Spring naar bijdragen

Zondag 10 augustustus


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo, Elsje, welkom! Je zal het prettig vinden je onder ''gelijkgestemden'' te bevinden! We weten allemaal hoe moeilijk het is om die eerste stap te zetten, en zéker de eerste dag beheerst het je hele denken en doen!
Hou je echter vast aan het vooruitzicht dat je je morgenochtend súpergoed zal voelen, en dat je dan ook heel trots op jezelf kan zijn!
En als het je echt te moeilijk vindt, probeer het dan per 10 minuten uit te stellen. Houtje, een van onze oudgediende forumleden heeft daar een prima manier voor gevonden om mee om te gaan, nl met de kookwekker...Hoe dat precies bedoeld is staat volgens mij bij ''thema's en tips'', maar globaal probeer je je drankgebruik steeds 10 minuten, of een kwartier uit te stellen. En als je dat kan herhalen, ben je al een heel eind!
Verder moet je het gewoon (nou ja, gewoon...) per dag bekijken. De beste slogan is: alleen vandaag drink ik niet! Dat is te hanteren!
Heel veel succes!:present: Hier alvast een roos voor je eerste dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Trees, nou die roos heb ik nog niet verdiend, maar zit nu wel keurig aan de bitter lemon! En ik zal m verdienen vandaag! Ik chat veel op ICQ, maar krijg daar alleen reacties van mannen. Leuk dat ik hier veel vrouwen spreek! Ik begin me al aardig thuis te voelen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: het was me dus niet ontgaan wat je schreef, maar opvallend is dat je schrijft 'Met drank, of zonder drank, maakt eigenlijk niet zoveel '..... wat een conclusie! Ik snap goed wat je bedoeld, maar zonder drank ben je ook van die rotkaters af, dus toch een verschil.

Anjo: nee, voor mij hoef je je niet schamen. Denk je dat wij die gevoelens niet kenne? de acute paniek. Goed van je dat je hier kwam en nog beter dat het nu weer gaat met je.

ICQ ... :D haaa....... ga ook ns ff gluren daar. Elsje, gelijk al een geweldige inbreng hier in het forum.
Waren we net nog hopeloos zoekende, nu is er weer hoop.
Elsje ik zal zo bij wie is wie kijken, maar alvast van harte welkom. Mij bevalt het NIET drinken helemaal geweldig, het heeft even geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een bekend gegeven, geregeld gebeurd het dat alco-zwervers "per ongeluk" in de sloot belanden.
Wanneer zij binnen gebracht worden, worden zij gedoceerd gecleand nooit in één keer.
De "lucht" en het "laagje" moet slijten anders wordt het hun dood.
Niet het fijnste werkje maar altijd eer van je werk na een paar dagen.

Welkom Elsje!

Marjo, altijd fijn zo'n afsluiter van de vakantie, geeft een goed gevoel en is leuk om naar terug te kijken.

Drup, is pet hé. Joh, een frisse start, kom op hé!

Anjo, maakt niet uit al zit ik hier soms met een mond vol tanden. Schrijf van je af!

Tina, zo jij durft, als je er maar plezier van hebt.
Ik heb al enigermalen gehoord van naasten die correcties hadden laten uitvoeren en het ze niet bracht wat ze verwachtten. Wonden die niet sluiten, wond breuken, lelijke littekens. Afijn ik laat niet zó
gemakkelijk in mij prikken of snijden als het niet noodzakelijk is.

Kirky, ik hoop dat je je straks weer een beetje beter gaat voelen. Jammer zo in het weekend.

Pip, kijk je wel uit , hier heb je nog begeleiding hoor!!!
Misschien moet ik dan ook maar even kijken tussen die mannen op ICQ, moet toch
weten waar de meisjes over praten niet? :P

Zit ik nu al aan de spercieboontjes krijg ik de uitnodiging om te komen eten.
Mensen bellen mij daarvoor veel te laat. Andere kant, misschien beter zo kan ik ook niet
de fout in gaan door te veel te eten. Zat al een paar uur te hongeren.
Ga ik straks maar op de koffie hebben ze me toch even gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaaaaaaaaaaai lieverdjes,

Ik was met Dochter naar de film "hoe overleef ik" die me erg aansprak ik ben zo iemand die óók als moeder nog kinderboeken leest en deze boeken verslind ik. Film heeft me wel geraakt.

Over TV programma's: werd in eerste instantie niet gedoeld op van die programma's: say no to the knife? Met een psycholoog werken, een stylist en zo binnen 4 weken een beter beeld van jezelf krijgen zodat je gelóóft dat je OK bent en dat ook uitstraalt en met jezelf tevrêe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou we fietsen onwijs goed vandaag, Fiets is oké, Vouw is oké , Team moet nog eten maar is haar eer te na om als peletonleider het verkeerde voorbeeld te geven (het helpt wel zo'n pact) Flow is binnen, en heeft de kermis goed doorstaan en Spirit is voorbeeldig hier en daar een klein Gremlinnetje aan het meppen.

Kortom het het VouwFietsTeam met Flow & Spirit draait als een tierelier. En we zijn trots op mekaar !!!!

Geweldig. En het helpt echt he die afspraak. En dat sms-en.

En nou gauw wat te vreten erin ple*ren in de pan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb mezelf gisteren al zó blootgegeven, en dat was al zo eng!
Ik gooi er nog maar eentje in: ja, als ik me niet genoeg schaamde, zou ik maar wàt graag aan zo'n make-over progamma meedoen! Als ik anoniem zou kunnen zijn, zou het voor mij inderdaad mijn leven veranderen.
Maar wat jullie ook denken, vanuit een goed zelfbeeld, jullie keuren dàt allemaal integraal af!

