Spring naar bijdragen

maandag 28 juli 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo mensen, was ik helemaal blij en trots dat ik de verleiding heb weten te staan, heb ik me nu toch zin in een borrel!!! Kreeg net een mailtje van mijn ex-man als reactie op een mailtje van mij waarin mijn zorgen over de kinderen uitsprak. Hupsakee, ben ik ineens een onverantwoordelijke moeder. Had beloofd mijn vriend hierover direct in te lichten, was afgesproken, kom ik erachter dat hij bij zijn ex-vriendin op bezoek is. Lang verhaal, maar het lijkt er op dat meneer tussen haar en mij rent als hij het even niet meer ziet zitten met 1 van de twee. En dat terwijl zij nog geen week hem de pan flink uitgeveegd heeft, omdat hij, nadat hun relatie in juni verbroken was, met mij twee weken naar Frankrijk geweest is. Zij had nl. ook vlak voor zijn vertrek een reis geboekt, omdat ze dacht dat hij bij haar terug zou komen. Verder heeft ze nogal wat te horen gekregen van familie en anderen. Zucht, het lijkt of de rollen nu omgedraaid zijn. Zal haar familie leuk vinden, want die zijn witheet. En ze maakte zich nog wel zo'n zorgen om haar kind, omdat die zo onder het verbreken van de relatie en de mislukte vakantie geleden zou hebben. Me hoela, ze zal er alles aan doen om hem terug te krijgen. En dan begint het gedoe weer van voren af aan.
Ik denk dat ik het er maar bij laat, want als je net gisteren en vanavond afspraken maakt over mijn probleem en de rust die we in ieder geval een tijdje moeten nemen, zijn dit nu niet bepaald de acties waardoor bij mij het vertrouwen weer hersteld. Hij doet maar, het is zijn leven.
Maar goed, had ik nu dus wijn in huis: help, ik was overstag gegaan.
Morgen koop ik ook niets, ik moet sterk zijn en kiezen voor mezelf, mijn kinderen, mijn gezondheid, mijn welzijn. Als sukkels dat niet willen waarderen, weg ermee! Net als met de drank! Dat moet mijn doel zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Sneeuwwitje, echte vrienden zijn er bijna niet, helaas. Laten wij daar dan lering uit trekken als onze vrienden ons eens nodig hebben en wel een echte vriend zijn. Het is al triest dat zoveel mensen, ook na een echtscheiding, je laten vallen of gewoon niets meer van zich laten horen.
En ja, ik ben nu ook teleurgesteld in mijn vriend (of ex-vriend), die zegt mij ook altijd te willen steunen. Dan hoor je toch niet bij je ex-vriendin te zitten, die niets anders wil dan je terug hebben.
Maar misschien ben ik nu gewoon teveel aan het doemdenken en zeuren en zitten ze alleen maar te praten en willen ze wel helemaal niets met elkaar. Tenslotte vertelde hij me gisteren en vandaag dat hij gewoon even helemaal niets wil, gewoon rust wil hebben. Alleen, ik heb er geen vertrouwen in. Iets teveel meegemaakt de afgelopen jaren met hem en ex-man, die er vandoor ging met een goede vriendin.
Ja, toen ging het troostdrinken wel makkelijk. Maar dat moet gewoon voorbij zijn. Ik ben ik, een mooi mens, die het leven waard is. Zonder drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kirky, je hebt gelijk. Ook heel goed van je dat je geen drank op je verjaardag schenkt, omdat het om jou en je probleem gaat. Inderdaad, als mensen dat niet kunnen waarderen of begrijpen, jammer dan en lekker wegwezen/wegblijven.
En wat je zegt over dat er nu maar 1 persoon belangrijk is: je hebt gelijk, zo moet het zijn, al doet het pijn als je veel van iemand houdt. Maar ik moet eerst meer van mezelf houden, trots zijn op mezelf. In sombere momenten of bij tegenslagen lukte mij dat niet alleen, vooral niet als je 's avonds alleen bent, de kinderen naar hun vader zijn (ongeveer om de week). Daarom ben ik op dit forum terecht gekomen en dat voelt op dit moment als een warme deken. Ik zie en lees zoveel positieve dingen, krijg daar zelf ook een positief gevoel van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke bedankt Kirky, daar ben ik dus ook heel blij mee, daarom ben ik hier ook. Anders had ik allang weer zielig in een hoekje van de bank gezeten met de fles in de aanslag. En hem weer bestookt met vervelende en wantrouwende smsjes. Echt niet leuk.
Inderdaad moet ik alles maar even op zijn beloop laten, hadden we ook min of meer afgesproken. Maar als iemand verlangt dat ik ergens voor vecht (overigens hij heeft gelijk, maar de vurige wens daartoe komt uit mezelf!), vind ik ook dat die persoon dat zelf ook moet doen. Dat heet elkaar vertrouwen proberen te geven. Van de andere kant, als hij die moed en kracht niet wil opbrengen, wat moet ik dan nog met hem? Dan geeft hij blijkbaar niet genoeg om mij en de relatie. Ik zal er dus voor knokken de kracht te vinden alles inderdaad op zijn beloop te laten. En als hij dan tot de ontdekking komt dat ik weer tot bloei kom, kan het wel eens te laat zijn. Jammer voor hem dan!
Ik wil weer ik zijn, zonder drankmisbruik. Belangrijker voor mij dan mezelf is er niet, ook voor mijn kinderen. Lekker in mijn vel zitten, de wereld weer positief tegemoet zien, dat is wat ik wil!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Heej Corinne, waar zou ik anders jaloers op zijn?

Hej Pippi,
Dat was een plaatstootje. Je weet dat schorpioenen niet vergeten.
Je was ooit in je begintijd een keer nogal boos ;) op me, omdat ik jou in mijn epistel had overgeslagen.
Snappie. En ik vind je echt een leuk mens. Knuffel extra.

Kirky,
Mag ik je nu dus feliciteren met je 40ste verjaardag. Ben jij nog een jonkie!
Bosje :present: :present:

Sandman,
Leuke naam, zeker 's avonds. Ik ben hier niet de enige met slaapproblemen, dus Zandmannetje is zeer welkom.
Ik beken eerlijk dat ik de eerst 3 - 4 maanden alle gelegenheden heb gemeden waarbij alcohol werd gedronken.
Zes weken is al een hele goeie prestatie en is zeer veelbelovend. Ik heb de Refusal 10 maanden gebruikt, daarna afgebouwd op advies van mijn huisarts. Heb tussendoor al wel terug aan de Refusal gezeten in gevaarlijke periodes.

Lieverds,
Ik heb al gereageerd, net als vele forumgenoten voor mij, op het bericht van de diesellocomotief in de porceleinwinkel. Ik heb ook de moderatoren aangeschreven en verzocht al haar her der verspreid staande berichten eens nader te bekijken.
Enne ze maakt maar alles bekend over me. Maar dan moet ze wel een hoop poen op mijn rekening storten. Al mijn bericht, ook al zijn deze op dit openbaar forum geplaats, blijven mijn eigendom. Da da.
En Mari mag best weten dat ik hier nog steeds drinkend ben gekomen. Dat werd getolereerd, omdat ik ook dan nog steeds beleefd en voorkomend ben en ik was ook echt gemotiveerd om te stoppen.
Oh, en over Sandmans openstaand profiel heb ik ze ook een bericht gestuurd. Maar ja, 't is nu geen kantoortijd.

Anjo,
Zeg maar nee en to the loo! Je bent toch geen melkkoe en ik vind dat ze zeer weinig respect heeft voor haar vader en moeder. Het wordt denk ik hoog tijd dat je dochter de puberteit achter zich laat en niet meer staat te dreinen als een kleutertje van 3.
Gaan is met de trein niet te doen voor X en het feest levert jou alleen maar spanning op. En geen positieve stress. Zeker niet zelf rijden. Kan het niet met een speciaal busje van een organisatie waarvoor de zorgverzekeraar betaald?
En wat de kosten van een huwelijk betreft: in deze tijd is het de gewoonte dat het bruidspaar zelf betaalt.
De gemeente betaalt begrafeniskosten indien de familie dit niet kan opbrengen.

Brudie,
Jij bent kennelijk ook jarig. Dus ook jij van harte gefeliciteerd en moge je nog vele nuchtere jaren genieten.

Marion,
Ik ben als avondmens geboren. Ze konden me als baby wel in bed leggen, maar slapen deed ik niet. Dat is nooit veranderd. Lastig voor mijn ouders, mijn broer was wel een vroegnaarbedventje - en vroeg wakker dus.

Edflobe/Marjan,
Een borrel lost geen enkel probleem op. Het wordt alleen wel ontzettend uitvergroot en er komen problemen bij. Als je boos bent, richt die boosheid dan op hem en niet op jezelf. Drinken is een vorm van zelfmutilatie.

Zo wat hebben jullie in korte tijd een hoop bij geschreven. Hijg hijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
ook nog niet op bed dus. Ik zou wel op tijd liggen, maar het is inmiddels 2 uur later. Maar hé, positief punt: ik heb dan weliswaar geen drank in huis anders had ik net wel genomen, maar ik voel me er lekker bij dat dit niet heeft kunnen gebeuren. Het verlangen is nu ook weer even weg.
Ik heb mijn boosheid ook naar hem geuit, toen ik hem een paar uur geleden aan de telefoon had. En mijn teleurstelling. Ik heb alleen geen zin meer om dan een woedeuitbarsting te krijgen onder invloed van drank en allerlei nare verwensingen te smsen. Daar schiet ik niets mee op en bovendien richt je daar alleen maar meer schade mee aan, voor het geval er niets aan de hand is. Maar goed, hij weet ook dat hij niet meer bij mij hoeft aan te kloppen als hij nog eens dat kunstje flikt. Ben toch geen willoze marionet?!!
Reden ook voor mij bij dit forum aan te sluiten. Niet meer in de valkuilen trappen, smoesjes te verzinnen om toch een borrel te kunnen nemen. Ben ik helemaal flauw van bij mezelf. Ik wil eerlijk zijn naar mezelf: je kunt het niet alleen en je hebt een probleem. Los dat op! Alleen dan kan ik weer mezelf zijn en niet een willoos slachtoffer van drank.
Nou, dit was dus mijn eerste drankloze dag terwijl er shit op mijn weg kwam en de verleiding dus groot. Op naar de volgende!
Wat was trouwens dat ravijn van 25 juli waar iets over staat onder aan je bericht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...