Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Toen ik net fles had leeggekieperd voelde ik me sterk, even later bekroop me een vreemd soort van melancholie. Werd er een beetje angstig van, maar ben nu weer een stuk blijer dat ik de actie heb ondernomen.Is dat gewoon, zo'n ondefinieerbaar gevoel van "heimwee"? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ja, Erdflobe, heimwee hoort er beslist ook bij. Weemoed. Nostagie.Uiteindelijk heeft alcohol je ook leuke en fijne tijden gebracht. Het is een rouwproces, afscheid nemen van een slechte, maar toch geliefde vriend!Als je het met dat gevoel moeilijk krijgt, probeer ik altijd te denken aan die vréselijk katers, en aan alle genante ervaringen...niet meer weten hoe je in bed bent gekomen....waar komen die blauwe plekken vandaan...?Op de herhaaltoets van de telefoon moeten drukken om te zien wie je het laatst gebeld hebt....zoeken of je ergens briefjes voor jezelf hebt neergelegd...Je kan zelf de lijst vast aanvullen! En dan is de heimwee wel weer even verjaagd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Pippi, fijn dat je het leuk hebt gehad! Heb je het zonder drank kunnen doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Dank je Trees, je hebt weer even benoemd waarom ik dit inderdaad doe, waarom ik hier ben, waarom ik hier mee bezig ben. Inderdaad, die genante ervaringen, van niet meer weten wat je gedaan hebt, de volgende dag pas echt lezen wat je gesmst hebt..... Brrrrr, krijg er rillingen van. Daar heb ik dus écht geen heimwee naar!Liep net nog even door supermarkt (was weer eens wat vergeten) met wat gremlins op mijn schouder. Op meerdere plekken stonden de pakken en flessen drank. Heb de gremlins een flinke tik gegeven en ben met een fles tonic en bitter lemon met opgeheven hoofd de supermarkt weer uitgegaan.En zou nu net even een wandelingetje gaan maken, maar het regent hier.... Straks maar even, als het weer droog is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Zo net even met mijn lieverd een ijscoupe gegeten in de stad.Marjan..goeie aktie, waarom de uitdaging aangaan als het geen uitdaging meer is in je leven?En zie nu even later toch weer met Gremlins op je schouder door de supermarkt.Jij blij dat die fles nu al weg was.Mooi nummer Pip.Dus je had een gezellige avond, fijn voor je.Droog kunnen houden??Hoi Trees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Hoi Edflobe: hier ontgaat me toch niet het idee dat je in gedachte, onbewust aan het drinken was.Daarstraks, toen de fles nog gezellig in doe ijskast stond voelde je gelukkig en blij etc. etc.Nu is de fles weg en nu voel je je minder blij.Dat hoeft dus niet zo te zijn, maar bij mezelf heb ik wel ontdekt dat ik vaak al aan het 'droogdrinken' was. Ik had het niet eens door. Maar voordat we drinken hebben onze hersens al plannen gemaakt.Dat komt ook omdat het gewoonte is hoe we met eten en drinken omgaan. Denk maar aan 'pavlov', ken je wel , de hond die gaat kwijlen als hij eten ruikt. Eerst het belletje, dan het eten. De hond kwijlt al als hij het belletje ruikt. Zo iets.Kijk naar Kirky, we moeten ons tijd gunnen. De 'gewoonte' afleren en andere gewoontes aanleren. Gewoonte en verslaving liggen dicht bij elkaar.Sterkte, ik heb het er ook ff moeilijk mee. Ineens voel ik me een beetje, tja hoe zal ik het noemen, kaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Kom op meiden, gewoon even weer realistisch na denken.Wat zou alcohol toevoegen aan dit moment.Nada, NOPPES, helemaal niets.Dus liever een gezond kopje kruidenthee, lekker groentendrankje of wat je maar lekker vind.Als het maar gezond is, HOUDEN VAN JE LICHAAM DUS VAN JEZELF. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Hoi Safi! Lekker ijsje gegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ja boerenjongens Trees met heel veel slagroom.Fijn dat je het ADB wist te houden Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 En, lekker weer gehad in jouw gedeelte van het land? En de groeten mag je ze teruggeven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Boerenjongens...dat zijn toch rozijnen in brandewijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Fijn Pippi dat je zo hebt kunnen genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 in rum:$Ik wilde het opgeven, maar ach... twee keer per jaar dat moet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Alchol verslaving was voor mij een behoorlijke gevangenis.Het hield me verschrikkelijk bezig, maar op de een of andere manier viel me dat eerst niet op.Pas toen ik het op wilde geven merke ik dat ik eraan vast zit en was ik heel wat maanden bezig voor ik die eerste kon laten staan.Pas als je merkt hoe vrij dat voelt wil je niet meer terug.Met roken had ik dat ook. Nu al 10 jaar niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Fijne avond mensen ik ga even een boek lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 An, dat gevoel van minder blij zijn heeft gelukkig niet zo lang geduurd. De gremlins in de supermarkt waren al heel snel weg, weggemept. Het was op dat moment inderdaad iets van 'pavlov', heel kort.Nee hoor, alles weer onder controle voor nu. Las van de week al, weet niet meer wie, dat het in het begin nog wel eens hoog en laag kan gaan met emoties. Denk ook dat ik er nu gewoon heel veel en heel bewust mee bezig ben dat dat zo is. Misschien dat in de loop van de tijd die drankgedachte verder naar achter gaat, omdat je dan met andere dingen bezig bent. Helemaal weg, dat geloof ik niet. Maar goed, de tijd zal leren hoe dat bij mij gaat.Ging een stukje wandelen, maar werd maar heel kort. Kwam zoveel bekenden tegen, babbeltje hier, babbeltje daar. Ach, ook heel leuk en gezellig. Morgen maar even een extra stukje lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Kirky, je had het volgens mij gisteren ook al over je 2ehands fiets. Dat is ook iets om blij mee te zijn. Maar hebben ze nou wel die voorvork weer van de band los gekregen? Of haal ik nou twee dingen door elkaar?En ga je ook veel tochten maken op die fiets? De halve zomer staat nog voor je neus! En fietsen gaat niet goed met drank op, dus dat is een groot voordeel.Er werd gezegd dat ik niet duidelijk aangeef hoe het met mijn gezondheid gaat. Daar schrijf ik ook liever niet over. Maar om wantrouwen weg te nemen: in maart zag het er even minder prettig uit, maar een tweede kuur is goed gegaan. Je kunt van hodgkin (of welke andere kankersoort ook) binnen tien jaar niet zeggen of je genezen bent, maar in ieder geval zien de cellen er goed uit. Daar ben ik heel erg blij mee. Wel duurt het nog een tijdje om weer fit te worden. Daar krijg ik van mijn ziektekostenverzekeraar, een soort fitness voor. Ik mocht kiezen tussen bijvoorbeeld zwemmen of andere dingen. Ik heb pilates gekozen. Mijn geliefde heeft tien jaar geleden blaaskanker gehad en hij leeft ook nog. Het is dus niet zo, dat je aan elke soort kanker doodgaat, gelukkig. En dat anderen er wel aan sterven vind ik heel erg.Dat is eigenlijk alles wat ik er over wil zeggen. En kunnen we het daar bij laten?Ik zou zo graag weer gewoon zonder al dat gedoe mee willen schrijven.En nu weer over tot de dingen van de dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Haha, Pip, ik dacht dat je een verbastering van ''gefussilleerd''bedoelde, maar het was natuurlijk gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Oh, ik dacht dat Pippi gefaciliteerd bedoelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Het geiten begint vroeg vanavond, maar ik ga jullie verlaten! Alleen vanavond maar hoor, zonder jullie zou ik echt niet kunnen! Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Ja of een motorhelm, lijkt het alsof je op een motorrrrrr zit............ grnangggggggggggg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Kirky: je spaart toch mega veel geld uit nu je niet meer drinkt. Mag je best iets voor kopen, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Log heel even in, omdat ik het geweldig vind dat PIPJE zo, n leuke avond heeft gehad. TJa Angie.Zwijmelen:)Vandaag is het weekend , maar ik houd het droog. Eerste zaterdag sinds ik me kan heugen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 Heee Sammy, goed idee, ik doe met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 2 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2008 En ik ook!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden