casiris Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goedemorgen langslapers,Allemaal een oranje-kater van gisteravond?Als het maar niet van de oranjebitter is, hoewel het wel bitter was voor Oranje.Och,het is maar een spelletje....Kort,maar goed geslapen vannacht en er ligt weer een droge dag voor me/ons.Hopelijk met mooi weer,want er moet onkruid verwijderd worden,de tuin staat vol zevenblad.Ik lees straks wel verder als er meer mensen wakker zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Mogge Casiris, ik ben allang wakker hoor, zat even bij te lezen na mn nachtdienst.Tja, Nederland/Oranje eruit, helaas, pindakaas, laten we eerlijk zijn, die Russen waren beter (helaas..'Maar ik hoop nu wel dat zij wereldkampioen worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 @Casiris:Ook goedemorgen.@Stien:Het voelt voor mij niet als "voor gaas gegaan", dat klinkt alsof ik voor schut ben gegaan, gestruikeld ben. Maar nee, ik was er gewoon klaar mee. Het leverde me niet meer op, wat ik prettig vond en ook al is dat de verslaving die spreekt (hoor ik een aantal denken), dat maakt me dan niet uit. Stoppen is een keuze en starten is een keuze. MIck Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Mick, je schrijft "Het leverde me niet meer op, wat ik prettig vond en ook al is dat de verslaving die spreekt (hoor ik een aantal denken), dat maakt me dan niet uit. Stoppen is een keuze en starten is een keuze. "Je was 14 mnd gestopt, meen ik? Voelde dat dan echt niet beter dan als toen je nog dronk?En wat moet ik me nu bij je "drinkgedrag" voorstellen, als ik dat mag vragen? (bv dagelijks, af en toe, veel, weinig)Zelf kan ik ook helaas niet helemaal stoppen, maar schijn te "moeten", weliswaar alleen na mn nachtdiensten, gek he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 @charlie:Ik wil er niet teveel over zeggen, want dit is een forum voor mensen die willen stoppen met drinken en dat wil ik op dit moment niet en ik wil geen mensen een reden geven (kan niet) te gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 OK, Mick, ik snap het, maar wil wel zeggen dat dit ook een forum is voor mensen die willen "minderen". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 @charlie:O ja, inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Morgen,Komt hier iemand benee die gisteren geweldig genoten heeft van de wedstrijd ennnnehde kroegentocht daarna. Het verhaal gaat hier niet over de wedstrijd maar over de hoeveelheid stippen die zijn neergelegd alvorens thuis te komen. En nu moet er eenbak geleegd worden en schoongespoeld, nog een flinke stip!Geen iedee hoeveel en wat er gedronken is, wel een fikse kater en de opmerking,voor mij voorlopig niets meer!Casiris,Je bent lekker bezig, ga je vandaag naast het wieden ook weer zwemmen?Of was dat vorige week een éénmalige aktie.Charlie,Fijn je weer te lezen, rustiger vaarwater nu?Al na gedacht een andere optie te vinden i.p.v. nachtdiensten, die het je nu zomoeilijk maken?Mick, wat ik vannacht schreef bedoelde ik eigenlijk niet jouw gevoelens mee hoor.Het waren eigenlijk mijn eigen gevoelens die zo hard naar boven kwamen.Zelf was ik de afgelopen week aan het worstelen met gedachten van het uit willenproberen en ik denk zelfs excuses aan het zoeken voor mijzelf om dit vooral tekunnen doen.Maarrre wel fijn om je hier weer te lezen Mick!Carolien, ook goedemorgen, lekker die heldere koppie hé!Zit me net te bedenken dat er w.s. wel hééééél veel medelanders zijn die niet echtlekker aanspreekbaar zijn deze morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 @stien:Wat valt er nou uit te proberen dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Hoi Stiennee, nog niet nagedacht, want op zich bevallen die nachtdiensten me prima!! En het betaalt natuurlijk goed, laten we eerlijk zijn.Bovendien doe ik mn werk met en voor de clienten met veel plezier.Mijn fout is dat ik echt nooit gelijk mn bed in kan als ik thuis ben, nooit gekund trouwens, want ja, na een gewone werkdag ga je toch ook niet direct naar bed? Bovendien ( ja, heb het wel geprobeerd hoor..) word ik dan veel te vroeg wakker, na een uurtje of 2 al..Wél drink ik nu anders, geen grote hoeveelheden meer en zeker geen sterke drank.En ooit, hoop ik toch ook dáár vanaf te komen, want in mn vrije week/vakanties, taal ik niet naar alcohol, alleen maar in de nachtdienst, vreemd toch.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Gem : 13 maanden droogTapas : 1 jaar droog!!!:camera::clock::light::camera::clock::light::camera::clock::light::camera::clock::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Mick, af en toe als ik er aan denk, hoe smaakt het ook weer loopt het water me in de mond.Ik vind mezelf soms "super ongezellig" en saai, het gevoel van er bij willen horen.Maar ook willen weten, voelen, wat is nu mijn grens. Ohhhhhhh het klinkt ook zo geweldig stom maar toch kan ik er soms flink om malen.Charlie, zou toch maar gaan nadenken. De werkzaamheden zijn er ook op andere tijden, qua betaling is maar net hoe je het bekijkt. Als je stopt met alco speel je kiet (ik weet niet hoe je dat woord moet schrijven) en hou je mogelijk nog geld over.Qua gezondheid alleen maar voordelen dus winst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goedemorgen: Nederland heeft verloren en dat is .... MIJN schuld. Voor het eerst heb ik eens naar een voetbalwedstrijd gekeken, had ik dus niet moeten doen...... Ja hoe krom kan je denken.Vanmorgen weer fris op en dacht bij mezelf hoe goed het is om niet te drinken.Ik snap Mick heel goed, waarom je zegt het nu een keuze te zijn om wel te drinken na een drankloze tijd.Een enkeling kan hier vreselijke last van krijgen. Als of het leven vlak is, er geen opwinding of happy gevoel meer is. Op een gegeven moment wil je het weer voelen.Maar Mick ik geloof niet dat het helemaal van harte is, dat 'starten' want waarom schrijf je dan hier? Heb je de boel een beetje onder controle? Je weet dat ik 5 jaar niet heb gedronken en een 'herstarter' werd.Nu zit ik daar dus mooi mee, want ik ben nu alweer 2 jaar bezig van die zooi af te komen. Gelukkig is het geen dagelijkse gebeurtenis meer, maar wel een tweewekelijkse of maandelijkse verslaving die me bij de nek grijpt. Als of ik moet.Vandaag moet ik niks, ik wil gewoon niet.Kan ik vanavond terug lezen of ik het dan ook nog zo in mijn kop heb zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goed van je Charlie om daar aan te denken!Afgelopen week nog over gesproken met Gem en Tapas dat er vaak vergeten wordtom de mijlpalers te feliciteren.Voor nieuwe mensen misschien wel aardig om te weten, even jullie naam metstopdatum vermelden op het mijlpalen draadje onder thema's. Als er zo velen zijndie schrijven is het vaak ondoenlijk al die data's bij te houden.Gem en Tapas, voor jullie samen: GEFELICITEERD! :present::present:Jani, als je mee leest, ik hoop dat het je goed gaat! ffweg is volgens mij al heel erg lang weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Stien, dankzij dit forum drink ik allang niet zoveel meer meer, gelukkig!En ik wÃl niet meer op de dag werken, al die rompslomp daar om heen, bbrr..Nee, laat mij maar lekker hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Hoi An,Ja, ik schrijf hier, omdat ik nieuwsgierig was en ff inlogde en daarop een reactie kreeg en ja..... daar ga ik dan weer he... zo verslavingsgevoelig dat ik ben joh...hahaha.En ff meebabbelen is op zn tijd best even leuk. Dat is de enige reden dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Jani en ffweg was ik voor het gemak maar "vergeten" hier, maar wellicht lezen ze nog, dus bij deze, als jullie nog droog staan ook van Harte!!An, jij gaat het redden vandaag, wedden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Het is de schuld van Kate, dat ik hier nu weer zit te schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goedemorgen allemaal,Gem en Tapas gefeliciteerd.Nou An bedankt, vanaf heden heb je een voetbalban.Charlie ik had na de nachtdienst altijd verbouwingsneigingen, Meubels verslepen, muren ander kleurtje en dat soort dingen. Misschien maken die wachten de hormoontjes in de war.........Was gisteren tijdens het voetbal vreselijk misselijk geworden omdat ik vind dat daar sjipses bij horen maar er stond ook een schaaltje met kersen op tafel en een bakje salmiakdropjes. Van de spanning alles door elkaar gegrepen maar dat bekwam me niet zo goed hahahah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Tapas!!! Wat een mijlpaal om één jaar ADB te zijn!!!!!Meid van harte gefeliciteerd, je hebt het eerste jaar gedaan. Veel geleerd en weer van jezelf gaan houden. Een jaar donder-zonderdagen, geweldig!!!:moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::)Gem, je eerste maand van het tweede jaar!!!! Ik vind het vreselijk knap dat je zover al bent gekomen. Ik hoop voor je dat het dit jaar een soort "way of living" wordt. Wat meer gewoon zeg maar, om niet te drinken!!! Vol power je nieuwe baan in, proficiat!!!!!:moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::):moon::heart::musicnote::light::light::) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Getver, Carolien je maakt me weer misselijk met die warme melk, zeker ook nog met een romig velletje er op IIIIEEEEKKKKKK Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goeiemorregge... 'k heb het zand nog in m'n ogen, zo lekker geslapen... Gem en Tapas , dappere medestrijders, grote voorbeelden, stoere droogstaanders, ik ben trots op jullie! Al lang niets meer van Jani en Chinagirl gehoord. Jammer toch steeds als er mensen ineens afhaken op dit forum, ik haal me dan van alles in m'n kop, voornamelijk niet-leuke dingen. Moet ik niet doen, ik weet het... gewoon hopen en duimen dat het zo goed gaat dat ze mij niet meer nodig hebben... An, haha, ik dacht al dat Nederland verloren had omdat ik m'n oranje petje niet op had (in de auto laten liggen), maar gelukkig is dat dus niet zo... Eèn opmerking van jou viel me op: "Als of het leven vlak is, er geen opwinding of happy gevoel meer is." Dat is voor mij dus èèn van de grootste voordelen van niet drinken, ik heb niet meer zo'n last van emoties, maak niet overal meer een drama van. Heerlijk rustig.Nou, ik zal maar eens gaan douchen want het is hier nu net een heren-sociëteit: in de kamerjas, dikke rookwolken en een grote bak koffie (zònder cognac, dat dan weer wel... )tiebvaud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goed morgend iedereen, hier gaan we dan weer, gisteren 2 glaasjes niet aan mij voorbij kunnen laten gaan ,dus terug aan de start dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Water, ga je voor mij ook even? Ben niet vooruit te branden en het douchewater lijkt me erg nat en veel te dun............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2008 Goedemorgen allemaal,Jubilarissen van harte, een megaprestatie!!!! :heart::heart::heart::heart:Net wakker en zo vreselijk lekker geslapen, moet gewoon nog een beetje bijkomen.Morgen heb ik mijn intake bij de Brijder.Ik kijk er eerlijk gezegd naar uit, het gaat allemaal goed maar ik heb toch een extra steuntje in de rug nodig.Als ik lees dat sommigen het toch weer gaan proberen, het drinken, denk ik bij mezelf,had ik het maar nooit geprobeerd.Voor mij werkte het niet, maar dat wisten jullie al.Zo ik ga straks weer eens een dagje werken, dan nog 2 dagen en dan heerlijk 2 weken vrij!Maak er een mooie dag van allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden