Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ja Houtje, lijkt mij ook. We weten toch van elkaar hoe gevoelig het onderwerp drank ligt?Enfin, te gek dat het in de boekenwinkel komt te liggen zeg! Dat hadden jullie nooit verwacht toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ik heb niet gezegd, dat je ieder weekend klem drinkt. Niet zo cynisch! Ik zeg dat je nog steeds drinkt. En dan blijf je de trek in stand houden. En inderdaad een alco, grijpt ieder gelegenheid aan. Niet slechts jij, wij allen.Dat is inderdaad waar.Dat ik zeg houd je bijeen, is ook waar!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Houtje, inderdaad, over de port en de wijn. Dan denk ik hoe zal er daar gepraat worden.Maar je gaf al aan, dat er een vrolijke ondertoon is. Mijn zege heb je. Je vindt het hopelijk niet gek, dat ik het uit mijn visie bekijk. Ik wil los zijn, zonder drank en ook weinig story's rondom.Wie weet kom ik, of blijf je dan weg. Zou je geen ongelijk kunnen geven. Een gek mannetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Nou Har,We hebben allemaal ons eigen verhaal opgeschreven. Die van mij durfde ik pas onlangs terug te lezen. Ik heb al drie keer op het punt gestaan om te zeggen "ik doe niet meer mee" het is ook wel doodeng hoor!Er is trouwens een boekje, "0% alcohol" heet dat, waarin verhalen zijn beschreven van 4 of 5 niet-drinkende alcoholisten, dat vond ik ook wel herkenbaar, maar het was vlakker geschreven met minder inhoud en emotie dan ik dit boek gaat komen.Enggggggggggg!!!!!!!!!!!!By the way, ik moest me hier om 18 uur naar binnenvechten over stapels post, rugzakken schoenen, jassen enz. wég opvoeding in één dag, en ik pakte de pannen uit de kast en een schaal voor het vlees te marineren en patsssssss!!!!!! schaal in 1000 stukjes, het lag OVERAL door de hele keuken. Ik dacht, goh, typisch zo'n ik ben slordig want ik heb teveel gedronken aktie MAAR NU DUS NIET. En dat sterkt me. In het geloof dat ik nu béter, volwassener en vooral verantwoordelijker bezig ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Soothe, we gaan over fotografie praten toch? Ach, man het zal best meevallen. Als je die verhalen niet wilt horen is er vast wat anders om over te praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Soothe,Als ik jou ga ontmoeten maak ik vooraf een conversatie-lijstje van niet-alcoholische onderwerpen. Wat vind je bv. van vliegvissen? Altijd interessant .En ach, dit was in 2,5 uur in de auto zitten met zijn vijven één keer (30 seconden) dat het erover ging. Tja, als je in een gezelschap van 12 zit (op de volgende meeting) en het onderwerp spreekt je niet aan, dan houd je gewoon je mond en begint over iets anders (o jee, dat kan natuurlijk niet tegelijk), maar je kunt toch meepraten of over iets beginnen dat JOU interesseert, bv............???? vliegvissen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 :light: Scherven brengen geluk Houtje Blijven jullie anoniem als het boek uitkomt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 ... Kijk dat gebeurd er als je druk bent. Vergeet je uit te loggen, terwijl ik de hele dag elders was! De computer is wrs door een meedenkende huisgenoot dichtgeklapt.... Nou ja, er zijn ergere dingen Pip, ik ben blij dat je bent gaan slapen. Ik denk dat het goed is even afstand te nemen. Ik snap je besluit denk ik. Of je bent er helemaal, of helemaal niet. En dat lucht niet op. Hoe kan het ook, als je niet weet, wat je wilt! Kom op meis, doe je lieslaarzen aan en ga door de bagger voor jezelf! Eerst en voorop JIJ!Een hele strakke knuffel en een dikke kus voor jou, van mij. Het kan helpen om tijdens het baggeren je hart helemaal leeg te gooien! Kom maar. Neem je tijd nu het even kan. Denk even alleen aan jezelf!!! Helaas, ook hier moet je weer dóórheen! Kom op meis, je kan het!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ik heb al een lijstje1. fotografie en de div. fotobewerkingsprogramma's2. computers3. het vrijwilligerswerk van Har, Safi en Houtje4. ik wil ook graag weten hoe en waarom jij zo goed Spaans spreekt5. enz.6. nader in te vullen7.w.v.t.t.k. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Houtje. Wie is van hout? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Jan Foudraine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Desnoods rijd ik over Amsterdam! Je denkt toch niet dat ik sta te popelen met al die rare mensen?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 En... ik heb een partner. Hier gaat alles in gezamelijk overleg! Anna en vliegvissen.Ze ziet ze niet vliegen, of toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 w.v.t.t.k. = ??"Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Mijn god , ze komt zo. Even snel koken.Groet. Vliegvissers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hahahahahahaha !!!!!!!!!!Wat Verder Ter Tafel Komt :D:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Marjo, kun je niet over Eindhoven rijden? Zal me normaal gedragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Soothe ik heb jouw toch ook geregeld horen vertellen dat je met Anna bij haar zonen en vrienden hebt gezeten en dat zij wel dronken en jij niet.Ik bedoel dan zeg ik toch ook niet dat je aan het droogdrinken bent.Je hebt echt helemaal een verkeerde indruk van een ontmoeting.Drank staat echt helemaal niet voorop maar de persoon erachter die je steeds beter hebt leren kennen door het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 quote: Originally posted by: houtjeHahahahahahaha !!!!!!!!!! Wat Verder Ter Tafel Komt :D:present: Koffie en gebakjes toch? Géén drank onder de tafel!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Jammer Pip maar ik weet donders goed wat Soothe tegen je zegt en elke alcoholist die gewoon niet langere tijd kan stoppen weet wat jij nu doormaakt.Het klinkt hard maar wees gerust zowel Soothe als ik hebben dat punt wat jij nu bereikt hebt meerdere malen/jaren meegemaakt.Het is geen aanval op je persoon, het is een spiegel van een mede alcoholist die al een stapje verder is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Nog even over mijn arm en de ingreep van gisteren: Ik geloof dat ik INDERDAAD MINDER pijn heb joecheiiiiiiiiiii !!!!!!!Ik heb vandaag wel nog pijnstillers geslikt maar ook preventief voor de lange dag.De ernstige hoofdpijn heb ik niet gehad gelukkig, waarschijnlijk omdat ik zo'n rustig bedlegerig persoontje ben .Het enige is, door de costeroïden kreeg ik vanmorgen een opvlieger (nou weet ik ook hoe dat voelt) die om 8 uur begon en om 18 uur nog na-gloeide toen ik thuiskwam. Maar dat is "normaal". Met de verdere complicaties op het gebied van de vrouwelijkheid zal ik jullie maar niet vervelen, maar het verstoort je hele hormoonhuishouding voor de rest van de maand en dat was gelijk duidelijk . Netter kan ik het niet zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Jaa, ik meld me ook weer. Moest vanaf het station eerst nog naar het bos om de hond weer op te halen bij de oppas, en toen gegeten, en toen 2 uur op de bank gehangen voor mijn upc mediabox om nog een detective af te kijken die al een tijdje op de harde schijf stond... en nu dus eindelijk weer eens even hier kijken hoe het allemaal gaat.Soothe, we hebben ontzettend gelachen in de auto om al die naïviteit die vaak met het drinken samen ging en vooral gepraat over hoeveel beter het leven is zonder alcohol en om dat te kunnen delen met elkaar is wel heel bijzonder. Allemaal keurige dames van wie je het je niet voor kan stellen dat ze soms als laveloze dronken torren door het leven gingen. Het is toch de overeenkomst die er is en om nou elkaar te ontmoeten en het niet over alcohol te hebben is net zoiets als met de vliegvisvereniging bij elkaar komen om te praten over breipatronen maar we zijn niet alcohol, we zijn allemaal gewoon mensen die in ieder geval 1 ervaring met elkaar delen, namelijk dat we weten hoe het is als je afhankelijk bent (geweest) van alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ik zou dolgraag iets zinnigs willen zeggen, maar krijg de juiste woorden maar niet hier. Het klopt. Ik ben er ook geweest. Maar wat zie je, als er niets meer is en je niets meer voelt. Destructie, alles is toch al niets meer waard en kapot! Tot nu toe lukt het nog voor de kinderen, maar dan nu: Vrij spel! benut die kans, en ga ervoor!!! Wetende, nu ik dit schrijf, dat er een grote kans is, dat het niet aankomt, of niet op de juiste plek. Het is je balans opmaken. Je weet waar je uitkomt als je weer gaat drinken... je bent er al geweest. Het is alleen en gedachtensprong. Springen in het diepe met je ogen dicht. Wees niet bang. Spring!!! We vangen je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ik vind het wel zinnig wat je zegt Marjo.Pip we schoppen niet na, we bedoelen het goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Met je meehuilen heeft alleen zin als we allemaal nuchter zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden