Trees Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Tja, dames, dank, dank (met hoofdletters!)Het was zó een akelige dag, dat ik alleen nog maar onder wil duiken!Maar, Gem, joho, joho, je hoort weer bij ons!Floor, Carolien, ik ga het weer doen! En het gaat me weer lukken!Alleen begrijp ik ook zó goed dat er meeleezers zijn, die zeggen: laat ze zichzelf maar eerst weer eens bewijzen!Nou, dat ga ik dan maar weer doen!Zucht, Steun, feest!Het lukt me weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Je gaat goed he? Het gaat niet goed he? Een heel aantal jaren geleden toen ik op het dieptepunt zat van drankgebruik KON ik niets anders dan stoppen, want ik was bijna harstikke dood, finito, weg, doei, dood dus. Ik wist als ik nog een maand zo doorga dan is het bekeken. Soms moet een mens heel diep zinken om tot dit besef te komen. Voor iedereen ligt die grens ergens anders. Ik heb alcoholisten gekend die geen grens hadden. Niks deerde hen meer. Niet hun kinderen, vrouw en niet eens hun eigen leven. Alleen de drank, die was er, voor de rest niks. Een voor een heb ik ze dood zien gaan. In die tijd was ik ook zwaar aan de drank, maar op een of andere manier legde ik de link niet. Dat waren zij en ik ... dat was iets anders, alhoewel ik heel goed wist dat ik harstikke verslaafd was.Dus hoe ver wil ik nog zinken? Die vraag stelde ik me vanmiddag toen ik zat te bedenken dat ik eigenlijk best wel.....Ik heb direct actie ondernomen, zodat ik niet zou wegzakken in die cirkelgedachte. En nu denk ik, zeker als ik Jozef lees, moet ik daar weer naar toe. Bibberend en trillend op de bank zitten.S'morgens vroeg wakker worden met een halve fles wijn naast me en daar weer mee beginnen. De drank die je eigenlijk niet binnen kan houden en dus al kotsend naar binnen trekt?Moet ik s'nachts weer met paniekaanvallen wakker worden.Of moet ik wachten dat mijn man in paniek de crisisdienst belt omdat zijn vrouw 'stervende' is.Allemaal met me gebeurd.En dan heb ik het nog niet over mijn kinderen.Na jaren zonder drank heb ik gezien hoe kinderen hun moeder kunnen vergeven, ja zelfs trots op haar kunnen zijn. Moet ik dat ook weer afgeven. Kan ik straks naar mijn kinderen kijken omdat ze ook aan de zuip gaan? Hoe ellendig gaan we ons allemaal voelen. Hoeveel schuld en schaamte kan een mens verdragen. Ik verdraag dat niet, dan maar weer drank en de cirkel is weer rond.Ik kan gewoon geen alcohol verdragen en daarom drink ik vandaag niet, omdat ik morgen niet voor mezelf afgeschreven wil zijn.Je gaat goed he? Tja, het is maar hoe je het bekijkt, ik drink in ieder geval niet en dat is een wereld van verschil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 An, Ik word wat eentonig!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Trees, je bent een KANJER , ECHT WAAR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hoi terug Gem! Ik heb je over het hoofd gezien. Sorry daarvoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 An,dat heb je heel helder verwoord! Als je dat zo leest ben je gek als je gaat drinken..... en toch hebben we die drang!Sammy,alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Gem, hoe was je vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Gem: precies, dat wilde ik eigenlijk even zeggen, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Heerlijke vakantie gehad!Dochter had een vriendin mee. Beiden dragen ze het hart op de tong dus dat was bij tijd en wijle vuurwerk! Toch was het gezellig. De meiden zijn 2 x mee op stap geweest, verder konden wij met z'n 2-en eropuit!Het weer was erg warm, maar we hadden gelukkig airco dus koel slapen.We hebben echt genoten dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Gem, goed weer van je te horen en te horen dat je het leuk gehad hebt!Mensen, ik ga er nog even van tussen! Genieten in mijn eentje. Het kan nog maar anderhalf uur. Heerlijk. Welterusten alvast voor straks!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Jozef: lukt het nog een beetje? Zo'n dag duurt wel erg lang he? Ik heb het oprecht met je te doen joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hallo allen,Ik ben er even weer, reacties gelezen. Bedankt. duidelijk verhaal An. En na al die jaren toch vanmiddag weer die trek bij jouw. houdt dat dan nooit op. Alhoewel ik nog moet beginnen. En wat Gem ook zegt: die verdomde drang waar alles om draait. Terwijl we weten dat het slecht is voor de gezondheid. Ook in mijn geval. Heb daarnaast ook anti-depressiva, daar is het voor 3 maand terug ook allemaal mee begonnen. Jaren zuipen, jaren anti-depressieva en maar doorgaan, totdat het medicijn (paroxetine) niet meer hulp en verhoging ook niet en nu heb ik Efexor, maar aangezien ik stil door bleef drinken (met pogingen om ervan af te blijven en dat duurt dan 3 dagen en dan slaat er weer een knop om, zie maar dat je eraf kan bllijven, dus vandaag even weer drinken is niet zo erg en daar gaat het hele circus weer heen), kom ik er eigenlijk ook niet achter wat het doet, daar moet je eerst een tijd alcoholvrij voor zijn. Ik hoop dat nu te gaan doen. Ik krijg ook psychomotore therapie via tactus omdat ik chronisch hyperventileer en daardoor onrustig in me is en daardoor slaap ik ook heel moeilijk. heb nu ook, na oxacepam, lorazepam voor de nacht. die heb ik dus net maar weer ingenomen.Trees wat jammer, als je er al zolang van af was en dat het toch weer toeslaat.Ik hoop dat God mij ook een beetje helpt. Ik vraag er in ieder geval wel om.welterusten allenJozef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Jozef: ik ben na jaren weer begonnen, welliswaar met een duidelijker beeld voor ogen waar ik mee bezig was. Door te drinken, ook al is het af en toe houden we de zucht in stand. Ik sta nu pas weer bijna twee maanden droog. nee echte trek heb ik niet. Het zit tussen de oren. Verslavingsgedrag noem ik dat.Menen dat ik wel weer even mee kan doen.Telkens weer voor ogen houden dat dit een grote leugen is, we kunnen niet meer.Het is idee was snel over. Dit komt vooral nadat ik de internettherapie heb gevolgd daar heb ik geleerd hoe dat zo'n beetje werkt in mijn hersens.Het komt er gewoon op neer dat we geduld moeten hebben en dat de beloning groot is.Alleen wij willen direct resultaat en dat werkt nu eenmaal niet zo is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 God helpt je Jozef, op het moment dat je gaat toegeven dat het buiten jouw macht en kracht ligt dan pas kan je het loslaten. We staan er in feite machteloos tegen. Dat is erg sterk wat je schreef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Trees géén peebeetje met sterkte zoals beloofd niet gedaan, maar zal wel te azen hoe het afgelopen was.Uiteindelijk toch goed dus begrijp ik.Beter 3 drankjes dan 30 en je afspraak wegen continue kotsen moeten afzeggen. Of een plastic gebit uit ellende wegens jarenlange verwaarlozing, je DOET het dus wel hè.Toppiedetop en die drie zijn je vergeven zoals jullie mij ookvergeven hebben bij een misstap. We kunnen niet allemaal 100% successtory's wezen.Heb je nog veel pijn?Ik stuur je een en een doe er maar wat leuks mee.XXXHoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Ben vanmiddag met Dochter op klederenjacht geweest wat een drama. Ze wil van haar boy-girl imago af maar dat dan zonder roze e.d. Schitterende trui gekocht, Bjorn jeweet wel, zó mooi gemaakt en stond zo perfekt leuk. En twee spijkerbroeken, die dan weer bij de C en A, en zo toch een paar leuke setjes.Daarna ben ik naar huis gewankeld, schrik niet en totaal in mekaar geklapt, de dokter is nog geweest omdat A bang was dat ik een psychose zou krijgen. Maar ik zie het als combi van maandenlange pijn en vermoeidheid