Spring naar bijdragen

maandag 28 juli 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

Stien,

Ik denk dat je in je begintijd wel eens geschreven hebt over die vrouw. Er staat mij iets van bij. Dat ze voor je stond en smorgens al naar drank rook of zo iets? Wat zonde van een leven.

En wat heb je het goed aangepakt van het weekeinde. Vind ik echt knap want zelf wil ik nog weleens zo'n verlammend gevoel krijgen in dat soort situaties. Maar toch, knap vervelend voor je dat je je zo voelde.
Ik hoop dat je vandaag beter voelt.

Soothe,

Ik had in het begin moeite met je en ben daar toen ook duidelijk in geweest. Je schrijven deed me denken aan iemand die mensen hier de stuipen op het lijf heeft gejaagd (D of T?) Toen ben je even weg geweest en kwam je heel anders terug en vanaf dat moment las en lees ik je graag. En sinds je romance met Anna ben je mij zelfs dierbaar zoals iemand je op een forum je dierbaar kan zijn.
Mensen maken soms gewoon een valse start. Ach, ik ben zelf ook al een paar schuin door de bocht gegaan, nog niet te land geleden:$ Maar het heeft mij wel ontzettend geholpen en daar ben ik jullie echt dankbaar voor. Denk toch dat mensen anders gereageerd zouden hebben als het mijn eerste keer op het forum was. Dan zou je toch denken wat is dat voor een dwaas? Misschien dachten sommige dat ook.
Ik denk dat Mari gewoon een valse start heeft gemaakt en als ze terug komt, ze weer van harte welkom is.

Juffie,
Eigenlijk is het zo dat iedereen welkom is maar voor sommige mensen is het nu eenmaal leuk om de stok in het hoenderhok te gooien. Als je dat een paar keer hebt meegemaakt dan wordt je mondiger.
Soms heb je het mis, zoals je hebt kunnen lezen heb ik het Soothe in het begin best moeilijk gemaakt.
Dat was voor mij ook moeilijk want je houd altijd de twijfel. En je wilt in principe mensen gewoon ondersteunen omdat ze hetzelfde mee maken of meegemaakt hebben als ik zelf.
Gem en Corinne zijn heel goed in het beantwoorden van iedereen. Zelf ben ik daar veel minder goed in maar ik merk dan wel dat ik in mijn dagelijkse leventje toch ook aan mensen denk die ik nog nooit aangeschreven heb. Het is dan jammer dat ze dat niet weten maar zou ik daar melding van moeten maken dan heb je een dagtaak aan het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En Stien, je hebt gelijk, het is vandaag mijn ADB "maanddag" 33 maanden, wat een tijd hè. Ik ben er hartstikke blij mee. Echt hartstikke blij. Het heeft me in de eerste paar maanden zó vre-se-lijk veel moeite gekost, dat wil ik NOOIT meer terug, die strijd (haha, slip of the mind, ik tieptje "strijk"). Ik heb ontzettend veel geleerd, maar het aller- aller-belangrijkste is dat ik zoveel leuke lieve bijzondere mensen heb leren kennen, écht leren kennen, sommige vriendschappen gaan heel erg diep en maken het mogelijk dat je je écht samen voelt in de strijd. Mijn leven is ontzettend veranderd en nog steeds aan het veranderen, en als ik het zo zie, is dat nog niet afgelopen. Ik heb zo'n 20 jaar in te halen, dat ik min of meer heb "stilgestaan" in mijn ontwikkeling.
Ik ben hard aan het werk met mijn psycholoog en mijn oefeningen, mijn werk gaat een stuk beter vind ik, ik ben méér aanwezig voor mijn kinderen (o gut daar heb je háár weer met haar kinderen) en ik ben een rustiger mens geworden (af en toe nog een beetje hyper, maar dat is de aard van het beessie).

YEAH. Ik ga gewoon dóór voor de drie jaar. Gaan jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Juffie,

Ik lees je berichtje van gisteren nu pas maar wilde toch nog even reageren.
Toen ik hier vorig jaar nieuw kwam heb ik dat ervaren als een warm onthaal maar om eerlijk te zijn kan ik me nu wel bij je aansluiten dat ik het draadje wat betreft nieuwe mensen ook minder "warm en welkom" vindt dan voorheen.
Waar het aan ligt weet ik niet, kan ik ook niet invullen, ik kan alleen voor mezelf spreken. Op het moment is wel of niet drinken geen isue voor mij het loopt hier lekker en eigenlijk ben ik er niet zo mee bezig daardoor kan ik me eigenlijk vrij moeilijk verplaatsen in de moeite die anderen soms hier hebben. Ik weet op het moment gewoon niks ondersteunends te zeggen vandaar dat ik m'n mondje houdt.
Ook heb ik weinig tijd om het hele draadje te kunnen lezen vandaar dat er soms berichten/noodkreten bij in schieten.
Wat doet ze hier dan nog zal je je misschien afvragen.. Ik hoop dat het spontane, warme en toegankelijke van dit forum weer terug komt en dat ik soms wel iets weet te zeggen ter ondersteuning.
Ik denk dat er inderdaad wel een clubjes gehalte hangt hier maar dat dat doelbewust is lijkt me niet. Ik denk dat het overal wel voorkomt wanneer men al wat langer met elkaar schrijft.
Wat betreft het wel of niet genoeg gereageert hebben op iemands berichten denk ik dat dat toch wel blijft bestaan. Er kan nou eenmaal niet op elk bericht gereageert worden en misschien leest de ontvanger het wel heel anders dan dat het bedoelt is. Zelf heb ik er ook weleens last van ondervonden maar nu heb ik daar wel enigzins een middenweg in gevonden. Ik bekijk het vanuit mezelf, ik reageer ook niet op elk bericht dat er staat dus waarom zou ik dan kunnen verwachten dat iedereen op mij reageert?
Ik denk dat iedereen een beetje veel bezig is met zichzelf en daardoor het enthousiasme en de spirit niet op kunnen brengen om iemand te ondersteunen, enthousiast te zijn voor iemand e.d. Tenminste dat is wat ik hier mis. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Een frisse kijk op zaken van nieuwe mensen lijkt me geen verkeerd ding om het forum weer wat leven in te blazen. Om nieuwe energie te krijgen om er samen voor te gaan zonder dat men denkt hé dat hebben we al gehad daar heb ik geen trek meer in.. Een vooroordeel is snel gemaakt maar niet snel weggenomen. En ik denk dat vanuit die gedachte vaak ook op mensen gereageert wordt.
Dus alle nieuwe mensen wat mij betreft zijn jullie allemaal meer dan welkom al zal ook ik niet altijd op jullie reageren. ;) Gewoon blijven schrijven en ook gewoon blijven zeggen wat je op je lever hebt want met de mond dicht houden is niemand wijzer geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ;)

Ik ben aan het rommelen in huis. Beetje bijhouden hé! Dus ik zit nu niet rustig, dan krijg ik agitatie.
Eerst m'n taken af!

*** Houtje 33 maanden droog. Fantastico!!! Niet te geloven!! ;) Soothe, niet dollen met Houtje,ze gaat perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, wat jammer. Ja, zo zie je maar, drank wordt je echt niet beter op.
Vandaag een nieuwe dag, de draad weer opnemen. Elke dag is er één en dus
één gewonnen!
Met mij gaat het goed, maar ook ik heb zo mijn dagen hoor dat het oppassen
geblazen is, al schrijf ik er niet altijd over.

Houtje, ja, door de meetings komt het allemaal erg dichtbij. En door de afstand
die er dan toch is op moeilijke momenten kan ik me zéér onthand voelen.
En die lieve Corinne die het moeilijk had, mij pb'en, soms kunnen woorden en
gevoelens toch raar gaan hoor.

Anjo, goh meid, aan jouw geheugen mankeert écht niets! :D
Het is inderdaad die vrouw waarover ik in mijn begin periode hier heb geschreven.
Heb haar langzaam ten onder aan de fles zien gaan.
Zo zielig, heeft een zoontje die als hij naast haar zat in de bus net deed of hij
niet bij haar hoorde. Zo schaamde hij zich rot, ze had dan al gedronken en ging
hele gesprekken met mensen aan. Tja, en dan de lucht.

(Houtje, ze is dood gevonden in haar tuin)

Enneh, je bent zelf knap hoor! Ik heb je gelezen!

Houtje, wat meer stoom is hier welkom. Heb mijn overgordijnen gewassen maar heb
dus niet de kracht in mijn armen om ze te strijken helaas. Ze hangen wel weer, wat
verkrukkelt, wachtend tot iemand komt die zegt: geen gezicht, doe ik wel "even" voor je. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ook van mij de Hartelijke Gelukwensen met 33 maanden!!!!

Stien, je hebt helemaal gelijk dat je voorzichtig met me bent geworden, heb ik het ook wel naar gemaakt.
Maar door schade en schande ben ik weer wat wijzer geworden, heb mezelf geanalyseerd en ga er nu echt voor.!

Wens iedereen veel geluk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trouwens, stien, wat goed van je hoe je die gremlins weggejaagd hebt. Ik heb soms ook van: zou ik echt niet over een tijdje een borreltje kunnen nemen? het antwoord is simpel: nee, want ik weet dat ik voor de bijl ga. dat hoef ik echt niet te proberen om dat te weten. ik vind dat weleens moeilijk dat ik dat weet van mezelf... dan kan je eigenlijk ook niet de mist ingaan (wat een gedachtegang van een verslaafde he?)
dus: het is lekker warm, lekker frisse limonade YEAH!B)

Hanneke

p.s. bedankt voor de felicitaties van allen. soms lijkt het wel dat ik elke dag dat ik niet gedronken heb, gefeliciteerd wil worden :) maar dat is niet zo hoor! ik ben zo blij en trots dat ik gestopt ben, dat ik spontaan vertel hoe lang ik al gestopt ben... nou ja, dat gaat ook wel weer over. lijkt me zo vermoeiend om 33 maanden zoals houtje elke dag complimenten in ontvangst te nemen ;):huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik vind het gewoon knap, dat je ondanks je narigheid en ontzettende trek niet hebt gedronken.
Echt je hebt een complimentje verdiend en vanuit de Achterhoek geef ik je dan ook een dikke knuffel:sun:

Ik heb gisteren ook geschreven, dat ik een of twee drankjes ontzettend gevaarlijk vind. Er kwan geen reactie op, maar ik kreeg hetzelfde gevoel als Stien. Goh zal ik dan ook maar weer eens proberen of ik het ook kan, want iedereen doet er zo makkelijk over.

Stien, volgens mij trek je sommige dingen heel erg aan en dat is denk ik bij jou ook een valkuil. Het is moeilijk als je zo in elkaar zit, dat snap ik wel, maar probeer het gewoon bij jezelf te houden, want je kunt niet alle last van een ander ook nog eens dragen. Als je het hier op het forum doet, dan zul je dat waarschijnlijk ook in je dagelijks leven hebben. Probeer van jezelf te genieten en van de keine dingen.

Brudie, gewoon blijven hoor.

Ik heb ook op Dieseltje gereageerd en heb haar ook duidelijk willen maken, dat ze het zelf moet doen en de eerste moet laten staan. Ze was ook zeer aanvallend naar het forum toe en waarschijnlijk was ze onder invloed en dan helpt het niet on te gaan kwaken met haar, ze moest echt even op de feiten gewezen worden. Als ik als nieuweling zo aanvallend was binnengekomen, dan had ik hier ook niet lang stand gehouden. We zijn geen hulpverlening, we zijn een forum dat elkaar ondersteund.

Charlie, op naar he derde week. Klasse.

Juffie op naar je tweede week, je bent de alcohol de baas gebleven dusook een kanjer.

Ik lag gisteravond in bed en dacht, wat kan het me ook schelen morgen haal ik drank en dan ga ik één avond drinken. Ik was er zo van overtuigd om het te gaan doen. Het gekke is, dat dan ook niemand me tegen kan houden, want ik WIL het dan. Tjonge mijn hele motivatie was weg, maar nu na een nachtje slapen sta ik weer met beide benen op de grond. Maar toch ben ik wel een beetje bang voor weer zo'n gedachte. Volgens mij had ik nog beter een muis in bed kunnen hebben, dan zo'n grote Gremlin
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo Allo,

Drup meld zich ook ff.

Hanneke wat goed van je kanjer.

Stien je bent een kei.

Charlie :present:

Soothe voor jou vandaag weer geen foto van doggy, ben er een uur mee bezig geweest :$

Anjo dank voor je lieve pb, nog steeds mijn box niet bij kunnen houden zo leeg ik wat en zo loopt ie weer vol maar lief dat je zo begaan bent met me :sun:

Houtje, knuffel met je 33 maanden

Druppeltje stop maar want zo zit je morgen nog en we zijn allemaal tijgers. Owwe wat zeg ik nu? Stien had het al over paarden en ik zeg tijgers HHHHEEELLEPP Nee hoor niet raar bedoeld of insinuaties maar laten we het op toeval houden (???!!! hahah:):):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb écht niet drie-en-dertig maanden lang elke dag complimenten gekregen B) maar soms heeft iederéén dat toch nodig? Ik vind het wel fijn (oké, het is egoistisch) maar ik schrijf hier ook al 33 maanden hoor en in die tijd ben ik heus niet alleen aan het kwaken geweest over mijn huishouden maar heb ik ook andere mensen geprobeerd te steunen.

(dit staat er een beetje negatief maar zo bedoel ik het niet, ik snap juist van de nieuweren dat ze complimenten willen, maar er naar vrágen nee. Vertel dan dat je trots bent op jezelf, dat vind ik wél terecht, want je doet het alleen maar voor jezelf tenslotte).

En by the way, toen ik hier begon met schrijven waren er 60 mensen aangemeld (okt. 2005 ik had alleen toen een andere forumnaam) en inmiddels zijn het er 600 en ........ ik heb heel wat mensen zien komen, verwelkomd en weer zien gaan...... En nu, nu nu voel ik me een beetje aangesproken als "oudgediende" dat wij de sfeer zouden bederven voor nieuweren ja dat gevoel heb ik een beetje en daar ben ik niet blij mee en ik vind het ook niet terecht.

Iedereen schrijft hier voorzichzelf op zijn of haar eigen manier, en haalt uit de postings van anderen wat hij of zij kan gebruiken. Daarom is het een forum en geen praatgroep onder begeleiding en verantwoordelijkheid van betaalde deskundigen. Er zijn ook andere nieuwe mensen, bv. Slofje, die heb ik daar nog niet over gehóórd.

Ik vind die hele discussie over het niet loyaal zijn naar nieuwe mensen een beetje een naar smaakje krijgen.

Je moet het in het leven zélf zien te maken en uit het leven halen wat je kan gebruiken en de rest laten liggen, en zo is het hier ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjips heb ik pech dacht even dat Soothe mij een hartje stuurde, nu is mijn hart van slag. maar ja waar het hart van vol is :)

Marion heb ik ook: druppeltje, druppel, druppie drup en ga maar door Hahahah en daarom ben ik de enige echte en jij ook. Alleen is mijn naam gerelativeerd aan druppeltje en dat kan je van jou niet zeggen. Zal voor de pas binnengekomenen best verwarrend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...