Spring naar bijdragen

Hoi Allemaal


Mari

Aanbevolen berichten

Mediator
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een mediator is een professioneel conflictbemiddelaar.
Mediation is een vorm van geschillenbeslechting. Een neutrale derde partij, de mediator, faciliteert een gesprek tussen de conflictspartijen, waarbij er streng voor gewaakt wordt dat de mediator geen inhoudelijke sturing geeft.
[bewerk] Het mediationcontract
Het gesprek wordt meestal juridisch geregeerd door het mediationcontract, ook wel mediationovereenkomst genoemd. In dit contract, dat afgesloten wordt door de partijen én de mediator, worden de volgende zaken geregeld:
spelregels
vertrouwelijkheid
verdeling kosten
aard van het conflict
mandaten
rol derden (advocaten, adviseurs)
[bewerk] De vaststellingsovereenkomst
Wanneer de mediationgesprekken tot een voor de partijen bevredigend eindresultaat hebben gevoerd, worden de gemaakte afspraken vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst. Dit is een overeenkomst van bijzondere aard, vroeger ook wel dading genoemd. Het bijzondere karakter van de vaststellingsovereenkomst is dat ze kan afwijken van het dwingend recht, mits de afspraken niet in strijd zijn met de openbare orde of de goede zeden. Willen de partijen de gemaakte afspraken ook direct afdwingbaar maken, dan wordt aan de overeenkomst een executoriale titel verleend via een notarële acte of een rechterlijk vonnis. De overeenkomst voorziet vrijwel altijd in finale kwijting van partijen ten opzichte van elkaar.
[bewerk] Toelichting
Waar mensen samenleven ontstaan meningsverschillen die kunnen leiden tot conflictsituaties. Een procedure voor de rechter is een optie maar in een aantal gevallen niet de beste, want na een procedure is de verhouding tussen de conflictpartijen meestal verzuurd. De een waant zich winnaar, de ander voelt zich verliezer en daarna werkt de relatie (privé, zakelijk, arbeid) niet meer. Uit de praktijk maar ook uit de rechterlijke macht en door wetgevende initiatieven groeit de interesse in ADR (Alternative Dispute Resolution) of ACR (Alternative Conflict Resolution). Deze vorm van conflictoplossing doet beroep op een bemiddelaar of mediator. Mede door het succes ontstond de behoefte om mediators te gaan opleiden en een soort "kwaliteitslabel" te creëren: registratie en certificering bij het NMI. Tot op heden is in Nederland "mediator" een vrij beroep, wat betekent dat iedereen zichzelf mediator mag noemen. Begin 2004 waren er in Nederland circa 4500 mediators. Een aantal hiervan is gecertificeerd door het Nederlands Mediation Instituut (NMI). Deze mediators zijn gebonden aan de gedragsregels van het NMI zoals neutraliteit, onafhankelijkheid, geheimhouding en voortvarend optreden. In België is intussen een soortgelijke evolutie gaande maar Nederland staat op dit gebied al een heel stuk verder dan België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,

Ik denk niet dat deze aanpak nou zo geweldig werkt om aandacht voor je probleem te krijgen. Maar misschien van je afschrijven wel. Dat kan inderdaad in de krant maar er zijn bijvoorbeeld ook weblogs waar je iets kwijt kan of muurkrantjes. Daar reageren ook altijd mensen op misschien zitten daar wel tips tussen die bij jou problemen aansluiten.
Dit komt me i.i.g. wel bekend voor dus ken ik jou misschien van whenb?

Veel sterkte en succes!
En wat het stoppen met drinken betreft elke 24 uur de 1e laten staan daar kom je een heel eind mee.

p.s. Lijkt me wel dat je ervaringspercentage 0,0 inderdaad klopt, met een bijdrage van 17 berichten lijkt het me niet echt dat er veel ervaring op gedaan is. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mari,

Wat ben jij aan het doen? Dus je bent journaliste, so what?! Volgens mij moet een journaliste open staan voor de omgeving waar zij zich in begint. En jij begon met antwoorden af te dwingen waar niemand hier een antwoord op heeft. Alhowel, Houtje gaf je toch goede tips. Een goede journaliste begint bij zichzelf en door iedereen tegen de haren te strijken krijg je nooit een objectief antwoord. Maar misschien wilde je dat ook niet niet. Je schrijft voor de Story of Prive? Volgens mij een goed voorbeeld voor de school van de journalistiek hoe het niet te doen.Dat komt mij prima uit want ik zit ook in die kringen en ga mij nu lekker uit laten over jou. Ik weet niet wie jij bent maar mij concenties die ik aanspreek wel. Succes!
Ik zou mij zooooo schamen. En misschien dat je beter uit kan kijken naar een baan bijv. in de catering want hier heb je een potje van gemaakt.
Ik heb zo'n medelijden met jou. Zelfs met mijn verslaving ben ik beter in mijn vak dan jij bent, immers iedereen had je door.

Liefs, Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd een brave jongen, maar Brudie kan ook figuurlijk Bruut worden, s.v.p. stop hiermee.

Vergeet niet je staat er alleen voor, en als ik je er een plezier mee doe mag je gerust mijn gegevens en schoenmaat hebbn, maar vergeet een ding niet maat 44 kan verrekte hard aankomen.

Nogmaals stop hier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari/Dieseltje,

Tja als je als een pletwals op diesel in de porceleinwinkel komt, word je ook niet echt verwelkomd.

Toch heb je van iedereen in eerste instantie goeie tips gekregen. Wat wil je nog meer? Dat we aan je voeten gaan liggen? Dat is mij dan toch te veel gevraagd.

Iedereen die wil stoppen met drinken of zijn alcoholmisbruik tot normale proporties wil terugbrengen is hier welkom. Echter wel op voorwaarde dat je je aan de regels van dit forum houdt. Deze regels vind je hier : http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=2123&enterthread=y .
Het welkom van Tactus vind je hier: http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=2127&enterthread=y .

Wij houden ons aan de regels. Wie zich niet aan de regels houdt, kan een ban krijgen.

Ik ga onze moderatoren vragen om eens goed naar de door jou geplaatste berichten te kijken.

En stoppen of minderen moet je wel willen en je moet het zelf doen, tenzij je jezelf in een detox laat opnemen en vraagt of ze je a.u.b. aan het bed vastbinden en platspuiten (en dat zijn dingen waar men niet toe overgaat).

Als dit forum je niet bevalt: er zijn andere fora te vinden op het web, o.a. van de Jellinek. Je zou daar je licht eens kunnen opsteken.

Succes, geluk en vriendschap vind je niet als je met de botte bijl om je heen slaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mari,
Je weet een slapeloos mens wel hartelijk aan het lachen te krijgen. Dank je!
Ik schrijf niet vaak meer op dit forum, maar heb er zeker de eerste tijd heel veel aan gehad.
En als jij journaliste bent heb ik grote twijfels over de kwaliteit van de opleiding tot journalistiek. Dat het geen mediator is maar een moderator, is je al van diverse kanten verteld. Maar een 0 op je "recest"? Request, schatje.
En verder gaat iedereen hier zo door op ex-alcoholiste. schrijf je. Welke ex-alcoholiste? Ik ken er niet één!
Oh ja, als je al onze persoonlijke gegevens achterhaald hebt, krijgen we dan allemaal een doos chocolaadjes thuis toegestuurd? Daar houden ex-alcoholisten namelijk zoveel van.
Zeg, ik sluit me bij de vorige schrijvers aan: zoek hulp. Jij hebt een allernaarst probleem. Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,

Eigenlijk wel zielig, heb je je eigen berichten terug gelezen?
Zou het zeker eens doen.
Heb je om hier aandacht te krijgen je eigen levensomstandigheden gefingeerd?
Gefingeerd of niet, je bent er niet erg serieus mee bezig geweest.
Lezen en luisteren is ook al niet makkelijk voor je evenals het begrijpen.
Kind als jij journalist wil worden heb je nog een lange weg te gaan.
Maar als ik jou was zou ik een ander vak kiezen. Kom uit je
droom wereld en kijk eens serieus naar jezelf.

Ik wens je wat wij hier op het forum alle medeschrijvers wensen,
kalmte moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mari,

Ik ben net nieuw op dit forum dus weet er niet zo heel veel van, en ik kan ook niet putten
uit veel ervaring.
Wat ik wel weet is dat ik vanaf het eerste moment hartelijk ben ontvangen, men neemt de moeite
mn berichten te lezen en te beantwoorden.
Je schrijft over ex alcoholisten, ik denk dat er niet eentje te vinden is op dit forum, het zijn stuk voor stuk
vechters voor n betere wereld voor zichzelf en anderen, misschien iets voor jou.
Waarom je schrijft wat voor beroep je uitoefend kan ik niet goed plaatsen, ben je daardoor n betere alcoholist wellicht,
of verwacht je daarom anders dan anderen behandeld te worden.
Hier is iedereen gelijk, iedereen worsteld met een probleem, de een wat meer als de ander, maar iedereen vecht, zonder aanziens des persoons
wordt ook eenieder hetzelfde behandeld.
Je kon en kan rekenen op de steun van ons allen, alleen je moet ervoor openstaan.
Wij kunnen niet naast je komen zitten, je hand vasthouden en de alcohol voor je verbergen, dat moet jezelf doen.
Jij moet willen, anders gebeurt er niets, wij kunnen je steunen.

Het is misschien ook raadzaam je excuses aan te bieden aan enkelen onder ons die je toch wel gekwetst hebt, alvorens
steun te verwachten. Verder wil ik je de raad meegeven zorgvuldiger met je woordkeuze om te gaan, ik kan me
voorstellen dat je ergens boos om bent, maar je lokt alleen maar naren reakties uit, en dat brengt niets.

Wat mij betreft nu zand erover, doe iets met mn welgemeende raad, sans rancune.

Groetjes

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,

Aangezien wij allemaal proberen van de alco af te komen is 0,0% een prachtig resultaat. Nog een welgemeend advies: er is ook een boekje dat heet 0,0 kun je leuk gebruiken voor je werkgever voor de achtergrond van artikeltje in het dagblad. Ik zie er naar uit!

Aangezien je al onze namen en adressen hebt (mèn wat een recherche werkzaamheden) zie ik graag een zichtexemplaar tegemoet.

Mocht je nog vragen hebben, dan bel je me maar hè. Ik sta in het telefoonboek, of nee, stuur maar een email, het nieuwe adres hè maar dat weet je wel.

Doeiiiiiiiiiiii

Houtje.

P.S. Zet je die éne goeie foto van mij erbij? Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...