Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Corinne, ik snap heel goed (denk ik) hoe je je nu voelt. De enige manier om nu weer tot rust te komen, is, om die ook inderdaad te nemen. Zonder je daarover schuldig te voelen! Ik besef me wel dat ik in een luxe situatie verkeer, omdat ik niet vanuit een baan naast me dit allemaal moet doorgaan. Jij, en velen met jou wel. Dat is misschien aan de ene kant makkelijker omdat je overdag de afleiding hebt van je werk. Aan de andere kant lijkt het me ongelooflijk zwaar, omdat je daar natuurlijk ook energie aan kwijt bent, soms doodmoe thuiskomt en ook gewoon op je werk je dag wel eens niet hebt, en dan toch door moet. Het is daarom zaak, om naast sociale en familiaire gebeurtenissen die je niet even kunt overslaan, te rusten! We leven in een maatschappij die veel van ons vergt. Als je herstellende alcoholist bent en ook nog eens depressief, toch je baan weet te behouden, een gezin naast je hebt én ook nog eens aan alle andere sociale verplichtingen moet voldoen. Ja, dan ga je wel eens een grens over. Soms kan het niet anders. Je bent je bewust, ook je lichaam geeft het aan, dat het genoeg was. Herstel vandaag. Voel wat je nodig hebt. En neem het voor jezelf! Ga, wat mij betreft, hier niet ook nog eens je verplicht voelen mee te doen. Probeer vandaag eens heel egoïstisch te zijn om te voelen wat JIJ wilt! Ik geef je alvast een warme knuffel en een zoen om je moed te geven, dat te doen! Hou vandaag maar lekker van jezelf. ik vind je een dikke kanjer!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Corinne,ik denk aan je mijn aanbod staat nog steeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Dank je Mick! Harry zat al ergens in mijn hoofd op de achtergrond te neuriën....Maarreh... Hij heeft wel heel erg gelijk!!!Het is de basis waar vanuit ik het beste weer kan gaan Leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 gnignigniffel Albertien! Dat was stiekum ook wel een beetje de bedoeling. Want vanwege een gedondertje zou ik jou écht niet willen missen!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Tapas, een STRAKKE KNUFFEL Yeah een heel jaar ADB!!!!!!Gem, een STRAKKE KNUFFEL Dertien maanden en een maand op weg in je tweede jaar !!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Potverdorie Houtje! Da's nog es een slinger!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Ja Marjo dat hebben ze wél verdiend vin je niet?En ik zat nog na te denken over dat DOEN hè, weet je, als je kiest voor drinken dan DOE je ook gewoon je verstand uit je wéét dat het niet goed is, dan is het niet zo moeilijk dat DOEN niet te DOEN gewoon. Daarmee starten en dan zien hoe je je voelt.Ik ga wat aan mijn uitzwaaier ermee DOEN.Volg je het nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Mooie bestemming Pippi.Mag ik vragen hoe je je nu voelt, nu je gekozen hebt voor DOEN (kleren, kapper, naaimachine)? je hoeft geen antwoord te geven hoor, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.En wat voor pillen bedoel je? Als het anti-pieker is, wil ik ook een setje hebben .Wat zeg ik, doe maar een dozijn !!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 DOEN Houtje! DOE 's gek!! Volgens mij heb jij die helemaal niet nodig, Pip!Hoe is het gegaan gisteren?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 quote: Originally posted by: pippiEn de 5000 ste is voor Water. Trek die gordijnen vandaag eens open! Woehaaaaa wat een eer!!! Tsja nou moet ik wel he... effe wachten zo dan AAAAARGGHHHHH wat is het gras van de buren groen zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Weet je wel zeker dat het alleen gras is, Water Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 That's the spirit, Pip!!!!!Hartstikke goed meid!!!!Veel succes en plezier vanavond!Dat is genoeg om zeker te weten!Ben blij te horen dat je weer voor jezelf gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Tapas,Van harte met 1 jaar ADB (en vanaf januari j.l helemaal alcoholvrij!!!!!!!