Ik heb ook Stien gelezen. En sorry, Stien ik weet dat je het absoluut niet zo bedoeld hebt.
Maar het geeft voor mij wel aan waar ik sta. Hoe er over iemand met mijn postuur gedacht wordt.

Maar ik kan me nu hierop niet richten. Laat mij nu eerst maar eens drankloos blijven, dan zou ik al tevreden moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Hier is de sandman weer met n bezwaard gemoed.
Eigenlijk heb ik zwaar de pest in. Ik was 8 weken droog, ben van t weekend op jacht gegaan en
zoals eerder vermeld wordt daar behoorlijk ingenomen.

1e dag droog met pijn
2e droog met heel veel pijn.
3e dag bezweken, 2 biertjes.
4e idem, 3 biertjes, zwaar, echt zwaar teleurgesteld in mezelf.
Ik voel me nu n karakterloze waardeloze niksnut, nog niet goed genoeg
om op de vuilnisbelt te gooien.
Ik wist niet dat ik zo n zwak persoon was.
Ik dacht de king te zijn, the man die t wel kon.
Ik weet nu wat anderen voelen die terugvallen. Maar goed, de rotzooi opruimen en doorgaan.
Weer opnieuw beginnen, die 8 weken droog stellen opeens niks meer voor.
Morgen n nieuwe dag met nieuwe kansen.
Nooit zal ik meer n terugvaller als zwak betitelen, de spiegel is genadeloos.
Maar ik geef niet op, opnieuw dr tegenaan, morgen opnieuw droog

gr

Johan:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Stien.

Caro, bijzonder mooi, dit gaat je grootste succes worden!!!!!!!! En ja de achtergrond is prima, geen overdreven regenboog en de veertjes zijn zo onopvallend dat ik ze niet eens zie.

Ben nog steeds niet bijgelezen dus het gesprek een beetje boel kwijt jammer maar moet eerst mezelf onderhanden nemen (koude douche,warme soep, me voor mijn kop slaan hebben nog niet geholpen bij het zelfverwijt). Maar ik pak het draadje wel weer op zowaar ik druppeltje heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ stien, wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad en het goed hebt gedaan!

edflobe, heftig hoor !

@Har, je zei: '...dat het moment waarop je besluit niet meer te HOEVEN lijden voor ons wel erg veel met drank te maken heeft.' mooie zin. ik heb een goede vriend die heel vaak over mijn grenzen heengaat, maar onder het mom van: 'aaahhh, het is zo'n goede jongen, hij bedoelt het niet zo..... 'heb ik zijn gedrag en mijn manier van reageren daarop heel lang in stand gehouden. Nu ik nuchter aan het worden ben, zie ik dat ik daar helemaal geen zin meer in heb!!!!! een russchisch spreekwoord zegt: de weg naar de hel wordt betegeld met goede bedoelingen. nou, mijn russissch is niet goed :) maar het spreekwoord klopt als een bus. beetje arrogant gezegd: ik ben altijd omgegaan met loosers en ik wil dat niet meer. het remt mij in mijn ontwikkeling. ik HOEF niet te lijden. ik kies er op deze manier voor. ik heb besloten om het contact te laten verwateren, ook al vind ik dat moeilijk, want.... en daar komt ie weer: Het is toch zo'n goede jongen....en hij bedoelt het ook niet zo.....

@An, top! hopelijk zijn er leuke mensen en is het een leuk feest. geniet ervan!

@ jammer drup

@ Anjo, :moon:

@welkom elsje!

@ carolien, word helemaal vrolijk van je... 'dingeldedengel'hoe kom je op zo'n woord ;)

@ Johan, het helpt volgens mij al als je zegt dat je de zin 'nooit meer drinken'vermijdt. daarmee maak je volgens mij de terugval nog erger.

al die mensen waar ik niet op gereageerd heb :present:


Ook al zei ik dat ik gisteren op tijd naar bed zou gaan, ik heb het niet gedaan ( tot 2:00 doorgewerkt, omdat ik het zo leuk vond :) )en vandaag moet ik dat duur betalen. heel de week heb ik superhard gewerkt aan de sriptie. s'avonds vaak laat naar bed voor mijn doen, niet kunnen slapen omdat alles dan nog zo lekker door m'n hoofd spookt. eigenlijk heb ik heel de dag geslapen van 12:00- 16:00 even nar buiten geweest, maar van 16:00 tot 19:00 weer geslapen. Vanavond op tijd naar bed. ik mag van mezelf niets doen waardoor ik mogelijk druk van in mn hoofd zou kunnen worden. alleen maar lekker ontspannen. heel belangrijk...goed voor jezelf zorgen.
verder doet mn linkerpols zeer (overbelast) van het typen... Dat moet ik ook in de gaten houden. typ nu met één vinger. gaat lekker snel... :angry:



hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk voor je en voor je dochter dat het zo goed met haa gaat Carolien! ik zie ook altijd aan mijn ouders hoe blij ze zijn als het met mij en mijn zus goedgaat. toen ik een aantal jaren ziek was, was ik ook ziek van mijn ouders in de zin van dat ik het vreselijk vond om de pijn en onmacht in hun ogen te zien....pffff. ben blij dat ik dat nooit meer zie!

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...