Spring naar bijdragen

vrijdag 6 juni

bliksem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo mensen,

Ik kwam maar even gedag zeggen en heb alles gelezen. Jullie zijn weer allemaal vol goede moed.
Ik heb niet goed geslapen vannacht. Deze keer niet alleen gedachten. Dochter kwam thuis even na twee uur. Was haar mobieltje vergeten mee te nemen. Daarna werd ik echter geplaagd door een MUG. Ik denk dat ik ze vermoord heb, maar ik heb wel een gigabult rechts boven mijn wenkbrouw.
Ik ga zo maar eens eerst even wat doen op de piano. Vanmiddag heb ik les en ik heb bijna niks gedaan deze week. Foei.

Een kennis heeft me haar stoppen-met-roken-manier uitgelegd. Die ga ik vanaf maandag maar toepassen. Als ik dus zondagavond het aantal sigaretten dat ik gerookt heb reserveer voor de maandag en de maandag minder rook, dan leg ik voor de dinsdag het aantal sigaretten dat ik de maandag heb gerookt klaar. Enzovoort. Gelijkblijven met de vorige dag mag, meerderen mag niet. Het is het proberen waard. Wie niet waagt niet wint.

En nu eens kijken of ik wat minder verstrooid ben dan gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Cpas...
je bent dus weer gaan roken..
zonde van je handen..............
de tip van je kennis klinkt goed, maar zo blijf je het roken als iets begeerlijks zien..
kan je niet de switch maken dat je blij bent dat je niet meer HOEFT te roken..
je handen, heerlijke frisse mond, je hele lijf...
ja, tis makkelijk gezegd, ik weet het
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Pip,
wat een prestatie, 2,5 uur met de hogedrukspuit. Dat moet je wel een lange oprit hebben :D. Nee, ff serieus: ik vraag me altijd af of je dan niet óók het zand wegspuit tussen de tegels.....

Gem,
Jij ook een prestatie met Dochter om het contract te gaan tekenen. Maar pfoei, ik benijd je niet, dat wordt nog een pittig jaartje zo te horen. Maar misschien komt dit jaar ook wel de omslag dat ze zich eindelijk wat volwassener gaat gedragen en ook de bijbehorende verantwoordelijkheid voelen.

Corinne,
Ik kan je alleen maar succes wensen maandag met stoppen. Maar vlgs. mij kun je beter 5 sigaretten per dag roken dan 25. Toch? Of maakt dat niet uit.

Ik heb vanmorgen gewoon lesgegeven het ging best aardig, zij het dat ik me niet zo goed kon concentreren (beetje duf neem ik aan). Het fietsen was, eerlijk is eerlijk, best lekker. Maar ik kwam helemaal bezweet aan, met de auto kom ik ongekreukt en fris binnenstappen.

Har,
Je stelt een goede vraag aan me.

quote:

Houtje we mekkeren hier nogal over jouw drukke leven en zijn bezorgd of je niet te veel doet....de andere kant is natuurlijk wel dat ik veel respect heb hoe je jezelf overeind weet te houden

Het zet me wel aan het denken ja. Tot waar is het "prettig" dat jullie me voorhouden dat ik niet goed bezig ben, en ja, hoe peuter je mij dat dan aan mijn (eigenwijze) verstand? Zo interpreteer ik je vraag, omdat ik het zaterdag écht zo begrepen heb (maar let op: onder de invloed van de Tramadol waarbij ik me niet goed voelde) dat iedereen vond dat ik masochistisch bezig was/ben. Terwijl het zo genuanceerd ligt en zo moeilijk te behappen is, ook voor mezelf, dat ik niet geleerd heb een "gezonde" rem in te bouwen. Ik ga erover nadenken en kom erop terug.
Je vroeg van de week iets over de chatsessies. Dat was "maar" 8 keer, bij wijze van proef. Wat Tactus er verder mee gaat doen, weet ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ik zou niet weten hoe ik dat moest klaarspelen om 25 sigaretten op een dag te roken. Dat is erg veel.
Nee, ik zat op een gemiddelde van 12,5 dag. Nu met het terugroken is dat 10 - 11 sigaretten. Ja, waarom meteen zoveel, he. Verslaafd misschien?
Dus als ik zondag 11 sigaretten heb gerookt, leg ik er voor de maandag 11 klaar.
Als ik maandag 11 sigaretten oprook, leg ik er 11 voor de dinsdag klaar.
Rook ik maandag 10 sigaretten, dan leg ik er 10 klaar voor de dinsdag.
Het lijkt me iig een methode zonder veel stress. Ik wil niet weer zo een crisis. Te gevaarlijk.
Knap trouwens dat je bent gaan lesgeven. Jij bent toch echt een superkanjer. Laat voorlopig zoveel als mogelijk aan anderen over (ook al doen die dat niet zoals jij dat het liefste hebt (dat is het moeilijkst ervan)) en doe leuke dingen voor jezelf, binnen je lichamelijke vermogens. Dus niet op je hoofd gaan staan. :D

Lianne,
Ik zie het terugroken niet als een nederlaag. 't Was voor mij de veiligste weg uit een gevaarlijke situatie. Eerst kreeg ik ontzettende craving naar de drank. Daar heb ik een stokje voor gestoken met Refusal. Daarna zocht ik een wel erg fatale uitweg. Dan maar roken.

Pippi,
Jij zorgt er wel voor dat je aan het werk blijft.

Ik ben weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen
Dag 2
Vannacht gedroomd (jaja) dat ik een glas voor me kreeg neergezet, zoals dat altijd gaat eh ging natuurlijk, als ik ergens binnenkom, gezien mijn reputatie ....
Het was een eerste test, en ik kon het weerstaan, vrienden om mij heen dronken wel en eigenlijk was ik heel erg opgelucht dat ik niet meer 'hoef' ik heb ze ook aanschouwd, en nadat de vrienden drie glazen ophadden wist ik: nu was bij mij het gaspedaal ingedrukt ,tanken dus, en ik voelde me beetje verlicht ofzo dat ik dat gejaagde gevoel niet meer had !!!
Vanavond de werkelijke test, op visite bij mn vriendje, hij drinkt graag een biertje en kan het met fatsoen, heb me voorgenomen om naar huis te gaan als het moeilijk wordt.
Een kennis van mij is al 6 jaar nuchter, en die vertelde dat hij op trekmomenten een asperientje neemt, en op ernstige trekmomenten 2 asperientjes......
Ik ga gewoon lekker van de dag genieten en wens jullie ook een prachtige dag !!
Warme groet en een vrolijke kwispelknuffel van mn hondje Zowie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik was ook gaan lesgeven omdat ik van dat thuishangen knettergek wordt. Had dat met de huisarts overleg, en die zei dat ik dat zeker moest gaan doen. Ben wel moe, maar het gaat nog.

Hansje gaat morgen kamperen met een vriendje in Zeeland (het is een verrassing, nl. een verjaardagsfeest van 2 dagen bij dat vriendje hij weet nergens van ik wel natuurlijk) dus ik dacht ik koop een leuke toffe zaklamp voor de jarige bij de ....... kampeerwinkel. O ja. Die ligt op het industrieterrein, dat is buiten het dorp. Effe met de ...... o nee niet met de auto. Dan maar op de fiets.

Goh, allerlei binnendoor-weggetjes ontdekt die ik niet kende :P.

De lamp die ik in mijn hoofd had hadden ze niet. Dus wat anders gekocht. En wel 3 schattige potjes voor de moeder van de jarige (die zelf ook jarig is).

Zet mij met 1000 euro in een kampeerwinkel en ik geef het makkelijk uit. Alleen het kamperen zelf vind ik zo moeilijk, in mijn eentje met de kids......misschien dit jaar weer eens proberen. Ben twee jaar geleden geweest naar Ommen in Overijssel? Gelderland? Nou ja achter Zwolle (schandalig Houtje !!!!!) en ik vond het heel leuk, maar een GEDOE. Alles van de zolder slepen, alles in de auto pakken, dan nog mijn spullen, die van de kids controleren, dan rijden, o nee broodjes maken, en mijn valkuil is natuurlijk dat ik precies weet hoe ik alles wil doen.........toen ik daar aankwam stroomde het van de regen, tent opzetten, was het half 6, komen die gasten aan :"wat eten we?" :$ . Het was een natuur-camping dus géén patat of pizza en het gasbrandertje waar ik vroeger (na een liter wijn) makkelijk achter me kaar rijst in kookte, vervolgens ragout maakte enz. was toch wat weinig voor drie man. Die wijn hè daardoor vergat ik toch wel veel dingen.....grgrgr. Maar ik heb het toen ook een week gered (met diverse SMS-jes van forumgenoten, lief toch). Er was ook geen internet op die camping !!!! :D.

Nou ja zo kan ik nog wel uren doorkletsen.

Ik ga de overburen (daar gaat ook een Zoon mee) charteren om Hansje mee te nemen morgen in de auto met zijn kampeerspullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Woman (is dat van dat liedje van Nenah Cherie? afgeleid?).

Wat goed van je dat je de eerste uitdaging hebt doorstaan. Iedereen moet beginnen om het eerste glas te weigeren ten slotte. Knap hoor!!! En die reputatie, ik heb nog steeds last van "jij lust graag een wijntje, niet dan ???? Nee, doe mij maar een Spa Rood. Hè wat ongezellig, wat heb jij vandaag?" Enz. enz. enz.
Tot je je realiseeert dat JIJ als excuus wordt gebruikt door die ander omdat die ander zelf wil drinken. Dan is het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
deze tekst is een stukje van een pb die ik eens van Corinne heb gekregen, heeft mij erg geholpen:

Lianne, doe jezelf een plezier en zet door. Je kunt het. En na een tijdje zul je de voordelen van het niet drinken onderkennen en je belazerd voelen door de nadelen die alleen op hele korte termijn voordelen lijken te zijn.

ik hou dit in mijn hoofd.. misschien heeft iemand anders er ook wat aan?
fijn weekend..
Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag, hier ben ik ook weer eens boven water, drukdruk met uitrusten vooral..

ook niet veel te melden eigenlijk. Ik ga zo wat doeken halen in de stad en kijken of ik van het weekend nog wat kan schilderen en verder moet ik wat foto's uitzoeken voor een jaarverslag voor het maatschappelijk werk hier in Haarlem. Kijk, dat zijn leuke dingen, als je maar genoeg netwerkt, ze willen foto's van (verschillende) mensen plaatsen in hun jaarverslag en nu ga ik in mijn berg foto's zoeken wat mooie foto's daarvoor zijn, en dat betaald ook weer wat, dus leuke bijkomstigheid.

maandag zijn de foto's op alumount klaar en gaan we ze ophalen en op mijn werk hangen, spannend wel dus!!

vanavond viert mijn zus haar verjaardag en ik ben hard aan het piekeren of ik erheen ga. Eigenlijk wil ik niet, niet met dit weer, niet in de tuin, niet met drank, niet willen kletsen met al die mensen die ik niet zo goed ken en waar ik me niet bij op mijn gemak voel. Maar het is wel mijn zus! affijn, meer niets dan wels dus eigenlijk. Ik heb nog een paar uur om te beslissen of ik zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Woman komt van Strong Woman, als ik over een poosje hartstikke trots ben op mezelf omdat ik sterk ben geweest, dan wordt het Strong Woman.
Ik heb echt weer zin in een leuk leven, en nooit nooit meer een walgelijke kater te hoeven hebben.
Ik heb internetcoach gehad van de Brijdersstichting, heb toen een terugval gehad door slecht nieuws, heb toen een Expliciettraining gevolgd, ook op internet, en die is blijkbaar aangeslagen, want nu zit ik hier !!!!
Hoera !! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flapperdeflap....wat is er al veel te lezen :huh:

Houtje, denk er rustig over na ;)

Tapas, mag ik je een druk baasje noemen ? ;) Ben benieuwd naar de ontknoping of onthulling zo je wilt van de foto's op je werk....al iets gehoord trouwens hoe het nu verder gaat met Achmea?

Woman, hoi :) Zo te lezen heb je al aardig wat handvatten (ja, zo schrijf je dat) om je weg goed voorbereid af te leggen. Succes, hoop je hier vaker te lezen.

Zo, ben weer thuis. M. had vannacht de piek in haar migraine; het gaat nu wat beter...ze is al weer op en we hebben een stukkie gewandeld in het bos. Benauwd hier trouwens; zij had een natte sjaal op haar hoofd gedaan, ze moet lopen elke dag om trombose tegen te gaan.
Ben een beetje uit mijn ritme nu en weet effe niet te bedenken wat ik zal gaan doen...maar effe op mijn balkonnetje, komt er vanzelf iets opborrelen :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant trouwens wat je schrijft over het denken in andere talen; ik heb dat nogal met de engelse taal....hum, zal die post nog eens lezen om wat beter te begrijpen wat je bedoelt. Een ding is zeker, je hebt een behoorlijke talenknobbel...geen wonder dat daar iets van babylonische denk/spraak verwarring bijzit :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne verstandig hoe je ermee omgaat. Meid, je knokt al zo hard....niemand hoeft jou te zeggen wat te doen, je komt daar zelf wel achter. Ben wel benieuwd of je de trek om te roken met middeltjes bestrijdt..zo ja, of die ook helpen. Tis maar een vraag dus ;)
Ik nog niet van plan om helemaal te stoppen...merk trouwens wel dat het scheelt dat ik 's ochtends wat eet voor de eerste peuk wordt aangestoken; ik rook er minder achter elkaar.
Achter het toetsenbord rook ik het meeste, als pauzes tijdens het typen...is verdorie net zo verslavend als het forum soms is :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Wij hebben ook een wit (inmiddels een je-weet-wel) katertje, van inmiddels alweer net 3! Hij heet officieel Eskimo, maar vanaf het begin is het onze Mo! Het zijn volgens mij de meest eigenwijze en zeker oost-Indisch dove die er te vinden zijn. Deze is samen met puppie en kinderen opgegroeid. De kinderen (en wij ook) zijn er gek mee. Hij laat zich alles welgevallen. Heeft inmiddels al heel wat vogeltjes vermoord die dan weer met veel bombarie worden begraven. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, ik denk een klein dutje bijna 3 uur later wordt ik pas wakker.
Niets gedaan van wat ik van plan was vanmiddag, nou ja pech gehad.
Ik vraag me ook af of de zomermeeting uberhaubt nog doorgaat, het lijkt'
mij wel leuk.
We zien wel, al zou het wel prettig zijn het een beetje van te voren te weten.
Oh ik heb ook twee katers gehad, Tippy en Floepertje, ze zijn alletwee 16 jaar geworden.
Twee enorme leuke beestjes echt heel gezellig en vreselijk ondeugend.
Soms hingen ze boven in de vitrage, of molesteerden wel weer wat anders in mijn huis.
Al begin ik er nu niet meer aan die twee konden als de beste de boel slopen, en
daar kwam bij dat ik er veel extra werk op hh gebied van had.
Nu zou ik het zonde van mijn meubels en spullen vinden.
Dus Adam, Floepertje misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil die rolstoel uit, heb geen zin om als moslima hier te staan, het is te voorbarig om het hoofdje te pakken voor de agente..
Dus Sorry voor allen waarvan ik het koppie gepikt heb...

(hoe kom ik nou bij over als er voor moet staan...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...