Spring naar bijdragen

vrijdag 15 augustus

anjo

Aanbevolen berichten

Wat lief, de reacties van iedereen. Ik heb ze aan dochter 1 laten lezen. Grote uitzondering van het forum is iets dat van mijzelf is.
X had een opleving gisteren, het is hier een net een achtbaan, mensen komen en gaan. Gisteren was mijn schoonfamilie hier. En mensen van zijn werk.Het is echt druk. Ik ben echt afgedraait en de meiden nemen het heel lief van mij over.
Mijn schoonmoeder is echt een liefje, mijn schoonvader is apart, ach dat mogen Engelsen zijn, nietwaar?
X heeft het volgehouden zonder zijn morfine tot dik in de middag toen was hij zo moe dat hij niet meer in slaap kon komen. Toen heb ik hem maar een handje geholpen, ach het is hier net een apotheek.
Toen de dokter kwam, en dat vond ik ook heel lief want hij heeft echt tijd genomen voor mijn schoonouders, heb ik tegen hem gezegd dat ik het te goed ging gaan voor de pomp. Ik heb het voor het gemak maar op mijn moeder geschoven:D Zij vind etc. En dat was weer een zonnestraaltje.
Haar reactie daarop. Immers ik heb voor dit soort dingen mijn moeder niet meer nodig. En dat weet de dokter ook. Maar hij speelt het mee. Zoals het feit dat ik een koe een koe noem en hij met mijn schoonmoeder heel simpel in gesprek gaat. Volgens mij is mijn Engels toch beter maar hij zegt dat het ligt aan het feit dat hij harder praat. Hmm. Zolang hij mijn lessen maar niet over gaat nemen ;)

De drank........Alles in mij wil gaan drinken.Het zit constant in mijn gedachten. En dit is niet grappig.
het doet lichamelijk pijn. Ik ben altijd heel open geweest over het feit dat ik een probleem had.
En dat werkt nu even in mijn nadeel want elke keer dat er aan gerefeerd word heb ik een trigger.
en dat is echt moeilijk. Dan gaat dat hoofd weer denken. Op het moment leef ik op slaapmiddelen
het effect is niet veel anders dan drank alleen duurt de roes maar even. Een paard zou er plat van gaan, ik huppel door. Slapen is te eng maar het is wel iets dat een mens nodig heeft. Daarin ligt het feit dat mijn berichten soms wat in drank gedoopt over komen. Ik denk dan dat het pure vervanging is maar mijn dokter denkt er anders over. hij zegt dat de uurtjes die ik nu krijg gezonde uurtjes zijn. O ja?
Misschien heeft hij wel een beetje gelijk maar het zit mij wel dwars. Toch denk ik op het moment dat alles wat mij draaiende houd of juist even niet zolang het geen drank is maar even moet.

Deze tijd is te emotioneel voor woorden. Mensen komen om afscheid te nemen, ik knuffel mensen die ik eigenlijk niet ken. Ik zie dat ze het moeilijk hebben. Mijn schoonzusje was een drama gisteren, ze was zo overstuur. Ze mag mij niet en toch heb ik haar vastgehouden en met haar gehuilt. Het is wel haar broer.
En dan geef ik X maar weer een knuffel en even mijn schoonmoedr. Ik knuffel mij suf. Met haar heb ik het meest te doen. Zij verliest wel haar zoon en jullie weten allemaal dat mijn zoon mijn heiligdom is.
Ik heb het zo met haar te doen. Eigenlijk is het te veel maar mensen hebben recht om afscheid te nemen. X vind het fijn maar voor mij is het doodvermoeiend. het lukt mij soms niet om aangekleed te raken zo vaak gaat de bel. Een paar laarzen en een sigaar en ik ben ma Flodder. De notaris, de directie van X's werk en ik loop in mijn badjas. Gisteren heb ik voor het eerst de verpleging laten werken meestal doe ik het.Niet dat het lukte om mijn aan te kleden want dochter 2 stond in de badkamer.
Een heel uur, wie herkent dat? Vast iedereen met een dochter. Zoon lief kan het niet aan, hij zit meest van tijd bij zijn vriendin. Zij heeft op jonge leeftijd haar man verloren dus hij is daar veilig.
Ik heb wel het idee dat ik straks een nieuwe schoondochter een kleinkind in huis zal krijgen. Maar dat is van latere zorg. Zij vangt hem nu op en dat is het belangrijkste. De rest is peanuts. Ik heb een groot hart
en er is ruimte zolang zij goed is voor mijn zoon is ze welkom.

Wat een vershil met toen ik hier pas was. Op het forum bedoel ik. Zoveel mensen terwijl ik toen juist mensen uit de deur hield ER zijn dus ook een heleboel zonnestraaltjes.. IK ga weer terug naar mijn bed.nOg even X slaapt nog. IK houd jullie op de hoogte.Nogmaalsbedankt voor alle lieve berichtjes.
IK zou zeggen het komt wel goed dat komt het natuurlijk niet meer maar het is niet meer zo dramstisch als het Woensdag was..
Veel liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Fijn dat je geschreven hebt. Maar ook fijn een positief bericht te lezen over de saamhorigheid
waarin jullie omgeven zijn. Ik hoop dat het jullie samen sterkt om zo de moeilijke
tijd door te komen.
Je knuffelgehalte komt je nu van pas maar neem bijtijds je rust als het kan.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Anjo, Stien, Pippi en Carolien:

Pak toch dit draadje. Anjo, misschien wil je de datum bij de opening van je draadje veranderen?

Heel emotioneel wat je schrijft Anjo en wat ben ik dankbaar voor je verhaal.
Zeer herkenbaar wat je allemaal schreef.

Je staat duidelijk in je kracht, het kan niet anders.
Je hebt aandacht voor iedereen en leeft met iedereen mee.
De dokter heeft gelijk, maak je geen zorgen nu om de slaapmedicatie.
Als je dat spul niet zou nemen zou je wellicht gaan drinken.
En de nasleep daarvan is veel en veel ellendiger. Dat weet je zelf.

Ik begrijp dat je man al lang ziek is en dat hij nu thuis verzorgd wordt door jou.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik bewondering voor je hebt hoe je hiermee omgaat.
Menigeen zou het niet kunnen om ook nog de familie op te vangen en het gezin draaiende te houden.
Voor ons, hier op het forum hoef je je echt niet groot en sterk te houden en we hebben er allemaal alle begrip voor wanneer je eens niet te helder overkomt, zeker nu je het hebt uitgelegd.
Daarom hoop ik dat je zeker hier je hart af en toe komt luchten.
xxxxxxxxxxxxx :heart: hierbij een stevige knuffel en een arm om je heen, dat ik je even mag vasthouden... (((((((()))))))))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo, ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters en ben blij voor jou dat deze pijnlijke tijd toch op een positieve manier verloopt. De woorden "blij" en "positief" klinken misplaatst, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet verwoorden. Heel veel sterkte! :heart:

Blacky, moedig mens! Ik trek me op aan jouw voorbeeld van noest en koppig doorwerken en aan je eigen leven bouwen. Chapeau, echt waar! :present: Je bent in mijn ogen ontzettend sterk op dit moment. Mijn bewondering heb je! En inderdaad: ooit komt er een vrouw langs die je graag ziet om wat en wie je bent, zeker weten! En dat verdien je ook! :heart:

En Tapas, ik vind het ook zo fijn om jou te lezen en te zien hoe dingen op hun plek vallen of hoe je leven ineens nieuwe wendingen neemt. Ook dat bevestigt voor mij dat als je goede dingen doet en nieuwe uitdagingen niet uit de weg gaat, er ook goede dingen op je pad komen. :musicnote:

Ik vind het trouwens helemaal fijn om zoveel positieve berichten te lezen de laatste dagen. Over hoe mensen dingen aanpakken na het stoppen met drinken. Ik ben er intussen ook van overtuigd dat dat nodig is om gestopt te blijven. Dat merk ik ook aan mezelf, nu ik ook echt bezig ben met het zoeken van nieuwe opdrachtgevers. Ik vind het aan de ene kant eng, maar aan de andere kant ook spannend op een positieve manier. En hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer mogelijkheden ik ook zie! Dan zoek ik het internet af en denk ik ineens: Hé, dat zou misschien ook nog iets voor mij zijn! En ondertussen geen gedachten aan drank... Fijn is dat. :)

Het is ook zo leuk om weer die drive te voelen van toen ik net begon als freelancer, nu alweer 18 jaar geleden. Dat gevoel dat de wereld nog helemaal voor me open ligt of zo. Alsof ik een jong veulen ben. :D En ik verwacht heus ook wel afwijzingen of onbeantwoorde mails, maar dat zien we dan wel weer, en het is geen reden om weer te gaan drinken!

Ha, en nou ben ik uitgejubeld! In de benen en ACTIE!

Groetjes,
Fran

PS: Ziza, jammer dat je geen patent of zo genomen hebt op dat "ACTIE!" van jou. Was je intussen slapend rijk mee geworden... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran: heerlijk he? een nieuwe wereld die open gaat, lijkt het.

Marjo: dan ook maar echt gas terug nemen en er van proberen te genieten. Als je toch niks kan, dan maar niet he. Alles hobbelt toch wel verder. Misschien dat er bij mij ook wel een virusje bij zat, want het blijft maar aansudderen met hoofdpijn en al, stijve spieren. Maarja, we zien wel.

Vandaag in ieder geval GEEN ZOOI (ik bedoel JWW) in mijn lijf !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip ik ben het met Marjo eens, las ook al twee keer een glas wijn in 1 berichtje en dacht ..nou die vind dat wel erg belangrijk zeg.

Alle anderen ik leef met jullie mee.
Ben gewoon niet in staat om veel te geven want ik heb het zelf allemaal nodig om overeind te blijven.
Vandaag een dagje naar mijn moeder met de hond. Mijn man is blij vrienden aan het klussen.
Fijne dag allemaal.
Jullie doen het stuk voor stuk geweldig.

Oh ja Har, toen ik de Soos gewoon eerlijk vertelde dat ik aan het vechten was met mijn alcoholverslaving en de nasleep ervan gaven ze me twee jaar vrijstelling van werk. Misschien dat dit ook voor jouw werkt, veel succes vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je dit alles met ons deelt Anjo. Goed om te horen hoe sterk je daar in staat en de craving weerstaat. Een opluchting dat je verwarde schrijfstijl met de slaapmedicatie te maken had...meerderen hier maakten zich zorgen. Maakt het wel extra zwaar voor je dat je zo slecht slaapt, maar dat kan ook haast niet anders in zo'n situatie.
Heel veel sterkte de komende dagen en ik wens je uiteraard een goed afscheid toe waarin de pijn voor allen te dragen valt.

Hug van Har :present:

Heb zo dus dat gesprek bij de Soos. Ben al over de eerste schrik heen want heb a) niets te verbergen (ze zijn op de hoogte van mijn alcoholprobleem) en B) de afgelopen maanden de draad weer opgepakt al is het niet met betaald werk. Ben iig blij dat ik al 2 jaar dezelfde contactpersoon heb....heb haar zelf nog niet ontmoet omdat de contacten via reïntegratie liepen, maar volgens mijn contactpersoon is zij best redelijk en niet te zeer aan regeltjes gebonden.
Ik zie wel. Ga iig knokken mocht dat nodig zijn om mijn vw.werk te behouden, want ik ben ervan overtuigd dat dit voor mij de beste weg is voorlopig.

Dat het hier zo rustig is ligt overigens niet aan het andere forum hoor ;) Zijn we allemaal een beetje forummoe? Hoe dan ook, Adb blijft heus wel bestaan :D Fijne dag allemaal, ik hou het droog...jullie ook?
Laterssss :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverd,
de directie ontvangen in je badjas?? Anjo toch:) Meid, je klinkt goed en volgens mij doe je het ook heel goed. Afscheid nemen op deze wijze is zwaar maar kan ook goed zijn. Enige jaren geleden mn zwager zo dichtbij meegemaakt en achteraf was ik heel blij dat ik het van zo dichtbij kon meemaken.
Wens je toe dat het voor jou ook zo is.
Ik maakte me idd ook wat zorgen maar het zijn de pammetjes. Take it easy girl.
Take is one day at a time. Ik denk aan je en wens je alle warmte, liefde en sterkte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Wat doe je het toch ongelooflijk goed allemaal, je BENT er helemaal voor alles en iedereen!
Tuurlijk smacht je nu naar een borrel, waren we maar geen alcoholisten dan konden we gewoon een lekker glas wijn nemen waar we het even zo hard nodig hebben.....maar het grote verschil is dat het dan niet bij die ene blijft, dat het veel verder gaat dan even wat ontspannen en dat gaat je niet het warme gevoel geven wat je juist nu zo verdient.....dus hou je goed meid en hier nog wat zonnestraaltjes: :rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose::rose: :rose: :rose:

:heart: Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Ik ben blij van je te horen, en blij te lezen hoe je je er doorheen slaat. Prachtig, de directie ontvangen in je ochtendjas. Wat maakt het uit, als je er zo bent voor de mensen die afscheid komen nemen en verdriet hebben. Ik heb grote bewondering voor je, voor de knuffels die je uitdeelt aan eenieder die dat nodig heeft. Ongeacht jouw eigen gevoel bij die persoon of wat er in het verleden gebeurd is. Je hebt een enorm groot hart.

Ik begrijp dat het onder deze omstandigheden enorm moeilijk is niet te drinken, maar je weet zelf als geen ander hoe belangrijk dat juist nu is.

Je krijgt van mij een dikke virtuele knuffel, en ik zou je graag even mijn schouder aanbieden om even op uit te huilen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik brand elke dag (als ik thuis ben natuurlijk) een kaarsje voor jou en X. Het onvermijdelijke is onvermijdelijk, maar ik weet nog goed, dat ik zo dankbaar ben dat ik mijn moeder (ook al is het een half jaar geleden) in haar morfine slaap heb kunnen begeleiden en haar in vrede op weg wenste op haar laatste reis. Dit is niet melodramatisch bedoeld, maar ik voelde me er ook zo oprecht en zuiver in, gewoon heel mooi was het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...