en de morfine en de bijwerkingen, zeker nu ik 24 uur per dag een bepaald level moet zien te bereiken en vast te houden aan morfine. Ik leek wel dronken en draaide met mijn ogen weg, zo moe was ik. Heb de hele middag en avond liggen slapen, heb wat kalmerends gehad van de dokter en voel me nu een stuk beter. Maar de stress van Dochter die zo pubert en zo onzeker is, en de stress van het winkelen, en gordijnhaken serie X maat Y die ze weer niet hadden maken me gek. Op een gegeven moment kreeg ik kramp in twee benen en voelde dat ik niet meer kon focussen met mijn ogen. Zal er intelligent hebben uitgezien. Was een beetje van de wereld en opeens kwam A binnen met een dokter in zijn kielzog en ik roepen ik wil helemaal geen dokter !!!! ik wil gewoon slapen !!!! Maar als je zo onrustig bent kun je niet eens slapen dus nu is alles weer goed. Maar van dat constant over mijn eigen grenzen gaan word ik dus ook niet beter, en had volgend hem ook niets met a=antellerij te maken maar met beter luisteren naar je lichaam. Nou ja ik zal morgen heel goed luisteren als ik naar de Lidl ga . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Houtje,Wat was je weer vroeg wakker. Heb je al een afspraak kunnen maken voor een second opinion?Rookte jij een pakje per dag? Bij mij was de prijsverhouding 2,75 roken en 12,5 zuipen.Pippi, onder de riem en een voor je kleine teentje.Carolien,Ik hou ook van rust en stilte 's morgens. Mijn lichaam en geest hebben toch een uurtje nodig om de overgang van horizontaal naar vertikaal te doorstaan.Gem,Stien,Zolang heb ik je toch niet laten wachten? Ik ben maar 1 dag niet komen schrijven. Maar je hebt gelijk: ik mag me niet zo terugtrekken. Ik zou zelf meer in actie moeten komen i.p.v. alle actie te laten afhangen van de buitenwereld. Vandaag heb ik wel genoeg actie gehad: hardlooptraining en ik had er echt geen zin in. Ik was zo moe, maar ik ben toch gegaan. Ach en dan is het toch weer goed om te merken dat mijn conditie weer wat beter geworden is. Mijn favoriete strakke tempo kan ik al 2 rondjes volhouden. Bij thuiskomst heb ik dan maar meteen mijn apotheek gebeld of mijn recept voor AD klaar lag. Nee, dan maar die andere apotheek gebeld waar ze al eerder recepten naar stuurden. Ja, hoor, daar lag het klaar. Ben het maar gelijk gaan halen. Hoe ze het steeds voor mekaar krijgen om de verkeerde apotheek te faxen.En het is heerlijk dat we weer compleet zijn na zo een lange tijd.Ziza,Ziza abundat dilcibus vitiis. Je doet mij steeds denken aan de betweterige, mensen in de grondborende verslavingsarts die ik bij de Bouman trof. Die kon ook zo goed afbrekende kritiek leveren. Pas goed op jezelf en val niet van je sokkel. De val in het ravijn slaat op mijn depressie.Ik ga alleen naar feestjes met lijfwachten. Trouwens is er zowiezo weinig kans dat ik op feestjes zou gaan drinken. Ik was een thuisdrinker. En ik ben absoluut niet geobsedeerd door alcohol. Man, man toch, kijk in de spiegel als je over obsessie praat.Een antwoord op mijn retorische vraag heb je echter niet gegeven, maar OK daarvoor was het ook een retorische vraag.Moet ook even van mijn hart dat je reactie naar mij toe niet bepaald helpend is.Je hebt eerder al eens aangegeven dat je vindt dat mensen teveel denken. Toch zou ik je willen adviseren om eens wat meer na te denken over je reacties. Houtje,Dank je. Dit heb je zo mooi gezegd: "Nl. de glanzende kant die ze weer opgepoestst heeft." Dat zijn woorden die een positief effect scoren.Pippi,quote Het verstand werkt wel maar het gevoel niet, en dat haat ik. unquoteIk ben trots op je dat je terug aan de Refusal gaat. Haat a.j.b. je gevoel niet en schaam je niet! Ik sla een virtuele arm om je en geef meteen maar een dikke {{{{{knuffel}}}}}.Tapas,Anjo,Longchamps,Even terugkomend op je reactie op de internetbehandeling. Ik vond het juist een heel persoonlijke benadering. Een stuk persoonlijker en veel effectiever dan de face to face behandeling (nou, ja, gesprekken om de zoveel weken). Ik heb veel geleerd over mijzelf en heel veel erg nuttige handvatten aangereikt gekregen. Toen ik het afgelopen lente heel moeilijk had, hebben ze mij ook meteen weer begeleid.Maar ik weet dat door veel mensen juist face to face als veel prettiger wordt ervaren. Dus als jij het gevoel hebt dat je met deze behandeling niet verder komt, kun je het best eens verder kijken om alsnog de voor jou beste aanpak te vinden.Sandman,Pas op dat je zelf niet aangeschoten wordt! Ik dacht trouwens dat het jachtseizoen pas in oktober van start ging.Hanneke,De laatste loodjes! Heb je nog een beetje goed kunnen slapen na 16 uur noeste geestelijke arbeid?Har,Als je zelf in emotioneel zwaar weer zit, is het idd beter om niet de 'sorres' van een ander van te dichtbij mee te maken. Dat is niet goed voor jou en ook niet voor degene waar je mee 'werkt'. Heb het zelf ook gehad bij mijn vrijwilligerswerk.Woman,Zo maak ik mijn koffie thuis ook. Een mok, een filterhouder, een filter en de koffie naar eigen smaak. Veel lekkerder en geurender (en ook meer) dan de Senseo op mijn werk. Senseo zet echt van die Haagse bakjes. Eén slok en 't is op. Weinig smaak ook.An,De trekker niet overhalen, he.Ziza,Ik onderteken niet voor niks mijn berichten met mijn naam: Corinne.Albertina,Jozef,Geen prettig gevoel. Mij heeft de Refusal heel goed geholpen en helpt nog in gevaarlijke tijden. De frequentie in trekmomenten neemt met de tijd af, ook de hevigheid en de duur van een trekmoment nemen af. Maar alert, moet je als alcoholist altijd blijven. Ik vond drinken echt niet meer leuk, het was alleen nog maar ellende en moeten drinken. Dat wil ik niet meer.Lana,Floortje,Dag per dag. Trees,8 maanden als een speer. Die heb je mooi in de pocket. Ga er nu weer voor! Haal dat gevoel weer naar boven. Ik gun het je zo.Gem,Sammy,Houtje,Jakkes. Dat is wel schrikken geweest. Blij toe dat het nu weer beter gaat. En ja, je moet echt eens een tandje terug in de eisen die je jezelf stelt op alle gebieden. Perfectionisme is een slopende ziekte!Zo zo. Nu nog even over mijn dag.Vanochtend gewerkt. Ik was er moe van en dan moest ik nog naar de hardlooptraining. Daar had ik helemaal geen zin in, maar ik heb het toch gedaan. Mijn conditie gaat toch steeds vooruit en mijn favoriete cadans hou ik ook al langer vol. Na thuiskomst mijn apotheker gebeld. Nee, daar was geen recept aangekomen. Die 'verkeerde' apotheek gebeld en ja hoor, daar was het. Ben het daar maar gaan halen en het vervolg kan ik daar dan ook gaan halen. Ik vind het toch echt een stom cvs wat ze bij de GGZ hier hebben, dat ze niet eens je vaste apotheek aan je dossier kunnen koppelen.Daarna ben ik me maar gaan douchen en eten. Nog even een uurtje horizontaal gegaan en wat yoga-oefeningen gedaan. Daarvan was ik echt opgeknapt. Sindsdien ben ik al weer volop aan de gang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Houtje: ja je gaat continue over je grenzen heen, maarja je hebt nu eenmaal een gezin en puberende kinderen hebben weinig boodschap aan een moeder die eigenlijk niet kan. Zeker niet als je het niet heeeeeeeeeel duidelijk zegt en woord bij daad toevoegt en gewoon gaat liggen.Pubers zijn zooooooooo veeleisend. Niet te geloven gewoon. Het liefst hebben ze dat je elke minuut wanneer het HUN uitkomt voor ze klaar staat. De kinderen hebben veel aandacht nodig, dat moeten we ook proberen te geven. Maar die aandacht kan ook door iemand anders gegeven worden, Wij hoeven niet alles te doen, dat denken we misschien. De kunst is toch om voor alles en nog wat hulp in te durven roepen en zeggen: 'ik kan het niet aan', maar goed, met die lessen ben ik zelf ook nog heel hard bezig hoor. Die van mij houdt me elke