Spring naar bijdragen

zondag 29 juni


anjo

Aanbevolen berichten

Lieve Allemaal,

Ik ben een tijdje weg geweest. Gelukkig is het forum niet veranderd. Gelukkig omdat ondanks dat het soms spettert (d? Soothe?)het mensen over het algemeen steunt door barre tijden.
Fijn om Joann weer te lezen en Soothe en Anna zijn nog steeds bij elkaar! En met Kohje gaat het ook goed. Fijn om te lezen dat het goed gaat met mensen om wie je geeft. Dat is namelijk een heel sterk punt van het forum, je gaat echt om mensen geven die je nooit hebt ontmoet.
Charlie, wij zijn nog steeds een team dus blijven knokken.
Tapas, fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Met mij gaat het redelijk. Weken droog en dan weer een terugval. Maar ik blijf knokken.
En meest van de tijd gaat het goed. Ik ben heel erg bezig met de toekomst en het lijkt mij duidelijk dat Jan daar geen rol in gaat spelen. Ik denk dat ik dat ook heel erg nodig heb, iets om mijzelf aan op te trekken.
Oude bekende weten dat ik een paar stugge jaren achter de rug heb. Met X gaat het redelijk, hij krijgt een medecijn dat lijkt aan te slaan. Tenminste hij krijgt de bijwerkingen en dat schijnt een goed teken te zijn. Hij is nog steeds moe maar is niet meer zo gemeen als toen hij bezig was met zijn chemo.
Genezing is niet mogelijk maar hij kan wel meer tijd krijgen. We doen het goed.
Dochter een gaat in Augustus trouwen, leuk, er moet van alles geregeld worden en het lijkt goed te gaan.'
Natuurlijk moest moeders een hoed op. Engels gebruik, en ik heb de perfecte hoed gevonden met mega amount of mickeyteken.:D
Door puur toeval ben ik mijn oude proffesor op het spoor gekomen. Dus ik heb mijzelf ingeschreven om dit jaar af te studeren en daarna wil mijn oude studie weer op pakken in Engeland. Natuurlijk ben ik oud maar wat dan nog? je bent nooit te oud om je droom te bereiken.
Met mijn zoon gaat het geweldig. Ik weet niet wat ik had gedaan als ik hem niet had gehad. Knuffels zijn belangrijk, hoe oud je ook bent.
De meiden accepteren het nog steeds niet. Laat ze maar, ik zie hen ook geen verandering maken in hun leven. Kanker is een ziekte die je dwingt om een verandering te maken. Niemand kan mij kwalijk nemen dat ik dat niet heb gedaan. Dat is het fijne van ouder worden. Drinken is stom maar je bent meer dan een fles. Drinken is stom het geeft even verlichting maar vaker duurt de kater langer.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken en het is het niet waard. Het werkt even maar dan komt de realiteit heftiger naar voren dan ooit. Het leven is soms niet gemakkelijk. Soms doet het gewoon Alcohol helpt
daar niets bij. Misschien verdterkt dat alleen maar het verdriet.


Dikke knuffels aan degene die ik lief heb, jullie weten wie jullie zijn.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon: GoedenmOrgen! :D

:present: Anjo, dat is een fijn begin van de dag, zo'n stabiel en positief bericht van jou. Ik ben blij dat je vaarwater wat rustiger lijkt te worden, en dat je daar zo'n goed oog voor hebt.
Ik hoop dat de toekomst je mild gezind zal blijven.

Wel een beetje een klef draadje hoor, gisteravond, al dat gefleem... maar ja voor sommigen is dat leuk en aardig of misschien zelfs wel nodig, dus gewoon doen als je daar zin in hebt hè.
Ik haak dan al snel af want daar kan ik allemaal niet zo veel mee, ben dus ook totaal gèèn gevoelsmens.
Als ik het niet kan meten hoef ik het niet te weten... :D

Vanmorgen door de kerkklokken het bed uit geslagen, uitslapen betekent hier dat ik niet om 6 uur maar om 8 uur opsta... nou ja dat zijn dan toch weer 2 extra uurtjes lekker pitten erbij.
Vandaag zou ik eigenlijk naar m'n zus in Almere moeten gaan om wat spulletjes af te leveren, maar gezien hoe ik me voel en dat ik thuis nog veel te doen heb en dat ik morgen weer moet werken denk ik dat ik die spulletjes morgen maar per post verstuur. Moet kunnen, vind ik.

Vandaag dus maar een beetje huishoudelijk bezig gaan, misschien nog wat klussen in/aan huis, de nodige rust nemen en af en toe hier even komen kijken. En het Kalahari-droog houden, natuurlijk. Da's wel effe genoeg.

Besteluiden, houdt allen vol en versaagt niet! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ben zo blij dat ik het niet heb gedaan!
Da's mooi, de dag met winst beginnen... B)
Ja! Dat is pas COOL!!!!!!

Werd vanochtend om 8 uur wel wakker door het getimmer aan de hut van buurjongetje....
Maar goed, was lekker tegelijk met de kinderen beneden. Heb al een bakje buiten gedaan.

Veel herkenning over een vreemde opvoeding. Wij waren thuis ook gereformeerd, althans mijn ouders hadden dat beide van huis uit meegekregen. In de tijd dat wij klein waren, probeerden ze zich daaruit te ontworstelen. Dat is ten dele gelukt...

De spreuk die Klaas altijd gebruikt, vind ik wel weer toepasselijk in dit geval;

"Er is een lang leven voor nodig om de gevolgen van de opvoeding geheel te boven te komen..."

Heb later nog smakelijk kunnen lachen om het voorstel van Pippi, om de fles richting buren te gooien! :D

Loslaten en meer voor mezelf opkomen, ik blijf het moeilijk vinden. Maar het zit er ook zo ingebakken. Ik blijf oefenen! Vaak voel ik mezelf van te voren al schuldig en bedenk allemaal dingen die er dan zóuden kunnen gebeuren....

Begin me zorgen te maken over de meeting. Jullie lijken allemaal zo intelligent! Dat is ook weer een oude gedachte, ik heb mezelf altijd minder gevonden dan een ander...
Ik zal eraan blijven werken. Rotgevoel! En een onwaar gevoel natuurlijk. Dat weet ik wel, maar soms is alles opeens zo ENG!!!!

Sterke aktie van jou gisteren Hanneke! Petje af, dat heb je goed gedaan! :present:

Kaia, ik vind het superleuk dat jij ook komt, volgende week! Fijn dat je Pip meeneemt. Het zou anders niet compleet zijn!! :D;)

Anjo, je klinkt als een strijdlustige en sterke vrouw! Heel mooi om te lezen. Heel veel sterkte!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Carolien! Werkze vandaag en veel plezier met je bezoek!!

Water, ook goedemorgen! Gevoelens zijn ook eng! Gelukkig heb je genoeg afleiding om je in te storten... En de ene mens is de andere niet! Ik vind je lief! :heart::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Caro! lekker hè! Eet smakelijk!

Ik ben zó trots op mijn kinderen. Ze hebben nu hele gesprekken over hoe je moet sparen. Dochter heeft er dik een jaar over gedaan om de felbegeerde Nintendo-DS bij elkaar te krijgen. Met het geld van haar verjaardag erbij, is het haar gisteren gelukt om zelfs nog wat assecoires erbij te kopen!!!!
Het koppie is verukkelijk!

Doet me denken aan haar geboortekaartje, de enige tekst die we daar op hadden staan was:

Welkom, verukkuluk kind!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Anjo...fijn om te lezen dat het je goed gaat naar de omstandigheden!
Heb je besloten om uiteindelijk terug te keren naar Engeland??
(omdat je daar wil gaan studeren..)

Marjo, lees je eigen postings van het afgelopen half jaar nog eens door!
Wat daaruit spreekt is juist een enorme inteligentie!!!!
En heerlijk he, dat trotse moedergevoel...gewoon van genieten :)

En Water...het lukt je nog steeds!
Als ik jou lees verschijnt er met grote regelmaat een smile op mijn gezicht! :D

Carolien, gelukkig voel je je alweer wat beter!
Vandaag druk aan het werk om de verloren tijd van gisteren in te halen??
Lijkt me niet altijd even makkelijk hoor om "eigen baas" te zijn!

Hanneke, wat een strakke aktie van je!
Opkomen voor jezelf, en het droog houden! Keep it that way!
Ik moest trouwens erg lachen om de opmerking van je vriendin...
"de tonic staat in de koelkast" Die had er duidelijk haar koppie bij!

Pip, lekker uitgeslapen?

Zo ik ga ook eens in de benen.
Het is mooi weer en de kids willen zwemmen, dus dat wordt pompen :angry:

Fijne zondag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Marjo :) Je gezonde verstand heeft gewonnen :present: gelukkig maar!

Hum...heb nog niet veel te vertellen. Voel me een ietsiepietsie beter maar krijg nog geen hap door mijn keel dus zal het vandaag ook met de groentesappen moeten doen. Misschien is dit wel de reinigingskuur waar mijn lijf nu spontaan aan begonnen is na jaren van misbruik en is het dus een proces waar ik blij om mag zijn :)
Ik weet het niet, de tijd zal het uitwijzen....mijn arts komt morgen weer terug van vakantie dus ik kan haar indien nodig raadplegen.
Dat ik hier zo weinig post heeft te maken met dat gebrek aan energie; kan moeilijk iets in me opnemen en reageren.
Kan er niet omheen dat ik werkelijk totale rust nodig heb.
Gisteren nog even naar M. willen fietsen maar ben halverwege omgedraaid, kreeg de trappers niet meer rond.
Wel met haar afgesproken dat ze hierheen komt vandaag mocht het mij niet lukken naar haar te gaan. Ben wel het liefst bij haar, kunnen we lekker in de tuin zitten. Effe afwachten hoe het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, Pip sterkte meid!
Kan me voorstellen dat je het eng vind, maar je weet waarom je dit zo wil.
Meer kun M. niet vertellen!
Uiteindelijk zal hij zich bij jou beslissing moeten neerleggen!
Blijf bij je eigen gevoel.
Sterkte met het gesprek, ik stuur wel wat positieve vibes die kant op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb nog veel nagedacht over gisterenavond: heftig en daarna veel gelebber. Zucht kon het altijd maar zo gaan: flink je mening uiten en toch van elkaar houden.......Maar vandaag weer een nieuwe dag en het is lekker weer. Ben zeer benieuwd of ik nog iets hoor over die serre met het zwembad maar in gedachte maak ik er al een zwambad van hahahaha. Drup is helemaal niet grappig, die geeft haar bek gewoon een duw. Fijn dat de zieken zich weer wat beter voelen en ben nieuwsgierig hoe de anderen het maken. Charlie moet ook maar snel eens wat over de bruiloft vertellen want ze zal nou toch wel eens uitgeslapen zijn dat moedertje van de bruid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien


Har, ik zit ook nog met een grote fles Chaudfontaine voor m'n neus hoor, toch nog wat bibberig en het gevoel dat ik gif moet wegspoelen en dat heeft niks met drank te maken, denk gewoon een virus.


Misschien is jouw weerstand wat lager, dat je er zoveel meer last van hebt dan ik.


