeite waard om niet meer (of minder) te drinken. Je komt weer bij jezelf. Dat is mooi, maar in mijn geval ook wel heel eng.
Maar zonder kater wakker worden en niet meer afhankelijk zijn van drank....
Het is moeilijk, maar niet onmogelijk!

Ik zou zeggen; hou vol! Blijf lezen! En op een dag hoop ik dat jullie ook de stap zetten om hier mee te doen, zodat je zelf kunt ervaren hoe goed het werkt om je gevoelens te delen en te ontdekken dat er heel veel mensen zijn zoals jij en ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura,
Als je toch gaat twijfelen, neem dan meteen terug de Antabus.
Voor mezelf geldt dat ik liever een leven lang aan de Refusal ga dan dat ik weer ga drinken.

An,
:)

Blacky,
Ik hoop dat je darmen snel uitgereageerd zijn.

Water,
Succes met je tuin.
Door gewoon over jezelf en wat je bezighoudt, ben je al helpend bezig naar jezelf én naar anderen toe.

Marjo,
Jij bent vandaag zo vrolijk, zo vrolijk!


Ok, mensen, ik weet niet of in nog wat kom zeggen voor ik vertrek.
Het wordt een dorstige dag. Hou het water en de fris bij de hand, neem het mee als je op pad gaat.

Een heel fijne dag allemaal!

Ik zie niemand bij de mijlpalen, maar voor iedereen een :present:, want elke dag niet gedronken is een dag van zege over alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik vind het een goede aktie maar het is aan ieder of hij/zij er aan mee doet.
Zelf heb ik ook van enkele oud gedienden gelijk PB's gekregen en vond die ondersteuning wel erg verwelkomend, geruststellend en ondersteunend.
Het gaf mij wel gelijk het gevoel dat ik erbij hoorde, dat ik al vrienden gemaakt had.
Dus in die zin zal het zeker helpen.

Maar ik ben ook van mening dat kleine klupjes geen probleem zijn, omdat het dan meer als een familie voelt en je door de bomen het bos nog kan zien.
Als al die mensen die zich hebben ingeschreven in het laatste jaar, nu ook zouden schijven, dan zou ik geen tijd meer hebben om het dagelijkse draadje te kunnen lezen of om me het lief en leed van iedereen aan te trekken.
Het vergt ook wel enig doorzettingvermogen om je er tussen te wringen, maar daar ligt aan de andere kant ook weer de wil om te veranderen en hulp te zoeken.
En die wil moet echt in de persoon zelf zitten, die is niet aan te kweken.

Ik zal er mee omgaan zoals ik het tot nu toe altijd heb gedaan, een PBtje sturen als ik daar behoefte aan heb of als ik merk dat de nieuweling daar behoefte aan zal hebben.
Dus dat het een symbiotische wisselwerking blijft en geen verplichting.

Verder wens ik iedereen een prachtig weekend toe.

Ik ga mijn moeder weer eens verblijden met een bezoek morgen en ga vanmiddag nog even laat de markt op, om zoveel mogelijk bossen bloemen voor zo weinig mogenlijk geld te scoren.
Zullen we haar eens verrassen met een verlaat groot Moederdag boeket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens deze morgen,

Marjo, ik geloof dat de medicatie gaat werken bij jou... je bent rustiger en zelfs vrolijker.. pfffft.. de inwerktijd van AD moet ook echt niet onderschat worden, het is echt een soort hel waar je doorheen moet, maar je hebt het gedaan!!

Hoezo warm weer? het was hier gisteren koud, verwarming aan, dikke trui aan en vandaag wordt het hier weer niet meer dan 20 graden met een koude wind... Ik geloof wel dat het morgen in het westen hier wat warmer gaat worden eindelijk.

An, op zich vind ik je idee erg goed maar ik denk dat het net zo is als met de AA, je kunt iemand wel over de streep trekken maar uiteindelijk moet het toch uit de ander komen. Ook denk ik dat veel mensen hier een noodkreet plaatsen als ze gedronken hebben en na een paar dagen rustig aan de noodzaak niet meer zien, tot een volgende uitglijder. Ik kwam hier ook terecht toen ik te veel gedronken had en niet toen ik nuchter was. Het is mijn eigen keuze en stap geweest om tijdens de internettherapie hier mee te durven schrijven en als iemand me had uitgenodigd weet ik niet of die keuze zo puur van mezelf was geweest. Snap je wat ik bedoel?

Pip, je hebt me gisteren wel aan het nadenken gezet toen je schreef dat het zo goed met me ging dat het je verbaasde dat ik niet gewoon een baan had, maar je had verderop in je bericht ook gelijk, het gaat juist goed omdat ik het nu op mijn manier en vooral mijn tempo mag doen. Ik heb vaak het gevoel dat ik een 40 urige werkweek heb terwijl ik maar 3 a 4 halve dagen officieel werk. Gistermiddag voelde ik voor het eerst weer wat rust in mijn donder, voetjes weer op de grond, weer meer geaard, en dat maakt me dan weer helemaal blij, dan weet ik dat ik de goeie keuzes gemaakt heb.

Iedereen een fijne droge dag, ik ga mijn hond uitlaten, die zit me al een uur ietwat verwijtend aan te kijken!!! 2 reebruine ogen... smelt... schuldgevoel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
An, ik heb hier in 2006 eerst een hele tijd alleen maar meegelezen , totdat ik de mensen een beetje uitelkaar kom houden en ben mij toen gaan aanmelden. Ik denk zelf dat als mensen echt willen zij wel mee gaan schrijven. Wel een goed idee van je hoor trouwens.
Gister mijn eerste etentje met een 12 vrouwen zonder jww.
Ik had geen moeite, wel miste ik even de smaak ervan bij het eten , maar had( en heb het nooit) niet nodig gedad voor het plezier. Ik ben begonnen met een maltje, gatverjakkes van dommelsch, niet te pruimen en daarna alleen nog maar water. Ik heb super genoten, vreselijk gelachen en mensen konden om mijn grappen lachen! Ik weet nu alles nog, ben wel niet goed wakker, maar geen kater :D
Trouwens er waren er nog een paar die niet dronken, voorheen viel mij dat niet op, dacht dat iedereen altijd wijn of zo mee dronk. En de vrouwen die wel een wijntje dronken stopten na twee:huh:
Nou, als ik mee had gedaan hadden ze het met die twee flessen rose niet gered, had ik er vrolijk nog een bijbesteld, en nog een amaretootje bij de koffie en nog een wijntje na... en thuis nog wat :o
Maar goed, hiermee wil ik zeggen dat mocht er nog iemand denken dat het niet leuk is zonder jww op bijeen etentje... dus wel! Leuk maken doe je zelf, de drank maakt je vaak niet lollig, al denk je dat zelf wel!
Fijne dag . Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je An dat je aan de meelezers denkt :present: Vraag me echter af of een korte beschrijving in je handtekening mensen over de streep kan trekken. Al gauw wordt duidelijk als men hier meeleest dat we hier geen snotneuzen zijn en serieus de dingen van het leven met elkaar bespreken. Dat lijkt me al uitnodiging genoeg voor mensen die behoefte hebben om te delen.
Kan me voorstellen dat dit voor velen een stap te ver is; ik vind dat je mensen daarin moet laten. Niemand kan immers voor jou het moment bepalen dat je hier moet gaan schrijven; dat het mag en je welkom bent lijkt me duidelijk.

Misschien wel een goed idee van Carolinne om van "Ditjes en Datjes" de "Huiskamer" te maken, is inderdaad wat duidelijker en gastvriendelijker. Ook een "Welkom" topic bovenaan de pagina (met z.g.n. sticky, blijft dan bovenaan de pagina staan) waarin ieder van ons vrijblijvend een welkomswoordje richt aan de bezoeker vind ik een goed idee.

Het gaat niet goed met mij als ik dat zo mag omschrijven. Kom maar niet van de vermoeidheid af, sterker nog het wordt steeds erger! Ga z.s.m. een afspraak met de huisarts maken voor ondersteunende middelen. Ondanks dat ik goed slaap en geen stress ondervind heb ik zeer beperkte energie....het is dus niet zo dat ik door (te) aktief te zijn moe wordt, dan zou ik het kunnen begrijpen...nee, ik sta moe op en moet me door de dag heenslepen.
Zowel geestelijk als lichamelijk ben ik op, dus mijn lichaam kan wel wat steun gebruiken.

Ga zo gisteren en vandaag eens bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, grappig, je hebt gisteren dus zitten observeren tijdens het etentje en dan valt het inderdaad op dat je normaal denkt dat iedereen hetzelfde doet als jij maar dat dat helemaal niet waar is, dat mensen grenzen hebben en dat er ook mensen niet drinken.. en vooral, dat het heel gezelliger kan zijn als je niet drinkt en het prettig is om alles nog te weten de volgende dag! Dikke vette winst gemaakt dus gisteren!!

Har, lastig als je zo moe bent, en inderdaad een goed idee om alles te laten checken bij de huisarts. Dan maar rustig aan doen dit weekend he, en je energie goed verdelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn al zoveel mensen hier!
Van mij mogen ze verschillende dagdraadjes maken, een voor de vrolijke mensen, een voor de gestopte, een voor die het moeilijk hebben etc.

Met mij gaat het nog niet zoals ik wil, snap niet hoe ik het eerder maanden goed vol kan houden en nu ik stukken beter ben na de ziekenhuisopname ga ik het zelf weer verknallen met Jww.
Zit erg met de vakantie in mijn maag, ga ruim een week naar spanje in mijn uppie.
Niet dat ik me daar niet zal vermaken, maar de drank zal daar erg moeilijk te weerstaan zijn.
Zit te denken aan refusal, maar volgens mij heeft het wel errug veel bijwerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tapas ja het voelde gister echt als een soort dikke winst en een ervaring rijker, en met deze ervaring erbij wordt een volgensd etentje toch iets waar ik dan minder tegen aan zit te hikken, omdat ik ervaren heb hoe leuk het ook is zonder.!
Ik ga mij nu echt aankleden!
Har, goed idee even naar de ha! Mss heb je iets extras nodig! Sterkte vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...