dag, continue in beweging. Telkens is het wat anders.Gelukkig is je man zo slim om er een arts bij te halen. Sterkte meissie.Ik ga nu slapen, heb ik dus helemaal geen zin in, maarja morgen weer een drukke dag.Houtje, heb je hulp als je naar de Lidl gaat. Vraag zo'n lieve puber mee om te helpen. Geef hem er een beloning voor. Dan moet je eens zien hoe ze zich uitsloven.Welterusten allemaal, ben wederom helemaal kapoet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Ik zie nu dat mijn bericht er slordig uitziet w.b. de layout. Had het getypt in Kladblok en naar een tekstvenster hier gekopieerd. 'k Had het beter nog eens na kunnen lopen voordat ik het plaatste.Jammer voor de leesbaarheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Tja, nee, hóhó, An, je gaat dus écht niet slapen voordat ik jou een hele fijne nacht toe heb gewenst!En dan (vooral) Piperdepip óók nog!Dus, meiden, slaap lekker 'n deuntje met me mee! (Haha!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Trees, An, Pippi: welterusten lieve dames. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Wie de moeite neemt jou als persoon te waarderen Corinne, heeft geen moeite het bericht op waarde te schatten, layout of geen layout.An, het zal een heel stuk schelen als ze maandag weer naar school zijn. Ik ben het enige aanspreekpunt dat ze hier in huis hebben en ze maken onbewust heel handig gebruik van mijn schuldgevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Ha, Gemmetje,hoe is dat nou, om weer thuis te zijn? In ieder geval weer thuis bij ons!Enne....hier hoor je ook! En wij horen óók bij jou!dus, mop, welkom thuis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Hoi dames, kom nog effe in de huiskamer om jullie een aai over de bol (extra aai voor jou Corinne) te geven en te zeggen dat ik het droog heb gehouden.Heb niet zoveel te vertellen behalve dan dat ik rustig van binnen ben en me dat goed bevalt. Vandaag alle drukte vermeden en dat zal ik voorlopig zo blijven doen. Geen prikkels tenzij ik er bewust voor kies. Truste voor straks en lieve groetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Lieve Trees,Op je ontzettend lieve pbtje schrijf ik zaterdag een antwoord. Nu ben ik te kapot. Mijn schoonfamilie is hieren daar heb ik vanavond meegegeten blijkt dat mijn stiff upper lip ook kapot is:$Heel ongemakkelijk voor hen, wat hebben Engelsen toch met gevoelens?Ik wilde eigenlijk op een andere oplossing geven voor als je naar de kaakchirurg moet. Ik heb het vier keer moeten ondergaan en uitermate van genoten :Dit gebeurde wel voordat ik enige verslaving had. Vraag de dokter voor een pijn stiller. Asprine helpt niet.De tweede keer heeft mijn vriendin op de meiden gepast en heb ik een slaaptablet genomen. In die tijdwas ik nog onschuldig dus dat blies mij weg. Het is wel heel akelig wakker worden want je mond zit vol met troep.Normalemensen lossen dat ook op met medicijnen. Alleen lieve Trees ons "medicijn" dat als eerste in mind komt is drank.Je barst nu van de pijn dus ga aub gelijk naar de apotheker morgen. Drink veel lauw water, geen melk dat geeft slijmvorming en dat heb je nu echt niet nodig. Als je hechting hebt is het niet morgen weg dus ga aub naar de apotheek.En waarom zou niemand je niet voor vol aan zien. Ik kwam hier en ging als een trein, toen ging ik werken en de trein ontspoorde en bleef maar ontsporen. Dan weer een paar maanden droog en dan ging het weer fout. Als iemand mij ooit had vertelt dat ik deze week brood nuchter doorgekomen zou zijn dan had ik je niet gelooft. En als iemand aan je twijfelt en ik geloof niet dat iemand dat denkt dan jijzelf, bewijs jezelf het tegenovergestelde. Ga weer aan de Refusal totdat je je sterk voelt en weer vertrouwen in jezelf hebt. Je wilt zo graag, gun het jezelf dan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden