Spring naar bijdragen

Zondag 20 juli 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi ik kan je half niet vertellen hoe blij ik voor je ben!! Dat heb je 'm toch maar ff geflikt. Je kinderen weg en jij hebt gewoon niet gedronken HOERA, JOEPIE. Dat is toch geweldig. Het is toch een levensgroot verschil. Al voel je je niet blij, dan zal ik wel blij voor jou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie: je bent zeker emotioneel en gevoelig. Je zult merken dat iedereen hier weer anders over denkt. Maar je moet heel goed weten dat iedereen het met de beste bedoelingen schrijft. Uit eigen ervaring. En ieders ervaring is natuurlijk anders. Een ding blijft hetzelfde. We spreken hier met verslaafden aan alcohol en wij weten allemaal dat EEN glas niet genoeg is, bij mij is een emmer nog niet genoeg, ik bedoel maar. We balanceren op het draadje van leven en dood. We denken als we nog drinken dat het allemaal wel meevalt, maar oh wee als die zooi is uitgewerkt en er weer getankt moet worden.
Daarom leven we nu ook zo met jou mee, we gunnen je het allerbeste en waarom? omdat je het waard bent en je hulp zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een emotioneel mens Juffie. En ook weet ik wat paniek-en hyperventileren is. Het hele repertoire ken ik!!! Ik drink niet en er zijn problemen te over, maar de paniekaanvallen nemen in hevigheid en frequentie af.

Overdenk alles rustig en kijk hoe je ervoor staat. Neem de beslissing die je juist acht en sterkte!
Consequent afbouwen, voor mij is dat niet geschikt. Dat heeft de ervaring geleerd, na ettelijke afbouwpogingen.
Sterke Juffie! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
tuurlijk bekijkt ieder het vanuit zijn eigen persoon.
Maar ik zal altijd vragen hoe iets bedoeld is, als ik het niet begrijp. Zoals daarnet bij jou.
Gelukkig heb ik dat de laatste jaren beetje geleerd. Ik was er nl. een kei in om alle opmerkingen etc. negatief op mezelf te betrekken.

En nu... Ik ga zo eten, zonder wijn erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe,

Zo'n mens ben ik eigenlijk wel.
Geen ettelijke pogingen, maar goed doordenken, en er in 1 keer voor gaan!
Zo was het ook met mijn scheiding. Niet heen en weer. Toen ik eruit was heb ik ook doelgericht doorgezet. Dat moet me verdorie toch ook nu lukken???!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En... denk niet, dat ik een wijntje ineens afstotelijk vind. Het is verdraaid lekker. In deze deelt Anna mijn mening- Verdraaid lekker!!!! Maar wat niet kan, kan niet en ook een frisje wordt steeds lekkerder.
Laat los en wees trots op jezelf. Velen gingen je voor. Kijk maar naar Pippi. ;)

Eetze!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie: jij kan dit gewoon, gewoon hop.

Pippi: ja joh, leuk he dat Juffie dat schreef. Hierbij een slinger voor jou!!!

:heart::musicnote::present::musicnote::camera::sun::D:rose::heart::musicnote::present::musicnote::camera::sun::D:rose:

(ben niet zo'n held in slingers maken, heb er flink aan moeten knutselen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk he Pip.

Joh ik ben een beetje verdrietig want ik moet vanavond toch wel afscheid van jullie nemen. Misschien morgenvroeg nog? Kan ik niet maken eigenlijk. Alles is ingepakt. Mijn man is bijgedraaid, maar we mogen het nergens over hebben, niet meer over praten. En dat snoert mijn lijf wel dicht hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik begrijp dat je op vakantie gaat?

Fijn voor je! En tja,.............. als je er niet over praat, bestaat het niet, ..................
wordt door veel mensen zo toegepast.
Alleen kun je daar niks mee, hè?
Wens je toch veel sterkte.

Vind het wel jammer dat je er een tijdje niet zult zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga, of we, 10 dagen en we zijn met 7 personen, flinke club.

Pip, ja zwijgen is moeilijk voor mij. Maar intussen kan ik dat wel. Voor de rust en vrede hier. Het is voor de kinderen afschuwelijk en als ik ook nog eens door zou gaan, nee dat doe ik dus echt niet.
Dit keer is het toch redelijk snel omgeslagen. We gaan er wat moois van maken, ik voel het gewoon.
In het vakantieoord kan je makkelijk zelf iets doen, groot zat. Heerlijk.
Het voelt net alsof ik losgelaten wordt in de grote wereld, zonder mijn forum hier, zonder steun. Nou ja we zien wel.

Juffie: blijf gewoon schrijven hier vanavond. Wie weet joh, uitstel, uitstel en dan duik je je bed in en geloof me het aller aller aller ergste heb je dan toch wel gehad, tenminste dat is mijn ervaring. Het blijft zwaar en moeilijk, maar de eerste dag is toch het lastigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spaans trucje , om te weten of eieren nog eetbaar zijn , leg men ze in een emmer met water , de eieren die zakken zijn eetbaar , de eieren die boven blijven drijven zijn slecht .
hier geen speciaal nieuws onder de zon , deze middag mosselen wezen eten , hollandse mosselen waren lekker
reutemeute is weg en ik blijf hier in de tapovan tot morgen .
en nu eerst mijn vaatje doen , bordje en kopje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Carolien, dat is een handig idee. Ik heb een grote magnetron en een flinke schaal. Nou dat wordt dus bakken morgenvroeg. Ik weet dat nog van vroeger vond ik altijd zo lekker een gebakken eitje op een broodje en dan gewoon koud eten.
Het gaat hier gewoon gezellig worden. En de behoefte naar JWW is totaal verdwenen. Nu pas voel ik hoe scherp ik gister stond. Als.... ik had gedronken dan was de ellende absoluut groter geweest. Vandaag kon ik rustig blijven, zwijgen, verstandig zijn, jongste troosten (kind was helemaal overspannen), spullen in pakken. Mam waar is dit, mam waar is dat, je kent het wel.

Juffie: hoe gaat het? nog volgehouden tot nu toe, zal wel zwaar voor je zijn nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed, wordt pas zwaar als ik ga slapen.
Ben een rasecht avondmens!!!
Vroeger naar bed werkt alleen maar averrechts. Dan word ik na 2 uur wakker (of kan al niet inslapen).
Heb een paar weken geleden geprobeerd om een avond drinken over te slaan. Daarna wist ik dat ik er iets aan moet gaan doen.

Kreeg paniekaanvallen, hele nacht gepuzzeld, kapot moe, maar vooral bang.
En dat zullen dan wel de beruchte ontwenningsverschijnselen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie: ja dat zijn ontwenningsverschijnselen en dat kan NOG erger worden en daar wil je toch niet op wachten. Na een aantal uren zijn de ergste paniekaanvallen wel minder. Misschien wil je huisarts een kalmeringspil voorschrijven voor de eerste dagen. Een paar dagen vrij nemen en de aandacht op je herstel richten. Dan ben je er doorheen. Moet je je eens voorstellen dat je van die paniek af bent. DAt je een vrij mens bent. Dat je kan gaan en staan waar je wilt. Weer genieten van de markt, de natuur, van mensen , van alles. Het leven kan zo mooi zijn. Nu zit je opgesloten in een grote fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor wie het zegt, ik de held. De held die weer twijfelde hoe de vakantie zonder drank door te komen. Dankzij jou Juffie weet ik weer waarom ik gestopt ben. Mijn ergste nachtmerrie zijn inderdaad die mega paniekaanvallen, die zijn afschuwelijk, de hel op aarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...