Spring naar bijdragen

Goedemorgen op vrijdag de eerste alweer


Sandman

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Juffie, op zich is er niets tegen jammeren en klagen, maar pak het bij de roots aan. Ik drink, want men is niet aardig. Alle ongerechtigheid kruist mijn pad!
De drank is de bron van alle ellende, waarom zou iemand aardig tegen een drinker moeten zijn. Stop voor lange tijd en de mensen zien je in een ander licht.
Het is de kip of het ei kwestie.

DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
juffie

Hoi Har,

Je schrijft dat de momenten van alleen zijn ontbreken. Mag ik vragen, hoe dat zo?


Heb je het zo druk, of creëer je die momenten niet (meer) voor jezelf?


Pure interesse, hoor?

Dat mag je vragen...wou er vandaag dan ook aandacht aan besteden maar krijg het zomaar niet in een post gevat. Het is iig een rode draad in mijn leven hoe om te gaan met toenadering en afstand nemen; vooral naar mensen toe die dicht bij mij staan. Daar loop ik nu tegenaan omdat ik de laatste tijd veel met M. heb doorgebracht (mijn vriendin, waar ik een relatie mee heb gehad).
Aan de ene kant is het helend, ik kom erdoor uit mijn zelfgecreeerd isolement wat vooral ontstaan is door drank, maar het is ook onderdeel van mijn karakter....en voelt daarom als bedreigend. Enfin, ik wil er op een goede manier mee omgaan maar merk dat ik door de dualiteit van die gevoelens blokkeer, te weinig mijn gevoelens daarover deel met M. Tis eigenlijk een herhaling van zetten....een oud stuk dus, waar ik nu eindelijk eens goed mee om wil gaan zonder daarin vluchtgedrag te vertonen.
Kom er nog op terug.


formulering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, Caro...we hebben gisteren een goed gesprek gehad over de gevoelens die mij bekruipen als er onrust in mij komt. Heb trouwens niet 1 moment het gevoel gehad dat ons samenzijn in de zevende hemel heeft plaatsgevonden...duh, daar zijn wij beiden te nuchter voor ;) Het verleden kun je zomaar niet uitvlakken. Het is wel zo dat wij beiden de kwaliteit in ons hebben om te kunnen genieten van het NU...gewoon in het moment zijn en daarmee tevreden.
M. lukt het wat beter dan mij....kom verdorie na verloop van tijd weer in onrust terecht die NIETS met de omgeving, met haar of wat dan ook te maken heeft maar van binnen komt opzetten. Vraag me af of dit onderdeel is van mijn oude gedrag dat ik weg wilde om te gaan drinken. Nu heb ik dat trouwens niet meer want ik wil niet drinken maar wel terug in mijn eigen gedoetje....tis wat :huh:

aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh..en dat terug willen geeft me dan een onbestemd gevoel want ik krijg daarbij het gevoel dat ik haar maar ook mezelf daardoor in de steek laat. Bindingsangst?
Heb gisteren met haar afgesproken dat als ik bij haar weg ga en daar dubbele gevoelens bij heb ik onderweg van mijn fietsje afstap om op een bankie te gaan zitten...in niemandsland dus en dat gevoel daar ter plekke maar eens toelaat. Kan ik altijd nog beslissen of ik bij haar blijf of terug naar huis. Zij heeft het liefste dat ik bij haar blijf, dat staat als een paal boven water en ik zei de gek voel dat (eigenlijk) ook...ergens, het is dus alsof ik dat gevoel niet durf toe te laten :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je het niet combineren, Har. Tijd samen, maar ook geregeld even ieder voor zich?

Ik herken dat wel, heb me in mijn vorige relatie erin gestort. Eindelijk niet meer alleen, maar nu ik terugkijk, had ik ook meer tijd voor mezelf alleen moeten nemen. Dat neem ik wel mee in een evt. volgende relatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, goed van je om even tijd te maken voor jezelf, nadenken. Het is een moeilijk punt.

Ik ben ook met mijn relatie aan het worstelen. Net een 'gesprek' gehad en het komt hier op neer dat ik al onze huwelijkse jaren verziek en dat is de rede waarom mij man doet zoals hij doet. Punt. Dus hij heeft inmiddels een godsgruwelijke hekel aan mij en ik heb een hekel aan hem als hij zo tegen mij doet. Cirkel rond dus. Het feit dat ik dus zo'n gruwelijk mens schijn te zijn maakt me nu enorm verdrietig en zit compleet vast in mijn gevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij houdt het woord: eigenlijk.......in....maar niet heus!!
Op zo'n momenten zou je voor je eigen gevoel moeten kiezen, denk ik. Over verantwoordelijkheid naar anderen toe, gesproken!
En in je eentje, even op jezelf kun je dat gevoel voor jezelf onderzoeken. (maar ik praat hier over mijn eigen ervaring, misschien kun je er iets mee!?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga trouwens in september beginnen met de cursus praktische filosofie en spiritualiteit, oftewel handvatten creeren om met mijn gevoelens op een verantwoorde manier om te gaan. Er pogen de angst en twijfel vanaf te halen en kijken en ondergaan wat er dan van overblijft. Ik merk dat M. daardoor sterk is veranderd...zij volgt die cursus al 3 jaar en is daardoor veel evenwichtiger geworden. Afgelopen woensdag heb ik de introductieles bijgewoond en ontdekt dat het zeker niet gaat over boekenwijsheid maar juist gericht is op het leven van alledag. Ik vond het erg indrukwekkend en zie er naar uit om deel te nemen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: Zo'n gruwelijk mens...............voor wie? Geldt dat voor iedereen, of alleen voor je man? Het zou niet het eerste huwelijk zijn, waarin verwachtingen naar elkaar toe niet zijn uitgekomen. Erg makkelijk om de hele schuld dan maar naar de ander toe te schuiven!!!!!!!!
Of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, wil jij potverdorie even stoppen met jezelf een afschuwelijk mens te vinden want dat ben je niet, wel eens gedacht dat het voor je man makkelijker is om de schuld bij een ander te leggen dan bij zichzelf? Als jij echt zo gruwelijk bent waarom is hij dan niet weggegaan?? stoppen daarmee An. Je doet zo je best maar de patronen van de relatie worden nu wel steeds zichtbaarder!! JIJ BENT GEEN GRUWELIJK MENS!!

Har, waarom mag je van jezelf niet af en toe de neiging hebben om weg te moeten, ik heb dat ook en toen ik dat onderdrukte of probeerde aan te gaan werd ik daar alleen maar erg ongelukkig van, nu ga ik gewoon weg als ik het genoeg vind en kom ik er weer bij als ik het weer trek. Als een ander dat niet prettig vind dan is dat heel lastig maar ik wil mezelf niet meer klem zetten met iets te doen wat niet bij mij past. Niet gaan graven maar doen wat voor jou werkt dan werkt het voor M ook.Door op tijd afstand te nemen kan je daarna weer meer aanwezig zijn is mijn ervaring. Ik heb die afstand nodig om voor mezelf dingen op een rijtje te zetten en mijn voeten weer op de grond te krijgen oftewel weer met mezelf in kontakt te komen, staan de voetjes weer voldoende stevig op de grond dan kan ik ook weer in kontakt met de ander.. is dat slecht? nee, wel lastig soms voor mij en voor die ander maar als de ander leert dat te respecteren en niet te zien als een afwijzing dan werkt dat goed. Bij mij tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie en An, het is juist zo dat zij mij alle vrijheid geeft, zonder oordeel. Ik vind dat knap van haar. Wel is dat geflipper van mij voor haar een moeilijk gegeven. Het ligt dan ook helemaal aan mij om hier goed mee om te gaan, m.a.w. ik wil de verantwoording nemen voor mijn gedrag.
Heb juist de afgelopen maanden alle tijd gehad om aan mezelf te werken...de continuiteit daarvan krijgt wellicht een andere vorm....zit een beetje in de overgangsfase van hier op het forum 8 uur aanwezig zijn naar een qua tijd wat beter inpasbaar gemiddelde ;)
Wat overeind blijft is de welkome mogelijkheid dat ik hier mij ei kwijt kan, sorry als het soms op een monoloog lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Juffie dat zie je niet verkeerd. Ik ben ook echt niet altijd even gemakkelijk. Ik heb zeker mijn kuren. En nee, dat is juist niet eerlijk om dat zo te stellen. Maarja, als iemand dat zo ziet?

Har: lijkt me zeker de moeite waard zo'n cursus. Filosoferen, nadenken over het leven. Het mooie eraan is dat je visie op heel veel zaken veranderd of in ieder geval in een breder licht komt te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, Het is wel goed denk ik om af en toe even alleen te zijn met je eigen gedachten.Als jullie bijelkaar zijn, doe je dan ook wel dingen afzonderlijk van elkaar?
Als mijn man een dagje vrij is, vinden we het fijn om iets samen te doen. Maar ik zie er best wel een beetje tegen op dat hij straks (dik 2 jaar) uitgewerkt is. Hetzelfde geldt voor hem.
We doen nu ook gelukkig onze eigen dingen. Zo gaat hij altijd een weekje met zijn vrienden fietsen. Ik daarentegen vind het leuk om een stedentrip te maken met iemand anders.
Fietstochten doen we met elkaar , maar ook afzonderlijk met anderen.Heb jij het vgevoel dat je echt thuis bent bij M/ of meer eenbeetje op bezoek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Het is alweer middag. Heb tot half 12 geslapen. Kom er achter dat ik veel slaap nodig heb.... En ik maar denken van niet :o

Er is gepraat An. Er is een begin. Soms moeten er eerst nare en onverwerkte woorden naar boven komen, voordat je verder kan. Blijf bij jezelf, probeer je niet alleen maar schuldig te voelen. Hij had weg kunnen gaan. Maar jij ook ipv je achter de drank te verstoppen.... Tenminste zo voelt het voor mij. Het is ook wel wat, al die jaren leven in en met een roes. Wat is werkelijkheid? Ik denk dat je het zo moet zien, er is een opening. Hou het open en doe er wat mee. Stoppen met drinken en jezelf weer worden, heeft tijd nodig. Ook om te kijken hoe en of je verder wilt in een relatie. Geef het tijd, hak nog geen knopen door waar je later spijt van krijgt. Blijf aan jezelf werken en drink niet. Pas dan kun je verder met jezelf en anderen!
An, sterkte! Je kan het, nu door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, als het een bewuste keuze is, is daar niets mis mee. Maar vaak is het wat anders....een onbestemd gevoel wat mij bekruipt...dat MOET ik weg. Zit echt iets van een gedragspatroon bij wat niet spoort m.a.w. hoe dichter we bij elkaar komen, des te moeilijker het voor mij wordt en dat terwijl ze me het liefste is op deze wereld. Heb in het verleden daar wel aan toe kunnen geven...nu is er iets ontstaan wat mij tegenhoud en dat terwijl ik weet dat zij mij nooit zal claimen...immers, zij heeft ook niet de behoefte om te gaan samenwonen maar wel de behoefte aan harmonie die ik door mijn gedrag vaak verstoor.

Lieve An, het ligt natuurlijk NOOIT aan jou alleen...ben je nu helemaal betoetert om jezelf zo te kleineren! Als hij jou in dat hokje wil krijgen of jij dit zelf doet is er totaal geen sprake van gelijkwaardigheid maar juist van vingerwijzen naar de ander. Lekker makkelijk!
Er rest je een keuze...kijk samen naar die totaal scheve verhouding (relatietherapie?) of ga ieder voor zich eens kijken naar wie je bent. Elkaar haten of afstoten is zo destructief en zo verbonden met niet naar je eigen stuk durven te kijken. Pffff...dit is echt het laatste wat jij of jullie nodig hebben...oorlog in huis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijke taal Adam, tja waarom.. ik kan je geen antwoorden geven.
Ben dol op ijs en ook een senseoke kan ik wel waarderen en die ouderwetse koffie, tja, dat is lang geleden, zou ik weer eens moeten proeven!
op welk draadje doorgeborduurd wordt is een gok, meestal degene die bovenaan staat, dus niet doelbewust lijkt mij
maar als jij bij mij de muggen nou van het dak kan schreeuwen via de gedempte put dan zet ik ouderwetse koffie voor je!

fijn om te horen dat het verder goed met je gaat! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: nee ik heb niet gereageerd op je ijsjes verhaal. Vond het wel grappig en zag het al helemaal voor me, Adam die geniet van de ijsjes wat voor ijs het ook maar is. Ik probeer de alcohol toch te vervangen door andere dingen. De eerste tijd zat ik telkens met een zak m&m 's daarna weer wat anders.
Nu ben ik op zoek, of aan het nadenken wat ik zou kunnen 'doen' ter vervanging. Het drinken neemt immers veel tijd in beslag en dus krijg ik veel tijd terug nu. Graag zou ik dat plezierig gaan invullen.

Maar je gaat in ieder geval heeeeeel goed Adam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorrie Adam,

Ik weet niet of je de rest van de berichten gelezen hebt vandaag.
Dat sommigen een gevoel van verplichting krijgen.
Jouw berichtje draagt daartoe bij!
Ik heb nog weinig van je gelezen. Ben er nog maar pas, maar begrijp nu wel dat ik niet verwijten rond moet strooien als ik eens geen reactie krijg!

Wil je niet kwetsen, maar misschien moet je even terug lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...