Spring naar bijdragen

Zondag 6 januari


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Een deel van mijn alcoholprobleem is dat ik bepaalde zaken gewoon niet aankaan. Het is de kunst van het leven om alles recht in de ogen te kijken of het nu wel of niet leuk is. Ik krijg er meestal de bibbers van als er wat 'loos' is. Oftewel 'zucht'. Daarom is dit forum een goede school ter inoefening van alles wat je in het gewone leven ook tegen komt.

Maar het moet toch mogelijk zijn om een eenheid te creeeren ondanks dat we zooooo ontzettend verschillend zijn. Er is wel een gezamenlijk factor en dat is onze alcoholverslaving: beetje, erg, erger... ergst. De sterke, zwakke, sufferds, stommerikken, optimisten, pessimisten, pechvogels, gelukspoepers etc. ......


In ieder geval ga ik vandaag vol goede moed een droge dag in. Het bevalt me prima en mijn wil is aan het groeien om er echt vanaf te blijven. Toch durf ik nog niet verder te kijken dan vandaag.

VANDAAG DRINK IK NIET: doen jullie mee!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertina, wi je er iets over zeggen , hoe het zo is gekomen? Ik kan me goed voorstellen dat je baalt. Ik kan je een schop onder je kont geven en zeggen dat je een stommert bent, natuurlijk ben je een stommert, maar dat wist je zelf ook wel. De kunst nu is om vandaag, dag 1, te starten en goed na te denken wat je nu eigenlijk wilt en ik wil je er heel graag in ondersteunen. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An er is geen excuus en de schop onder mijn kont heb ik dubbel en dwars verdiend, zeker weten,
er is nooit een excuus dat verzinnen we zelf om ons wat minder schuldig te voelen.......waar een wil is is een we en ik begin vandaag opnieuw en ja den een stommert..............

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: albertina
ik blijf daar ook eten dus voor vandaag ben ik veilig...............[/q


Herken trouwens veel in jou ben ook een bangepoeperd die niet van conflicten houdt, ga ze dan ook zoveel mogelijk uit de weg krijg en de bibbers van.......heb net het draadje van gister gelezen nou van bepaalde zaken word ik niet vrolijk ik ga er alleen uithalen wat mij aanspreekt en de rest leg ik naast mij neer want ik ben tot de conclusie gekoemn dat dat beter voor mij is.......
Ik ben een denkertje en teveel denken is ook niet goed

Liefs Tina
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zowiezo een goede levenswijze om bij de dag te leven, dit uur, dit moment.
'pluk de dag' . Het is een levenskunst om niet in piekeren te vervallen: je zorgen te maken over morgen. En het is nog moeilijker, vaak, om aan het verleden te denken. Voor ons is dat allemaal heel moeilijk. Niet moeilijker als voor een ander, maar ik b.v. als ik niet wil voelen, niet wil weten ga me dan verstoppen in de drank. Zolang we niet naar het verleden of de toekomst durven te kijken moeten we heel alert zijn en alleen naar deze dag kijken. Vandaag telt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ADBers

Laten we vandaag aan vandaag denken en de drank laten staan.
Ik laat me zo heerlijk twee dagen verwennen door mijn moeder en ga al mijn lieveling kostjes eten.
Het weer ziet er goed uit hier in het hoge Noorden en het is gelukkig niet zo koud meer.
Natuurlijk moest ik toen ik wakker werd ook aan gisteren denken maar kon het gelukkig ook gelijk weer naast me neerleggen.
Mensen die perfektie van mij verwachten zal ik ook in de toekomst moeten teleurstellen.
Ik ben wie ik ben en jullie zijn die jullie zijn en samen we zijn sterk.

Tina
Veel plezier vandaag met je vriendin, nieuwe dag, nieuwe kansen en probeer je dit rotgevoel duidelijk te herinneren, schrijf het op zodat als je weer gaat twijfelen eerst even je verhaal kan lezen voordat je die fles opentrekt. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon:
GOOOOOOOOOOD MORNINGINGINGINGING FOORUUUUUUUUUUUUUUUMMMMMMM !!!!!!
:moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon::rose::moon:

Oh sorry, Tina, ik zal de roeptoeter wat zachter zetten... zo.
Jammer, meid, maar dit zijn de lessen. Niet meer doen, het brengt je niets, het wordt er alleen maar niet beter van.
Wees sterk, gun jezelf een goed leven, bouw eraan, dag vooor dag, je bent het waard. Sterkte!

An, wat je zegt, het hoort er gewoon allemaal bij. Ik ben ook geen mensenmens maar mijn deelname aan dit forum dwingt mij af en toe om na te denken over wat mensen beweegt en mijzelf in hun situatie te verplaatsen. Is niet verkeerd.

Delta, ik vind het wel goed van je dat je deze discussie even liet voor wat-ie was, want jouw input staat menigmaal garant voor meer controverse, dat zal je niet ontgaan zijn. Met je bovenstaande bericht bevestig je dus wel dat er een tweedeling is. Geeft niet, ik zie daar geen kwaad in, that's life, ik ben ook niet vrienden met iedereen, ik zit ook niet op jouw golflengte (whatever that may be).
Wat ik een beetje naief vind in het hele verhaal is dat er hier en daar een idee is alsof het hele leven, en dus ook dit forum, alleen maar pais en vree moet zijn. Onmogelijk. Juist omdàt iedereen verschillend is en dus dingen anders aanvoelt en dus een andere mening heeft, wordt het allemaal interessant en leerzaam. Peper in de soep, noemde mijn moeder dat.

Safi, petje af, ik vind dat je er goed mee omgaat. Bist ja gewoon drok wichtje, ook in tikkerij, kest ook niks an doun toch... ;)

Verhaaltje: ik zat gisteren in de auto met mijn beste vriendin, hadden we het zo over "ja en die en die had 'm ook weer goed om" (met O&N enzo) en toen dacht ik ineens "goh ik kan me er eigenlijk niets meer bij voorstellen, dronken zijn, en ik taal er niet eens meer naar, die stomme alcohol" dus dat zei ik ook. Ze kent me al veel langer, en ze weet er alles van, maar ik kreeg toch een oprecht verbaasde lange blik en de reaktie: "Wonderlijk..."
En dat, dames en heren, was een beloning zo groot als...
:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het wordt een zonnige dag hier in het zuidwesten. Gister was inderdaad heftig en ook ik kan niet tegen ruzies, heb al teveel op mijn werk meegemaakt. Ik had de neiging om mijn PC uit te doen en naar de eerste de beste cafe te gaan, maar besloot toch mee te schrijven. Vluchten heb ik al te vaak gedaan.

Tina, sterkte, je zou de 30ste samen met me gaan stoppen, maar helaas is dit je nu al 2x maal niet gelukt in een week tijd. Misschien moet je kijken naar de oorzaak hiervan. En, ja je kan elke dag opnieuw beginnen.

Safi, veel plezier bij je moeder en laat je lekker verwennen.

Veel liefs,

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goeden morgen mede forum leden ,
ik denk altijd , gelukkig hoef ik niet met iedereen door dezelfde deur ;)
wakker geworden van mijn eigen geblaf , nu ja het was toch al bijna 8 uur .
vandaag ga ik eens genieten van het leven en dus maak ik een ritje naar holanda of zoals de spanjaarden zeggen paises bajos , eens kijken of ik lekkere pofferjes vindt
gisteren is voorbij , morgen moet nog komen en vandaag is wat telt , dus vandaag laat ik diene eerste staan .
tina enkel vandaag laat ik die eerste staan succes met dag een .
kothje mogen we jou lezen vandaag ??
zo lieve mensen ik verlaat jullie met een vriendelijke groet en hoop dat jullie goed geslapen hebben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, op het moment dat die knop om is, ècht om, verdwijnt eerst het gif uit je lijf, en daarna uit je gedachten.
Het is acceptatie van een leven zonder alcohol. Je hoeft daar verder niets vanaf te weten of je bij voor te stellen, je hoeft het alleen maar te dòen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeah KOH is back vandaag !!!! Kooooooooohhhhhhhhhhtttttttjjjjeeeee!!!!!!!!

Ik heb gisteren gemerkt dat ik steeds beter met de soort situaties ook op dit forum leer om te gaan en dat is ook prettig.

Tegen Albertina zou ik willen zeggen: als het moeilijk gaat, probeer de tijd die je dan moet doorkomen in stukjes te hakken. Het ís in het begin ook moeilijk. Misschien heb je wat aan de keukenwekkermethode? Het heeft mij altijd erg geholpen.

Ik ga zo even achter de lichtbak maar eerst even een bakje koffie zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, je wilt niet weten hoe vaak ik nog op m'n kanis gegaan ben voordat ik doorhad dat alcohol gewoon ècht geen optie meer was. En dat terwijl mijn motto altijd was (en nog is): als het niet werkt, dan moet je het niet doen. Tsjongejonge wat nam ik mezelf in de maling.
Kijk, ik zou ook heel graag mijn vliegbrevet willen halen, maar dat zal nooit lukken want dat is veels te duur voor mij. Maar dan ga ik toch ook niet iedere dag proberen om te vliegen door dan maar van het dak te springen? Het is gewoon geen optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sandra,

Je hebt gelijk 2x in een week, oorzaak? Ja je kan wel een oorzaak zoeken maar dat vind ik dat ook weer een slap excuus, ik moet gewoon per dag gaan en niet steeds maar weer denken zal ik het wel kunnen,
Heb trouwens genoeg lieve uitbranders gehad hoor!!!!!!!!
Waar ik me wel over heb verbaasd is het zijdraadje van gisteren, heb het net gelezen het raakt mij dat mensen elkaar zo behandelen, vind het negatieve aandacht vragen en ik moet nu echt bekennen dit wil ik helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!
Zal op een andere manier naar het forum moeten gaan kijken want nee zoals gisteren daar bedank ik voor, Ik verwacht geen heilige boontjes maar dit gaat alle perken te buiten bah......
En sorry dat ik je in de steek heb gelaten maar er is altijd een nieuwe kans, en die ga ik toch pakken vandaag,

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

Zoals je misschien gelezen hebt ben in al 2x de fout ingegaan deze week, ook bij mijn vorige stoppoging 12 jaar geleden ben ik regelmatig onderuit gegaan en uiteindelijk toch 10 jaar ADB, waar ik nu zo nieuwgierig naar ben hoe lang ben jij ADB.

Water,

Bedankt voor je bemoedigende woorden

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...