Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het leven is helaas alleen niet zonneschijn. Maar af en toe een flinke regenbui laat ons daarna wel extra van de zonneschijn genieten. Dat wens ik jullie allemaal toe.

• Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Zo, ik zit al aan de koffie en schenk al vast een koppie voor Water in.

Nee, je hoeft niets te zeggen hoor, drink maar lekker je bakkie op je Watersche Manier. Wens je toch een fijne werkdag toe.

Ik ben er weer vroeg uitgerold, maar was ook om 23 uur in slaap gevallen. Jammer, want ik zat Zomergasten te kijken en dat vond ik erg interessant. Gelukkig is er Uitzending gemist.

Laterssssss!!!!

Geplaatst

Môgguh... Hee Houtje, dankjewel, brombrom... :)

Kalm aan beginnen vandaag. 75% van het bedrijf is nog op vakantie, dus het is de komende twee drie weken nog niet zo druk als normaal.
Zowiezo niet teveel doen vandaag, het wordt weer van dat broeierige weer. Moet ik op de motor, bah wat vervelend... B)

Everybody, have a nice day. Ik laat die eerste staan (pffft, alcohol met deze hitte, ik rol subiet om denk ik...)

p.s. Nog even over dat "er niet tussen kunnen komen": iedereen hier was ooit een nieuwkomer... ;) gewoon doorschrijven mensen! :D

Geplaatst

Goedemorgen Water,

Ben inmiddels ook gearriveerd op mijn werk , senseootje erbij en net alle deuren opgemaakt...
War ruikt het toch heerlijk buiten na een regenbuitje in de polder...

En ik ben het helemaal met je eens Water...sterker nog we zijn elke dag weer nieuwkomers...
Er is iedere dag weer wat te leren of dat nu het ADB worden is of omgaan met je huisdier of met je kids of met je (ex) partner of je collega's op je werk overal liggen mogelijkheden om te groeien...

We zitten allemaal op verschillende levels en hebben zo onze eigen sores...
Wat ik heb geleerd is om hulp te vragen wanneer het nodig is... en ja soms gaat dat knarsetandend maar niemand kan raden waar ik soms mee zit...

Samen moeten we het hier doen...

Fijne dag allemaal

:rose:

Geplaatst

morgen iedereen ,
zo sta in mijn werkstartblokken
wens iedereen een fijne nuchtere dag , ik laat die eerste staan en hoop dat jullie mee doen
aan de nieuwelingen gewoon mee schrijven hoe jullie zich ook voelen , ik ben mijn eigen begin niet vergeten , gelukkig was dat hier niet maar op een andere site , want ik denk dat vele de blacky dan maar een raar mens zouden vinden ;)
bb goede vakantie alles mee ook je eigen ;)

Geplaatst

ook goeiemorgen, heb me mijn bed uit moeten slepen, met die warmte lag ik er toch meestal tegen 2 uur of later in en stond laat op, maarja, besloten om vandaag te werken en ook wel zin maar het was wel erg vroeg en vannacht erg warm.

Juffie ook even over je reactie gisteren, Er is op een volwassen manier naar Mari gereageerd, de rest zal ze zelf moeten doen. Alle wegen naar hulp zijn aangeboden. Het forum is geen hulpverlenende instantie. Op de lange termijn heeft Mari meer aan eerlijke reacties. In eerste instantie lijkt het heel hard maar de hulp die zij zocht is hier niet te vinden en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.. Ik ben zelf ook ooit een Mari geweest, schreeuwen om aandacht en hulp maar er zelf niks voor willen doen, dat werkt niet. Nooit, voor niemand. Ik zelf ben blij dat ik daar ook op gewezen ben want nu doe ik het anders.

en ik moet rennen nu, hond uitlaten en naar mijn werk

Geplaatst

Houtje is weer auto-loos. Dat wordt een autoloze maandag :D.
Hortend en hobbelend naar de garage gekomen, pffff.

Het was hier vanmorgen al 23 graden en begint nu al weer hard op te lopen.

Ik vind ook dat Mari (ik heb even de reakties vanmorgen eens geteld) ruim voldoende inhoudelijke aandacht heeft gehad en ik zie niet ik hoe ze zich genegeerd kan voelen. Dat gevoel ligt bij haar en niet bij het forum. Wij zijn geen hulpverleners maar alleen lotgenoten.

Pippi, blij dat je weer wat vrolijker bent. Wat ga jij vandaag doen en heb je nog leuke plannen met de kids of is na hun Bounty-vakantie alles in NL stom en saai? Ze willen bij mij nog een dagje naar Walibi (brrrrr al die achtbanen) dan neeem ik maar een goed boek en een puzzel mee.

Caro, jammer dat Dochter en D verder niet kunnen helpen maar ik weet zeker dat je liever hebt dat het met hun goed gaat in hun eigen huisje met hun relatie.

Ziza, lekker hè zo half voor spek en bonen op kantoor meestal kun je dan zelf het meeste verrichten.

Geplaatst

hallooo!!!!!!!!!!!!

ik ben weer terug uit berlijn! en.... ik heb niet gedronken!! :moon:tatatatataaa:moon: ben echt superblij. Nu ga ik hard aan het werk. ik wil mijn studie afmaken vóór 1 september. dat word flink doorwerken en minder forum lezen, maar ik blijf jullie wel volgen hoor!! zonder de AA en jullie zou ik nooit 6 weken en 2 dagen gestopt zijn.

groetjes,

hanneke

Geplaatst

Ik ben nog nooit in Berlijn geweest, :( voorlopig kom ik er ook niet want mijn auto heeft een kapotte koelstofpomp + thermostaat schrik niet mevrouw Houtje, het kost 395 euri zonder btw.
Natuurlijk schrok ik wél :devil: even brrrrrrr doen.

Geplaatst

Hoi Juffie, ik heb me er ook tussen moeten werken. Dat ging niet altijd eenvoudig!!
Blijven schrijven, is het adagium. Er zijn er nog enkele die denken, laat maar lu**en die gek!
Dat zegt meer over hun dan over mij! Niet wakker van liggen, men leest je wel. Een beetje nieuwgierig zijn, zit in de mens!!

Groet, tikkie broeierig!! :)

Geplaatst

Hoi, hoi,

Was ik me toch even goed uit balans, gevaarlijk uit balans mag ik wel zeggen.
De schrik van Corinne en gelijk de gedachtes of ik wat verkeerds naar haar
toe gezegd of gedaan heb, maar ook het lezen van diverse mensen hier
dat het drinken van één of twee wel kon maakte mijn hoofd dol.
Tenslotte heb ik vakantie, en als ik nu alleen in mijn vakantie drink?
Manlief heeft een weekje allin geboekt om mij te pleasen, dan is het toch niet
slim of dankbaar om het alleen bij water te houden?

Gek werd ik van mijzelf, alles wat ik hier las werd in mijn hoofd verdraait in
positieve zin om maar legitiem aan de drank te kunnen. Ook stonden hier nog
eens ruim voldoende flessen in voorraad. Het weer, de terrasjes, gezellig ogende
mensen met hun glaasje lonkten aan alle kanten. Het leek wel of ik niets anders
eigenlijk meer zag.

Terwijl een "normaal" mens het afgelopen weekend genoot van het mooie weer
ben ik in huis aan de slag gegaan. Het water liep mij van het lijf maar ik moest
die gremlins kwijt. En maar malen, want de zin in mijn weekje vakantie werd
al minder. Een twee strijd, angst en veel onrust.

Tot vandaag, de krant van zaterdag ging ik nu pas lezen. Melding werd er gedaan
over een drama niet ver van mij vandaan. Vrouw, jonger als ik werd dood in de
tuin gevonden. Het stel had al lang problemen en stond bekend bij de hulpverlening.
Ernstige geestelijke problemen en beide zwaar aan de drank verslaafd. De twee
jaagden de buurt met hun geschreeuw de stuipen op het lijf. Door de drank zag
de vrouw er steeds slechter uit, spierfunktie nam af en was slecht te been.
Eénmaal heb ik haar in de bus geholpen, ze kon haar tas niet dragen. Tas
met veel flessen, het was een trieste aanblik.

Triest, maar ik ben gelijk weer met beiden benen op de grond. Geen gremlin
meer te bekennen en voel me weer "ijzer sterk" en "water lustig".
Ohhhhh neeeee, mij krijgen ze niet te pakken! Niet deze zomer, niet deze
winter, ohhhh neeee.

Geplaatst

Hanneke wat heerlijk dat je bij jezelf gebleven bent en daardoor hoogstwaarschijnlijk juist extra hebt genoten en nu extra kan nagenieten.....gefeliciteerd met je 6 weken en 2 dagen :present:

Blacky hoe kom je erbij dat we je nu géén raar mens zouden vinden? :D

Juffie: weet je, als je niet te teveel verwacht word je ook niet teveel teleurgesteld.....mij heeft dat ene warme berichtje aan mijn adres altijd veel meer gedaan dan al die andere die op een moment meer aandacht voor zichzelf, hun kids of huishoudelijke beslommeringen hadden.....wie ben ik om dat te veroordelen, iedereen leeft op zijn/haar manier en deelt wat hij/zij delen wil, aan de rest de vrije keus om daar al dan niet op te reageren.....en zelf heb ik mogen ervaren hoe letterlijk de strijkboutjes aan de kant worden gezet om mijn gremlins weg te meppen als dat nodig is.....dat vergeet ik nooit en het heeft me oa wel gebracht waar ik nu ben :heart:

Hulp vragen en daarbij ook nog eens allerlei voorwaarden stellen (ik heb hulp nodig en jullie mogen over niets anders praten) is voor mij te onfatsoenlijk om zelfs maar serieus te nemen, laat staan om er op in te gaan. Ik wil dan ook mijn diepste waardering uitspreken voor iedereen die dat wél heeft gedaan, want mij is dat zeker niet ontgaan, ik heb het met open mond gade geslagen: dat hier zulke schatten zijn die zelfs met beledigingen nog liefdevol omgaan, en dat is de andere kant Juffie, kwestie van waar je naar wil kijken?!

Vergeet ook niet dat het stoppen zelf die eerste tijd heel labiel maakt, dat je heel erg met jezelf bezig bent (logisch en ook goed!) en je dingen overgevoelig op kan vatten (het is toch ook logisch dat het wat tijd nodig heeft om elkaar ook hier te leren kennen?!).....soms helpt het om dan even bij jezelf te blijven, en je zult merken dat er tussen al die verschillende mensen hier ook altijd iemand zit die met jou meeleeft, dus komop meisje vol goede moed aan je 2de week, het wordt écht beter :rose:

Geplaatst

Charlie wat zie ik jou toch heerlijk schuiven zo richting je 3de week, petje af meid! :present:

Stien: wat een emoties, bang om wat verkeerd te hebben gezegd? Hoe kan iemand die het beste met iedereen voor heeft nu wat zeggen wat zo heel erg verkeerd is? Misschien wel omdat je zelf op een onbewaakt moment blijkbaar ook nog gewilde prooi van die geniepige gremlinkl**tzakjes bent, met 2 handen nemen ze elke invloed die jou kan laten twijfelen gretig aan! Maar die Stien is zoveel sterker dan dat: je las een bericht en deed daar wat heel bijzonders mee in je hoofd: niks geen vakantiebedreigingen meer, je hebt vakantie en je Leeft, heerlijk!!! :sun:

Geplaatst

Hanneke, je begrijpt het al, je hebt het fantastisch door staan hartstikke goed! :present:

Alle werkpaardjes, succes, volgens mij niet al te slecht weer om bij de baas door
te brengen.

Alle luxepaardjes, die nog vakantie hebben, genieten je kunt nu toch iets meer
ondernemen zonder de brandende zon, is ook leuk toch?

Alle huispaardjes, lekker tukkie doen als je een slechte nacht gehad hebt.
Rustig aan met de dagelijkse bezigheden, blijft toch een beetje benauwt weer.

Carolien, ben het helemaal met je eens. Ook ik ben van mening de oorzaak van
te achterhalen en het probleem bij de wortels aan te pakken.
Maar in eerste instantie is het van belang te kunnen stoppen de knop te
vinden en eerst hier balans in zien te krijgen.

Houtje, volgens mij mag ik jou feliciteren vandaag. Dus gefeliciteerd! :present::D:present::):present::D:present:

Tapas, je kitten foto heb ik opgeslagen, énig. Wordt na mijn vakantie mijn bureau achtergrondje.
Nu staat er , prettige vakantie, wil ik nog even zo houden.

Juffie je gaat goed, :present: Niet vergeten hé, in de eerste plaats schrijf je hier voor jezelf.

Kan het niet helpen, maar als ik juffie zie staan bij home, lees ik steeds knuffie.
Knuffie laat ook eens wat horen?

Soothe, wat een pech nou weer ;) Maar hee, er is water en water :P

Geplaatst

Charlie, je gaat inderdaad als een trein maar ik ben zéér voorzichtig geworden met jou.
Ik hoop dat je mij begrijpt, ik leef met je mee hoor!

Kaia, jij gaat goed, maar gaat het met Kaia ook goed?
Je schrijft voor iedereen aldoor zo lief en meelevend, ik lees je graag.

Lianne, alles goed?

Ik blijf af en toe nog wel lezen, maar moet toch écht ook weer even
aan de gang. Zou het zo zonde vinden om mijn vakantie dagen
nutteloos voorbij te zien gaan toch?
Ik heb al gebruik gemaakt van de situatie dat mijn oudeste zoon
er niet is. Heb zijn kleding kasten uitgemest en 4 zakken vol
naar de afval gebracht, nu zijn ramen deze week nog lappen :P,
je weet maar nooit toch, in elk geval zal hij er niet boos om worden.
Denk ik. :wacko:
Carolien zou zeggen, je handelt ernaar, ja, maar dat vindt ik niet erg. :D

Geplaatst

Hi stien,

ik las net je dilemma over de all in vakantie.
meestal is de wijn daar toch niet lekker...
met mij wel goed, mag niet klagen want heb alles dat je zou kunen wensen.
(maar toch niet gelukkig, schaam schaam)
maar ook weer niet,want gisteren met uit eten teveel gedronken
(daarna nog terras) en nu brak.
speelde met idee om refusal te nemen maar dat blijf ik toch niet slikken dus dat is extra belasting voor het lijf.
jij gaat goed he?

Geplaatst

Hee die Stien,
Wat ben je toch een malle lieverd. Wat zou JIJ nu verkeerd hebben gezegd tegen Corinne? Corinne zei notabene tegen mij dat ze zich zorgen maakte over jou omdat jij zo je zorgen maakte over haar.
Meid, kom op. Niet zoveel piekeren over elkaar. Als iemand gaat drinken is dat nooit de schuld van een ander, dat bestaat niet. En neem van mij aan dat Corinne zich goed KL*te voelt omdat ze in haar ogen "gefaald" heeft en weer een heel stuk herstel van zelfwaarde nodig zal hebben om hier weer vrolijk mee te kwekken.

Stientje-Pientje, je bent zo heerlijk in de weer. Met uitmesten en soppen in mijn ervaring ruimt dat ook in je geest op.
Let op: mijn ervaring hè.

En ja Kaia,
Ik ben niet te beroerd voor een flinke mepsessie, ik zet mijn Strijkboutje op EXTRA STOOM en jaag alle Gremlins weg.

Maar ik heb ook van anderen gehoord dat mijn huishouden-was-strijk-verhalen ten eerste leerzaam zijn (Houtje's Huishoek Hoekje) ten tweede word ik een soort Houtje: Help !!! Voor vlekken en andere zaken, haha, ik vind het geweldig. Iedereen die zich om de was bekommert, bekommert zich niet om drank.

En Stien,
Wat een spiegel word je dan voorgehouden zo'n drama van zo'n vrouw die je dan ziet aftakelen. Zielig i.d.z.v. verdrietig om aan te zien en ik denk ook niet meer te redden. Of zijn er toch mensen die het nog proberen in haar omgeving?

@Allen,

Ik heb gisteren weer van dichtbij weer de gevolgen gezien van jarenlang te veel alcoholgebruik. Ook na 6 jaar stoppen is de geest aangetast. Ik schrik er iedere keer weer van.

Ik ben blij en dankbaar dat ik gedurfd heb om te stoppen en wil anderen graag helpen daarmee.

En wat verder niet boeit: scrollen maar, maar mij helpt het fantastisch om mijn zorgen hier te uiten en altijd lieve reakties te krijgen, vooral het pubergebeuren eist vaak zijn tol. Door het alleen al van je af te schrijven, is de angel eruit.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...