tapas Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: HarIk ben iig blij dat ik niet kan doen alsof. Als ik me niet goed voel bij de ander of me niet over kan geven aan het moment ben ik weg. Dat is alleen maar laf, ik weet het maar ben al blij dat ik geen mooi weer ga spelen of er met een ander vandoor ga. De oorzaak ligt toch echt bij mezelf, dat durf ik toe te geven. Hoe kom je er toch bij dat dat laf is? Je geeft dat wel vaker aan. Je zegt van jezelf dat je overgevoelig bent, dan is het vaak erg verstandig om uit een situatie weg te gaan en even alles op een rijtje krijgen. Ik reageer misschien weer wat fel maar het is zo ontzettend herkenbaar dat het gewoon pijn doet om te lezen steeds.Je denkt volgens mij de verkeerde kant op. Je ziet iets als falen wat eigenlijk je gevoel is en waar je naar zou kunnen luisteren. Want die onrust die je voelt en waardoor je weg wilt is volgens mij gewoon je 'grens'. Door steeds over die grens te willen gaan ga je aan jezelf voorbij en logischerwijs wordt het muurtje steeds hoger omdat je de onveiligheid op zoekt.Schijnbaar laat je de ander te ver binnenkomen bij je. Dat voelt niet veilig en dan wordt je ook nog boos op jezelf omdat het je niet lukt om het veilig te laten voelen, dit was altijd zo mijn valkuil. Tot ik er achter kwam dat ik de macht bij de ander legde en niet bij mezelf. dat ik verwachtingen had of erger nog dat de ander wel verwachtingen zou hebben waar ik niet aan kon voldoen. Dodelijk is dat! Want daardoor raakte ik het zicht op mezelf helemaal kwijtAls ik me ergens niet veilig voel dan zorg ik zelf dat ik me veiliger ga voelen. Ik ga niet meer proberen mezelf te dwingen om het toch maar te 'kunnen' Ik stop met de discussie en zoek afleiding. Ik kies voor mezelf en als die ander er een probleem mee heeft kan ik proberen er rekening mee te houden maar ik blijf toch wie ik ben en met diegene moet IK leven.Wees liever en milder naar jezelf, als je al je hele leven bent zoals je bent zal dat nooit veranderen. Accepteren is dan het enige wat overblijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Alex, ik ben het helemaal met Kaia eens. Als je al zoveel behandelingen en cursussen gedaan hebt en ze werken niet ben je tijdens dat hele traject 1 ding vergeten.Niet de cursussen of behandelingen of trajecten houden jou van de drank af, maar jijzelf! begin vandaag eens met niet te drinken en kijk morgen weer verder. Het is en blijft de enige manier om iets aan je drankgebruik te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Hoi Pippi,Kop op ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Pip, wat is precies je probleem?Dat hij een ander hééft, of dat die uit hetzelfde dorp komt, of dat ze 49 is, of zie je haar gewoon als concurrente voor jullie goede verhoudingen?En zou je niet (eigenlijk) het liefste willen doorgaan op de "oude" voet, waar je net aan gewend was, met af en toe contact met hem, wat dan wel goed verloop? Geen LAT living apart together maar een DAT nl. Divorced Apart Together?En wat is er precies zo spannend om 20 uur? Moet je dan Pietje ophalen of brengt Ex hem terug, samen met Connie Breukhoven II? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Pippi: ik wil er best zijn, maar heb er moeite mee dat je nu al een halve fles wijn op hebt EN daarbij oxazepam, wat bereik je hier in godsnaam mee???????????? Ik snap het wel, maar op zo een manier kan ik je niet helpen. Snap jij dat???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Pip, kracht wens ik je toe. Inzicht ook!~liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 En dat ben ik wel weer met An eens: ik wil ook met je praten maar liefst als je gewoon nuchter bent en aanspreekbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 oh pipi. Ik wilde dat ik iets zinnigs kon bedenken maar mijn hoofd zit vol watten op het moment.Ik denk aan je en lees het berichtje van Caroline nog maar eens, Volgens mij heeft die geen watten in haar hoofd vandaag.Ziza, ik vond het een goed stuk over relaties, alleen was het niet ietjes te rationeel?Tapas, vrijdag om 2 uur is de crematie en ik heb mijn deel alles behalve de keuze van liedje gedaan.De kinderen wilde nog iets maken maar dat moet dan wel voor 4 uur morgen klaar zijn. Ik hoop voor ze dat is het lukt.Vandaag de bloemen voor de kist uitgezocht, ik houd van sober. Hij vond mijn tuin altijd zo groen:DHij houd van kleur. Een was zeer kleurrijk maar ik kon het echt niet, ik vond het echt heel lelijk.Dus nu een witte druppel en een rond stukje voor de schoonfamilie. Toen bloemen gekocht voor de dokters en twee lieve verpleegsters. Rond gebracht.Nu zit ik thuis, moet eigenlijk naar de verjaardag van mijn nichtje. Ik heb haar vandaag al even gezien.Komt ze naar mij toe waaarom wordt ome X verbrand wordt. Begraven is toch mooier? Ik uitleggen dat hij naar de zee wilt omdat zijn vader daar ook is en omdat hij altijd veel tijd op de zee doorgebracht heeft.Toen snapte ze het. Was het volkomen logisch en ging ze door met haar nieuwe rolschaatsen.Moet mij aan zondag denken, ik was nog wat met x te praten op het bed. Komt poppedeintje naar mij toe en zegt "come oma, he's dead." Zoiets wat doe nu, gek mens!In ieder geval volgens mij zit X nu te zuchten, groen op zijn kist en gedichten. En dan zie ik hem die beweging met zijn ogen maken als hij iets wat gek aan mij vond. Gedichten? Ach, ik woon nu in een huis met een rode muur en mijn ogen hebben ook wel eens gedraaid als hij aan het praten was over zijn werk.Ik zweer het je, zet mij op een van de vele vessels en ken de hele bemanning zonder ze ooit te hebben ontmoet.Hanneke, ik ben meest van tijd ook rustig maar wees gerust ik heb ook zo mijn momenten.Het is nu nog best druk en de kinderen zijn nog in de buurt. Ik neem het maar dag per dag.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Pippi,:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: tapas quote: Originally posted by: HarIk ben iig blij dat ik niet kan doen alsof. Als ik me niet goed voel bij de ander of me niet over kan geven aan het moment ben ik weg. Dat is alleen maar laf, ik weet het maar ben al blij dat ik geen mooi weer ga spelen of er met een ander vandoor ga. De oorzaak ligt toch echt bij mezelf, dat durf ik toe te geven. quote: Hoe kom je er toch bij dat dat laf is? Je geeft dat wel vaker aan. Je zegt van jezelf dat je overgevoelig bent, dan is het vaak erg verstandig om uit een situatie weg te gaan en even alles op een rijtje krijgen. Ik reageer misschien weer wat fel maar het is zo ontzettend herkenbaar dat het gewoon pijn doet om te lezen steeds. Wow, Tapas. Ik leg bij mezelf neer wat bij mij hoort. Als M. niet dichterbij kan komen geeft ze dat aan, compleet met de onmacht die ze daarbij voelt. Zij spreekt zich uit op zo'n moment, ik taai af en dat is het verschil. Daarom benoem ik het als lafheid naar mezelf toe omdat ik het op die momenten niet weet te overstijgen of uit te spreken. De juiste volgorde is trouwens uitspreken en daarna kan ik het misschien overstijgen. De daad stellen om het iig te proberen (lees uitspreken) daar draait het om, mezelf daarin bloot geven...als dat bij iemand vertrouwd is is dat wel bij haar. Speelt niet alleen naar haar toe maar ook naar andere mensen. Ze is vaak juist uitnodigend naar mij toe, veel meer dan ik naar haar kan zijn.Niets mis mee als ik werkelijk op mijn gevoel afga en het inderdaad beter is als ik afstand neem, dat gebeurt ook. Maar het is teveel een eigenschap geworden die ik te pas en te onpas gebruik JUIST NAAR HAAR TOE, omdat ze het dichtste bij mij staat. Blijkbaar vind ik dat eng. De reden waarom heeft alles te maken met onrust die ik in mijzelf heb laten ontstaan waardoor ik naar haar toe mijn spontaniteit verlies. Die onrust heeft juist NIETS met onze relatie te maken en dat maakt het juist zo dubbel. Als ik rust in me heb is er niets aan de hand en DAAR moet ik me op richten, heb daar verdorie alle vrijheid in. Maak daarin verkeerde keuzes en bots op een bepaald moment tegen haar ijsberg op die ik zelf heb veroorzaakt. Ik neem teveel en te vaak afstand!Duh....dit concludeer ik zelf hoor, omdat ik weet dat ik zo in elkaar steek. Story of my life omdat ik in het verleden door teveel open te staan gekwets ben of overvoerd met wat niet bij mij thuishoort.Mechanisme als ik zelf niet goed in mijn vel steek is wegwezen geworden.In die zin val ik mijzelf (te) hard, daarin heb je gelijk. Lijkt trouwens ook op een machtspel wat ik speel, misschien wel eens onmachtspel...resultaat is hetzelfde ik kap het af en nok 'm af en zadel haar maar ook mezelf met verdriet op. quote: Je denkt volgens mij de verkeerde kant op. Je ziet iets als falen wat eigenlijk je gevoel is en waar je naar zou kunnen luisteren. Want die onrust die je voelt en waardoor je weg wilt is volgens mij gewoon je 'grens'. Door steeds over die grens te willen gaan ga je aan jezelf voorbij en logischerwijs wordt het muurtje steeds hoger omdat je de onveiligheid op zoekt. Nee, het grenzeloze is juist dat ik als een gek een muurtje ga bouwen terwijl er dat helemaal niet hoeft te zijn. Ben verslaafd aan mijn woonplek geworden maar als ik dan weer thuiskom van haar kan ik me zo kl@te voelen, ik weet dan dat ik iets heb laten liggen. quote: Schijnbaar laat je de ander te ver binnenkomen bij je. Dat voelt niet veilig en dan wordt je ook nog boos op jezelf omdat het je niet lukt om het veilig te laten voelen, dit was altijd zo mijn valkuil. Tot ik er achter kwam dat ik de macht bij de ander legde en niet bij mezelf. dat ik verwachtingen had of erger nog dat de ander wel verwachtingen zou hebben waar ik niet aan kon voldoen. Dodelijk is dat! Want daardoor raakte ik het zicht op mezelf helemaal kwijt Nee dus, ik laat haar vanaf een bepaald moment juist niet binnenkomen. De gevoelige Har smijt dan keer op keer de deur dicht, om redenen die ik al eerder vernoemt heb. Ben er mij nogeens niet meer van bewust als ik teveel aan mijn kop heb...zij wel. Als iemand in eenvoud leeft en daar de vruchten van plukt is zij het wel. Kijk ik daarom tegen haar op? Nee, want niemand is perfect ook M. niet. In die zin zijn we best aan elkaar gewaagd. Ik weet echter weer wel dat die rust in mijzelf van levensbelang is. Zou geloof ik nog het best een monnik kunnen worden, maar ja dan kan ik M. niet meenemen in het klooster quote: Als ik me ergens niet veilig voel dan zorg ik zelf dat ik me veiliger ga voelen. Ik ga niet meer proberen mezelf te dwingen om het toch maar te 'kunnen' Ik stop met de discussie en zoek afleiding. Ik kies voor mezelf en als die ander er een probleem mee heeft kan ik proberen er rekening mee te houden maar ik blijf toch wie ik ben en met diegene moet IK leven. Dat probeer ik ook en daarbij ga ik al veel situaties uit de weg waarvan ik zeker weet dat ze niet bij mij passen. Heb een tijdlang alleen maar Nee, geroepen tegen mijn omgeving en me afgezonderd. Probeer juist weer aansluiting te vinden, maar merk dat ik daarbij de oude maniertjes van stress opladen nog niet verleerd heb. Ben iets TE enthousiast en daar moet ik nu weer de rekening voor betalen. Naar M. toe mag ik juist wat enthousiaster zijn want ze is behoorlijk onvoorwaardelijk naar mij toe. Nog zoiets stoms, zij zou het ook eens leuk vinden dat ik een plan maak voor de dag :$ In die zin laat ik teveel aan haar over. Vroeg haar laatst of ze eens wat vaker bij mij wil komen. Hoef ik haar maar een keer te zeggen, zij komt haar woord tenminste na. quote: Wees liever en milder naar jezelf, als je al je hele leven bent zoals je bent zal dat nooit veranderen. Accepteren is dan het enige wat overblijft Voel me geen mislukkeling Tapas. Verval alleen in dezelfde fout JUIST naar de verkeerde toe. Heb het zelf in de hand en een ander kan het niet voor mij doen. Moet juist uit mijn schulp kruipen ipv erin. Ik weet zeker dat ik dan pas echt welkom ben en dat geldt voor iedereen die ik dan ontmoet, want als ik goed in mijn lijf zit is er ruimte voor de ander en balans. De grenzen mogen er dan ook zijn, juist mogen ze er dan zijn, want daar ga ik dan iig gezond mee om.Ben niet zo'n schuchter mannetje hoor en het ontbreekt me niet aan lef, maar soms is mijn hartje gewoon te klein en dan ben ik terug af bij het gekwetste kind. Als ik dat nou eens zou kunnen accepteren...kleine toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Anjo Pip #$@%^......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Anjo, Ik vind dat je de laatste tijd veel te verduren hebt gehad en dat je ondanks de narigheid gegroeid bent. geniet lekker van je Poppedeintje in deze moeilijke tijd, X heeft zijn rust gevonden. Nu weer aan jezelf denken Anjo. helaas ben ik te laat om met een bloemertje mee te doen, maar hier heb je alle bloemen uit mijn hart:present::present: :present:Har, ik las dat je van de week na 7 maanden uitgegleden bent, het zat er gewoon aan te komen als je jouw berichtjes las. In ieder geval ben je hier het muurtje een beetje aan het afbreken en laat je wat van de ware Har zien. Het is moeilijk, maar ga er weer voor en laat die alcohol staan, want je bereiktt er totaal niets mee.Pip, oh Pip, Ik kan me zo goed voorstellen wat er in je omgaat, maar probeer er boven te staan, want je maakt jezelf zo echt kapot. Hier een dikke knuffel:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 27 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: KaiaSandman, als ik je ergens een groot verdriet mee kan doen moet je het maar zeggen hoor zeg maar dat je van me houd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 27 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: pippiZo nu nog iemand jaloers op mij???? Ik niet Pip.Maar geen enkele vent is die ellende waard.Ik weet t, tis cliche, maar t gaat over.wat misschien helpt is m de ogen uitsteken met n gruwelijk knappe vent.De kans is echter groot dat t mniets interesseert.Houd vol lieverd , hier houden ze met zn allen van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 27 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: pippiSorry ben nog steeds over de toeren. Heb me terug getrokken. Oxazepam ingenomen , een halve fles wijn . heb 2 uur huilend in bed gelegen. kind opgevangen en voorbereid, Wat nu? en gvd al 2 en een half jaar gescheiden. Zijn jullie er om 20.00? Ik vind het zo spannend... Lijkt erop dat je toch nog erg veel van m houd Pip.En drank helpt echt niet lieverd.Hier...mn virtuele schouder om op te steunen en de andere kant om flink tegenaan te stompen.Ik ben dr om 20.00 als ik je daar mee kan helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Ik meld me even.Straks alvast wat dozen brengen in mn nieuwe huis.Gelukkig maar want het is wederom bal in de flat hieronder, bahKan het nu wat beter van me afzetten omdat er uitzicht is op (snel) beter.Het galmt hier ook al lekker door, want al best wel leeg en een woonkamer van 9 meter heeft geweldige akoestiek haha ! Zo ben ik dan ook wel weer, even de volume een knopje hoger.Ben nog niet bijgelezen, even snel doorheen gescrold, lees met een half oog veel emoties, dus wens kracht voor degenen die het nodig hebben.Ik laat vandaag de eerste staan !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Carolien, misschien verwoord jij het beter dan ik, het is inderdaad het balanceren waar het om gaat. Niet zwart wit maar grijs.Ik ken de 10 en de 1 maar al te goed, was nog een hele klus om de range tussen 2 en 9 en vooral 3 en 8 te leren kennen en kom steeds meer tussen de 5 en 7 uit. Zodra het richting de 1 en de 10 gaat moet ik me even flink achter mijn oren gaan krabbelen en actie ondernemen.Woman, wat een heerlijk vooruitzicht, aftellen!slaap je al in je oude nieuwe huis?Ik ga weer even moed verzamelen om mijn website aan te passen...fieuw!! maar het gaat me lukken voor 4 september! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 27 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: tapasCarolien, misschien verwoord jij het beter dan ik, het is inderdaad het balanceren waar het om gaat. Niet zwart wit maar grijs. Ik ken de 10 en de 1 maar al te goed, was nog een hele klus om de range tussen 2 en 9 en vooral 3 en 8 te leren kennen en kom steeds meer tussen de 5 en 7 uit. Zodra het richting de 1 en de 10 gaat moet ik me even flink achter mijn oren gaan krabbelen en actie ondernemen. Woman, wat een heerlijk vooruitzicht, aftellen! slaap je al in je oude nieuwe huis? Ik ga weer even moed verzamelen om mijn website aan te passen...fieuw!! maar het gaat me lukken voor 4 september! je website, spannend, wat is je urlik heb er ook een maar heb m laten maken, ben n echte nitwit in die dingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Woman, woman, wat heerlijk!!Geniet maar lekker van je nieuwe huis!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Sandman ik ga mijn site eerst aanpassen hihi, dan pas de link!!! is meteen een stok achter de deur!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 27 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 quote: Originally posted by: tapasSandman ik ga mijn site eerst aanpassen hihi, dan pas de link!!! is meteen een stok achter de deur!! mijne vind ik persoonlijk ook wel goed gelukt, heb m niet zelf gemaaktben ik iets te stom voor www.bouwservicemegens.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Hoi allemaal,nou vandaag heb ik een ietwat wonderlijke dag achter de rug.Ik kwam voor het eerst van mijn leven niet op tijd op mijn werk, neeniet te laat, te vroeg:wacko:.Op de verkeerde dag in mijn agendag gekeken, dus op donderdag ipv vandaag.Ik was DRIE uur te vroeg hahahahaha.Op zich niet zo erg maar ik moest wel mijn gewone dienst uitlopen, dus een lange dag.wat ook met zich meebrengt dat ik dacht vandaag naar de opening te moeten, is dus morgen.Hoezo verward?Pip, vrouwtje ik leef met je mee, erg pijnlijk allemaal.Kan me van mijn eigen echtscheiding ook herinneren dat ik compleet van slag was toen ikhoorde dat mijn ex een ander had.Is erg hard, begrijp ik best.Maar Pip je ging best goed, ik hoop van harte dat je de schade mbt de drank binnen de perken weet te houden!!Als je me nodig hebt weet je me te vinden.Zorg goed voor jezelf.Verder weer een droge dag erbij, wel een beetje onrustig, dus allerlei klusjes aanpakken omde onrust de baas te blijven.Zo wordt mijn huis nog eens spic & span, nee hoor valt best mee, ik ben van nature al erg opruimerig en netjes....Zo nu even een senseo........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Hee Tapas,Ik ga mijn uiterste best doen mijn dienst te ruilen volgende week,Hopelijk lukt het, ik kom graag naar de opening en het lijkt me leuk je werk en jouweer te zien.Je hoort het snel.Spannend voor je, de uitnodiging is in elk geval prachtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Leuk Tina, ik hoop dat het lukt om je dienst te ruilen!mooie site Sandman, in flash gemaakt zag ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Hoi, hoi,Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben.Maar wil Pip toch even een hart onder de riem steken.Meis da's niet makkelijk waar je nu door heen moet.Voor jezelf moeilijk en daarnaast de kinderen er ookdoor heen helpen.Maar met alco helpt het écht allemaal niet en moetje er later alsnog doorheen. Laat die alco toch staan,nu zeker, je wilt toch nuchter de kinderen hiermeebijstaan? Zorg dat anderen niet een troef in handenkrijgen, als je begrijpt wat ik bedoel!!!! Tapas, ik doe mijn best om te komen. Ik wil je werkgraag voor het échie een keer zien! En jou ookzien "stralen" !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden