Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 juli 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:$ {{{{{Tina}}}}} wat lief, je bent een schat! :sun:

En wat de avontuurtjes en het durven betreft: ik denk dat als we gewoon lekker leven met onszelf, zoals we nu goed op weg zijn, dat de liefde zich wel eens heel anders aan zal kunnen dienen dan we 'gewend' zijn: misschien is het wel avontuurlijk zonder dat het een avontuurtje is, of gedurfd zonder dat het onnatuurlijk is. In ieder geval kunnen we er nu beter voor open staan, kwetsbaarder en sterker tegelijk. Een écht kontakt, van mens tot mens, het buikgevoel, het hartgevoel, tranen in je ogen.....:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

andere tak Kaia, duidelijk!! haha
Kirky, je bent anders zonder drank, maar het enge of zelfs het mooie is is dat dat niet anders is maar dat dat nou jezelf is! Door er niet steeds weer met een drank als stoorzender doorheen te walsen leer je jezelf dus eindelijk (nuchter) kennen.

ow dit is erg, ik ben begonnen met actie in de eerste hoek van mijn huis, houtwerk na een jaartje of 7 eens afnemen enzo, hoekjes waar je nooit bij komt... oef oef oef... ik heb opeens geen gele kozijnen maar witte!!.. ik hoop dat ik aan 7 vakantiedagen genoeg heb om mijn hele huis weer een frisse look te geven! het water was helemaal geel wat er vanaf kwam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Kaia en anderen natuurlijk,

In de jaren dat ik niet dronk heb ik ook nooit de moed gehad weer een relatie aan te gaan.
Het heeft zich wel aangediend hoor, maar ik durfde niet.
Ik vond/vind het allemaal doodeng.
Het is tijd om daar ook aan te gaan werken.
Weet ook niet zo heel erg goed hoe daar mee om te gaan.
Bang? Ik weet het niet, mijn eigen veilige bestaan, daar ben ik wel erg aan gehecht.
Ik weet ook niet of ik het echt mis een relatie.
Soms wel en vaker niet.
Lastig, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las een artikel waar dit in voor kwam

=============
Wanneer je anders gaat denken, word je een ander mens, zo blijkt. Een van de mensen die dit overtuigend heeft aangetoond, is de Amerikaanse neuro-wetenschapper Candace Pert. Zij ontdekte dat iedere gedachte en iedere emotie de hersenen aanzetten om [molecules of emotion] te produceren. Deze neuropeptiden informeren razendsnel alle vijftig triljoen cellen van ons lichaam, waardoor de chemische samenstelling in iedere cel verandert. Eén enkele gedachte, zo liet Pert zien, zet een stortvloed van chemische reacties in gang.

Dat is ook de reden waarom we verslaafd raken aan bepaalde manieren van denken. Een slachtofferbewustzijn bijvoorbeeld, zorgt voor de aanmaak van chemische stofjes die op den duur verslavend werken. Hetzelfde geldt voor 'lekker' ruziemaken, of 'lekker' pesten. Anderen krijgen een kick van de stress die voortkomt uit hard werken, overspel, schuldgevoelens, risico's nemen, te hard rijden, machtspelletjes, jezelf of anderen pijnigen, enzovoorts. Al deze emotionele bewustzijnstoestanden produceren verslavende eiwitten.
============
unquote

Dit gaf mij wel veel tot nadenken. En ik kwam weer terug bij anders doen=anders denken
Het zat in een verhaal van iemand die ook verslaafd was en er in 1 keer vanaf is gekomen door anders doen =anders denken
Voor wie geintereseerd is, hier is de link van het artikel
http://www.kristijn.com/index.php?subpage=165

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik eens gelezen over alcohol:
in de trant van:

je hebt een denkbeeldige lijn, horizontaal.
door teveel te drinken zak je qua gevoel , vermoeidheid, zelfrespect, noem maar op.. tot een flink stuk onder die lijn.
dan ga je weer war drinken en stijg je tijdelijk weer tot die lijn.
en daarom denk je dat alcohol je iets brengt.
terwijl het juist de alcohol is die je naar beneden had gehaald.

als ik een paar dagen alcoholvrij ben kan ik zomaar ineens spontaan een geluksgevoel krijgen van heel hard een liedje meezingen in de auto..
een knuffel van mijn kids (ben ik ook veel geduldiger voor, maar vooral evenwichtiger)
dat zijn natuurlijke endorfines, serotonine, word allemaal teniet gedaan door teveel alcohol..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker bezig zijn in je huisje Tapas, ook al geeft dat vaak veel meer werk dan je van plan was, werkt zo helend! Om het maar even te vergelijken met sex: je kan je er helemaal aan overgeven, je knapt er van op, het geeft je een 'nieuw' gevoel, het geeft net zoveel energie als het neemt, je komt ermee klaar maar ontdekt ook steeds andere dingen, het is verslavend, het geeft een voldaan gevoel. Hm, ik ga ook maar even een paar kastjes in elkaar zetten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: Haha Kaia, huishouden vergelijken met sex, ik lig dubbel. Tapas leeft dus 7 dagen in extase????
Haha.....

Carolien: nu weet ik toch niet welk boek je bedoelde?

Kohtje: wat een heerlijk schrijven van jou en ik wens je een hele fijne vakantie toe, Toscane is Zooooo ontzettend mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmmm... dit forum neemt af en toe verrassende wendingen...

Wat ik mij uit mijn ergste tijd kan herinneren is dat ik voornamelijk sex "menage a uno" had hahahaha.....

Nadat ik uit de kliniek kwam en mijn gezin had verlaten omdat ik mijn eigen "ik" wilde ontdekken en gelijk weer aan het drinken en gebruiken ging had ik een huis gehuurd...
Verder dan een een tafel , 4 stoelen , een TV , een senseo apparaat en een matras ben ik nooit gekomen...dus geen koelkast , geen fornuis blabla... maar goed voor een junkie van mijn stijl was het luxe genoeg hahaha...voor zover mijn aspiraties ik ga het wel ff regelen...hahaha...
Dit huis stond ook in de verkoop en af en toe kwam de makelaar met kijkers... echter na een jaar dat ik daar woonde stonden alle vuilniszakken gewoon beneden (binnen) omdat ik te paranoia was om ze buiten te zetten...en het was gewoon vies binnen...simpel zat...
Na een dag/avond/nacht als "normaal" te zijn doorgegaan met snuiven , blowen en drinken en ik het pand had verlaten realiseerde ik me opeens midden op de dag (ik zat bij een dealer) dat er op dat ogenblik een bezichtiging zou plaatsvinden door de makelaar met eventuele geinteresseerden...PANIEK!!! want het was echt een zwijnestal en bovendien was mijn slaapvertrek (klinkt deftiger dan het was ; geloof me) ook een bende inclusief opgeslagen blootbladen met vrouwen van divers pluimage naast mijn matras plus (en deze jat ik dan maar even van Hans Teeuwen) "allerlei dubieuze hard geworden doekjes"....

Ik heb een maanden lang de deur niet opengedaan voor mensen , nam de telefoon al helemaal niet meer op als de makelaar mij belde...uiteindelijk kon ik er niet om heen en hebben ze me verplicht bij ze te komen via allerlei brieven... in die tijd kreeg ik ook deurwaarders aan de de deur maar ja ik deed toch nooit open...en heb uiteindelijk alles kunnen regelen (lees ik ben gered door mijn ouders door geld van ze te lenen)... want Ziza en verantwoording was als water en vuur...

Ach ja ... die "goede ouwe tijd".... wohaaaa....hahahaha....

By the way ik heb nadat ik clean werd wel een brief geschreven naar de eigenaar van het pand om mijn excuses als uitermate belabberd huurder te maken... en ook gevraagd hoe ik weer goed kon maken...

Voor zover een van mijn spannende avonturen uit eigen werk...

Dus als het nog niet op het lijstje van Pippi stond :

VERGEETACHTIGHEID hahahaha...

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik herken het tegenstrijdige gevoel over relaties: ik ben zo lekker vrij met mezelf, droom al lang niet meer van die prins (téveel kwamen er op armoedige schimmeltjes :D) maar denk wel eens aan het echte samen zijn, het echte delen, maar dan moet het wel net zo lekker voelen als met mezelf?
Sex (ja daar is ie weer, weet ook niet wat ik heb vandaag, ik ga zo weg hoor lieverds!) mis ik wel heel erg, tja nu ik niet meer de kroeg in ga moet ik misschien maar eens een gigolo of gigola gaan inhuren? Maar er zijn ook zoveel dingen die ik mis als kiespijn.....
En dan is er nog bindingsangst, verlatingsangst.....dingen die heel dicht bij elkaar liggen.....maar net niet gezellig genoeg om....afijn, later!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach... tegen mij konden mensen ook uren praten ... "Ziza dat moet je niet doen" , "Ziza waar ben je mee bezig"... etcetc... toen ik dronk en gebruikte ging het ene oor in en het andere weer uit...
Was lief bedoeld maar heeft in mijn geval nooit effect gehad...

Het is gewoon tragisch... heel herkenbaar...mijn hart breekt als ik het zo lees ...

En ja wachten op een reaktie is zonde van de tijd...
Als ze hulp wil dan vraagt ze het wel...
Druppeltje moet zelf initiatief nemen en dan zijn er rijen mensen die haar willen helpen op dit forum...

Ik ga weer eens wat anders doen...

Iedereen nog een fijne middag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was even door de stromende regen aan het plenzen met doddy, aan het stampen in de plassen en aan het vloeken op mezelf:) Maar ben er nog wel hoor! Forumgenoot wil nog steeds komen en heeft hetzelfde gevoel maar moet nog rijden en ik ga nu maar ter afleiding een hartig taartje maken. Sorry slaat nergens op maar wilde dit even kwijt, ben zo boos op mezelf want nu neemt iemad de moeite om me van zover te bezoeken ga ik zo iets doen en dan juist iemand van het forum. Doos van een druppeltje, gekke muts ga aan de slag. Sorry voor deze nutteloze informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...