Ja, die weerstand is lager daarom duurt het zo lang; heb al maanden weinig tot geen energie en daarom hakt dit virusje er zo in...ben werkelijk mijn laatste reserves aan het gebruiken, chips ben ook nog 2,5 kilo afgevallen in een paar dagen terwijl ik al een ondergewicht heb. Zelfs met alco in mijn lijf herstelde ik vroeger veel sneller van een griepje en andere ongemakken dus deze keer zal mijn herstel langzamer gaan, komt toch echt door een verzwakt lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Marjo, je bent een kanjer dat je zo sterk bent gebleven gisteravond, echt goed van je!

Ik heb een kl*te nacht gehad, weinig geslapen en zelfs even aan die fles whiskey gedacht die in de kelder staat, niet aan toegegeven natuurlijk (stel je voor!) maar ik kon de slaap niet vatten en dacht.... "1 slokje kan geen kwaad en ik kan dan wel lekker slapen.
Het heeft nogal een indruk op me gemaakt om hier te schrijven (de reacties vooral) en was daarom ook de hele nacht aan het malen van "hoe nu verder?"

Ik voel me een minder goede moeder dan dat ik me al voelde voor gister, ik ben geestelijk best labiel (verslavindgsgevoelig) en niet sterk genoeg als moeder naar mijn idee (blijkbaar niet ALLEEN naar mijn idee!)

Ik ben nu trillerig en een beetje misselijk, dat zal door de gebroken nacht komen denk ik maar is een tijd geleden dat ik me machteloos voelde, ja, hehe dat is het woord, machteloos.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, wat nu als hij die pillen niet gaat nemen?! Ik moet hier dan weg maar de enige uitweg is een één of ander centrum en ik vraag me af of dàt dan wel zo gezond is voor mijn dochters geestelijke gezondheid, ik zal daar erg gestresst zijn en dat zal ze voelen.

Ik weet t gewoon niet meer, ik heb me gister middag aangemeld bij "ikenmijnalco" en ik ben nog steeds niet toegelaten........ en ik heb het even nodig... dat steuntje in mijn rug en mensen die mij snappen, IK KAN WEL JANKEN!

Dit zou hét moment zijn om weer een slokje tegen de zenuwen te nemen, mmmmhhhh, ik doe het pertinent niet hoor maar..... hhmmmm t zou me wel even goed doen op dit moment, AAARRRGGGG ik WIL niet huilen!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, werk ze en geniet van je bezoek.

Har, humor is leuk maar een huisarts lijkt me beter zo te lezen.

Wannes, je komt heel eerlijk over hoor en vind je nu al onmisbaar hier.

Vrouwvanalco, misschien waren we te hard voor je maar er is een kind in het spel.....Of we hebben je erg aan het denken gezet en dan kan het alleen maar goed zijn. Ik denk dat je hulp moet gaan zoeken en dan bedoel ik echt niet dat je weg moet bij hem maar voor jezelf of een relatietherapie of wat er dan ook is in LU maar blijf hier niet alleen mee zitten want het forum kan dan wel een fijne uitlaatklep zijn maar jij hebt meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
vrouwvanalco


Ik ben nu trillerig en een beetje misselijk, dat zal door de gebroken nacht komen denk ik maar is een tijd geleden dat ik me machteloos voelde, ja, hehe dat is het woord, machteloos.


Ik weet niet meer wat ik moet doen, wat nu als hij die pillen niet gaat nemen?!
Ik moet hier dan weg
maar de enige uitweg is een één of ander centrum en ik vraag me af of dàt dan wel zo gezond is voor mijn dochters geestelijke gezondheid, ik zal daar erg gestresst zijn en dat zal ze voelen.


Hoi, Vrouwvanalco....eerder gelezen wat je gisteren over de situatie verteld hebt. Heftig!
Wat ik nu niet snap is dat jij met je kind, in geval hij geen stappen neemt, het huis verlaat. Is dat niet de omgekeerde wereld? Als hij het op eigen kracht niet aandurft, zou HIJ juist in het belang van jou en je kind moeten onderkennen dat hij hulp nodig heeft en misschien zelfs een opname overwegen zodat HIJ het huis uit is. Hoe zie je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...