ikbenhetbeu Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Me even voorstellen. Na een akelig verleden ben ik langzaam maar zeker aan de drank geraakt. Wat begon met 1 glas te drinken 's avonds eindigt nu steeds weer in 1 of 2 flessen wijn per avond. Ik weet dat ik beginnen drinken ben omdat ik door alcohol bij mijn verdriet kon. Ondertussen ben ik in therapie (nu groepstherapie) omtrent dit akelige verleden. Ik doe dus wat aan de oorzaak van het drinken. Als ik in gezelschap drink lukt het mij om gewoon sociaal mee te drinken zonder hierin te overdrijven. Het loopt echter fout wanneer ik alleen drink. Voor mezelf noem ik dat solodrinken. Dan weet ik geen maat te houden en drink ik makkelijk 1 of 2 flessen rode wijn. Heel graag wil ik hiermee stoppen. In eerste instantie wil ik stoppen met dat solodrinken en enkel nog in gezelschap bij een gelegenheid een drankje nuttigen. Soms twijfel ik erg of ik niet gewoon meteen volledig moet stoppen. Allen kan ik zo hard genieten van een glas samen met gezelschap. Dan loopt het ook nooit fout, het is enkel wanneer ik alleen drink. Toch is dit een dilemma omdat volledig stoppen met drinken gewoon stoppen is. Je hoeft geen keuze te maken of je gaat drinken of niet. Je drinkt gewoon niet. Als je occacioneel nog drinkt blijft er altijd een keuzemoment en ik weet dat dat niet makkelijk is. Ik hoop hier wat steun te krijgen en actief mee het gevecht van anderen te volgen om zo minder alleen te zijn in dit zware gevecht tegen drank. Groetjes, Ik ben het beu ... :$) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Hoi ikbenhetbeu op het forum. Ja zeer herkenbaar, zo zit het bij mij ook. En ik ben vooral het gevecht nu zat. Zo ontzettendbeu, dat bij mij het kwartje is gevallen en dat ik gewoon niet drink. Wat heerlijk, het hoeft vandaag niet. En vandaag telt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Welkom i BE-h BE @ Akelei dat gaat hem niet worden..die afkorting Heel herkenbaar dat alleen drinken Zelf noemde dat altijd de schade inhalen...veel en snel Stoppen daarin tegen hoefde ik niks in te halen ik hoefde mezelf niet in bedwang te houden Hoefde mij niet schuldig te voelen De keuze om te stoppen was niet makkelijk maar wel de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Hi Ik ben het beu, Goed dat je het beu bent. De beste motivatie misschien wel om te stoppen. Want dat vond ik toch nog het gemakkelijkst. Hoewel ik het op het moment met Refusal doe. Ik hoef gewoon niet te kiezen. Ik kan niet drinken. Klaar! Heel rustig. Op dit moment zit ik echt in een dip. Het liefst zou ik een stevige borrel nemen. Maar ik weet ook dat ik daar achteraf weer spijt van heb. Dus het is wel goed dat het gewoon niet kan. Ik wens je veel succes hoe je het ook aan gaat pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikbenhetbeu Geplaatst 8 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 I BE h BE vind ik best ok hoor ;o) Alvast heel erg bedankt voor de reacties. Mijn broer (die ook een akelig verleden deelt) is volledig gestopt met drinken en soms ben ik echt jaloers op hem. Hij lijkt wel verlost te zijn van iets. Ik zit continu met de gedachte ... ga ik drinken vandaag en zo ja wanneer begin ik eraan? Meestal gebeurd dit in een gezellige context van koken en geniet maar al gauw loopt het uit de hand. Ondertussen ben ik door het drinken al in voldoende beschamende situaties gekomen en heeft het mijn relatie met een fantastische vrouw geen goed gedaan. Ze blijft me steunen maar vraagt verandering. Als ik niet drink en mezelf goed verzorg met gezond eten en dinken voel ik me zo zo veel beter ... niet alleen fysiek maar ook mentaal en toch, als je je zo een dag goed voelt is er toch die gedachte ... GAAN WE DRINKEN VANDAAG? ... GGGGRRRRRRR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 welkom hier ikbenhetbeu. drink je thuis door na het drankje in gezelschap, of kun je dat scheiden? Als je dat kunt dan kan matigen lukken. Mijn makke was dat ik het in gezelschap matig kon houden juist omdat ik wist dat ik thuis nog 2 sterke biertjes had staan. Dus voor mij was matigen geen optie. wees kritisch en eerlijk naar jezelf, dan kun je ook weer trots worden op jezelf:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 8 september 2013 Rapport Share Geplaatst 8 september 2013 Klopt helemaal , neem jezelf / en je omgeving niet in de maling . Typische alcoholistenstreken die we allemaal maar al te goed herkennen lijkt mij toch ? Helemaal stoppen , is dat niet de oplossing om jezelf niet in de verleiding te brengen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 Ztiertje, ja voor mij is dat wel de oplossing. Helemaal stoppen zodat ik mezelf niet in de verleiding HOEF te brengen. Ik moet het voor mezelf helder in mijn hoofd hebben wat ik wil. Nu ik helemaal ben gestopt moet ik me ook voorbereiden om de verleiding. Sommige mensen proberen je toch aan de drank te krijgen. Want ze weten dat je er niet vies van ben. Nu, nieuw voor mij, zeg ik dat ik medicijnen heb en niet mag en kan drinken. Om hopelijk discussie uit de weg te gaan. Je leven is anders als je niet drinkt. En daar zal ik me aan willen aanpassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 9 september 2013 Rapport Share Geplaatst 9 september 2013 An het probleem is dat die mensen die jou aan de drank proberen te krijgen NIET je echte vrienden zijn . Ik heb gelukkig maar 2 verslavingen , de alcohol en roken . Echte vrienden zullen je geen vragen stellen als je die zelf niet wilt beantwoorden . Echte vrienden zullen een gestopte / herstellende alcoholist beslist geen alcoholische drank aanbieden . Gelukkig had / heb ik weinig vrienden , dus ik mis er amper . Maar ik weet dat de meeste verslaafden vrijwel uitsluitend " medeverslaafden" als vriend of kennis hebben . Dus de meeste alcoholisten hebben vermoed ik zo veel alcoholisten in hun vrienden en kennisenkring zitten . Welnu je word als je herstellen wil eerst vrij eenzaam , want je moet die alcoholsean helemaal uit !!!! An alcohol en rookverslavingen zijn de moeilijkste verslavingen die je je maar kunt bedenken , die rotzooi is op veel te veel plekken gewoon legaal te koop . Supermarkt , snackbar , avondwinkel etc. Drugs kun je niet overal , en / of 24 uur per dag kopen . An je weet ook het leven van de alcoholist hangt ook vol van de excuses en leugentjes . Breek totaal met alcohol , als je wilt breken . Ik wil er mee zeggen , breek dan ook met de bijbehorende " alcolistenkwaaltjes / tradities hahahaha. Het liegen , en excuses bedenken zijn dat . Waarom je niet meer drinkt ? Als jij niet wil ben je niemand verantwoording schuldig , het gaat ze geen flikker aan tenslotte . Wil je het wel vertellen , vertel ze dan de waarheid , dit is o.a. ook 1 van de 12 aa stappen mijns inziens . Schoon schip trachten te maken met jezelf , met je omgeving etc. Vertel die lui ook dat je om je " eigen" gezondheid / bestwil absoluut GEEN alcoholische dranken meer wil nuttigen . En dat als zij je vrienden zijn , het jou ook NIET meer aanbieden , zelfs NIET meer geven al vraag je er zelf om ! Wat hun doen ,ach mijn beste An laat ze toch gaan het is " hun " lichaam , het is " hun" leven tenslotte . Voor de rest , om discussies uit de weg te gaan kijk eens naar het kaartje wat ik speciaal hier voor ontworpen heb . Sla deze op op je PC , en print deze een paar maal uit . Draag er minstens 1 bij je , en geef ze die . De tekst is vrij duidelijk , zero discussie verder EXIT !!!!!!! En An je leven is idd. anders zonder drank , word elke dag ( nadat je je rotzooi die je hebt aangericht hebt opgeruimd )een klein stukje leuker hoor ! Die garantie kan ik je 100% geven , maar blijf met je tengels en mond van dat vuurwater vergif af !!!!!! Mocht je mijn plaatje niet kunnen vinden , of kunnen krijgen stuur me dan maar een pb met je emailadres er in dan stuur ik je het plaatje per email op . An sterkte , je bent al redelijk goed bezig , en ik ben ( bijna ) zeker dat je het gewoon kunt . Als een pummel als ik het kan ( al 3 maanden ) , dan kun jij het zeker ook !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 september 2013 Rapport Share Geplaatst 10 september 2013 (is wel het voorsteldraadje van 'ikbentbeu' en hoop dat hij het niet kwalijk neemt, toch een reactie aan Ziertje) Zjiertje, ja ik kan het plaatje openen, zeer helder. Ik heb je woorden goed gelezen en in me opgenomen en nog eens gelezen en in mijn hoofd geprent. Inderdaad ben ik voornemens om eerlijk te zijn. Maar ik vereenzelf me zelf inderdaad nog te veel met 'die ander die dan mijn vriend niet is'. Gelukkig heb ik ook echte vrienden en die zullen het me niet aanbieden. Die zullen me tegenhouden. Dat zijn de mensen die ik om me heen nodig heb. Door wat ik de laatste jaren heb meegemaakt weet ik wel wie mijn familie is. Wie mijn vrienden zijn. En ik heb het geluk dat ik niet eenzaam ben. Ondanks dat ik veel heb verloren. Met EEN ding ben ik het niet helemaal met je eens. Een van de laatste woorden van jou: 'je bent al ... redelijk ... goed bezig'.... Ik ben HARSTIKKE goed bezig, loop er zowat van naast mijn schoenen, haha Tziertje, bedankt!! ik hoop je hier veel te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden