Spring naar bijdragen

zondag 29 juni

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
RJB

Beste Vrouwvanalco,

Misschien even iets uit mijn eigen ervaring:

de kans dat je man a) niet naar de dokter gaat of
B)
wel naar de dokter gaat, maar het geval volstrekt bagatelliseert en c) aan jou vertelt dat het allemaal wel meevalt of wat dan ook, is bijzonder groot.. Veel verandert daar niet aan als je mee zou gaan naar de dokter..

Mijn ervaring is dat ik de weg naar de hemel heb geplaveid met goede voornemens en over de uitvoering van die voornemens loog dat het gedrukt stond. Ik was wat dat betreft een echte alcoholist en ik word nog koud van hoe ik de mensen om mij heen, en uiteindelijk mezelf bedrogen heb, voor de gek heb gehouden, mooie praatjes heb verkocht, om maar door te kunnen gaan met drinken..

Pas als je ECHT en ECHT ZELF tot de conclusie komt dat het zo niet langer gaat, dan pas ben je bereid om er iets aan te doen. Daarbij helpt denk ik niet dat jij meegaat naar de dokter, of zijn hand vasthoudt of wat dan ook: het enige wat helpt, is dat jij DUIDELIJK bent en GRENZEN stelt en je aan die grenzen houdt. Ik weet dat mijn Grote Liefde dat uiteindelijk heeft gedaan en dat heeft me geholpen.

Alcoholisten zijn niet ontoerekeningsvatbaar.. Ik had er - uiteindelijk - iets aan dat ik me dat realiseerde, en dat ik vrij kon zijn in het kiezen voor een "leven" met gebruik, of een vrij leven - zoals ik dat nu probeer vorm te geven. Je partner op de huid gaan zitten, zijn probleem tot het jouwe maken, zijn verantwoordelijkheid overnemen: het helpt hem allemaal niets, en uiteindelijk verlies je ook nog je zelf respect..

Ik schrijf dit allemaal zo duidelijk, omdat ik begreep dat je als Rotterdamse
:D
wel wat kan hebben!

Veel sterkte, hoe dan ook!

Ja hoor, kan ik makkelijk hebben, ik zou niet goed snappen waarom niet hihi

Ik reageer later want ik ben even heel druk op het moment..... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps.....nu zit ik dus even met mijn mond vol tanden.
Ben niet zo'n organisatietalent, maar ik zeg niet direct nee...maar ook geen ja!
Ik zal er eens over denken of ik dat wil en kan zo'n meeting organiseren!
Je hebt wel een punt met dat over de datum!

Ja ik ben het weekend en volgende week met mijn kids op de camping (in Lux), alvast even voorproeven voor de vakantie! Fijn, ja meestal wel, zeker als het weer mee werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik val even binnen, weet niet in wat voor discussie. Ik laat maar van me horen, voor jullie denken dat er wat loos is.
Ik heb weer uitgeslapen (en deze keer ook geslapen) tot een uur of 11. Decadent, he, maar wel heilzaam.
Doordat ik vorige week niet gestreken heb, heb ik vandaag veel strijkgoed. Daar ga ik over een kwartier op zweten ('t is geen weer om te strijken en dat is de reden dat het vorige week is blijven liggen).
Ben nog steeds snotverkouden en dat heeft ook zo zijn invloed op mijn stemming (mineur).

Straks kom ik vast nog langs. Ik ben nog altijd ontzettend blij dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen

Eerst wil ik ieder een fijne zondag wensen. En hoop, dat het allemaal mee mag zitten!!

@ Anjo, het doet me goed te horen, dat je je in wat beter vaarwater bevindt! :present:

@ Vrouwvanalco, wij kunnen lezen, dat quoten maakt het zeer onoverzichtelijk. Natuurlijk kan er af en toe een belangrijk detail gequote worden! Maar hele berichten kopiëren en er twee regeltjes aan toevoegen, maakt het forum verre van overzichtelijk.
Eindeloze lappen tekst, die reeds gelezen zijn, hoeven niet opnieuw weergegeven te worden. Zo kort van memorie zijn we niet.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had net een vriendin van me aan de telefoon en die zei dat ik eens naar het vrouwenhuis moet gaan in de stad LUX (blijkt er toch gewoon te zijn :)) gewoon om eens verhaal te doen en afwachten wat ze daar zeggen.
Ik ga daar eens heen deze week (als ik de moed kan opbrengen)
Ze schijnen me volgens haar ook te kunnen helpen en dan niet alleen mij maar ook mijn man.
Ik hoop dat ze me daar wijzer kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Pip, meisje wat hartstikke knap van jou!!!!!
Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je was!
Maar je hebt het enige juiste gedaan!
Ik kan me ook aansluiten bij Albertina, er is altijd een soort wrevel geweest als je over hem vertelde...
Rust maar even lekker uit, laat het bezinken.
Echt supersterk om zo goed aan jezelf te denken, het kon niet anders!
Ik hoopdat je dit een plek kunt geven, en verder kunt met jezelf!
Je weet wel waar je naartoe wilt, en als je daar hulp bij nodig hebt, kom je maar lekker hier!
Een hele strakke knuffel, mijn schouder en een dikke zoen, alvast!!!!!
Dit heb je verdiend!
:heart::sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...