Spring naar bijdragen

zondag 29 juni


anjo

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Har

Heb je iets aan de dingen die ik hier zeg Sandra? Zo niet dan bemoei ik me er verder niet mee. Ik kan er overigens ook niets meer aan toevoegen en ik wil je alleen maar ondersteunen door het heel helder en hard te stellen; lijkt me ook nodig in deze situatie.


Ik besef natuurlijk maar al te goed dat ik nu niet in jouw schoenen sta, maar ben alleen maar blij dat ik ooit keihard met mijn neus op de feiten gedrukt ben!


Als dat niet was gebeurt was ik waarschijnlijk nu nog aan de drank.


Heel veel sterkte en ga af op wat JOU goeddunkt in deze situatie
:present:



Je hebt mij niets negatiefs over jou horen zeggen, ik snap jou en ben blij met je directheid, ik kan hier toch niks anders dan mijn eigen ding eruit halen. Dank je wel hoor Har en voor de anderen die Har niet snappen, zolang hij het over mij heeft is het het belangrijkste dat ik er wat mee kan, als ik het niet tof vind wat hij zegt dan zeg ik er wel wat van, ik ben geboren en getogen rotterdammer en heb daar ook een mondje naar hahaha

:rose: voor iedereen hier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oké, prima Sandra. We zijn trouwens in de AA groep ook wel eens heel confronterend naar elkaar toe...is werkelijk niets mis mee als het op een faire en ondersteunende manier bedoeld is.
Ik log nu uit en ga toch eens naar buiten :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is waar en vaak (in dit geval dus ook) ook nodig he, fijne dag Har, ik ga ook eens lekker bij mn man en dochter buiten zitten, het weer is hier ook heerlijk en de sfeer is ook goed op het moment, (als ik nou niet steeds over "ik wil ook mee naar de dokter" zou praten ;))

Alle anderen, ook een hele fijne dag en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vrouwvanalco,

Misschien even iets uit mijn eigen ervaring:

de kans dat je man a) niet naar de dokter gaat of B) wel naar de dokter gaat, maar het geval volstrekt bagatelliseert en c) aan jou vertelt dat het allemaal wel meevalt of wat dan ook, is bijzonder groot.. Veel verandert daar niet aan als je mee zou gaan naar de dokter..

Mijn ervaring is dat ik de weg naar de hemel heb geplaveid met goede voornemens en over de uitvoering van die voornemens loog dat het gedrukt stond. Ik was wat dat betreft een echte alcoholist en ik word nog koud van hoe ik de mensen om mij heen, en uiteindelijk mezelf bedrogen heb, voor de gek heb gehouden, mooie praatjes heb verkocht, om maar door te kunnen gaan met drinken..

Pas als je ECHT en ECHT ZELF tot de conclusie komt dat het zo niet langer gaat, dan pas ben je bereid om er iets aan te doen. Daarbij helpt denk ik niet dat jij meegaat naar de dokter, of zijn hand vasthoudt of wat dan ook: het enige wat helpt, is dat jij DUIDELIJK bent en GRENZEN stelt en je aan die grenzen houdt. Ik weet dat mijn Grote Liefde dat uiteindelijk heeft gedaan en dat heeft me geholpen.

Alcoholisten zijn niet ontoerekeningsvatbaar.. Ik had er - uiteindelijk - iets aan dat ik me dat realiseerde, en dat ik vrij kon zijn in het kiezen voor een "leven" met gebruik, of een vrij leven - zoals ik dat nu probeer vorm te geven. Je partner op de huid gaan zitten, zijn probleem tot het jouwe maken, zijn verantwoordelijkheid overnemen: het helpt hem allemaal niets, en uiteindelijk verlies je ook nog je zelf respect..

Ik schrijf dit allemaal zo duidelijk, omdat ik begreep dat je als Rotterdamse :D wel wat kan hebben!

Veel sterkte, hoe dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Pip,

Dat dacht ik vroeger ook: dat alcoholisten niet toerekeningsvatbaar zijn, maar wat een bevrijding was het toen ik ontdekte dat ik het gewoon zelf in de hand had.

En dat geldt voor ons allemaal. Want ookal heeft verslaving een sterk biologische en erfelijke component, de enige manier om ervan af te komen is door het zelf te doen. Stoppen, bedoel ik..

En wat ik net ook bedoelde: mijn Geliefde heeft destijds ook geprobeerd om zoveel mogelijk grip te krijgen op mijn verslaving door mij als het ware mee te nemen naar de dokter en door mij mijn Refusal te zien slikken etc.. Dat helpt niet: ikzelf vond het vernederend (en zulke dingen zijn evenzovele redenen om weer te gaan drinken) en voor haar was het veel te belastend om mijn probleem tot het hare te maken. Duidelijk zijn, grenzen stellen, dat helpt.. De rest is schijnzekerheid en helpt niemand..

Hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee RJB, goed je hier weer te zien!
Mooi dat je leven weer de goede kant op gaat!

Pip, hoe was het?
Heftig..oke!
Red je het nu? Heb je er zelf wel een goed gevoel bij, in die zin dat je hebt kunnen zeggen wat je wilde zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, je hebt het enige gedaan wat je kon doen, bij je eigen gevoel blijven. Dat dat pijn doet bij een ander is heel erg naar, maar bij iemand blijven omdat diegene dat zo graag wilt terwijl je niet gelukkig bent doet ook pijn. Ik vind het reuze stoer van je dat je naar je eigen gevoel geluisterd hebt. Dat dat niet (meteen) oplucht maar ook heftig is hoort er helaas bij. Geef het tijd om te bezinken, zowel bij jou als bij hem... Heel veel sterkte gewenst!!


RJB fijn om je weer te lezen, en nog fijner om te horen dat je weer op de weg naar boven bent. Nu kan je ons lekker weer op de hoogte houden van alles.
Anjo ook fijn om jou weer te lezen, gaat ook goed zo te lezen en je bent ook weer begonnen met leven ipv overleven!!!

Hier probeer ik alweer om mijn huis op te ruimen, gaat langzaam maar gewoon lekker rommelen is ook prettig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip ik denk dat nu dit jaar en nog vast wel een jaar erbij belangrijk zijn om aan jezelf te geven.
Je bent er nog niet met de drank net als ik en dat alleen al brengt zoveel verwarring en vragen in je leven over wie je bent en waar je heen wilt.
Ik denk dat je goed hebt aangegeven waarom bij jouw de alarm bellen gingen rinkelen ondanks dat hij je lief had.
Het evenwicht was er niet. Helaas.
Dus nu maar hier heen leunen en uithuilen.
Je bent altijd welkom.

Joann...had ik al gezegt dat ik het fijn vind dat het zo goed met je gaat en dat je ook bij elke 'slip' er achter komt dat die weg terug niet de juiste is?!
Ook ik maak die vergissing nog geregeld dat ik denk dat even van de wereld te zijn ..iets op lost...het brengt enkel stil stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik ben juist blij dat ik het gevraagd heb.. Per slot van rekening zijn we hier om elkaar een beetje te helpen!

Ik vind het hartstikke goed van je dat je naar je gevoel geluisterd hebt.. De pijn die je nu voelt, hoort erbij en er worden vast weer nieuwe, goede dingen uit geboren..

Dank iedereen, voor het hartelijke welkom.. Ik voelde me toch wat beschroomd, om hier weer binnen te vallen, maar het voelt nog steeds als een fijne plek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor RJB :heart::present::rose:

Ik heb je gemist maar je snapt wel waarom ik geen tijd meer had. Inmiddels is 1 juni het huis van mijn moeder overgedragen, we hebben het letterlijk leeg-getrokken, was vreselijk. Ondertussen kreeg ik een nekhernia (lang verhaal kort) en nu cortisonen injectie had in wervels.

Dat was het (nutshell dat wel) heb nog steeds veel pijn en het lijkt wel weer méér te worden, jammer hè.

aan iedereen: ik lag niet in de goot hoor, maar was een middag en een avond niet op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi......lief dat je dat zegt!
Maar sinds 4 januari ben ik niet meer geslipt, gelukkig niet!
Die schuifpartijen vooraf, ja stuk voor stuk leermomenten.
Zolang je bezig blijft met het minderen/stoppen is er winst!

Sterkte voor je man met zijn kater, en goed van jou dat je voor de veilige weg van thuisblijven hebt gekozen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

vrouwvanalco.


Besef goed dat jullie hebben gekozen voor een kind. Een kind is blijvend en heb je geen boterbriefje voor nodig. Je hebt de VERPLICHTING daarmee om er zo goed mogelijk voor te zorgen in alle opzichten!


Elke vent kan je zo gaan lopen , maar een kind blijf je houden voor de rest van je leven. Hiermee heb ik genoeg gezegd.



Ik besef dat maar al te goed maar dat heb ik nu vaak genoeg gezegd op dit forum geloof ik!
Waarom ga ik weg als hij nog 1 keer dronken is??? Om mijn kind anders had ik er niet zo veel mee gezeten, oh morgen is het weer over had ik dan gedacht.

Verder wens ik je veel sterkte pippi, ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Het klinkt raar maar ik wil je bijna feliciteren met deze belangrijke stap.
Zo knap om bij jezelf te blijven en te keizen voor je eigen wel zijn, ik heb groot respect
voor je moed om een gesprek aan te gaan en het verdriet toch te voelen.
Het is toch verdrietig om iemand pijn te doen zeker als je weet dat iemand veel om je geeft.
Maar Pip vergeet niet, het was al zo lang ik je lees twijfelen over je relatie.
Ik vind het reuze knap dat je de knoop hebt doorgehakt.
Natuurlijk is het niet meteen allemaal makkelijk er zal ongetwijfeld een soort leegte in je leven komen,
maar ik weet zeker dat je die gaat ook dat gaat overwinnen.
Meid ik ben trots op je! Je bent de confrontatie aangegaan, bent niet blijven hangen, je geeft jezelf hiermee weer de ruimte dingen te doen en voelen die belangrijk voor je zijN
Petje af.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp alles niet zo goed, als ik de tittel van het dagdraadje lees,

Pippi, veel sterkte, het is mooi weer, trek er eens even uit , geniet van de zuurstof.


Vrouwvanalco, je kan het ,dus doorgaan, volhouden en de juiste keuze maken.


iedereen, .... !!!!!! samen zijn we toch wel beresterk....niet ?

Greetz, Jo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg, Houtje, schei eens uit mens, houtjes in de goot hebben de eigenschap spoorloos in het putje te verdwijnen dus DOE MAAR NIET HE! :)

Pip, sterkte er mee, kan me er wel iets bij voorstellen maar leuk is het nooit. Wel goed dat je je zelfrespect voorop zet. En nou hùp die gitaar weer onder het stof vandaan! :moon:

Ik ga even lekker op de bank liggen, heb wel weer effe genoeg gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...