Spring naar bijdragen

Goedemorgen op vrijdag de eerste alweer


Sandman

Aanbevolen berichten

Albertina, eerlijk is eerlijk! Het forum heeft er toe bijgedragen, dat ik ben, waar ik ben. Met een zekere dosis wilskracht, want zonder dat is het onbegonnen werk! Vechten tegen de drank, is geen partijtje vrijworstelen. het vraagt een hoop inzicht, dus ik lees ook over dit onderwerp. Men vindt steeds iets, waar men iets mee kan.

Ik ga nu het boekje, de verslaving voorbij lezen. Acht maanden geen drank en ik ben er nog niet helemaal. Ik heb geen haast, en iedere dag is er één.

De hele toonzetting op het forum is ook veranderd. Natuurlijk is er niets tegen grapjes, anders wordt het erg dor en doods, maar "vroeger" waren er meer serieuze berichten, waar op doorgegaan werd.
Het moet ook niet alleen grappen en grollen worden. Dat draagt weinig bij, aan ons gemeenschappelijk doel, en dat is stoppen!

Dus ik houd even een low profile. Nu kan de nieuwe lichting elkaar stimuleren.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe,

Ik sluit me aan bij je mening dat de toonzetting van het forum in de afgelopen tijd inderdaad
is veranderd, ook jammer maar ieder zijn meug.
Zelf heb ik niets tegen een grap maar ik heb soms het gevoel, dat het doel waarvoor wij hier
schrijven voorbij wordt gestreefd.
Ik probeer er nog steeds het goede uit te halen en tot slot begrijp ik je volkomen.
Tot Lezens........
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het juist over "emotionele afstand" omdat ik het óók heb meegemaakt en mezelf wel MOET beschermen.

@llen,
Maar gaat de discussie nu niet ineens 90 graden over een ander onderwerp nl. de inhoud van het forum in de zin van serieusheid?
Ik heb het forum nodig omdat ik hier mijn EI kwijt kan (en méér) en dan een ander voor mij de angel uittrekt waardoor het "leven" beter te behappen is. Of spreek ik in raadselens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Na het lezen van het voorafgaande kan ik me jullie gevoel ergens best voorstellen.
Zou het aan de andere kant ontzettend jammer vinden als sommigen zich terugtrekken.
Nieuwelingen onder elkaar kunnen elkaar best stimuleren, maar het meest heb ik toch gehad aan de berichten van de "oudere garde".
Zij zijn de ervaringsdeskundigen!!! En ja, ook ik heb me schuldig gemaakt, jullie verweten dat ik er niet tussen kwam. Maar velen lieten me weten dat zij dit gevoel in hun begintijd ook hebben gehad.

Inmiddels begrijp ik hoe het hier werkt en ik zou het heeeel jammer vinden als ik van sommigen niks meer zou lezen.
Hoewel ik dat wel kan accepteren. Zo ver ben ik nu wel!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje ziet nu gremlins zo groot als een olifant en weetje wat ik nu heb gedaan? Snel een flesje spa blauw uit de koelkast getrokken. Kan ik toch een fles aan mijn mond zetten voor de orale bevrediging. :):):) Voel me net een kameel die een papegaai probeert te worden. Getver hoe kan je nu op deze tijd van de dag trek krijgen? Zonsverduistering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En even een korte reactie nog op de humor: Soms kan dat de boel wat relativeren. Dat geldt voor mij tenminste.
Want van daaruit heb ik me toch bloot durven geven.

In mijn omgeving is er niemand die Alles van mij weet, hier heb ik alles durven vertellen. Mijn dank , die komt jullie allemaal toe!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bijzondere is dat wij bijna allemaal een trekje hebben wat ons ook in de weg zit, en dat is zorgen over en voor een ander. Alles is hier wel zo ongeveer voorbij gekomen op dit forum en het leert mij om keuzes te maken en problemen in sommige gevallen bij een ander te laten. JE leert op een gegeven moment je medeforumleden kennen en weet wanneer echt hulp nodig is en wanneer je het beter een dagje kan laten rusten. Ik leer hier juist ook om afstand te nemen van bepaalde zaken. Ik zie het forum wat dat betreft als een grote leerschool en afspiegeling van het gewone leven.

Druppel jou valt niks te verwijten, ik vind het fijn om te horen dat jij en Wannes een goed contact hebben, maar pas wel op dat je zijn zorgen niet teveel op je schouders neemt. Goed van je dat je de fles Spa uit de ijskast getrokken hebt en als je nog meer gremlins krijgt schrijf het hier op dan bevechten we ze samen!!

tjonge ik heb tot half 11 geslapen, raam lekker open, frisse bries! Nu snel gaan hardlopen want ik moet nog op stap begin van de middag, met collega naar de dierenarts... nouja, met hem en zijn hond dan ;) dus ga me snel omkleden.

tot later!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel precies wat Caro voelt. Het tekort schieten. Ik woon alleen, draag de zorg voor mijn hond, moet mijn huis op orde houden, alsmede koken! Ook lees ik af en toe! Dan kom je op het forum en is er zo'n berg berichten, dat je een dagtaak nodig hebt om overal op in te gaan!

Dus ik pik er iets uit, een beetje naar de één, een beetje naar de ander.
En er zijn er ook, waarvan ik weet, dat ze niet direct op antwoord wachten. En gewoon met hun zaakjes bezig zijn.

Het is onmogelijk aan alle wensen te voldoen en als je sommigen eindeloos blijft stimuleren en het jammeren gaat door, Dan denk ik Ho Soothe, je bent er ook nog. Ga je bandje plakken. Deze ochtend even gevoeld, bandje nog lekker hard, anders is het balen!
Groet ik ga onder de douche! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel..kom pas net mijn bed uitgerold (10.45) Gisteren pas laat thuis en ik heb nog een staartje meegekregen van Wannes zijn "noodkreet". Voelde eerlijk gezegd geen behoefte om daar op te reageren omdat ik dit soort uitlatingen niet serieus neem. Zie het eerder als een "kinderachtige" schreeuw om aandacht (wel of niet onder invloed) en als onderdeel van drankjank. Ben het helemaal met je eens Houtje (post van 7.42) en ik ben er niet van gediend.
Ik wil je niet kleineren Wannes maar wel op je hart drukken dat je door dit gedrag met de gevoelens van anderen SPEELT....ik vraag me dan ook af of je zelf wel in de gaten hebt wat je veroorzaakt. Het zal beter zijn als je tracht hier nu nuchter eens naar te kijken en dit als gevolg niet meer flikt! Graag je reactie hierop! Ben een vent! Als je werkelijk zo zwaar zit vraag dan om hulp...een halfslachtige kreet is niet hetzelfde. We zijn hier met elkaar begaan, maak daar op een goede manier gebruik van.

Vandaag wil ik eens wat extra tijd uittrekken voor het forum, ik vind de afstand te groot worden. Ben weliswaar volop bezig met leven maar mis het van mij afschrijven en op een rijtje zetten hier. Ja, ik roer dagelijks in mijn ziel maar wil graag overzicht houden....dat valt op dit moment niet mee omdat de momenten van alleen zijn ontbreken en dat heb ik hard nodig om de dingen te laten bezinken.
Hum....een senseootje nog maar :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dan altijd maar andersom, hoe zou ik het vinden als iedereen zich verantwoordelijk zou voelen voor mij, pffft, dat zou ik niet eens prettig vinden, dus waarom zou ik me wel op die ander gaan storten, ik heb over het algemeen mijn handen vol aan mezelf. Ook ik heb af moeten leren om een ander te willen redden. Ik kan een voorbeeld voor een ander zijn van hoe je ook kunt leven maar iemand redden kan ik niet, zeker niet als diegene niet gered wil worden. In het leven is het nou eenmaal zo dat iedereen zijn eigen lessen zal leren op zijn of haar eigen tempo en dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die hij of zij maakt. Ik kan wel vertellen hoe de weg daar naartoe is , omdat ik die ook heb moeten afleggen en kan mijn ervaringen daarover vertellen.

Ik heb jaren gewacht en gehoopt dat iemand me kwam redden die mijn problemen voor me op kon lossen maar dan kan je dus lang wachten is mijn ervaring nu want zo werkt het niet. Pas toen ik me dat kon realiseren en de instrumenten kreeg om ze aan te gaan kon ik mijn eigen problemen in de ogen gaan kijken.
Dit forum is een goed middel voor mij om te checken of ik op de goede weg zit en te checken of mijn gedachtengang niet met me aan de haal gaat.

en nou ga ik toch maar hardlopen, wilde het eerst uitstellen tot morgen maar grijp mezelf toch maar even in mijn nekharen!! okee, als je een rode flits voorbij ziet komen dan ben ik dat dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie, ik heb er hard voor moeten knokken. En mede door het Forum, gaat het beter.
Ik was ook een dwarsligger, een drinker die wil drinken, gaat drinken, Dat kan niemand voorkomen. We kunnen tips ,adviezen, truukjes, alles kunnen we geven, maar een drinker die wil drinken laat zich door niets en niemand stoppen. We kunnen slechts hopen, dat men er iets van meeneemt en op een dag, soms snel, soms langzaam, het licht aan het eind van de tunnel ziet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...