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Fijn te horen Marieke. Waar is je 'ouwe' hoofd. Had je niet herkend:huh:Alleen vandaag drink ik niet. Het voegt werkelijk niets toe aan mn leven. Het is heus niet zo dat alles rozegeur en maneschijn is maar zonder drank altijd nog beter. Wie heeft er nou belang bij z'n gevoel en alles wat daarmee samenhangt te verdoven? Wat levert het op? En eens een alkie, altijd een alkie. Tenminste dat denk ik en ik ben bang dat 'gecontroleerd' drinken voor mij niet is weggelegd. Binnen de kortste keren tel ik mn biertjes weer en baal als het bezoek er ook nog eentje wil, binnen de kortste keren ben ik alleen maar meer met drank bezig en dat wil ik niet meer. Maar goed, ben er zelf 24 jaar zoet mee geweest dus ja....Heb afgelopen week mn stap 1 weer es opgeschreven. Hoe het was, waarom ik gestopt ben en hoe het nu is.Ik kan me niet voorstellen dat ik weer zou willen gaan drinken als ik me herinner hoe het was. Het was vreselijk en ik voelde me waardeloos. Ik wil niet meer en hoop dit vol te kunnen houden. Ik begin gewoon weer met vandaag, dat is te overzien. Ik hoef alleen vandaag niet te drinken.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Getverderrie ja! Die biertjes gaan tellen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Dank jullie wel voor de felicitaties! Het mooie is dat ik het vergeten was! Ik had er van de week wel aan gedacht, maar dit is een teken dat ik er minder aandacht aan besteedt! Misschien wordt het gewoner voor mij???? Ik hoop het van harte! Door hier te lezen en af en toe te schrijven blijf ik alert.Jullie zijn dan ook nog niet van me af!!!!Tapas,wat heb je dat mooi allemaal omscheven!Marjo,jij omschrijft het ook allemaal zo mooi! Ik ben blij voor je dat de lijn omhoog gaat!Pippi,mijn complimenten voor de actie van gisteren! En vanavond uit eten... laat die kerels maar een poepie ruiken!! Hou dat gevoel wat je te weeg hebt gebracht vast! Het zal niet van de een op andere dag goed gaan, maar dat is niet erg!An,jij mag inderdaad nooit meer voetbal kijken! Al ben ik er stiekem wel blij mee!Corinne,jij had ook wel veel de afgelopen dagen! Doe maar rustig aan! Je hebt je kranig geweerd! Houtje,zo blij voor je dat het met je nek/arm beter gaat! Doe je wel een beetje kalm aan! Die mensen zijn al even niet gewend dat je strijkt...Tina,veel succes morgen bij Brijder! Ik hoop dat je steviger in je schoenen komt te staan dan je nu al staat!Ik staat weer op de rails. Wellicht met een extra hulp erbij, kom je weer waar je wilt zijn! :heartIk ga me douchen. Heb vanmorgen weer getraind na lange tijd. Loop dus ook weer mank, maar morgen ga ik weer naar de fysio! dat helpt enorm!Van de week mijn laatste week op het werk. Ik zie ernaar uit! Gemengde gevoelens weliswaar, maar het is goed zo!Ik wens iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Marieke,ik hoop van harte dat het bij de uitglijder blijft, zoals je zelf aangeeft. Mss wel goed geweest.Jammer dat je je datum hebt weggehaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Ik heb even een computertechnische vraag, Als ik de zoekfunctie gebruik en bijv. een eerder geschreven tekst van mezelf wil teruglezen.Dan loopt de tekst rechts uit beeld door......Moet ik dus regel voor regel met de pijl naar rechts scrollen....Wrs heb ik iets gedaan, wat ik niet had moeten doen. En is het snel op te lossen.Heb alles al geprobeerd.... Behalve......? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Bam,Gecontroleerd drinken, ik geloof er ook niet in, gisteren hebben 2 glazen wijn mij in de verleiding gebracht, ik vroeg mezelf af, wat wil ik mezelf nu bewijzen ? Ben meteen terug naar die fles cola gegaan, jammer van die 2 glazen, vroeger was het trouwens ook zo begonnen, dus voel ik me boos op mezelf. Dus direct op de rem gaan staan en blijven remmen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Gem, weet je mijlpaal niet maar van harte meid. Je gaat goed!Wannes, tja, zoals Ferry altijd zegt:'mn remblokjes zijn stuk". Ik hoop het niet meer te gaan uitproberen. Ik sta machteloos tegenover de drank, dat win ik never nooit niet. Altijd hetzelfde proberen en een andere uitkomst verwachten, hoe dom kan ik zijn. Maar het is geen domheid, alcoholisme is een ziekte, of als je moeite hebt met dat woord, een allergie die niet meer overgaat. En ik denk dat alleen dit te willen aangaan niet te doen is en dat hulp onontbeerlijk is. Voor mij is dat lange tijd het forum geweest en nu ook voor een groot deel de AA, mn sponsor en het werken van de Twaalf Stappen.Ik ga naar mn tuinhuisje en mn border schoffelen. Lekker dom werk, heerlijk. Laters.Haha Marjo, telde jij je biertjes ook altijd? En de volgende dag maar liegen als mn vrouw vroeg hoeveel ik had gedronken. Ochhhhh, een stuk of zes ofzo.......:$Haha, smiecht die ik was. nou zout ik echt op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Tja, tel nu nog wel eens de koeien in de wei Blijkt ook nog nut te hebben als de boer langskomt!Ik ga even een uurtje plat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Mag ik even zeuren?Ik heb hier een puber van 1 meter 80 rondlopen die van de week proefwerkweek heeft en alsmaar niet begint met leren, en tja, hij is vanmorgen stiekum uit bed gekomen (ging pas om 1 uur naar bed) en zette meteen zijn gamebox aan o nee Xbox dus dat zag ik op mijn computer, toen heb belde zijn vader hoe het met leren ging, en ondertussen bleef hij doorgamen (schieten) en toen blafte ik "doe die headset af als je aan de telefoon bent" en toen blafte hij iets terug, en oeiiiiiiiii toen gaf ik een tik. Fout !!!!!! Zo vreselijk fout. En nou is hij pissig en woedend en recalcitrant en gaat he-le-maal niet meer leren. En hij heeft twee vette onvoldoendes gehaald deze periode en een preek van de mentor gehad dat helpt ook niet, hij vertelt NIETS thuis, ook nooit gedaan trouwens, en tja, nou zit ik hier met een opgeblazen rood hoofd (bijwerking van de cortisonen die ze ingespoten hebben tussen mijn wervels getver) en ik ben ook meteen met enige andere vrouwelijke ongemakken geconfronteerd geworden en ik moet twee keer per dag douchen ik voel me vies en ik heb er geen zin meer in.Bah !!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Okee, ik weet het alweer, je kan een paard naar het water brengen maar niet dwingen om te drinken...... maar als moeder is het ook niet makkelijk om dit aan te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Over paarden gesproken, zij houden van water, en ik zit erop, hoe langer hoe liever, daar in het bos ver weg van de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 He,he, even gedouched en visite gehad maar ondertussen serieuze gesprekken gemist en de gein daarna. Het lijkt wel of je 24 uur online moet blijven hier anders ben je de draad kwijt. Vind paarden leuk met veulens in de wei maar voor de rest ben ik er bang van.Prachtige slingers hier vandaag, zelfs mijn contactlenzen worden hier blij van. Echt leuk en gemeend en dat doet me weer nadenken waarom er zo vaak korte lontjes zijn want we kunnen ook heel lief voor elkaar zijn omdat we elkaar zo nodig hebben. Ik begrijp wel dat het door het stoppen/minderen komt maar zit nu met zezelf te filisoferen dat vele dingen ook anders kunnen..........Heb een heerlijke Griekse salade gemaakt met basilicum aardappeltjes en ga nu mini vegi-burgertjes in de zelfgemaakte marinade leggen. Ondertussen woefje uitlaten en een DVD op zetten.Verboden te kwijlen op mijn topic hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden