druppeltje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Ben een heerlijke spaghettiesaus aan het pruttelen en heb verse tomaatjes uit eigen tuin met lekkere uitjes, courgetten en aubergine. Leesboek nog niet uit, diertjes tevreden en zelfs nog een filmpje liggen. Dit word een fijne avond na de stress van gisteren. Nou daar ben ik blij mee en vind dat Wannes ook wel uit de hoek mag hahaha kreeg die ff op zijn fl. en niet allen van mij. Wens jullie ook een fijne avond en later kom ik wel weer al is het maar om te kijken of Wannes zich goed gedraagt hahaha. Heb ook nog ijs mjam. Nee die spinasietaart heb uit nijd in de vriezer ge''''''''laat ik dat maar niet zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Hoi,Ik ben gelukkig niet de enige met ambivalente gevoelens, hihihi, ik kom vandaag tot niets.Gister blijft toch door mijn hoofd spoken, wel op een positieve manier hoor, maar toch.En het grappige is dat ik nog precies weet wie wie is.Met mijn geheugen is gelukkig niets mis.Ik heb ook besloten vandaag niets maar dan ook helemaal niets te doen, hooguit een beetje tv kijken ofzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Zo te lezen ben ik niet de enige die vandaag tot niets komt en wiens gedachten bij gisteren zweven of zwerven. Mijn laatste restje concentratievermogen ben ik gisteren ergens kwijtgeraakt. Ach, het hoeft ook allemaal niet. Met opzet had ik voor vandaag helemaal niks ingepland.Met hier hangen en lezen, tussendoor de wassen draaien, terugdenken aan gisteren, mss een beetje pianoën kom ik de dag wel door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Net even bij mn vriend geweest, tsja, verhaal over zijn beleving in de kroeg gisteravond, en hij trok lekker een biertje open zojuist.....en nog een.....gaat straks nog even naar de kroeg.....Ben naar huis gegaan, volgens mij niet eens een uur gebleven. Hij zit toch in een katermood, en straks alweer beetje aangeschoten, veel plezier ermee maar wel zonder mij.Ben benieuwd hoe dat gaat worden in de future, hij gaat toch wel elk weekend uit, en drinkt graag een biertje...prima maar ik zit in zo,n andere wereld nu, echt een ander level !!! Ik ga er maar niet teveel over piekeren, laat het gaan zoals het gaat, let it be.Ben wel mopperig nu, bah.Ga beetje uitrusten op de bank, en dan misschien nog wat creativiteitjes verrichtentoedeloex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Woman,Ik kan me wel wat bij je gevoelens voorstellen. Zeker de eerste drie maanden vond ik het erg confronterend als anderen veel dronken. Een dubbel gevoel ook, aan de ene kant afgunst en aan de andere kant blij dat ik niet meer drink.Heel goed dat je uit de situatie bent weggegaan. Je komt voor jezelf op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Woman ik reageer even op je.Ook ik heb op op dat punt gestaan, waar jij nu staat met een drinkende vriend.En hij met mij.En als 1 van ons toen had gedacht ach...hij of zij blijft drinken , dus laat ik dat ook maar weer doen, waren we nooit zo ver gekomen als we nu zijn.Jij hebt duidelijk een besluit genomen en je voelt je er goed bij.En wij allen hier weten dat je een wijs besluit hebt genoemen en wilden dat wij, toen we nog zo jong waren als jouw, hetzelfde hadden gedaan.Je vriend kan twee dingen doen. Hij kan na een aantal weken/maanden gaan denken....shit ik vind er niks aan zonder My Woman.En juist omdat jij wel energie hebt, geen dronkemans 'ruzies' meer maakt, er steeds beter en gezonder uit gaat zien, dingen onderneemt, geen kater hebt, een schoon opgeruimt huis, geld, lekker eet en eetlust hebtgaan denken waar ben ik mee bezig en je om hulp gaan vragen.Of jullie kunnen uit elkaar groeien en gelooof me als ik zeg dat dat beter is, want samen gaat niet.Jij nuchter en hij vaak aan het bier en ....ook na een kater al weer zin hebben.Het kan wel...maar dan ben jij degene die dan het onderspit delft, altijd de sterkste moet zijn, dat zie ik bij genoeg stellen om me heen.Go with the flow...en die van jouw zegt je instinctief, dat je de drank achter je wilt laten, alcoholisme niet in je leven wilt.Geef hem het goede voorbeeld.Bij mij/ons werkte het....de een trok elke keer weer de ander uit de negatieve spiraal.We zijn er nog niet...we drinken nog steeds af en toe 2-3 biertjes.Maar nu zitten er gauw 10-14 dagen tussen die enkele keren.Mijn man heeft het er moeilijker mee dan ik en gaat soms wel wat verder tot 8-9 biertjes...6-7 keer in het afgelopen jaar. Maar altijd met de dag erna een afkeer van alcohol en geen behoefte om verder te drinken.Jaren geleden was ik degene, nu ben ik de 'voortouw trekker'De enige manier waarop je relatie kan werken is als hij op jouw weg gaat lopen en zich ook gaat beseffen dat hij verkeerd bezig is.Ik geef je een ((((((( KNUFFEL ))))))) voor je moed en doorzettingvermogen.En mantra's maken heeft mij vaak geholpen in dit soort momenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Ja pfffffBest lastig hoor, ik vind het niet echt erg dat hij een pilsje pakt, maar ik ga nu echt niet zitten kijken hoe hij aangeschoten en misschien wel dronken wordt. Weet wel een leukere tijdbesteding te bedenken !!!Voel me nu eigenlijk gewoon een beetje afgewezen ofzo, kennelijk is bier belangrijker dan ik. Onzin natuurlijk, maar ja ik vind het soms wel prettiger als hij gewoon met mij een colaatje drinkt.....zucht.Maar ja zoals gezegd, ik ga het nu uit mn hoofd zetten. Hij heeft morgen een kater lekker puh, eigenschuld dikke bult, en ik lekker niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Stien was jij dat steeds op die plee:PIk zat op de andere;)Pip je kwam op mij in het begin ietsje onwennig over, maar dat gevoel kon ik me nog herinneren van mezelf toen ik iedereen ontmoette in januari.Het besef dat het icoontje en de echte persoon toch anders is.Maar later vond ik je reuze gezellig.Had wel vlechtjes verwacht:P:D..hoe komt dat toch...?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Dank je wel Saffie, vooral die lieve knuffel is zeker aangekomen Inderdaad, Mantra's wat je zegt....zit nu steeds met een zinnetje in mn hoofd, die zich steeds herhaalt: you can go your own way....go your own way...... you can call it another lonely day.....(Fleetwood Mac).Weet je wat het ook is, ik voel tenminste ECHT het leven nu, zoals het bedoeld is, en niet bedoezelt door drankroes of katerroes, en dat is me zoooooooo veel waard. Er komen allerlei gevoelens weer naar boven die ik vroeger had, ook van toen ik nog een klein meisje was !!! WAUW !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Saf, Sssssssst, niet verder vertellen! Was vanmorgen wel zomaar een kilo"tje kwijt Haal ik vandaag mijn schade weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 WE hadden hier een keertje iemand die heette Vie en die had dat liedje altijd Ik ben zo blij .....dat ik je niet vergeten ben.Dat ik nog zoveel kleine dingen van je ken.En dat ik steeds ben blijven dromen, dat het toch zover zal komenBen ik blij dat ik je niet vergeten ben.En dan had ze het ook over dat kleine meisje in haarzelf die ze door de alcohol was vergeten.Ik begrijp je heel goed, ook ik dronk vanaf dat ik 15 was tot mijn 35 als een vis, dagelijks en soms dagenlang de hele dag. En nog alle nodige drugs erbij.Nu ben ik 48 en ben al 13 jaar bezig de drank te laten staan.Op de meeting ben ik erachter gekomen dat ik stap 1 van de AA niet wil zetten.Ik wil nl nog niet toegeven dat ik geen macht heb over alcohol.Ik denk nog steeds (en voor 1 of andere stomme reden wil ik af en toe blijven drinken) dat ik het wel ga redden met af en toe een biertje.Misschien komt het omdat ik zo hard en lang heb gevochten om hier te komen, op dit punt.Als ik 13 jaar geleden naar de AA was gegaan had ik me vast met alle plezier aan die Hogere Macht over gegeven.Maar het gaat me nu zo goed door mijn eigen keiharde doorzettingvermogen.Ik vecht niet dagelijks tegen de trek, maar door drank in mijn leven te laten ben ik natuurlijk elke keer weer met vuur aan het spelen.Ook al doe ik alsof dat niet zo is.Het besef door er met Visje over te praten, dat ik die 1ste stap van de AA dus niet durf/wil te zetten, is iets waar ik nu veel over na ga denken.En over ga lezen.Ik ben al eens 5.5 maand gestopt en toen ik hier op het forum kwam 2 maanden..en toen nog eens twee maanden.Daarna nog wel eens een maand..maar nu gaat het meer met de 14 dagen...dus ik voel en zie en weet wel dat dit dus niet voorwaarts is.Toch denk ik steeds weer maar wat dronk je het jaar daarvoor wel niet???Je drinkt nu 10% in vergelijking met july 2006-2207Maar is dat winst???Daar ben ik dus nog niet over uit?Is het verlies?Ook dat vind ik niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Stien ik heb ook net sla op met gebakken aardappel met héééL veel mayo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Woman ik bedoelde Mandela'shttp://www.vandermee.com/joyceenandre/mandala.htm deze kun je uitprinten en inkleurenHet werkt helend en brengt je ook weer terug bij je kind zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Woman helaas is dit quote: Voel me nu eigenlijk gewoon een beetje afgewezen ofzo, kennelijk is bier belangrijker dan ik. op DIT moment wel de waarheid.Maar dat hoeft niet te betekenen dat de toekomst zo zal blijven Het belangrijkste is dat JIJ niet met hem meegaat, door mee te drinken.Geef het tijd, niet iedereen komt op hetzelfde moment tot het zelfde besluit.En hij moet dat besluit zelf maken, voor hemzelf omdat hij ziet dat hij zo jouw kwijt raakt en dat niet wil.Omdat hij ziet dat drank ZIJN leven stuk maakt, zijn leven met jouw.Ziet hij dit niet dan is dwingen onbegonnen werk.praten kan wel...als hij nuchter is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Wauw tof zeg !!Ben al veel bezig geweest met het tekenen en schilderen van mandala's !!!Zeker een motivatie om dat weer op te pakken !!! THANX !!!!Ja ik ben de afgelopen jaren ook flink bezig geweest te minderen, wel met succes, al ging het in golvende beweging, steeds weer terugglijden maar uiteindelijk wel weer stappen vooruit. Nu dus op het punt gekomen van een maandje helemaal niet, en eens zien wat dat met me doet. Wel, het bevalt me zo goed dat ik het echt zo wil houden, wat een wereld gaat er voor me open !!!!Ik ga lekker koken, de koelkast puilt uit, dus dat wordt een hele hele hele smakelijke maaltijd !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Nou dan zal ik maar zeggen...smakelijk eten Woman! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Tsja alles veranderd nu he, ik vind het gewoon niet leuk zo, de relatie, ik zie hem alleen in het weekend, en als dat steeds gepaard gaat met drank of een kater van zijn kant, heb ik geen zin in, ben gestopt om een nieuw leven te leven, ik blijf dus zeker niet in mn oude wereld hangen !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Ik ben al 4 uur aan het lezen in het eerste van de 10 boeken die Kaia me heeft gegeven over voetreflexologie.En het is echt superinteresant en ik zou dat heel graag gaan beoefenen.Kaia is echt 2 jaar naar school geweest, en dat zal me niet meer lukken, geen studiebeurs en geen geld.Maar ik ken wel een opleiding hier in de buurt die niet erg duur is.Misschien kan ik dan geen ziektes/hoofdpijn, ishias/rugpijn/ en nog veel en veel meer weg masseren.Ik kan mensen in ieder geval een heerlijk gevoel geven door de pijn uit hun voeten te halen.En met alle boeken die Kaia me heeft gegeven, zal ik door oefening steeds meer bij kunnen Leren.Kaia je leest het...ik ben laaiend enthousiast!Nogmaals bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Oh ja en voor ik het vergeet...de roddel gisteren was over een romance, dus niet dat mensen gaan denken dat we kwaad aan het spreken waren...het was een mooie...OHHHH gevoel roddelHè, zeg ik nu toch teveel??Had ik nu maar niets gezegt, maar ja dat is zo moeilijk, want het is geen roddel om je voor te schamen, integendeel...:$..goh wat is dit moeilijk...die grote mond van mij ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 En voor ik dit ook nog vergeet...Trees ik heb je echt gemist!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Kaia was licht kakigroen en haar t-shirtje ook.En Gem mag het zelluf zeggen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Het verlossende antwoord.... mijn broek was zeer licht getint! Zwart dus !!!Leuk Carolien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 En ja, Safi,van dat tipje van de sluier van jou wordt ik nog veel nieuwsgieriger!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2008 Oh wat moeilijk ga maar gauw afsluiten want zoals je ziet zijn geheimen van die aard bij mij niets waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden