Spring naar bijdragen

woensdag 30 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers
Als eerste "aan je trekken komen " kan in belgie verschillende betekenissen hebben .
Corinne ook ik was ooit iemand die niet met haar eigen door de deur kon , tegenwoordig gaat dat redelijk goed , dankzij mij hulp verleenster die mij laat inzien dat ook ik de moeite waard ben .
Anjo voor jou ik ben blij dat het een beetje opgelost is met je dochters , bedankt voor je eerlijke schrijven hierover .
ik persoonlijk heb maar pas een ma gekregen op mijn 43 ste = was toen mijn ma gestopt was met drinken toen konden er ineens tekens van wederzijdse liefde komen tervoren kon dat niet en neen .........niet enkel door haar drinken maar ook door hun harde werken .
persoonlijk vindt ik het nog altijd ...... dat ik niets van het drinken van mijn beide ouders geleerd heb , langt de andere kant wij waren als kids niets anders gewoon , het hoorde gewoon bij onze jeugd en verdere leven = het was blijkbaar zo dat ouders dronken
wannes gecondoleert met je vogelke .
zo dit was mijn ochtend babbelke , ik doe er weer een dagje bij , en het is te vroeg om op iedereen te reageren dus wens ik jullie allemaal een dagje toe waarin we samen die eerste laten staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morrrege!

Zon komt hier al goed door! :D

Betreffende het draadtje van gisteren,
Anjo, heel fijn om te lezen. :heart:

Tapas, pag.20. Oeps dat had ik vanochtend nodig om te lezen. :present:

Mijn plannen voor vandaag, gebak halen voor mijn moeder, ze is jarig vandaag.
Haar cadeautje had ik al gekocht en ga er op koffievisite.
Maandag heb ik al duidelijk aangegeven dat ik niet blijf lunchen, nu maar hopen
dat ze het niet vergeten is ofwel accepteert.

Nog wat kleine boodschapjes, en dan koffers pakken voor morgen!
Nou ja, die van mijn man eigenlijk uitpakken. Hij heeft de nare gewoonte om
voor één week alle seizoenen aan kleding mee te nemen. :wacko:
Een week is kort, maar ben blij er toch even uit te gaan.
Het h.h. houdt mij hier bezig, daar wil ik toch echt even los van.

Morgen Blacky, Wannes en Brudie!
Ja, jullie hebben het voorelkaar hoor. Ik ben wakker!

Het valt ook helemaal niet op met dit warme weer om extra water te drinken,
lekker spoelen maar!
Maak er een fijne droge dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

Blacky:
precies wat je zegt: Lange tijd denk je dat het leven zoals je als kind had, gewoon zo hoort.
Des te pijnlijker soms als je ontdekt dat het ook heel anders had gekund. Maar dat zal voor hel veel mensen zo zijn! Wat ben je toch altijd vroeg op! We gaan weer voor een parelke!!!

Wannes: Ging het vanmorgen een beetje? Niet wakker worden met gekwetter van je vriendje vogel?

En Brudie: Volgens mij het perfecte weer om naar A'dam te gaan! Veel plezier!

Alle anderen: Een fijne dag vandaag. Buiten blijft het waarschijnlijk droog.
En van binnen houden WIJ het weer droog vandaag!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
de dag begon weer goed. Net tip gekregen van dorpsgenoot dat er een huurwoning vrij komt. Zal er meteen is achteraan, kijken of ik na een jaar stacaravan eindelijk weer in een huis kan wonen.

Anjo, net even je verhaal gelezen. Wat fijn, de dingen die gisteren met je dochters is gebeurd. En dat je zo rustig de dingen op een rijtje hebt gezet.

Brudie, lekker dagje Amsterdam!

Stien, prima vooruitzicht, zo'n weekje weg. En straks eerst lekker aan de taart.

En even reactie op Houtje: tja, dat icoontje. Heb gezien dat een heleboel icoontjes al in gebruik zijn. Een echt passende zit er voor mij nog niet tussen. Zoek een vrouwfiguur met een bos krullen.... Of een zonnetje.

Zo,en nu even onder de douche en naar het werk. Ben weer wat laat vandaag, maar goed, als ik mijn uurtjes maar maak.

Veel goeds vandaag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het Zuiden heeft zo hard lopen gillen naar het Noorden dat het Midden ook wakker is geworden :D. Mijn jongste kat had het zich vannacht goed bekeken, gewoonlijk ligt ze aan het voeteneinde, maar nu precies in het midden van waar ik óók moet liggen met haar koppie lekker in het windje van de ventilator.

Dat is dan zo schattig, dat ik maar opschuif.

Even Sensejoooojeeeeen.

Stien, Gefelie met je moeder en goed dat je je grenzen aangeeft !

Blacky, we rijgen vandaag een nieuwe parel eraan.

Juffie, volgens mij voel je je inmiddels echt thuis op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen juffie, dat ik even niet weet wat er met me gebeurt de laatste paar dagen. Zoveel positieve dingen, zit af en toe te janken om goed nieuws. Zoveel spanningen die blijkbaar zo diep zitten. Daarom ook een afspraak voor therapie maken, er moet nog heel wat uit.
En ja, dat masker, lekker verstoppen, zodat niemand ziet hoe je je werkelijk voelt.
Maar hier hoeft dat toch niet?

Volgens mij zijn we gisteren allemaal droog doorgekomen. En dat houden we vandaag ook! Doen hoor, allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het westen is ook ontwaakt en gaat er meteen weer vandoor, ochtend werken!
fijn al die positieve berichten en ook fijn dat de nieuwkomers zich wat meer thuis gaan voelen, het heeft nou eenmaal wat tijd nodig om je plek te vinden in een grote groep!
Edflobe, ik ga duimen voor je huurhuis, kan me voorstellen dat dat wel een heel mooie stap nu zou zijn.
Juffie, ik kan niet goed tikken op mijn laptop, gelukkig heb ik er nog een mac naast staan met een echt toetsenbord, bevalt mij beter!
Blacky, mede-oervrouw!! still going strong
Anjo, heerlijk dat je weer een stap vooruit hebt kunnen zetten
Stien, graag gedaan, succes met je moeder vandaag (accepteren en loslaten grmpfff maar ook je grenzen aangeven)!
Sandman werk ze en succes met deze dag.

ik ben weg
doei!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edflobe: DE reden dat ik me hier heb aangemeld.
Alles gaat me ineens voor de wind! Ben ik gewoon niet gewend.
En dus ook niet de emoties die daarbij horen.
Lijkt net of ik me dat niet toesta! Heel gek, eigenlijk.
En mijn drinken begon pas toen alles goed begon te gaan.

Zal kort mijn verleden schetsen,, niet om zielig te doen, maar om me gewoon eens bloot te geven.

Ben middelste uit een gezin van 3 kinderen. De eeuwige bemiddelaar, wat mij door zus zeer kwalijk werd genomen. We hebben al 22 jaar geen contact meer.
Achteraf begrijp ik het: ik werd altijd als voorbeeld gesteld door mijn ouders en deed er alles aan om aan die verwachting te voldoen.

Op mijn 10 de ben ik misbruikt door een oom. Na een therapie (ongeveer 8 jaar geleden) kwam ik erachter dat ik meer last had van het feit dat ik door mijn ouders niet serieus genomen werd. Was te moeilijk voor ze! Maar misschien was ik ook niet duidelijk!!!

Heb altijd moeite gehad met contacten met het mannelijke geslacht.
Op vakantie mijn ex leren kennen. Hij woonde ver weg, dus voelde veilig.
Later getrouwd, en eerlijk is eerlijk, vanuit een gevoel dat ik blij moest zijn dat iemand met mij wilde trouwen.

Toen hij hier kwam: Hij was net een kind, geen verantwoordelijkheden dragen.
Zwanger: miskraam, meneer wilde niet in zijn slaap gestoord worden, dus alleen "ondergaan".
Daarna naar ziekenhuis, Hij kwam 1x op bezoek, geen bloemetje etc.
Tweede zwangerschap: Nooit meegeweest naar vroedvrouw, alleen ervan "genoten".
Weeën: meneer ging zijn auto poetsen.

Vervolg: volgende bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, is het niet vaak zo dat juist wat je meemaakt in je jeugd, zich in je volwassen leven bij jezelf herhaalt? Je zou inderdaad denken dat je iets geleerd moest hebben van het drinken van je ouders, maar op de een of andere duistere manier schijnt dat voor veel jeugd later juist de valkuil te zijn. Daarom hoop ik ook door nu te stoppen nog op tijd te zijn voor mijn eigen kinderen.
Maar waarom en wanneer iemand ook stopt met drinken, het is voor jezelf nooit te laat.
Werk ze vandaag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dit. Het thema van vandaag: in vrede leven.
Vrede kun je op meerdere manieren interperteren, denk ik.
Zelf denk ik dat het kunnen leven in vrede met jezelf voor ons allemaal een belangrijk aspect is. Op de een of andere manier konden wij dat niet, grepen naar de drank, om allerlei redenen die eigenlijk buiten onszelf lagen. Maar als je het goed bekijkt, althans zo zie ik het, iemand anders kan er anders over denken, ligt de kern van het probleem in de onvrede met je eigen ik.
In vrede leven....... met jezelf. Ik vind het een mooi thema

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Nog even over gisteren: Soothe ik begreep je heel goed hoor en had even niet aan de pas aangekomenen hier gedacht die er misschien geen klap van begrepen dus het was eigenlijk heel lief van jou. Wannes heeft me nog gebeld dus die lucht is ook weer geklaard. Kunnen we er vandaag weer lekker tegen aan.:)

Het word voor mij een spannend en emotioneel dagje want mijn broer die ik heel weinig zie komt vandaag. Je zou zeggen dat is toch leuk? Ja maar ook eng want hij komt op de motor (120 km heen en weer terug) en dat vind ik vreselijke gevaarlijke dingen dus zit met bonzend hart of het allemaal goed gaat. Emotioneel zal het ook zijn want hij denkt anders over de vroege dood van onze moeder als ik en daarbij was hij goed bevriend met mijn ( jong overleden man voor de niet ingewijden) man en heeft het daar nog erg moeilijk mee vooral als hij in ons huis komt en hem niet meer ziet.

Sorry zit teveel over mezelf te l@llen, wens iedereen een fijne dag!!!!!!!!! Met een knuffel van druppeltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve medeforummers!

Juffie, dank voor het schrijven van je levensverhaal,
was niet echt makkelijk zoals ik het lees.

Houtje geniet nou maar lekker, is niets raars aan hoor,
een weekje vrijaf als moeder.

Drup, maak er een fijne dag met je broer van.
Ik vind een motor ook eng, mijn zus heeft er jaren
één gehad, ik was blij toen ze heb verkocht.

Edfobe,
ik duim voor je, zou mooi zijn als je het huis kan krijgen.

Corolien,
ook goedemorgen.
:present:

Stien,
lekker er even een weekje tusenuit,
wel raar eigenlijk dat de dames de koffers moeten in pakken.
Sorry voor de heren die dat wel zelf doen.
;)

Corinne,
heb je vandaag noeg niet gelezen.
een:heart:onde de riem voor jou.

Anjo,
ik ben erg blij voor je dat het tij een beetje ten goede is gekeerd.
jouw schrijven doet mij vaak aan mijn Ma denken, zij is ook overleden
aan longkanker.
Wij hebben deze maanden als klein gezin echt alles maar dan ook alles kunnen
delen.
In haar laatse weken is zij door ons en een vriendin thuis verzorgd.
ook is zij thuis ingeslapen, tot het laatst hebben wij alles zelf gedaan,
mijn zus pa en ik hebben haar ook afgelegd mooi aangekleed en opgemaakt.
het was een zware tijd, verdrietig, het klinkt raar, ik had het nooit willen missen.
In de laatse maanden van mijn Ma heb ik veel gesprekken met haar gehad,
daar ben ik nog altijd dankbaar voor.
Wij botsten regelmatig door het gelijke van onze karakters, wat niet inhield
dat wij toch erg veel van elkaar hielden.
Ik kijk op deze maanden nog altijd terug als de mooiste maar ook als de meest
verdrietige periode uit mijn leven.
En ja het mooie eraan was ook dat ik toen al een aantal jaren niet meer dronk,
het is in die hele periode ook nooit één moment in mij op gekomen.
Ook hebben wij het toen gehad over mijn drankperiode, zij heeft nooit kunnen begrijpen
hoe het voelt verslaafd te zijn.
Wel was zij trots en blij dat ik niet meer dronk.
En had de wijze woorden, "Kind zeg nooit, nooit", als ik daar nog wel aan terug denk
voel ik mij extra verdrietig dat ik ben teruggevallen.
Nu ben ik weer op de rails, maar denk vaak aan haar woorden.
Ook geeft het kracht, ik kan inderdaad zeggen, ''NOOIT MEER'' is nu
toch een wat zware betekenis geworden, ik doe het maar per dag, is makkelijker.
Dus ik doe weer mee vandaag, de 1e laat ik staan.
Goh ik pink wel een traantje, toch emtioneel om het allemaal weer de revu te laten passeren.
toch is dit het leven, het vormt je, maakt je door het verdriet en verlies te aanvaarden sterker.
Hoe raar dat voor sommigen van jullie ook mag klinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie,

een advies voor het tikken met je laptop:
voor minder dan 15 euro kun je een los toetsenbord kopen en een muis (evt. draadloos, kost niets meer tegenwoordig) die sluit je aan op een USB poort van je laptop en je kan weer rücksichtloos rammelen op je toetsenbord en foutloos muizen.

* Ik weet niet of je in het midden van het land woont, maar ik verzámel toetsenborden en muizen ongeveer, dus je mag er gratis een van me hebben en ik wil het met liefde voor je aansluiten en laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...